Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi välittäisin enää yhteiskunnasta kun se ei välitä minusta?

Vierailija
01.12.2021 |

Kohta 2 vuotta kotona, riskiryhmäläisenä. Muualla en ole käynyt kuin ruokakaupassa, apteekissa ja joskus matkustanut vanhojen vanhempieni luo lähikuntaan. Aina käyttänyt ffp2 tai ffp3 maskeja ja en taatusti ole tartuttanut ketään. Nyt sitten rokotepassi tulossa joka paikkaan.

Minulel alkaa pikkuhiljaa riittää, kun media painostaa rokotuksiin, samoin päättäjät ja tavallinen kansa huutaa koronapassia joka paikkaan. Monen mielestä minulla ei enää rokottamattomana ole perusoikeuksia, vaan minut saa sulkea kaiken ulkopuolelle.

Joten kertokaa, miksi välittäisin enää tästä yhteiskunnasta ja laeista, kun yhteiskunta on tehnyt selväksi, ettei minulla ole väliä ja suurin piirtein ansaitsisin kuolla, koska sivuvaikutusten takia en halua rokotetta?

Kommentit (126)

Vierailija
61/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt vakavasti, että jos rokotepakko ja koronapassi myös joukkoliikenteeseen tulee, niin minua ei kiinnosta enää olla osa yhteiskuntaa. Voin jäädä himaan makoilemaan yhteiskunnan tuilla ja viis veisata velvollisuuksista, kun ei mulla rokottamattomana näytä olevan niitä perusoikeuksia.

Sitä niittä mitä kylvää, arvoisat päättäjämme! Antakaa vaikka sakot tai laittakaa linnaan, ihan sama

Vierailija
62/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua pakkolääkittiin kerran elämässäni MT-lain tuomin valtuuksin. Psykiatri päätti, että mulla ei ole enää oikeuksia päättää mitä kehooni laitetaan ja millä aineella mun tajuntaan vaikutetaan. Se laittoi mut neurolepteihin. Tätä toimeenpani mt- hoitajat jotka oli siis valmiita pakkolääkitsemään mua jos en ota lääkkeitäni ja kaikessa kärsimyksessäni oli heidän näkemyksensä mukaan kyse lääkkeiden ottamisen puutteesta. Kellään ei kiinnostanut yhtään vaikka oloni ei juuri kohentunut vaan päinvastoin ja raportoin mm. tunnetta että hankala edes ajatella. Koin hoidon henkisesti piinaavana lääkkeiden lisäämän ja pakon lisäämän pahan olon vuoksi. Siitä jäi henkisiä arpia. Muutuin vain entistä vainoharhaisemmaksi kun mulle tehtiin noin ja aloin uskoa että kaikki haluaa mulle pahaa. Mennessäni osastolle tällaisia ajatuskulkuja ei ollut.

Musta tuli hetkessä oikeuksiltani yksi vähäosaisimmista ihmisistä joiden sanomat leimataan horinaksi. Kaikkien muiden silmin olin hullu ja hullujahan nyt vaan pitää pakkolääkitä. Jos raportoi hoidon murskanneen henkisesti kuitenkin tuollaisen hoidon ansaitsi koska oli hullu ja ei kellään kiinnosta mitä hoitoa saa jos on hullu pääasia että annetaan lääkkeitä ja hoidetaan. Kellään ei kiinnosta jos hoito lisää pahaa oloa. Kellään ei kiinnosta vaikka toi hoito jopa murskaa terveyttä tai mielenterveyttä.

Nyt ehkä jotkut ihmiset saattaa tajuta, kuinka ahdistavaa perusoikeuksien loukkaus on ja puheet pakkorokotuksista on. Siis miltä tuntuu kun joku toinen määrittelee jo ihan sen mitä sun kehoon laitetaan ja päättää mihin sulla on oikeus liikkua. Sun oikeuksia rajoitetaan niin kauan kun se kellä on valta päättää.

Ja ps. Kun seuraa koronarokotteen tehoa yhtälailla ongelmansa on myös mt-lääkkeiden tehossa ja turvallisuudessa. Kaikkia keitä "hoidetaan" ei tosiaankaan kehu kokemustaan. Niissäkin on haittansa ja haittalista on paljon pitempi kuin koronarokotteessa. Jotkut kuvaa elämänlaatunsa heikoksi ja lääkekokemukset negatiiviseksi, mutta silti ihmisiä pakkolääkitään niillä.

Että miettikääpä tätä aina kun puhutte siitä, kuinka pakkolääkintä auttaa ja joku pitäisi viedä hoitoon. Siellä on aina joku joka kokee tuskaa ja haittaa tuon hoidon seurauksena.

Ei minua tuon kokemuksen valossa yllätä tämä tilanne yhtään. Tämä on samanlaista poikkeamista perusoikeuksista toisen lain turvin tosin nythän on kyse pandemiasta. Valtio tekee näin, kun terveyden kannalta niin halutaan tehdä. Joku määrittelee sen, mikä on tapa hoitaa tämä pandemia ja se on nyt määritelty rokotteeksi joka ratkaisee kaiken. Nyt mukana on valtion pakkovalta, jolla kansalaiset yleisen edun ja terveyden nimissä painostetaan ratkaisuihin mihin valtio haluaa. Tässä tosin ei kukaan tule pakkoinjektoimaan sinua jos et halua. Niin pitkälle tämä ei mene.

Oikeuksien menettäminen sucks.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minä käyn töissä enkä ole riskiryhmäläinen niin minä koen että tämä yhteiskunta ei ole minua varten. Tämä yhteiskunta ei anna minulle mitään ja yhteiskunnan arvot ei ole minua varten.

Alanko myös valittamaan ja avautumaan enemmän? No en ala vaan hammastapurren odottelen milloin kuolema minut korjaa talteen! 

M31

Vierailija
64/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa oikeasti, että osa porukasta tulee radikalisoitumaan sen myötä, kun heidät suljetaan ulos yhteiskunnasta. Mt-ongelmat tulevat oikeasti räjähtämään käsiin ja pelkään, että katkeruus ja viha ottaa ihmiset valtaansa ja mellakat on vain ajan kysymys. Meillä on eriyisesti nuorissa miehissä paljon ääriajatuksille ja liikehdinnälle alttiita henkilöitä

Nimenomaan. Ääriliikkeet tulevat vahvistumaan, he ottavat kopin näistä ihmisistä mielellään.

Ei tule olemaan Suomessa helppoa jos tulee rokotepakko yhdellä rokotteella vs. yhteiskunnasta ulosjääminen. Moni rokottamaton odottaa muuta kuin näitä kahta tarjolla olevaa rokotetta, suomalaisella Kuopion proffien nenäsuihkerokotteella olisi jo homma maalissa.

Uskomatonta että 2022 voi olla mahdollista nähdä uudelleen sotien aikainen yksilönvapauden riistäminen.

Vierailija
65/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008443825.htmlKoronapassin käytön laajentaminen tarkoittaisi Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) riskipotentiaalin arviointitaulukon mukaan, että koronapassin käyttö laajenisi esimerkiksi ryhmäliikuntaan sekä juna- ja bussiliikenteeseen.

Koronapassi tulee laajenemaan merkittävästi, myös joukkoliikenteeseen. Ja moni on väittänyt täälläkin, että ei muka voisi tulla? No tulossa mitä ilmeisimmin on.

Näin ollen minun oikeutta vapaaseen liikkumiseen rajoitetaan ja ei ole varaa maksella kalliita testejä enkä aio rokotetta ottaa, koska terveys. En koe tarvetta olla enää yhteiskuntakelpoinen, koska meitä rokottamattomia ollaan eristämässä koko yhteiskunnasta

Vierailija
66/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas Suomen yhteiskunta on suojellut kansalaisiaan esimerkillisesti ja nyt on yksilön otettava vastuu itsestään, jos ei kelpaa yhteiskunnan tarjoama ilmainen rokotus, jolla saadaan koronaepidemia hallintaan.

