Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikeavammainen Elli eli vain 15 päivää. Ajatuksia?

Vierailija
28.02.2015 |

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 17:27"]Inhottava ja yrjöttää nämä tietyt vastaukset. Antakaa nyt jumalauta tälle perheelle armoa oikeus iloita ja surra lastaan! Teillä ei ole mitään oikeutta arvostella muiden ratkaisuja. Teidän moraalikäsityksenne ei ole ainoa oikea tapa toimia.
Miten tämä maailmaa on tällaiseksi mennyt. Epäinhimilliseksi suorastaan. Olen varma, että jos eutanasia tulee joskus lailliseksi, niin ennen pitkää se johtaa siihen, että vanhempien pitäisi tappaa jo elossa oleva lapsi "pois kärsimästä" ja vammaisten, vanhojen ja parantumattomasti sairaiden tulisi itse ymmärtää hankkia eutanasia itselleen, tai saavat kauhean julkisen lynkkauksen ja paskamyrskyn.
[/quote]

Miten on epäinhimillistä toivoa että lapsi jonka elinaika tiedetään lyhyeksi ja hankalaksi abortoidaan ettei kärsi? Ja jos joku aloittaa julkisen blogin ja antaa roskalehdelle kuviaan jne niin saa luvan kestää yms ne ei sitä omaa persettä hivelevät mielipiteet. Ja minä ainakin toivon että eutanasia olisi laillinen. Saisivat pistää minut pois päiviltä ennenkun olen niin seniili etten tajua mistään mitään ja elämälläni olisi enää mitään arvoa vaan menoerä
[/quote] Tämä perheen LYNKKAUS JA PASKAMYRSKY on epäinhimillistä! Toivo sinä, että sinut pannaan päiviltä, mutta itse ainakin toivoisin, että minuun suhtauduttu osiin ihmisenä ja arvokkaana yksilönä silloinkin, kun en itse enää kykene tajuamaan mistään mitään. Hellyyden ja hoivan ihminen ymmärtää esimerkiksi dementikkonakin ihan loppuun saakka. Toivon, ettei tämä maailma taannut natsisaksan suuntaan, ja ihmisiä ajatella pelkkinä menoerinä.
Vaikka kuinka kertoisi julkisesti itsestään, on moraalisesti saastaista alkaa arvostella tällaisia valintoja asianosaisille täysin omasta näkökulmastaan. Vielä saastaisempaa se on nyt, kun tämä henkilö itse Elli, ihan oikeasti jo oli olemassa ja nyt vainaa. Kunnioittakaa tätä pientä vainajaa edes sen verran, ettette sano hänen vanhemmilleen, ettei hän olisi saanut syntyä!

Vierailija
62/116 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen elämä on arvokas. Eläimiä lopetetaan pois kärsimästä, ei ihmisiä. Kellään ei ole oikeutta arvioida kenen elämä ei ole elämisen arvoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:03"]Jokainen elämä on arvokas. Eläimiä lopetetaan pois kärsimästä, ei ihmisiä. Kellään ei ole oikeutta arvioida kenen elämä ei ole elämisen arvoista.
[/quote]

Etkö juuri itse arvioinut kenen elämä on elämisen arvoinen?

Vierailija
64/116 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 17:27"]Inhottava ja yrjöttää nämä tietyt vastaukset. Antakaa nyt jumalauta tälle perheelle armoa oikeus iloita ja surra lastaan! Teillä ei ole mitään oikeutta arvostella muiden ratkaisuja. Teidän moraalikäsityksenne ei ole ainoa oikea tapa toimia.
Miten tämä maailmaa on tällaiseksi mennyt. Epäinhimilliseksi suorastaan. Olen varma, että jos eutanasia tulee joskus lailliseksi, niin ennen pitkää se johtaa siihen, että vanhempien pitäisi tappaa jo elossa oleva lapsi "pois kärsimästä" ja vammaisten, vanhojen ja parantumattomasti sairaiden tulisi itse ymmärtää hankkia eutanasia itselleen, tai saavat kauhean julkisen lynkkauksen ja paskamyrskyn.
[/quote]

