Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auta rapakuntoista alkuun sinä viisaampi.

Vierailija
21.02.2015 |

Tilanne: huono lihaskunto, jatkuva syvä väsymys ja saamattomuus.

Tavoite: hilata kuntoa asteittain paremmaksi oman jaksamiseni/rajoitukseni puitteissa.

Nyt ei riitä: mee salille.

Ei kiinnosta koska ei motivaatiota eikä kuntoakaan. Jollakin tavalla pitäs päästä reippaamman arjen alkuun niin että energia ja jaksaminen nousis ja motivois sinne salille.

Miten voisin siis aloitella kotikutoisesti ilman että on veren maku suussa. Voin sitoutua 7pv viikossa vaikka 20-30min kotikuntoiluun.

Mutta mitä tehdä, millä toistoilla jne, että tulos ottaisi tasapuolisesti koko kehoon kohottaen peruskuntoa. Olen siis maannut yhden 8kk lähinnä sohvalla yhden nyt jo pois hoidetun sairauden takia. Eli siis, miten rauhallisesti startata kuntokoulu?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei saa iloa itse liikunnasta, niin kylla jotkin askelkyykyt ovat aivan helvetin puiseva tapa kohottaa kuntoa. Itse olen hyvässä kunnossa, mutta vihaan jotain naurettavaa päätöntä marssimista ympäri kyliä, puhumattakaan jostain käsipainojen vatkaamisesta.
.
Oma reseptini on tehdä asioita, joissa liikunta tulee sivutuotteena: kiipeily, ratsastus, melonta, pulkkamäki mukuloiden kanssa, oma kiva jumppapallon päällä, polkupyörällä/potkulaudalla joka paikkaan, kävelykin sitten, jos on joku päämäärä, twister-peli, oman kaupungin nähtävyyspäivä (kävellen/pyörällä), uiminen, hiihto, tanssiminen...

Vierailija
2/9 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvakuula + muut kotikunto liikeet on ainakin mun mieleen. Salilla käynti ei kiinnosta mua pätkääkään, mutta kahvakuulaaaminen kotona on ok. Mä teen usein juoksulenkkin jälkeen lyhyehkön lihaskuntotreenin ja lenkillä teen usein esim askelkykkyjä. Monessa puistossakin on nykyään erilaisia kuntolaitteita, joissa voin vain testata miltä tuntuu.

Voiko työmatkan taittaa kävellen tai pyörällä ainakin muutamana päivänä viikossa? Voiko osan kauppareissuista suorittaa kävellen? 

(Vuosi sitten olin ihan rapakunnossa pitkän sairauden jälkeen (6kk) ja nyt kunto on parempi kuin ennen sairastumista. Kannattaa googlettaa "kotitreeni" -niin sieltä saa hyviä ideoita.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Youtubesta löytyy Jillian Michaels 30 day shred kuntoilu ohjelma. Kuntoiluohjelmassa on kolme erilaista kuntoiluohjelmaa, jotka vaikeutuvat asteittain. Tarkoituksena olisi valita vaikeampi ohjelma kymmenen päivän välein. Samoin kussakin kuntoiluohjelmassa eri liikkeistä esitetään sekä helpompi että vaikeampi suoritustapa. Ohjelmat sisältävät aerobisia liikkeitä ja lihaskuntoliikkeitä ja ohjelman kesto on 20-30 min sisältäen alkulämmittelyn ja loppuvenyttelyn. Hiki tulee ja ensimmäisillä kerroilla paikat ovat varmasti kipeänä.

Vierailija
4/9 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellen ja sauvakävellen alkuun. Kun kunto kohoaa, saattaa intoa tulla muihinkin juttuihin. Ulkoliikunta on aika piristävää, etenkin kun kesä lähestyy. Kävelystä voi siirtyä hölkkäämään.

Vierailija
5/9 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaisin kävelystä. 3-4krt vkossa ja reippaasti. Käden heiluu, askel pitkä ja lähtee lantiosta. Lievä hengästyminen. Puol tuntia aluksi. Myöhemmin pidennät. Myös salia voit aloittaa. Kerran pari vkossa koko kropan läpikäyden kuntopiirin omaisesti.

Vierailija
6/9 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihto on monipuolista liikuntaa, pitoteipeillä voitelu ei ole enää nykyään ongelma.

M42

Vierailija
7/9 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kävelylenkkejä varmaan kannattais tehdä muutama kerta viikossa. Tv:tä katsoessa teet kyykkyjä, askelkyykkyjä, punnerruksia, vatsalihasliikkeitä. Jos kiinnostusta riittää, voit hankkia käsipainot joilla sitten teet hauiskääntöjä, vipunostoja ja muuta.

Vierailija
8/9 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankutus. Netissä paljon ohjeita kotiliikkeisiin.

Tee kävelylenkkejä, mutta ota sen lomassa esim minuutin mittaisia pyrähdyksiä, jolloin juokset niin kovaa kuin kropasta lähtee! Näitä pyrähdyksiä esim viisi, kolmen vartin kävelylenkin lomaan.

Tämä kuulemma kohottaa nopeasti kuntoa ja nopeuttaa rasvanpolttoa.

Vierailija
9/9 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kahvakuulat! Parin kg:n kuula ja noin 8kg kuula. Netistä ohjeita kuulailuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä