Rikkaat ja Rahattomat 2022 Official
Alkaa helmikuussa. Ainakin Aki ja Rita mukana "rikkaina" uudella kaudella.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/b5f7fb2d-edab-42ba-8458-a948c7c…
Aika mielenkiintoinen kausi tällä kertaakin tulossa.
Kommentit (4342)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esitän teille nyt psykologisen kysymyksen: olisitteko lainkaan noin tuomitsevia Annukkaa kohtaan JOS hänellä olisi ollut mies rinnalla?
Nyt tuijotatte yhtä ihmistä ja hänen huonoiksi katsomianne piirteitään oikein suurennuslasin kanssa, että mikä ihmisessä on vialla kun on noin pieni lapsi ja ei miestä.
Ohisektori. Kyllä olisimme yhtä analysoivia ja pohdiskelevia vaikka hänellä olisi polyamorinen mieshaaremi.
Se on helppo väittää.
Vierailija kirjoitti:
Se Niinan ja Jussin ystävä naurahti ensin hämillään ja oli hetken hiljaa, enkenkuin tokeni, kun Annukka tenttasi, että jos hänkin olisi yhtä ahkera tms (en muista sanatarkkaan, mitä sanoi),niin hänenkin pitäs olla superrikas.
No mutta sehän on totta, eikä vain Annukan osalta.
Tällä palstalla on ihme rahan ja varallisuuden palvonnan asenne.. tuloerojen kasvun kannattajia palsta täynnä. Varakkaita ja menestyviä ihmisiä palvotaan. Ikäänkuin kaiken ihmisen tekemisen motivaattorina pitäisi olla raha ja varallisuuden kasvattaminen. Toisenlaiset elämänvalinnat on merkki jostain epäonnistumisesta.. surullinen tulevaisuus edessä meillä.
Esim. tämä Annukka yritti puhua kestävän kuluttamisen puolesta, ketään ei selvästikään kiinnosta.
Mutta näin se on. Nautitaan se aika mikä ehditään ja katsotaan sitten 50 vuoden päästä oliko Annukka oikeassa vai ei. Nyt häntä on helppo haukkua elämäänsä tyytymättömäksi, mutta vaikka hän olisikin, niin ymmärrättekö te muka ne syyt jotka ovat siihen johtaneet? Luuletteko automaattisesti, että hän janoaa rahaa, kuten tekin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se Niinan ja Jussin ystävä naurahti ensin hämillään ja oli hetken hiljaa, enkenkuin tokeni, kun Annukka tenttasi, että jos hänkin olisi yhtä ahkera tms (en muista sanatarkkaan, mitä sanoi),niin hänenkin pitäs olla superrikas.
Tällä palstalla on ihme rahan ja varallisuuden palvonnan asenne.. tuloerojen kasvun kannattajia palsta täynnä. Varakkaita ja menestyviä ihmisiä palvotaan. Ikäänkuin kaiken ihmisen tekemisen motivaattorina pitäisi olla raha ja varallisuuden kasvattaminen. Toisenlaiset elämänvalinnat on merkki jostain epäonnistumisesta.. surullinen tulevaisuus edessä meillä.
Esim. tämä Annukka yritti puhua kestävän kuluttamisen puolesta, ketään ei selvästikään kiinnosta.
Mutta näin se on. Nautitaan se aika mikä ehditään ja katsotaan sitten 50 vuoden päästä oliko Annukka oikeassa vai ei. Nyt häntä on helppo haukkua elämäänsä tyytymättömäksi, mutta vaikka hän olisikin, niin ymmärrättekö te muka ne syyt jotka ovat siihen johtaneet? Luuletteko automaattisesti, että hän janoaa rahaa, kuten tekin?
Ken oikeasti ajattelee kestävää kehitystä ja kuluttamista ei esim. lisäänny/tee muitakaan epäekotekoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin nähdä kristallipallostani, että kunhan työt vakinaistuu ja rahaa alkaa kertyä, saati löytää kumppanin, niin hänestä kehkeytyy vähintään keskiluokkainen, mukavuudesta ja elintasostaan nauttiva ihminen.
Enää ei tuhahdella ja nyrpistellä määrätyille oman varakkuustason mahdollistamille asioille.
Ihmetten kritiikkiä Annukkaa kohtaan, minusta hän oli oikein ystävällinen ja tykkäsin hänen pohdiskelustaan. Ja oikeastaan olin myös samaa mieltä hänen kanssaan, mm. 180e kasvohoitoon on kyllä hurja summa! Itsekään en nauttisi, kun tulisi vain mietittyä, miten kosmetologin jokainen sively maksaisi vitosen, vaikka sellaiseen nyt tulojen puolesta olisikin varaa 😄 kai tuolliset ovat arvokysymyksiä pohjimmiltaan. Annukalla oli selkeästi vahvat arvot
Annukka oli minun mielestä myös erittäin fiksunoloinen ja järkevä nainen. Hyvät arvot ja vahva luonne. Selviytyjä.
Harmittaa suuresti kun selkeästi ohjelma on käsikirjoitettu ja keskusteluista leikataan suuri osa pois.
Maailmassa on rikkaita, joilla on yksityiskoneet ja kämppiä eri maanosissa. Niinan poreallas ja köyhislomaosake oikeasti aika säälittäviä.
Jos minulla olisi varaa nauttisin ihan joka sivelystä minkä kosmetologi tekee siinä 180 euron käsittelyssä. En nillittäisi yhtään.
Ihmiselle tekee hyvää joskus hemmotella itseään eikä laskea päässään joka asiasta: voi kamala miten tämä maksaa. Tai muutenkaan kritisoida joka asiaa.
Ihmisen pitää myös nauttia elämästä. Jos ja varsinkin kun siihen on mahdollisuus.
En kestä näitä ankeuttajia yhtään.
Maailmassa on rikkaita jotka suhaavat omilla yksityiskoneella eri kotiensa väleillä. Niina-tädin poreamme 15000e ja lomaosake oikeasti aika masentavia. SHOW ME THE MONEY!
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla olisi varaa nauttisin ihan joka sivelystä minkä kosmetologi tekee siinä 180 euron käsittelyssä. En nillittäisi yhtään.
Ihmiselle tekee hyvää joskus hemmotella itseään eikä laskea päässään joka asiasta: voi kamala miten tämä maksaa. Tai muutenkaan kritisoida joka asiaa.
Ihmisen pitää myös nauttia elämästä. Jos ja varsinkin kun siihen on mahdollisuus.
En kestä näitä ankeuttajia yhtään.
Senkus nautit! Minä nautin rauhallisista aamukahveista 100x enemmän, ku kosmetologeista.
1223 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kestä näitä ankeuttajia yhtään.Senkus nautit! Minä nautin rauhallisista aamukahveista 100x enemmän, ku kosmetologeista.
Kyllä minä nautin myös rauhallisista aamukahveista, eivät sulje pois toisiaan
Nautin myös linnunlaulusta, iltaruskosta, metsässä samoilusta ine.
Mutta yksinasuvana ihmisenä on ihanaa ottaa hemmottelua osakseen toiselta ihmiseltä.
Rentouttaa ihanasti ja tekee hyvää myös iholle.
Ihminen voi nauttia hyvin monista asioista. Ja vain yksi ja oikea asia on se yksi ja oikea.
Kosmetologilla käynti ei ole syntiä tai turhuutta jos joku sen kokee itselleen hyväksi asiaksi. Jos esimerkiksi masentunut tai uupunut ihminen hiukan virkistyy niin on pelkkästään hyväksi.
Ei toinen voi arvostella tai määritellä mikä on ns. oikea tapa nauttia elämästä. Eikä toinen tiedä toisen elämäntilannetta.
Tai voi arvostella, mutta paljastaa jotain luonteestaan. Eikä aina positiivista.
Vierailija kirjoitti:
Ja muutenkin suloinen lapsi. Tuo joka kommentoi lasta ärsyttäväksi ja villiksi, ei taida omistaa itse yhtään lasta.
Omista? Ei kai ne pennut sentään mitään esineitä ole, mitkä omistetaan?
Niinan ja miehensä esittelemä kerskakulutus (esim ne porealtaan tyhjänpäiväiset toiminnot) ei ole enää tätä päivää, tässä maailmantilanteessa, missä meidän ja aikaisemmat sukupolvet ollaan tuhottu tää planeetta tuleville sukupolville. Todella vanhanaikaista ja noloa.
Vierailija kirjoitti:
Siis millä mittapuulla ruutu+ jakson Veera on rikas? Asuu vuokralla mini pienessä yksiössä, ei omaisuutta, hassaa turhuuksiin kk-tulonsa jne.
