Yksinäiset, ostatteko itsellenne joululahjoja?
Minä ostan ja joskus käärin joulupaperiin. Sitten aattoiltana avaan paketit ja yllätyn iloisesti. Tänä jouluna saan pleikkarin, puhelimen ja maastopyörän <3
Kommentit (332)
Itseasiassa tämän aamuyöstä kun tilasin äidille kosmetiikkaa, ja samalla ostin itselleni myös pienen yövoiteen.
En ole vuosiin ostanut. Ja oikeastaan, nyt on talous hiukan parempi.
Vietän joulun mielelläni yksin.kissa kyllä kaverina.ostan itselleni arpoja,niitä on kiva raaputella ja juoda glögiä.
En osta enkä saa joululahjoja. Näin sovittu kymmenisen vuotta sitten. Jokainen ostaa itselleen pitkin vuotta mitä tarvitsee. Jouluna panostan hyvään ruokaan ja juomaan.
Ostan! Olen kylläkin naimisissa, mutta mieheltä tulee ehkä yksi tai kaksi pikkulahjaa ja muulta suvulta ei juuri mitään. Meidän suvussa on joku outo sääntö, että lahjoja ostetaan tonnikaupalla lapsille, mutta muille ei juuri mitään. Siispä ilahdutan itseäni korulla ja parfyymilla. En jaksa kuitenkaan paketoida lahjojani.
Nyt on pitkästä aikaa sellainen olo, että hiukan masentaa yksinäisenä tämä joulutouhu. Lehdet alkavat olla täynnä mainoksia sekä juttuja joulukodeista ja ylitsepursuavista jouluruokailuista. Samoin telkkarissa alkaa olla joulukoti, jouluruoka, joululahja, ym. juttuja.
Olen ollut pitkään näille immuuni, mutta en tiedä mikä nyt lie.
Saatan ostaa vaikka itselleni pörrösukat ja laittaa pakettiin.
Ostan jonkinverran niitä ruokia ja suklaata joista tykkään. Jos yhden punaviinipullon pystyisin ostamaan aatoksi ja pyhiksi niin olisi hyvä lahja itselle.
Rahat ovat vähissä kun alkukuun laskut maksaa pois. Jos rahaa olisi enemmän menisin joululahjaksi kampaamoon ja jalkahoitoon, kumpikin tulisi tarpeeseen.
Kyllä ostan. Parhaat lahjat saa kun itse hankkii. 🎁
Ostan joka vuosi, itselle ja koiralleni. Niitä yhdessä sitten aattona availlaan. Olen tosin parisuhteessa vaikka asun yksin mutta meillä ostetaan hyvin vähän lahjoja niin mukava kun on jotain.
Olen ostanut jo monta lahjaa. En tosin paketoi niitä, mutta ovat mun joululahjoja itselle.
Mulle tuli mieleen tästä versio: äidit, ostatteko itsellenne lahjoja jouluksi...
Mulla on nyt teini-ikäiset lapset. Olen kyllä ostanut itselleni yleensä jonkun lahjan, kirjan tms että on jotain avattavaa., kun lapset oli pieniä, niin heille saattoi tulla paha mieli, että äiti ei saanut yhtäkään lahjaa. Lapset nyt tietty tietää mistä lahjat tulee, mutta alle kouluikäisinä eivät.
Ostin kortsuja itselleni viime vuonna, mutta ovat vieläkin avaamattomassa paketissa. Päiväyskin menee pian umpeen. Haluusko joku ostaa nämä? Ei ole käytetty kertaakaan. Ovat magnum kokoa.
Me lapseton pariskunta emme osta joululahjoja ollenkaan. Kumpikin ostaa itselleen mistä tykkää tai jättää ostamatta. Jouluksi ostetaan vain joulu herkut ruokakaupasta, alkosta ja joulukukat & roihut jos muuta ei tarvita. Ale myynnit kiinnostaa eniten niin että sattuuko niistä löytämään jotain mielenkiintoista. Ei haluta turhaa roinaa eikä turhaa paketti roskia tursuavaa roskista. Iän myötä järkevöityy hankintojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Me lapseton pariskunta emme osta joululahjoja ollenkaan. Kumpikin ostaa itselleen mistä tykkää tai jättää ostamatta. Jouluksi ostetaan vain joulu herkut ruokakaupasta, alkosta ja joulukukat & roihut jos muuta ei tarvita. Ale myynnit kiinnostaa eniten niin että sattuuko niistä löytämään jotain mielenkiintoista. Ei haluta turhaa roinaa eikä turhaa paketti roskia tursuavaa roskista. Iän myötä järkevöityy hankintojen kanssa.
Iän myötä olen ruvennut arvostamaan työnantajan tarjoamia joululounaita. Ihanaa, kun saa syödä hyvin, muttei tarvitse itse kokata. Jouluruuat on työläitä. Ja yksinasujalle vähän vaikeita, kun joutuu miettimään oikein tarkkaan, miten saa ostettua ja valmistettua hyvää mutta VÄHÄN. Hyvät kinkutkin on aina sellaisia mötköjä, pikkukinkuissa on valtavia laatueroja. Kokonainen kala homehtuu ennen kuin pääsee loppuun asti.
Sama meillä kaksin asujillakin on miettiä ruokien kanssa että mahdollisimman vähän menisi bio pönttöön mutta kun sen saa hyödynnettyä omaan puutarhaan niin ei harmita jos vähän menee hukkaan. Isot pakkaukset edullisempia ja hyvä jos niistä osan saa heti jaettua pakastimeen. Sitä samaa ruokaa ei saa olla liikaa kun ei jaksa samaa syödä montaa päivää. Pienten annosten tekemisessä on ollut opettelemista.
Mikä ihme se on ettei joulusta osata nauttia ilman lahjoja. Onko se joku lapsuudesta jäänyt pakkomielle ettei joulu tunnu miltään ilman sitä pakettien avaamisen jännitystä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle arjen luksusta on s ryhmän ilta ale -60%. Joulun aikaan ja jälkeen jää varmasti ihan hitosti kaikkia ruokia kauppaan, joita myydään ale hinnoin.
Sama koskee konvehti rasioita. Niitä aion hamstrata, nehän lyödään jo siinä joulupäivänä -50% monissa kaupoissa.
Viime jouluna bongasin lähi-Salessa mustaleimaemmentalia -60%
Kassalle odotellessani ehdin tutkia pakkausta sen verran, että huomasin viim. myyntipäivän olleen jo edellispäivänä. Kun sanoin tästä kassalle, hölmöyttäni, hän tempasi juuston käsistäni ja sanoi, ettei voi myydä sitä minulle ollenkaan.
Ei millään alennuksella.
Olin pöyristynyt. Pitkään kypsytetyt juustot eivät ole mitenkään pilalla "eräpäivänä".
Esim. Venäjälle myytävät Valion juustot varustettiin pidemmillä myyntiajoilla siksi, että venäläiset tykkäävät hyvin kypsyneestä juustosta.
Pah. Jos tänä vuonna teen samanlaisen löydön, en taatusti hiisku kassalla mitään.
Viime jouluna oli suorastaan irvokas näky Citymarketin kinkkulaareissa: kaikkiin lihoihin oli lyöty -50% tarrat ja siellä ne loistivat punaisina. Koska en syö lihaa, jo ne jättimäiset lihankimpaleet siellä altaissa ovat jotenkin barbaarisia ja vastenmielisiä.
Totta muuten! On varmaan jo aatonaattona kunnon alet. Hyvä vinkki näin perheelliselle yrittäjälle, kun mennyt tämä loppuvuosi vähän huonommin.. Kiitos!