Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi välittäisin enää yhteiskunnasta kun se ei välitä minusta?

Vierailija
01.12.2021 |

Kohta 2 vuotta kotona, riskiryhmäläisenä. Muualla en ole käynyt kuin ruokakaupassa, apteekissa ja joskus matkustanut vanhojen vanhempieni luo lähikuntaan. Aina käyttänyt ffp2 tai ffp3 maskeja ja en taatusti ole tartuttanut ketään. Nyt sitten rokotepassi tulossa joka paikkaan.

Minulel alkaa pikkuhiljaa riittää, kun media painostaa rokotuksiin, samoin päättäjät ja tavallinen kansa huutaa koronapassia joka paikkaan. Monen mielestä minulla ei enää rokottamattomana ole perusoikeuksia, vaan minut saa sulkea kaiken ulkopuolelle.

Joten kertokaa, miksi välittäisin enää tästä yhteiskunnasta ja laeista, kun yhteiskunta on tehnyt selväksi, ettei minulla ole väliä ja suurin piirtein ansaitsisin kuolla, koska sivuvaikutusten takia en halua rokotetta?

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama, olen suorastaan raivoissani tästä passista, joka käytännössä on lähes yhtä kuin pakkorokotus. Mietin jopa, että ehkä jätän tulevaisuudessa laskut maksamatta ja osallistun passiiviseen vastarintaan, koska ei mulla ole enää mitään menetettävää, kun perusoikeudet viedään

Millä tavalla koronapassi on sama kuin pakkorokotus? Saat passin 1) hankkimalla molemmat annokset koronarokotetta, 2) käymällä koronatestissä, 3) sairastamalla koronan. Koronapassin hankkiminen ei ole pakollista, eikä sitä käytetä kuin tapahtuma-alalla ja baareissa niillä alueilla, joilla on voimassa rajoituksia. Ei sun ole mikään pakko ottaa rokotuksia jos et halua.

Vierailija
22/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen muuten samanlaisessa tilanteessa, mutta en pysty poistumaan asunnostani ollenkaan, en edes lääkärille tai rokotuspaikalle. Viime aikoina on alkanut näyttää siltä, että normaaliin elämään ei ole paluuta edes teoriassa.

Eniten minua kummastuttaa se hysteria ja vihamielisyys, joka on päässyt valloilleen ennen niin maltillisessa suomalaisessa yhteiskunnassa. Päättäjät eivät osaa päättää, kun eivät edes tiedä oikein mistään mitään, ja silti juostaan kaikenlaisten passien ja rajoitusten perässä. Osa ihmisistä on aivan valmis ottamaan käyttöön hihamerkit, joilla osoitettaisiin rokotusten määrä tai niiden puuttuminen.

Toinen käsittämätöntä raivoa herättävä asia on työttömyys. Olen ollut työttömänä muutaman vuoden, mutta en muista nähneeni ennen korona-aikaa sellaisia mielipiteitä, joita esimerkiksi tällä palstalla on päivittäin. Ikään kuin korona olisi antanut ihmisille luvan päästää valloilleen haaveensa muiden ihmisten julkisesta nöyryyttämisestä ja kurjistamisesta. Perusteiksi riittää jo epäilys. Tämä lienee ihmiselle luontaista käytöstä, jota demokraattinen yhteiskunta pystyy jossain määrin pitämään kurissa, mutta ei tätä 2000-luvun Suomessa uskoisi näkevänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI käy kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta on tämä lopunajan meno. Vihamielisiä ajatuksia meidän päättäjiä kohtaan. En olisi ikinä uskonut, että näin voimakasta vihaa voi tuntea, kun omat perusoikeudet on uhattuna...

Sun perusoikeudet eivät ole uhattuna. Koronapassia vaaditaan tällä hetkellä vain esim. baareihin, konsertteihin, tapahtumiin jne, joihin pääsy ei ole mikään perusoikeus muutenkaan. Sinun ei myöskään ole mikään pakko ottaa rokotuksia saadaksesi koronapassin, sen voi saada myös käymällä koronatestissä ja saamalla negatiivisen testituloksen.

Julkisen liikenteen käyttämisen estäminen on perusoikeuksiin puuttumista. Se ei ole hyväksyttävää. Kuten ei olisi sairaalaan pääsyn estäminenkään mikä lienee seuraava askel.

Ketä on estetty käyttämästä julkista liikennettä, missä ja milloin?

Vierailija
24/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet arvokas ja jos yhteiskunta on mätä, se ei kerro sinusta mitään ja et voi sille mitään. Keskity asioihin joihin voit vaikuttaa.

Vierailija
25/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaako jo? kirjoitti:

Ketään ole suljettu ulos mistään, itse ovat valinneet olla kuulumatta yhteiskuntaan. Ja joo, veikkaan et näillä on jo mt-ongelmia valmiiksi, ei ole normaalia käytöstä.