Miten on epäinhimillistä toivoa että lapsi jonka elinaika tiedetään lyhyeksi ja hankalaksi abortoidaan ettei kärsi? Ja jos joku aloittaa julkisen blogin ja antaa roskalehdelle kuviaan jne niin saa luvan kestää yms ne ei sitä omaa persettä hivelevät mielipiteet. Ja minä ainakin toivon että eutanasia olisi laillinen. Saisivat pistää minut pois päiviltä ennenkun olen niin seniili etten tajua mistään mitään ja elämälläni olisi enää mitään arvoa vaan menoerä
[/quote] Tämä perheen LYNKKAUS JA PASKAMYRSKY on epäinhimillistä! Toivo sinä, että sinut pannaan päiviltä, mutta itse ainakin toivoisin, että minuun suhtauduttu osiin ihmisenä ja arvokkaana yksilönä silloinkin, kun en itse enää kykene tajuamaan mistään mitään. Hellyyden ja hoivan ihminen ymmärtää esimerkiksi dementikkonakin ihan loppuun saakka. Toivon, ettei tämä maailma taannut natsisaksan suuntaan, ja ihmisiä ajatella pelkkinä menoerinä.
Vaikka kuinka kertoisi julkisesti itsestään, on moraalisesti saastaista alkaa arvostella tällaisia valintoja asianosaisille täysin omasta näkökulmastaan. Vielä saastaisempaa se on nyt, kun tämä henkilö itse Elli, ihan oikeasti jo oli olemassa ja nyt vainaa. Kunnioittakaa tätä pientä vainajaa edes sen verran, ettette sano hänen vanhemmilleen, ettei hän olisi saanut syntyä!
[/quote]

Lynkkaus? Ei kukaan ole mennyt taoikoiden ja soihtujen kanssa oven taakse vaatimaan heidän päätään pölkylle. Ja mitä tulee dementikkoihin ja hoivan tuntemiseen ei pidä paikkaansa monessakin tapauksessa. Tiedän ihmisiä jotka työskentelevät osastoilla missä juuri nämä dementikot ja Alzheimer etc vanhukset viettävät loput elämästään ja kaikki sanovat samaa.... Nämä vanhukset suurimmaksi osaksi raivoavat ja ovat väkivaltaisia kun eivät enään tajua ja erota mikä on hellyyttä ja mikä ei jne. Mikä minusta on saastaista on se miten nämä vanhemmat lypsävät huomiota roskalehdiltä asti. Mutta kukin tyylillään. Ja minun tyylini on se että niin kauan kun joku antaa seuralle tai muulle roskalehdelle luvan lypsää tragediallaan ja pitää julkista blogia minulla on oikeus kommentoida niinkuin haluan.

Vierailija
65/116 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai silläkin väliä haluaako että lapsi saa hautajaiset ja hautapaikan jossa muistella kuin että kylmästi poltettaisiin sairaalan biojätteiden mukana...

Vierailija
66/116 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:13"]On kai silläkin väliä haluaako että lapsi saa hautajaiset ja hautapaikan jossa muistella kuin että kylmästi poltettaisiin sairaalan biojätteiden mukana...
[/quote]

Itse sen saa päättää laitetaanko ne jäänteet sinne bioon vaiko hautaan

Vierailija
67/116 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 17:43"]minä ainakin toivon että eutanasia olisi laillinen. Saisivat pistää minut pois päiviltä ennenkun olen niin seniili etten tajua mistään mitään ja elämälläni olisi enää mitään arvoa vaan menoerä [/quote]

Tämä perheen LYNKKAUS JA PASKAMYRSKY on epäinhimillistä! Toivo sinä, että sinut pannaan päiviltä,

[/quote]

Kevennys: On pikkasen eri asia pannaanko vai pistetäänkö pois päiviltä.

Vierailija
68/116 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:13"]On kai silläkin väliä haluaako että lapsi saa hautajaiset ja hautapaikan jossa muistella kuin että kylmästi poltettaisiin sairaalan biojätteiden mukana...
[/quote] Ei se sitä kuoppaa ansaitse.