"Asun vuokralla, koska rakastan muuttamista" vai mitä se oikein sanoikaan :D.
Niin just, varmasti. Kaikki rakastaa muuttamista. NOT.
Yh kirjoitti:
Maailmassa on rikkaita, joilla on yksityiskoneet ja kämppiä eri maanosissa. Niinan poreallas ja köyhislomaosake oikeasti aika säälittäviä.
Näkyikö siitä heidän poreallashuoneen isosta ikkunasta suoraan naapuritaloon vai oliko se ikkunasta näkyvä muistaakseni punainen rakennus heidän joku oma piharakennuksensa?
Itse aattelin, että en kyllä tykkäis ite alasti kekkuloida isojen ikkunoiden edessä naapureiden silmien alla, jos se oli naapuritalo, mikä ikkunasta näkyi. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis millä mittapuulla ruutu+ jakson Veera on rikas? Asuu vuokralla mini pienessä yksiössä, ei omaisuutta, hassaa turhuuksiin kk-tulonsa jne.
"Asun vuokralla, koska rakastan muuttamista" vai mitä se oikein sanoikaan :D.
Niin just, varmasti. Kaikki rakastaa muuttamista. NOT.[/quotEi vaan Annukka nimenomaan toivoi asumiselle pysyvyyttä, oli kärsinyt jatkuvista muutoista.
1223 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kestä näitä ankeuttajia yhtään.Senkus nautit! Minä nautin rauhallisista aamukahveista 100x enemmän, ku kosmetologeista.
No mäkin nauttisin täysin rinnoin tuollaisesta kosmetologikokemuksesta, jos joskus sellaiseen pääsisin, eikä tartteis omista rahoista sitä maksaa.
Enkä kyllä kauhistelis jälkikäteen, että ai kamala, miten kallista lystiä. Ehkä sitten, jos omista rahoistani maksaisin sen, niin vähän voisi kirpaista, mutta jos joku toinen olisi ostanut mulle vaikka lahjakortin tollaiseen kosmetologihoitoon, huokailisin vaan ihastuksesta kun pääsisin nauttimaan tuollaisesta luksuksesta. 🥰
Vierailija kirjoitti:
1223 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä nautin myös rauhallisista aamukahveista, eivät sulje pois toisiaan
Nautin myös linnunlaulusta, iltaruskosta, metsässä samoilusta ine.
Mutta yksinasuvana ihmisenä on ihanaa ottaa hemmottelua osakseen toiselta ihmiseltä.
Rentouttaa ihanasti ja tekee hyvää myös iholle.
Ihminen voi nauttia hyvin monista asioista. Ja vain yksi ja oikea asia on se yksi ja oikea.
Kosmetologilla käynti ei ole syntiä tai turhuutta jos joku sen kokee itselleen hyväksi asiaksi. Jos esimerkiksi masentunut tai uupunut ihminen hiukan virkistyy niin on pelkkästään hyväksi.
Ei toinen voi arvostella tai määritellä mikä on ns. oikea tapa nauttia elämästä. Eikä toinen tiedä toisen elämäntilannetta.
Tai voi arvostella, mutta paljastaa jotain luonteestaan. Eikä aina positiivista.
Ymmärsin nimenomaan, että arvostelit ihmisiä, jotka eivät nauti 180€ kosmetologeista ankeuttajiksi, kun eivät sellaista ns. osaa arvostaa. Mutta kyllä, huvinsa ja ilonsa kullakin, ja typerää arvostella sitä mikä nautintoa tuo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annukka vaikutti kireältä, hieman tylyltä ja tosikolta. Kaikkea muuta kuin ns. rentoa easy going -seuraa :D
Asiakaspalveluammatissa työskentelevänä jotenkin luulen tuntevani tuon ihmistyypin: ovat vakavan asiallisia, lakonisia ja korkeintaan vienon hymyn saattavat antaa. Jos asiat ei mene niin kuin haluavat, alkaa tiukkaus ja ripitys "miten voi olla mahdollista" jne.
Toivottavasti olen ihan väärässä, mutta sellainen perstuntuma tuli tuosta Annukasta, että en haluaisi olla tekemisissä kanssaan.
Oletpa baska asiakaspalvelija.
🖕