Yksinäiset, ostatteko itsellenne joululahjoja?
Minä ostan ja joskus käärin joulupaperiin. Sitten aattoiltana avaan paketit ja yllätyn iloisesti. Tänä jouluna saan pleikkarin, puhelimen ja maastopyörän <3
Kommentit (332)
Ostan joka vuosi uuden kirjan lahjaksi itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Vietän jouluni (lapsuuden)perheen kesken, mutta en halua lahjoja. Joulun tunnelma tulee muista asioista ja haluaisin nyt vihdoin meidän aikuisten huomioivan tämän ja korostavan sitä.
No tämähän melkein liittyi aiheeseen.
Olen tilannut itselleni muutaman paketin, pidän ne postipaketeissa ja avaan jouluna, niin en välttämättä enää muista mitä missäkin on :D
Ostan muutaman sanaristikkolehden ja laitan ne lahjakassiin jonka voi käyttää joka vuosi uudelleen.
Ostin uuden mukin itselleni joululahjaksi.
Just tuli postiluukusta Kultajousen mainoslehti ja heti tuli mieleen että katompa tästä jonkun kivan korun itaelleni Joululahjaksi. Ja tietenkin myyjä saa paketoida sen kauniisti. Myös kissi saa jotain kivaa. Iloista Joulua kaikille.
Ihanat lahjat on Ap:lle tulossa.
Ostin itselleni muutaman kirjan aiemmin syksyllä. Odotan niiden avaamista aattoon saakka. Hyvää suklaata täytyy varata seuraksi.
Vierailija kirjoitti:
Joulu on päivä siinä missä kaikki muutkin niin en. Joulu on perhe juhla jossa ei yksinäisellä ole sijaa
En näe alkuunkaan asiaa noin. Olen ollut leskenä yli 20 v. ja lapset asuvat ulkomailla. Minua on aina kutsuttu joulunviettoon ystävien luokse, iäkkäämpien ihmisten ja lapsettomien pariskuntien luokse. Pari kertaa olen ollut, mutta joulu kotona on paras itselleni. En tunne yksinäisyyttä ollenkaan vaikka asun yksin. Ostin itselleni joululahjankin, hienon uuden puuhellan keittiööni. Joulupiparkakkuja leivon ison kasan, kahvilla käy porukkaa koko joulukuun ajan ja pakkailen piparkakuista pieniä pussukoita naapureille pieniksi maistiaisiksi. Joululauluja kuuntelen vasta aattona ja kodin koristelen sopivasti, terassilla joulukuusi koristettu ja muita jouluvaloja talon edessä. Kynttilöitä sisällä ja lyhtyjä ulkona. Olen ulkosuomalainen ja rosolli sekä lanttulaatikko ovat suomalaista joulua pöydässäni, myös matjessilliä ja lohta. Joulu on virkistävää vaihtelua talven pimeyteen niin yksin eläville kuin kaikille muillekin. Mitään hössötyksiä en ole joulun takia voinut koskaan elämässäni sietää.
Sain itseltäni jo ylellisen teejoulukalenterin. Nautin juuri kupillista tässä tauolla. Kuusen alle en laita itselleni mitään, mutta tilasin kosmetiikkaa boxin, jotta saan jonkun toisen paketoiman yllätyksen.
Vierailija kirjoitti:
En. En tuhlaa mihinkään roinaan. Elän pihisti. Joulu on minulle normaali päivä, syön halpaa ruokaa, kuten aina. En koe tarvetta jonkun, kalenteriin merkityn juhlapäivän tähden ostella mitään ylimääräistä, mitä en todella tarvitse.
Synkkää meininkiä. Kyllä joulua pitäisi juhlistaa AINA edes jotenkin. Muutenhan elämä on yhtä ja samaa päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
En. En tuhlaa mihinkään roinaan. Elän pihisti. Joulu on minulle normaali päivä, syön halpaa ruokaa, kuten aina. En koe tarvetta jonkun, kalenteriin merkityn juhlapäivän tähden ostella mitään ylimääräistä, mitä en todella tarvitse.
Miten niin roinaan? Itse kun ostaa itselleen joululahjan saa juuri mieleisensä. Ei ole tapana ostaa roinaa ikinä oli sitten joulu tai mikä päivä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en....mutta lähettelen joulukortteja;D🎅
Hauska idea! Sitten voisi esitellä muille kuinka paljon joulukortteja on saanut.