Vierailija
69/116 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 17:27"]Inhottava ja yrjöttää nämä tietyt vastaukset. Antakaa nyt jumalauta tälle perheelle armoa oikeus iloita ja surra lastaan! Teillä ei ole mitään oikeutta arvostella muiden ratkaisuja. Teidän moraalikäsityksenne ei ole ainoa oikea tapa toimia.
[/quote]

[/quote]

Lynkkaus? Ei kukaan ole mennyt taoikoiden ja soihtujen kanssa oven taakse vaatimaan heidän päätään pölkylle. Ja mitä tulee dementikkoihin ja hoivan tuntemiseen ei pidä paikkaansa monessakin tapauksessa. Tiedän ihmisiä jotka työskentelevät osastoilla missä juuri nämä dementikot ja Alzheimer etc vanhukset viettävät loput elämästään ja kaikki sanovat samaa.... Nämä vanhukset suurimmaksi osaksi raivoavat ja ovat väkivaltaisia kun eivät enään tajua ja erota mikä on hellyyttä ja mikä ei jne. Mikä minusta on saastaista on se miten nämä vanhemmat lypsävät huomiota roskalehdiltä asti. Mutta kukin tyylillään. Ja minun tyylini on se että niin kauan kun joku antaa seuralle tai muulle roskalehdelle luvan lypsää tragediallaan ja pitää julkista blogia minulla on oikeus kommentoida niinkuin haluan.
[/quote] Minä ITSE työskentelen dementiaosastolla! Dementiaan kuuluu persoonan muutokset ja ajoittainen aggressiivisuus JOILLAKIN, mutta ei missään nimessä kaikilla. Ja ihminen todellakin tuntee hellyyden ja hoivan syvästikin dementoituneena. Tässä on nyt monessakin mielessä tullut selväksi SINUN mielipiteeksi ja sinulla on todellakin oikeus teoriassa sanoa ne jopa ääneen, mutta sitä ei muuta mikään, että se on saastaista ja oksettavaa, ja moraalista oikeutta sinulla ei ole tähän arvosteluun. Onneksi en tunne tosielämässä kaltaisiasi ihmisiä. Olet paha.

Vierailija
70/116 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän olisi käynyt jos perhe olisi itse maksanut sairaala ym. Kulut. Vuorokausi lasten teholla ei ole yhteiskunnalle kovin halpaa. Näkökulma tämäkin. 

Vierailija
71/116 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 17:27"]Inhottava ja yrjöttää nämä tietyt vastaukset. Antakaa nyt jumalauta tälle perheelle armoa oikeus iloita ja surra lastaan! Teillä ei ole mitään oikeutta arvostella muiden ratkaisuja. Teidän moraalikäsityksenne ei ole ainoa oikea tapa toimia.
[/quote]

[/quote]

[/quote] Minä ITSE työskentelen dementiaosastolla! Dementiaan kuuluu persoonan muutokset ja ajoittainen aggressiivisuus JOILLAKIN, mutta ei missään nimessä kaikilla. Ja ihminen todellakin tuntee hellyyden ja hoivan syvästikin dementoituneena. Tässä on nyt monessakin mielessä tullut selväksi SINUN mielipiteeksi ja sinulla on todellakin oikeus teoriassa sanoa ne jopa ääneen, mutta sitä ei muuta mikään, että se on saastaista ja oksettavaa, ja moraalista oikeutta sinulla ei ole tähän arvosteluun. Onneksi en tunne tosielämässä kaltaisiasi ihmisiä. Olet paha.
[/quote]

Olen paha sen takia että ajattelen lapsen etua olla kärsimättä vanhempien itsekkyyden takia. Selvä homma

Vierailija
72/116 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtijuttu ainakin on kirjoitettu niin imelästi ja kliseisesti että huh huh. :D

Kaunis asia siinä oli, että vammastaan huolimatta Elli oli perheessään toivottu lapsi, joka sai osakseen rakkautta. Ja saman tien totean, että vaikka jonkun mielestä on rakkautta abortoida sikiö jonka elinmahdollisuudet ovat heikot, jollekulle toiselle rakkaus on sitä että haluaa tavata lapsensa, pitää tätä sylissä vaikka sen pienenkin hetken tai olla valmis huolehtimaan hänestä niin kauan kuin hän elää.