Luulisi sitten jo sinuakin alkavan pelottamaan oman turvallisuutesi vuoksi. Syrjityt ovat ennekin kostaneet kärsimänsä vääryydet. Historia on tämän todistanut.

Mulla on pesäpallomaila takakontissa ja ovenpielessä, jotta voin puolustautua tällaisia vääryyttä kokeneita vastaan, ja tämä on oikeasti mun perusoikeus.

Vierailija
26/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi rokotusta, muttei silti ole mitään mielenkiintoa mennä minnekään missä on vähänkin enemmän ihmisiä. FFP2-maskia käytän edelleen ja pidän turvaväliä, jos on ihan pakko jossain käydä, tyyliin työt ja hammaslääkäri.

Vierailija
27/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronatesti on kallis, jos sen joutuu itse maksamaan ja minulla eläkeläisenä ei tulisi olemaan varaa maksulliseen testaukseen. Ja rokotteita en halua, koska haitat ja olen perussairas. Jos joudun ottamaan tulevaisuudessa rokoteen päästäkseni edes bussilla lääkäriin niin kyse ei ole enää vapaasta tahdosta, vaan käytännössä pakkokeinosta

Vierailija
28/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, miten tämä nyt vaikuttaa elämääsi? Kuulostaa, ettei mitenkään?

Et ole muutenkaan käynyt missään, missä passia tarvittaisiin.

Vierailija
29/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain tuttuja matkusteli mm. Italiassa, kun oli koronan suhteen rauhallisempaa. Kuulemma siellä kaikki sujui tosi kitkattomasti koronapassin kanssa, se näytettiin ihan selviönä ja huolehdittiin turvatoimista, ei mitään älämölöä. Täällä on ihmisoikeudet uhattuna, jos hoitaja ei saa mennä rokottamattomana levittämään tautia vanhusten keskuuteen! Heti ollaan niskakarvat pystyssä, jos yhteiskunta vaatii jotain, mokoma roisto ja verenimijä, mutta kyllä palveluita ja tukia otetaan vastaan ihan selviöinä, koska  meillähän on oikeus. Jokainen voi  ihan vapaasti muuttaa maalle viljelemään omat pottunsa, eikä tarvitse kulkea joukkoliikenteessä tai tavata ihmisiä, siellä saa olla vanhassa kunnon Sysi-Suomessa. Tässä kyllä näkee suomalaisten sivistystason verrattuna muihin maihin, meininki on heti sellainen notta meitä ette komentele, puukot vaan heilumahan. Asia on ok, jos ette vastavuoroisesti vaadi yhteiskunnalta mitään.

Vierailija
30/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä ajatuksia ap:lla ja minusta ihan kaikkien pakkorokottamista vaativien kannattaisi pysähtyä miettimään tuota kirjoitusta. Mitä pahimmassa tapauksessa voi merkitä se, jos osa passittomista alkaa kantaa kaunaa tälle yhteiskunnalle? Kohta ollaan tällä menolla todella suurissa ongelmissa, suuren maailman tyyliin.

Sitäpaitsi rokotettu tartuttaa siinä missä rokottamatonkin

"Koronarokotus vähentää koronaviruksen erittymistä merkittävästi ja ehkäisee viruksen tarttumista ihmisestä toiseen. "

Lähde Thl paitsi sehän on ihan pelkkää propagandaa vai miten se meni?

Vierailija
31/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahatma Gandhi sanoi:

Ole se muutos(/valo), jonka haluat maailmassa nähdä

Vierailija
32/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ihminen, etenkin sairas ja yksinäinen, on ollut koronan takia äärirajoilla jo pitkään ja en yhtään ihmettele, jos joku tai jotkut ns flippaavat lopullisesti, mikäli passi sulkee heidät yhteiskunnan ulkopuolelle. Ja se rokote ei ole vapaaehtoinen kuin nimellisesti, jos ilman sitä ei jatkossa pääse edes työpaikalle tai joukkoliikenteeseen

Vierailija
33/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös järkyttynyt siitä, miten ennen perusoikeuksia ja yksilönvapauksia kannattaneet kiljuvat kurkku suorana pakkorokotuksia kaikille. Mitä tälle kansalle on oikeasti tapahtunut? En vähättele koronaa ja itsekin aina käytän maskia ihmisten ilmoilla, mutta tämä alkaa saada oikeasti jo sairaita piirteitä koko homma...Historia tulee toistamaan itseään

Olisiko sillä mitään tekemistä että tuo korona saattaa tappaa tai vammauttaa pahasti ja ihmiset haluavat olla turvassa? Ja rokotteet vähentävät radikaalisti riskiä sairastua vakavaan tautimuotoon. 

Ei voi olla noin vaikeaa käsittää sitä.

Vierailija
34/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on koronapassi?

Koronapassina käytetään EU:n koronatodistusta, jonka saa Omakanta-palvelusta. Jos et voi käyttää Omakantaa, voit saada todistuksen paperisena tulosteena terveydenhuollosta.