Ap
Me tehtiin yhtenä vuonna työpaikalla niin, että kun toisen yksikön muija tuli rehentelemään joulukorttien määrällä: "Meitä on muistettu näin paljon, hyvästä palvelusta varmaan johtuu...pälä pälä", niin kaivettiin arkistossa kaikki edellisjoulujen kortit ja pantiin esille ja vaatimattoman oloisina työkaverin kanssa esiteltiin niitä tälle muijalle. Täydestä meni!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulu on päivä siinä missä kaikki muutkin niin en. Joulu on perhe juhla jossa ei yksinäisellä ole sijaa
No joo. Lapsena joulu oli kaikkein mukavin, toisaalta muistan sen hössötyksen ja myöhemmin stressinkin. Aion kuitenkin lahjoa itseni taas tänäkin jouluna.
Ap
Niin minustakin... Lapsena jotenkin ajattelin, että jouluperinteet säilyvät sukupolvelta toiselle, mutta näin keski-iän ohittaneena huomaa, ettei se ihan niin mennytkään. No, on ainakin mitä muistella ja tehdä niitä uusia juttuja lasten ja heidän perheidensä kanssa.
Ostin itselleni kultaisen panssariketjun
Tänä vuonna todennäköisesti en, mutta viime vuonna ostin jumppapallon - sitä voi vaikka halata :D
En osta joululahjaksi itselleni mitään. Kuitenkin olen päättänyt tässä kuussa nyt katsoa mitä tarvin ja käydä läpi kaikkea. Eli nyt viimeistään ostan puuttuvia juttuja. Näitä esim jotkut kasvovoiteet joiden ostoa olen siirtänyt ja pari vaatetta. Tv hajosi tässä pari päivää sitten ja se on myös pakko ostaa, vaikka rahaa ei olisi. En pysty olemaan ilman sitä ja tärkeä minulle kun katson urheilua niin paljon. Muuten en sillä tavalla edes tykkää ajatella joulua ja pyrin olemaan miettimättä sitä lainkaan. Viime joulu vaikea ja senkin vuoksi menen nyt niin etten paljon edes mieti joulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En näe alkuunkaan asiaa noin. Olen ollut leskenä yli 20 v. ja lapset asuvat ulkomailla. Minua on aina kutsuttu joulunviettoon ystävien luokse, iäkkäämpien ihmisten ja lapsettomien pariskuntien luokse. Pari kertaa olen ollut, mutta joulu kotona on paras itselleni. En tunne yksinäisyyttä ollenkaan vaikka asun yksin. Ostin itselleni joululahjankin, hienon uuden puuhellan keittiööni. Joulupiparkakkuja leivon ison kasan, kahvilla käy porukkaa koko joulukuun ajan ja pakkailen piparkakuista pieniä pussukoita naapureille pieniksi maistiaisiksi. Joululauluja kuuntelen vasta aattona ja kodin koristelen sopivasti, terassilla joulukuusi koristettu ja muita jouluvaloja talon edessä. Kynttilöitä sisällä ja lyhtyjä ulkona. Olen ulkosuomalainen ja rosolli sekä lanttulaatikko ovat suomalaista joulua pöydässäni, myös matjessilliä ja lohta. Joulu on virkistävää vaihtelua talven pimeyteen niin yksin eläville kuin kaikille muillekin. Mitään hössötyksiä en ole joulun takia voinut koskaan elämässäni sietää.
Ymmärrän tämänkin ja hienoa, että viihdyt yksin ja vietät joulua omalla tavallasi. Itse silti ilahtuisin ja kokisin vaihteluna sen jos voisin viettää joulua esim jonkun toisen kanssa tai muuten erilaisesti ja en olisi yksin. Tykkään silti olla yksinkin, mutta raja siihen ylitetään välillä. Tietysti ikävä seura on vältettävää, mutta muuten kaipaan ihmisiä välillä. Tärkeintä olisi se, että pääsisi hyvään tunnelmaan ja olisi itse rauhallinen ja onnellunen myös jouluna, mutta saa nähdä miten käy nyt. Sivusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en....mutta lähettelen joulukortteja;D🎅
Hauska idea! Sitten voisi esitellä muille kuinka paljon joulukortteja on saanut.
Ap
Kelle muille?
Juu en osta mitään, koska en tarvi mitään ja tavaraa on ihan liikaa. Joku matka olis ihana, mutta taitaa tänä jouluna jäädä väliin.
Joskun olen ostanut itselleni lahjaksi kunnon korun, tänä vuonna ostin vähän halvemman
Anneli