Eikä yhteiskunta voi pyöriä jonkun pienen ryhmän ehdoilla, jota rokottamattomat edustavat, kun Suomi on demokraattinen maa.

Nyt herätys sieltä kuplasta.

En ota phitseriä tai modernaa, jos muuta rokotetta ei tarjota Suomessa niin sitten sinne keskittymisleirille tai vankilaan.

Vierailija
67/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, ei yhteiskunta oikeasti välitä syrjäytymisen kustannuksista eikä mt-ongelmien käsiin räjähtämisestä tuon passin myötä. On iso joukko, joka ei aio k-rokotteita ottaa ja he ovat suuressa vaarassa radikalisoitua ja katkeroitua tälle yhteiskunnalle. Lukekaa esim ùli laudalta, mitä mieltä siellään ollaan asioista ja kuinka m223oni rokottamaton on valmis jopa voimakeinoihin, mikäli passi ja rokotuspakko tulee...

Vierailija
68/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyiset mrna-rokotteet ovat kokeellisia ja täten eri asia kuin ne rokotteet, jotke kehitettiin ns ennen vanhaan, ottakaa asioista selvää! Pitkäaikaisvaikutuksia ei kukaan vielä tiedä ja tähän mennessä on tullut etenkin nuorille miehille sydänlihastulehdusta. Itsellä meni kuukautiset sekaisin ja leposyke muuttui liian korkeaksi, johon nyt beetasalpaaja käytössä.

Joten olisi epäeettistä ja väärin vaatia ottamaan rokotus pakolla, kun ei tiedä, mitä siitä esim viiden tai 10 vuden päästä voi seurata. Ja mitä enemmän rokotetaan, sitä enemmän korona leviää, joten ei ne rokotteet kovin paljoa tunnu auttavan.

Onko sinulla tarjota muu vaihtoehto, jotta yhteiskunta voidaan pitää avoimena, lapset käydä koulua ja muutkin saisivat sairaala- ja tehohoitoa, kuin rokottamattomat koronapotilaat? Tai välttää turhia kuolemia.

Ja ratkaisuksi ei kelpaa hevosen mato- ja loisilääkkeet, jotka nämä salaliittoteorian kannattajat ovat tyhjentäneet apteekit ja lisänneet entisestään sairaalahoitoa, kun ihminen ei ole hevonen.

Ja sekin ihmetyttää, miksi rokotevastaiset valtaavat sairaala- ja tehopaikat, kun eivät usko lääketiett.kehittämiin rokotteisiin?

Kiitos jo etukäteen.

Vierailija
69/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, samassa veneessä ollaan. Miksi kunnioittaisin Suomen lakia, kun lakia halutaan käyttää minua vastaan ja minut yritetään eristää koko yhteiskunnasta? Kohta ei ole enää mitään menetettävää...Ja uskon, että lopulta vastuuseen saatetaan ne, jotka tätä rokotepakkoa ajavat

Vierailija
70/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä ap, mulla lähes sama tarina paitsi kaksi rokotusta otettuna. Ja edelleen kuljen maski naamassa.

Vierailija
71/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla tarjota muu vaihtoehto, jotta yhteiskunta voidaan pitää avoimena, lapset käydä koulua ja muutkin saisivat sairaala- ja tehohoitoa, kuin rokottamattomat koronapotilaat? Tai välttää turhia kuolemia.

Ja ratkaisuksi ei kelpaa hevosen mato- ja loisilääkkeet, jotka nämä salaliittoteorian kannattajat ovat tyhjentäneet apteekit ja lisänneet entisestään sairaalahoitoa, kun ihminen ei ole hevonen.

Ja sekin ihmetyttää, miksi rokotevastaiset valtaavat sairaala- ja tehopaikat, kun eivät usko lääketiett.kehittämiin rokotteisiin?