EU:n koronatodistus sisältää todistuksen koronarokotuksesta, todistuksen koronatestituloksesta tai todistuksen sairastetusta koronavirustaudista. Koronapassina toimii mikä tahansa näistä kolmesta todistuksesta. 

Koronapassia voidaan kysyä sisäänpääsyn yhteydessä eri tilaisuuksissa tai tapahtumissa, jolloin passi toimii vaihtoehtona koronarajoituksille.

https://www.kanta.fi/usein-kysyttya-koronapassista

Vierailija
35/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa oikeasti, että osa porukasta tulee radikalisoitumaan sen myötä, kun heidät suljetaan ulos yhteiskunnasta. Mt-ongelmat tulevat oikeasti räjähtämään käsiin ja pelkään, että katkeruus ja viha ottaa ihmiset valtaansa ja mellakat on vain ajan kysymys. Meillä on eriyisesti nuorissa miehissä paljon ääriajatuksille ja liikehdinnälle alttiita henkilöitä

Ääriajattelua on ETTEI halua kuolemaa ja vaan tottelee. Siinä se sairaiden porukka.

Vierailija
36/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on oikeassa, itsekin olen vihainen tälle yhteiskunnalle, kaikille pakkorokotuksia vaativille. Olen myös ollut lähinnä kotona ja välttänyt kontakteja. Ja nyt minua suorastaan vihataan, vain koska olen rokottamaton.

Minut ilmeisesti pitäisi viedä saunan taakse ja minulla ei joidenkin mielestä ole enää oikeuksia esim liikkua kotini ulkopuolella. Jotenkin tuntuu nyt siltä, että yhteiskunta ampuu itseään tässä jalkaan. Viha ja vastakkainasettelu lisääntyy

Vierailija
37/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös järkyttynyt siitä, miten ennen perusoikeuksia ja yksilönvapauksia kannattaneet kiljuvat kurkku suorana pakkorokotuksia kaikille. Mitä tälle kansalle on oikeasti tapahtunut? En vähättele koronaa ja itsekin aina käytän maskia ihmisten ilmoilla, mutta tämä alkaa saada oikeasti jo sairaita piirteitä koko homma...Historia tulee toistamaan itseään

Olisiko sillä mitään tekemistä että tuo korona saattaa tappaa tai vammauttaa pahasti ja ihmiset haluavat olla turvassa? Ja rokotteet vähentävät radikaalisti riskiä sairastua vakavaan tautimuotoon. 

Ei voi olla noin vaikeaa käsittää sitä.

Juuri näin. Nyt ollaan lähinnä  huolissaan siitä, että ihmiset pahoittavat mielensä. Kirjoitinkin jo, kuinka esim. Italiassa koronapassin käyttö sujuu yleensä ihan loistavasti, mutta siellä olikin katastrofaalinen tilanne koronan alkuaikoina. Ihmiset tajuavat, mistä on kyse, ihmishengistä ja vammautumisesta, ei siitä, onko mulla nyt kivaa ja onko mulla oikeus. 

Vierailija
38/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on oikeassa, itsekin olen vihainen tälle yhteiskunnalle, kaikille pakkorokotuksia vaativille. Olen myös ollut lähinnä kotona ja välttänyt kontakteja. Ja nyt minua suorastaan vihataan, vain koska olen rokottamaton.

Minut ilmeisesti pitäisi viedä saunan taakse ja minulla ei joidenkin mielestä ole enää oikeuksia esim liikkua kotini ulkopuolella. Jotenkin tuntuu nyt siltä, että yhteiskunta ampuu itseään tässä jalkaan. Viha ja vastakkainasettelu lisääntyy

Miksi et ota rokotetta? Pelkäätkö piikkejä vai mikä? Etkö ymmärrä, että rokottamaton sairastuu koronan vakavaan muotoon 33 kertaa todennäköisemmin.

Vierailija
39/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi uskonut vielä puoli vuotta sitten, että Nat si Sak san meininkin tekee paluun tänne Eurooppaan, mutta näin selkeästi näyttäisi tapahtuvan...Ei oikeasti voi ymmärtää tätä

”Häpeällistä” – Auschwitz-museo tuomitsee vertaukset juutalaisvainoihin rokotekeskustelussa

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/us/71667082-5dba-4397-ab3c-f32346c8b953

Noiki ikivalittajat voisi uunittaa, neuvostoliiton rakentama toi nykyinen eräänlaisena disneylandina.

Se saksalainen versio löytyy maan alta, sitä on kaivettu esille ja hölöhöpölainsäädännönvastaisesti tutkittu (preussin sinistä löytyi 40cm*5cm*40cm kaapeista)

Vierailija
40/126 |
01.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo passi ainakaan ole omaan elämääni mitenkään vaikuttanut. Olen eläkkeellä, en käy ravintoloissa tms. tapahtumissa enkä matkustele minnekään muutenkaan. Lisäksi käytän omaa autoa. Ei ole mitään ongelmaa.