Tämäkö ei ole syrjintää? Asiaa passista
Joudun huomenna menemään töiden puolesta julkiseen rakennukseen, jonka lounaskahvila vaatii k'passia. Saan siis tehdä koko päivän kyseisessä rakennuksessa töitä, mutta en saa mennä kollegoiden/asiakkaiden kanssa syömään. Tämäkö ei ole perustuslainvastaista syrjintää?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Lounasravintolan ovelle koronapassintarkastuksen ja BMI-testin yhteyteen kannattaisi laittaa myös alkometri. Jos puhaltaa esim. ennen klo 12 yli 0,5 promillen lukemat, selvitelköön päänsä ulkopuolella ylipainoisten ja rokottamattomien kansssa muiden syödessä.
Ei tarvitse. Koronapassin myötä suurimmat valaat ja juopot jää jo ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se syrjintää, meillä on laki yhdenvertaisuudesta, jonka 3 luvun pykälä kertoo jo laillisuusperiatteen.
3 lukuSyrjinnän ja vastatoimien kiellot
8 §
Syrjinnän kielto
Ketään ei saa syrjiä iän, alkuperän, kansalaisuuden, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, poliittisen toiminnan, ammattiyhdistystoiminnan, perhesuhteiden, terveydentilan, vammaisuuden, seksuaalisen suuntautumisen tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella. Syrjintä on kielletty riippumatta siitä, perustuuko se henkilöä itseään vai jotakuta toista koskevaan tosiseikkaan tai oletukseen.
Välittömän ja välillisen syrjinnän lisäksi tässä laissa tarkoitettua syrjintää on häirintä, kohtuullisten mukautusten epääminen sekä ohje tai käsky syrjiä.
Sinä voit vaatia, että sinulle järjestetään tila, jossa saat ruokailla. Ja voit sanoa, että ellei se onnistu aiot yhdenvertaisuuslakiin vedoten tehdä heistä rikosilmoituksen, ellei tämä ala onnistumaan.
JOkainen rokottamaton, vaatikaa saada sama palvelu, joka teiltä evätään jollain muulla tavoin järjestettynä! Meillä on edelleen perustuslaki sekä laki yhdenvertaisuudesta ja syrjiminen koronapassilla rikkoo näitä molempia ja te voitte vaatia haluamaanne palvelua rikosilmoituksen uhalla.
Oletetun tereydentilan perustella EI SAA SYRJIÄ.
En viitsinyt lukea. Ravintolan omistaja päättää ketkä ravintolaansa päättää. Niin se menee.
Kielläpä vaikka romanien tai juutaisten sisäänpääsy systemaattisesti niin katsotaan sallitaanko sun päätös.
Jokaiselle riittää rokotteita. Et voi päättää taas keneksi synnyt.
Eli minun pitäisi ottaa kokeellinen rokote https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04368728
https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Kirjelma/Sivut/U_39+2020.aspx
jonka pitkäaikaisvaikutuksista ei mitään tietoa, että saan pitää ihmisoikeuteni?
Rokote joka uuden tutkimuksen mukaan on vähän kyseenalainen
https://www.researchgate.net/publication/355979001_DETECTION_OF_GRAPHEN…
En voi sille mitään, että olen syntynyt kyseenalaistamaan, enkä niele heti ensimmäistä totuutta joka minulle yritetään myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lounasravintolan ovelle koronapassintarkastuksen ja BMI-testin yhteyteen kannattaisi laittaa myös alkometri. Jos puhaltaa esim. ennen klo 12 yli 0,5 promillen lukemat, selvitelköön päänsä ulkopuolella ylipainoisten ja rokottamattomien kansssa muiden syödessä.
Minä ja mieheni olemme molemmat normaalipainoisia ja meillä on keskivertoa paremmat elintavat ja emme ole ottaneet rokotetta, niin ei tuo ihan noinkaan mene. Vai onko sinulla jotain tutkimustietoa väitteesi perustaksi? Koska muuten tuo on vaan vihapuhetta.
Sinänsä mielenkiintoista - Rokotetut pelkää sairauden vammauttavan, rokottamattomat pelkäävät rokotteen vammauttavan. Pienenä suomalaisista suurin osa on saanut rokotteita, onneksi. Pandemrix taisi olla se joka sai ihmiset rokotevastaisiksi + uskonlahkoihin kuuluvista kai jotkut lapsineen vastustaneet ikänsä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ja mieheni olemme molemmat normaalipainoisia ja meillä on keskivertoa paremmat elintavat ja emme ole ottaneet rokotetta, niin ei tuo ihan noinkaan mene. Vai onko sinulla jotain tutkimustietoa väitteesi perustaksi? Koska muuten tuo on vaan vihapuhetta.
Kumpikin kommentti on sitten vihapuhetta. Eikös tuossa vain vastattu samalla tavalla kuin tuo BMIjuttukin.
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä mielenkiintoista - Rokotetut pelkää sairauden vammauttavan, rokottamattomat pelkäävät rokotteen vammauttavan.
Niin se on, mutta perustuslain mukaan jokaisen pitää itse saada tehdä omaan terveyteensä ja kehoonsa liittyvät valinnat, joten jokaisella on oikeus valita kumman pahan haluaa, taudin vaiko rokotteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin kommentti on sitten vihapuhetta. Eikös tuossa vain vastattu samalla tavalla kuin tuo BMIjuttukin.
Ei normaalipainoisen BMI tietenkään pomminvarmasti estä ihmistä sairastumasta elintasosairauksiin, mutta ei koronarokotekaan estä koronatartuntaa. Ihan yhtä hyvä kriteeri baariin pääsylle. Ja lentokoneeseen.
Tämä on varmasti sellainen asia jota liikelounaalle menevät firmojen edustajat eivät itse päätä. Eiköhän ohje ole tullut ettei firmaa jossa työskentelee, pidä riskeerata. Työsuojelua, työterveyttä jne.