Molemmat teot on mahdollista perustella rakkaudesta ja välittämisestä käsin ja on mahdotonta sanoa onko jompikumpi väärin.

Totuus tietysti on että molempiin ratkaisuihin yleensä sekoituu jonkin verran pelkoja ja itsekkyyttäkin. Yhdelle vammaisen lapsen saaminen on pelottava ajatus. Toiselle aborttiin kallistuminen on pelottava ajatus. Siksi on hedelmätöntä vatvoa ja moralisoida toisten tekemiä ratkaisuja. Kyllä, "on julmaa tappaa" mutta "on julmaa jättää henkiin". Voihan näitä jauhaa loputtomiin, pääsemättä asiasta selvyyteen.

Vierailija
73/116 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elävänä syntynyt voidaan kastaa, se saa nimen, sen voi paooi siunata hautaan, eki sille tulee hautapaikka.
Abortissa se ei ikäänkuin olisi ollut ollenkaan ihminen koskaan.

Vierailija
74/116 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaleja, terveitä lapsia hylätään ja nääntyy nälkään pitkin maailmaa, ja sitten tieten tahtoen laitetaan kauheat resurssit siihen, että joku ennalta vaikeasti vammaiseksi tiedetty syntyy ja kituu täällä huikeat pari viikkoa? Sanokaa natsiksi, mutta minusta tuo on sairasta.

Vierailija
75/116 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:19"]

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 17:27"]Inhottava ja yrjöttää nämä tietyt vastaukset. Antakaa nyt jumalauta tälle perheelle armoa oikeus iloita ja surra lastaan! Teillä ei ole mitään oikeutta arvostella muiden ratkaisuja. Teidän moraalikäsityksenne ei ole ainoa oikea tapa toimia. Miten tämä maailmaa on tällaiseksi mennyt. Epäinhimilliseksi suorastaan. Olen varma, että jos eutanasia tulee joskus lailliseksi, niin ennen pitkää se johtaa siihen, että vanhempien pitäisi tappaa jo elossa oleva lapsi "pois kärsimästä" ja vammaisten, vanhojen ja parantumattomasti sairaiden tulisi itse ymmärtää hankkia eutanasia itselleen, tai saavat kauhean julkisen lynkkauksen ja paskamyrskyn. [/quote] Miten on epäinhimillistä toivoa että lapsi jonka elinaika tiedetään lyhyeksi ja hankalaksi abortoidaan ettei kärsi? Ja jos joku aloittaa julkisen blogin ja antaa roskalehdelle kuviaan jne niin saa luvan kestää yms ne ei sitä omaa persettä hivelevät mielipiteet. Ja minä ainakin toivon että eutanasia olisi laillinen. Saisivat pistää minut pois päiviltä ennenkun olen niin seniili etten tajua mistään mitään ja elämälläni olisi enää mitään arvoa vaan menoerä [/quote] Tämä perheen LYNKKAUS JA PASKAMYRSKY on epäinhimillistä! Toivo sinä, että sinut pannaan päiviltä, mutta itse ainakin toivoisin, että minuun suhtauduttu osiin ihmisenä ja arvokkaana yksilönä silloinkin, kun en itse enää kykene tajuamaan mistään mitään. Hellyyden ja hoivan ihminen ymmärtää esimerkiksi dementikkonakin ihan loppuun saakka. Toivon, ettei tämä maailma taannut natsisaksan suuntaan, ja ihmisiä ajatella pelkkinä menoerinä. Vaikka kuinka kertoisi julkisesti itsestään, on moraalisesti saastaista alkaa arvostella tällaisia valintoja asianosaisille täysin omasta näkökulmastaan. Vielä saastaisempaa se on nyt, kun tämä henkilö itse Elli, ihan oikeasti jo oli olemassa ja nyt vainaa. Kunnioittakaa tätä pientä vainajaa edes sen verran, ettette sano hänen vanhemmilleen, ettei hän olisi saanut syntyä! [/quote] Lynkkaus? Ei kukaan ole mennyt taoikoiden ja soihtujen kanssa oven taakse vaatimaan heidän päätään pölkylle. Ja mitä tulee dementikkoihin ja hoivan tuntemiseen ei pidä paikkaansa monessakin tapauksessa. Tiedän ihmisiä jotka työskentelevät osastoilla missä juuri nämä dementikot ja Alzheimer etc vanhukset viettävät loput elämästään ja kaikki sanovat samaa.... Nämä vanhukset suurimmaksi osaksi raivoavat ja ovat väkivaltaisia kun eivät enään tajua ja erota mikä on hellyyttä ja mikä ei jne. Mikä minusta on saastaista on se miten nämä vanhemmat lypsävät huomiota roskalehdiltä asti. Mutta kukin tyylillään. Ja minun tyylini on se että niin kauan kun joku antaa seuralle tai muulle roskalehdelle luvan lypsää tragediallaan ja pitää julkista blogia minulla on oikeus kommentoida niinkuin haluan. [/quote] Minä ITSE työskentelen dementiaosastolla! Dementiaan kuuluu persoonan muutokset ja ajoittainen aggressiivisuus JOILLAKIN, mutta ei missään nimessä kaikilla. Ja ihminen todellakin tuntee hellyyden ja hoivan syvästikin dementoituneena. Tässä on nyt monessakin mielessä tullut selväksi SINUN mielipiteeksi ja sinulla on todellakin oikeus teoriassa sanoa ne jopa ääneen, mutta sitä ei muuta mikään, että se on saastaista ja oksettavaa, ja moraalista oikeutta sinulla ei ole tähän arvosteluun. Onneksi en tunne tosielämässä kaltaisiasi ihmisiä. Olet paha.