Kiitos jo etukäteen.

Rajoitukset takaisin ja lapset etäkouluun joksikin aikaa ja säännölliset viikottaiset testaukset koronan varalta ja tarvittaessa karanteenit ja ffp2 maskit kouluihin ja työpaikoille.

Miksi yhteiskunta pitäisi ns pitää auki? Toki rajoitukset maksavat, mutta vielä enemmän tulee maksamaan se, kun osa porukasta radikalisoituu, syrjäytyy lopullisesti ja alkaa lopulta kostaa tälle yhteiskunnalle sitä, että heidät jätettiin kaiken ulkopuolelle. Myös mt-ongelmat tulevat merkittävästi lisääntymään ja niiden hoito on todella kallista...

Vierailija
72/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, ei yhteiskunta oikeasti välitä syrjäytymisen kustannuksista eikä mt-ongelmien käsiin räjähtämisestä tuon passin myötä. On iso joukko, joka ei aio k-rokotteita ottaa ja he ovat suuressa vaarassa radikalisoitua ja katkeroitua tälle yhteiskunnalle. Lukekaa esim ùli laudalta, mitä mieltä siellään ollaan asioista ja kuinka m223oni rokottamaton on valmis jopa voimakeinoihin, mikäli passi ja rokotuspakko tulee...

Onko sinulla vaihtoehtoa? Miten yhteiskunnan ja kansalaisten pitäisi toimia, jotta te hyvin pieni rokottamattomien joukko olisitte tyytyväisiä!

Korona kun ei mihinkään katoa ja myös Suomessa korona etsii tartuntapintoja ja tulee uusia variantteja, jotka ovat yhä voimakkaampia.

Taas Oulussa on löydetty uusi variantti lisää.

Vierailija
73/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin tää tulee ihan yllätyksenä, että valtio tekee tällaista. Mutta valtio voi tehdä, koska on olemassa tartuntatautilaki joka mahdollistaa perusoikeuksien rajoittamisen tarttuvan vaaralliseksi todettavan taudin vuoksi. Ne keinot voi olla aika rankkoja ja ne nähdään perutelluiksi pandemian vuoksi.

Eli turha on ottaa esiin pelkästään perusoikeudet, koska tartuntatautilailla niihinkin on oikeus puuttua ja niitä rajoittaa.

Valtio " ajattelee" tällaisessa tilanteessa laajasti kansanterveyttä. Ja ideologia on se että laajasti rokottamalla tämä tilanne ratkaistaan, vähemmän ihmisiä teholla, yhteiskunta pyörii jälleen. Ilmeisesti muutama joka kokee rokotteen itselleen mahdolliseksi haitalliseksi tai vaaralliseksi on oikeus jyrätä alle yleisen edun nimissä ja jos heille nyt sattuu tilanteesta tai rokotteesta merkittävää haittaa, se on sitten voi voi. Rokotehaittojakin korvataan, eikö se ole sitten ihan ok ja oikeudenmukaista? Nythän rokotekin on nykytietämyksen mukaan ihan turvallinen, niin mitä ongelmaa tässä on? (Vai onko edes tehokas vai turvallinen, on monien huoli).

Mielestäni tärkeämpiä kysymyksiä esim on, onko nämä keinot oikeassa suhteessa, oikeasuhtaisia ja perusteltavissa taudin vakavuuteen nähden, onko rokotteen riskit oikeasti isompia kuin hyödyt esim joillekin ikäryhmille tai ryhmille (ihan validi kysymys esim jos mietitään pandemrix-rokotteen tarinaa) ja onko tällöin oikein pakottaa ja painostaa kaikkia ottamaan rokote sekä onko rajoitustoimilla ylipäätään tieteellistä näyttöä. Onko oikein tehdä rajoitustoimia jotka voidaan jälkikäteen todeta jopa toimimattomaksi jolla on vaikeutettu joidenkin elämää ja joiden haitat voi nousta hyötyjä isommaksi

Tietenkin perusoikeuksilla ja perustuslailla on merkittävä painoarvo. Mutta ilmeisesti nämäkin kaikki uudet rajoitteet on menneet sitten perustuslakivaliokunnasta läpi. Nythän puututaan yksilön oikeuteen päättää omasta kehosta, kohta oikeuteen käydä töissä asti.

Vierailija
74/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen muuten samanlaisessa tilanteessa, mutta en pysty poistumaan asunnostani ollenkaan, en edes lääkärille tai rokotuspaikalle. Viime aikoina on alkanut näyttää siltä, että normaaliin elämään ei ole paluuta edes teoriassa.

Eniten minua kummastuttaa se hysteria ja vihamielisyys, joka on päässyt valloilleen ennen niin maltillisessa suomalaisessa yhteiskunnassa. Päättäjät eivät osaa päättää, kun eivät edes tiedä oikein mistään mitään, ja silti juostaan kaikenlaisten passien ja rajoitusten perässä. Osa ihmisistä on aivan valmis ottamaan käyttöön hihamerkit, joilla osoitettaisiin rokotusten määrä tai niiden puuttuminen.

Toinen käsittämätöntä raivoa herättävä asia on työttömyys. Olen ollut työttömänä muutaman vuoden, mutta en muista nähneeni ennen korona-aikaa sellaisia mielipiteitä, joita esimerkiksi tällä palstalla on päivittäin. Ikään kuin korona olisi antanut ihmisille luvan päästää valloilleen haaveensa muiden ihmisten julkisesta nöyryyttämisestä ja kurjistamisesta. Perusteiksi riittää jo epäilys. Tämä lienee ihmiselle luontaista käytöstä, jota demokraattinen yhteiskunta pystyy jossain määrin pitämään kurissa, mutta ei tätä 2000-luvun Suomessa uskoisi näkevänsä.

Tuo vihamielisyys on keinotekoisesti rakennettu äär ioikeiston toimesta. He etsivät uusia kannattajia ovat löytäneet uudet uhrit värvärtäväksi mukaan. Iloisesti luonnonlapset jotka käskevät rakastaa, kävelevät neo nat sien kanssa miekkareissa yhdessä.

Vierailija
75/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyh. Valintojen maailma.

Vierailija
76/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyiset mrna-rokotteet ovat kokeellisia ja täten eri asia kuin ne rokotteet, jotke kehitettiin ns ennen vanhaan, ottakaa asioista selvää! Pitkäaikaisvaikutuksia ei kukaan vielä tiedä ja tähän mennessä on tullut etenkin nuorille miehille sydänlihastulehdusta. Itsellä meni kuukautiset sekaisin ja leposyke muuttui liian korkeaksi, johon nyt beetasalpaaja käytössä.

Joten olisi epäeettistä ja väärin vaatia ottamaan rokotus pakolla, kun ei tiedä, mitä siitä esim viiden tai 10 vuden päästä voi seurata. Ja mitä enemmän rokotetaan, sitä enemmän korona leviää, joten ei ne rokotteet kovin paljoa tunnu auttavan.

Kiitos jo etukäteen.

Odotapa vain kun ne matolääkkeet on jo kohta tulleet eri nimellä myyntiin koronalääkkeenä. :) Niistä otetaan tosin vähän isompaa hintaa uutena patenttina.

Vierailija
77/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos jo etukäteen.

Rajoitukset takaisin ja lapset etäkouluun joksikin aikaa ja säännölliset viikottaiset testaukset koronan varalta ja tarvittaessa karanteenit ja ffp2 maskit kouluihin ja työpaikoille.

Miksi yhteiskunta pitäisi ns pitää auki? Toki rajoitukset maksavat, mutta vielä enemmän tulee maksamaan se, kun osa porukasta radikalisoituu, syrjäytyy lopullisesti ja alkaa lopulta kostaa tälle yhteiskunnalle sitä, että heidät jätettiin kaiken ulkopuolelle. Myös mt-ongelmat tulevat merkittävästi lisääntymään ja niiden hoito on todella kallista...

Ei korona poisteta rajoituksilla, vaan sen tarttumista voi vain hidastaa. Ei se virus mihinkään katoa, vaikka jokainen lukkiintuisi kotiinsa. Virukset säilyvät myös pinnoilla, jätevesissä, eläimissä jne. Ja kun ihmiset liikkuvat enemmän, tartunnat lisääntyvät.

Vierailija
78/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen muuten samanlaisessa tilanteessa, mutta en pysty poistumaan asunnostani ollenkaan, en edes lääkärille tai rokotuspaikalle. Viime aikoina on alkanut näyttää siltä, että normaaliin elämään ei ole paluuta edes teoriassa.

Eniten minua kummastuttaa se hysteria ja vihamielisyys, joka on päässyt valloilleen ennen niin maltillisessa suomalaisessa yhteiskunnassa. Päättäjät eivät osaa päättää, kun eivät edes tiedä oikein mistään mitään, ja silti juostaan kaikenlaisten passien ja rajoitusten perässä. Osa ihmisistä on aivan valmis ottamaan käyttöön hihamerkit, joilla osoitettaisiin rokotusten määrä tai niiden puuttuminen.

Toinen käsittämätöntä raivoa herättävä asia on työttömyys. Olen ollut työttömänä muutaman vuoden, mutta en muista nähneeni ennen korona-aikaa sellaisia mielipiteitä, joita esimerkiksi tällä palstalla on päivittäin. Ikään kuin korona olisi antanut ihmisille luvan päästää valloilleen haaveensa muiden ihmisten julkisesta nöyryyttämisestä ja kurjistamisesta. Perusteiksi riittää jo epäilys. Tämä lienee ihmiselle luontaista käytöstä, jota demokraattinen yhteiskunta pystyy jossain määrin pitämään kurissa, mutta ei tätä 2000-luvun Suomessa uskoisi näkevänsä.

Tuo vihamielisyys on keinotekoisesti rakennettu äär ioikeiston toimesta. He etsivät uusia kannattajia ovat löytäneet uudet uhrit värvärtäväksi mukaan. Iloisesti luonnonlapset jotka käskevät rakastaa, kävelevät neo nat sien kanssa miekkareissa yhdessä.

Tässä linkki yhteen lähteeseen.

https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uplo…

Vierailija
79/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joitain tuttuja matkusteli mm. Italiassa, kun oli koronan suhteen rauhallisempaa. Kuulemma siellä kaikki sujui tosi kitkattomasti koronapassin kanssa, se näytettiin ihan selviönä ja huolehdittiin turvatoimista, ei mitään älämölöä. Täällä on ihmisoikeudet uhattuna, jos hoitaja ei saa mennä rokottamattomana levittämään tautia vanhusten keskuuteen! Heti ollaan niskakarvat pystyssä, jos yhteiskunta vaatii jotain, mokoma roisto ja verenimijä, mutta kyllä palveluita ja tukia otetaan vastaan ihan selviöinä, koska  meillähän on oikeus. Jokainen voi  ihan vapaasti muuttaa maalle viljelemään omat pottunsa, eikä tarvitse kulkea joukkoliikenteessä tai tavata ihmisiä, siellä saa olla vanhassa kunnon Sysi-Suomessa. Tässä kyllä näkee suomalaisten sivistystason verrattuna muihin maihin, meininki on heti sellainen notta meitä ette komentele, puukot vaan heilumahan. Asia on ok, jos ette vastavuoroisesti vaadi yhteiskunnalta mitään.

Et sitten ole nähnyt Italian mielenosoituksia? Voi veljet, miten muuten osaavat osoittaa mieltä koronapassia vastaan. Mekin taisteltiin ennen, nyt ollaan vaan pakkorokottaja kansaa.

Vierailija
80/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä linkki yhteen lähteeseen.

https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uplo…

Up

https://institute.global/policy/fringes-forefront-how-far-right-movemen…