[/quote]

Ihan samaa olin kirjoittamassa. Dementikkovanhus tuntee kyllä lempeän kosketuksen ja vaistoaa sen miten häntä hoidetaan. Vaistoaa äänensävyn ja tunnistaa hymyn. Todellakaan ei jokainen dementoitunut ole aggressiivinen. Ihan sama on vaikeimmin kehitysvammaisten kohdalla. Kyllä he tästä maailmasta tajuavat. Rauhallinen, lempeä tapa hoitaa ja puhua rauhoittaa heitäkin. Ymmärrystä on varmasti monella paljon enemmän kuin osaamme kuvitellakaan.

Vierailija
76/116 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:27"]Elävänä syntynyt voidaan kastaa, se saa nimen, sen voi paooi siunata hautaan, eki sille tulee hautapaikka.
Abortissa se ei ikäänkuin olisi ollut ollenkaan ihminen koskaan.
[/quote]Se nyt on vanhempien omaa tyhmyttä jos osaa pitää sitä jälkeläisenään vain, kun sitä pääsee tökkimään.

Vierailija
77/116 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:15"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:03"]Jokainen elämä on arvokas. Eläimiä lopetetaan pois kärsimästä, ei ihmisiä. Kellään ei ole oikeutta arvioida kenen elämä ei ole elämisen arvoista.
[/quote] No tämän sekaisikiön elämä olisi pitänyt lopettaa jo diagnoosihetkellä, tosin kun useiden, tärkeiden ja terveiden eläinten.
[/quote]
:)
Susi> Elli, aina!

Vierailija
78/116 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:28"]

Normaaleja, terveitä lapsia hylätään ja nääntyy nälkään pitkin maailmaa, ja sitten tieten tahtoen laitetaan kauheat resurssit siihen, että joku ennalta vaikeasti vammaiseksi tiedetty syntyy ja kituu täällä huikeat pari viikkoa? Sanokaa natsiksi, mutta minusta tuo on sairasta.

[/quote]

Mistä päättelet, että kituu?

Vierailija
79/116 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 18:28"]

[/quote]

Mistä päättelet, että kituu?
[/quote] Jos luit blogia oli siellä paljon juttuja siitä, miten matala sen happisaturaatio oli. Tiedätkö, mille se tuntuu kun hengittää muttei saa happea? Lisäksi, jo syntyminen on vauvalle aika suuri stressi ja epämukavaa, saati sitten kylmänä, hengitysavustettuna keskosena, joka ei kykene edes itkemään vaikka tahtoisikin.

Vierailija
80/116 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana Elli, rohkeat vanhemmat ja oikea päätös olla abortoimatta. Ihmishenki on aina mittaamattoman arvokas. AINA.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä