Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikkaat ja Rahattomat 2022 Official

Vierailija
01.12.2021 |

Alkaa helmikuussa. Ainakin Aki ja Rita mukana "rikkaina" uudella kaudella.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/b5f7fb2d-edab-42ba-8458-a948c7c…

Aika mielenkiintoinen kausi tällä kertaakin tulossa.

Kommentit (4342)

Vierailija
2741/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Annukka ei kykene olemaan onnellinen köyhänä eikä rikkaana.  Asenne ei ollut analyyttinen vaan selvän halveksiva. Pelkkä defenssi, jolla peitti omaa katkeruuttaan. Usean yliopistokoulutuksen sivutuotteena syntyy kyky puhua analyyttisesti, muiden yläpuolelta, ilmiötasolla, kuin asiat eivät koskisi puhujaa ollenkaan henkilökohtaisesti, ulkoistaen itsensä ja alentaen toiset. Tunnistan tuon helposti, sillä käytän sitä itsekin joskus hyvin harvoin ja harkitusti, kun koen sen välttämättömäksi pitääkseni puoleni nuorena naisena miesvaltaisella alalla. Mutta minä sentään tajuan, että se on alentava ja ikävä tapa puhua ja vältän sitä viimeiseen saakka. Eihän korkea koulutus estä nauttimasta asioista, olemasta rento ja pitämästä hauskaa, varsinkin jos jakaa elämyksiä lapsen kanssa. 

Eka lause tiivistää olennaisimman.

Vierailija
2742/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä jaksossa nämä osapuolet olivat niin eri planeetoilta. Annukka korkeasti kouluttautunut intellektuelli, joka osasi nähdä köyhyyttä/rikkautta hieman laajemmasta näkökulmasta ja sitten tämä toinen porukka, nousukkaat, joilta puuttui kaikki sellainen oikeasti tyylikäs meininki ja sivistys. Vaikka siis tietenkin mukavia olivat. Silti nämä naiset pystyivät löytämään jotain yhteistä, vaikeista elämäntilanteista selviämisen näkökulman. 

Oli miten korkeasti koulutettu tai intellektuelli tahansa niin hänestä huokui ikävä asenne. Oli sentyyppinen, että oma tapa elää ja omat mielipiteet ovat se ainoa oikea ja hyväksytty tapa. Nimenomaan näki köyhyyden ja rikkauden hyvin suppeasti ja ennakkoluuloisesti.

Mitä pahaa Niina ja miehensä olivat tehneet? Olivat rahallisesti eri tasolla ja hankkineet sellaisen asunnon josta tykkäsivät?

Ikäänkuin se olisi jotenkin sivistymätöntä ja väärin. Kun puuttui ehkä se omasta mielestään vaadittava koulutustausta vai?

Koulutustaso ja erikoinen ja mu7den yläpuolelle asettuva asenne elämään ei takaa yhtään sitä, että ihminen olisi jotenkin parempi tai sivistyneempi kui jotkut muut.

Ihminen voi hankkia sivistystä opiskelemalla, mutta se ei korvaa sitä ns. sydämen sivistystä ja toisten huomioon ottamista, avarakatseisuutta jne.

Monesti juuri Annukan tyyppiset ihmiset ovat hyvinkin mustavalkoisia. Vaikka kovin antoi ymmärtää, ettei yhtään välitä moisista rikkaiden hömpötyksistä joku katkeruus kuitenkin paistoi läpi.

Takakireä oli. Tyytymätön elämäänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2743/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olikohan äiti yli neljänkymmenen. Harmaata oli hiuksissa joka vanhensi myös, mutta sitähän voi tulla jo alta kolmekymppisenä

Tietääkseni hän on lähes 50.

voiko 47 v muka saada vielä lapsen? eikö niistä tule vammaisia?

Vierailija
2744/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olikohan äiti yli neljänkymmenen. Harmaata oli hiuksissa joka vanhensi myös, mutta sitähän voi tulla jo alta kolmekymppisenä

Tietääkseni hän on lähes 50.

voiko 47 v muka saada vielä lapsen? eikö niistä tule vammaisia?

Osanottoni äidillesi.

Vierailija
2745/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veera Bianca esiintyy rikkaana, hmm. Pikkuruisessa vuokra-asunnossaan Skattalla jne kuvausten aikana eleli. Jotenkin nämä tietyt rikkaat on kaikkea muuta kuin rikkaita.

Vierailija
2746/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annukka vaikutti kireältä, hieman tylyltä ja tosikolta. Kaikkea muuta kuin ns. rentoa easy going -seuraa :D

Asiakaspalveluammatissa työskentelevänä jotenkin luulen tuntevani tuon ihmistyypin: ovat vakavan asiallisia, lakonisia ja korkeintaan vienon hymyn saattavat antaa. Jos asiat ei mene niin kuin haluavat, alkaa tiukkaus ja ripitys "miten voi olla mahdollista" jne.

Toivottavasti olen ihan väärässä, mutta sellainen perstuntuma tuli tuosta Annukasta, että en haluaisi olla tekemisissä kanssaan. 

Vierailija
2747/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annukka vaikutti kireältä, hieman tylyltä ja tosikolta. Kaikkea muuta kuin ns. rentoa easy going -seuraa :D

Asiakaspalveluammatissa työskentelevänä jotenkin luulen tuntevani tuon ihmistyypin: ovat vakavan asiallisia, lakonisia ja korkeintaan vienon hymyn saattavat antaa. Jos asiat ei mene niin kuin haluavat, alkaa tiukkaus ja ripitys "miten voi olla mahdollista" jne.

Toivottavasti olen ihan väärässä, mutta sellainen perstuntuma tuli tuosta Annukasta, että en haluaisi olla tekemisissä kanssaan. 

No tuskin sun tarviikaan, vaikka enhän tiedä, jos joudut Annukkaa palvelemaan.

Kuulostat itse hyvin rajoittuneelta henkilöltä, joka on rajannut "hyväksymänsä ihmistyypit". Et varmaan sietäisi autisteja ollenkaan?

Mä taas tykkään eksentrikoista, omalaatuisista persoonista. Mulla on varaa siihen, koska olen joustava ja hyväitsetuntoinen. 👌🏼

Vierailija
2748/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat itse hyvin rajoittuneelta henkilöltä, joka on rajannut "hyväksymänsä ihmistyypit". Et varmaan sietäisi autisteja ollenkaan?

Mä taas tykkään eksentrikoista, omalaatuisista persoonista. Mulla on varaa siihen, koska olen joustava ja hyväitsetuntoinen. 👌🏼

Et sinäkään rautakanki siedä tätä edellistä kommentoijaa ja "tiedät" ajatuksensa häntä itseään paremmin.

Vierailija
2749/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen naimisissa autistisia piirteitä omaavan miehen kanssa, ja itse olen hyvin introvertti pohjimmiltani. En pidä itseäni rajoittuneena henkilönä, sillä työssäni joudun olemaan jatkuvasti oman mukavuusalueeni ulkopuolella. Se kuitenkin se sujuu minulta hyvin ja luontevasti. Ihmistuntemukseni on mielestäni, toki vain omasta mielestäni, aika hyvä. Tietysti joskus ns. ensivaikutelma menee aivan metsään, mutta väliäkö sillä, sillä aina henkilöön ei tosiaankaan törmää sitä ensivaikutelmaa enempää. Siksi mielestäni onkin tärkeää ihmisten välisissä kohtaamisissa olla lähtökohtaisesti ystävällinen ja joustava - toista kertaa kun ihmistä ei välttämättä tapaa.

Vierailija
2750/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpa baska asiakaspalvelija.

Vierailija
2751/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää, paljonko näillä ns rikkailla on velkaa....Niinan elämä taitaa pyöriä sen ympärillä, mitä seuraavaksi ostaisi. Ja instasta päätellen ostomania on päällä ja paha sellainen. Tyhjyyden tunnetta ei tavara täytä. Ja tosiaan vielä vuosi sitten koronajäljittäkänä ja nyt jo rikas? Myy kotinsa ja yksityisyytensä pikkurahasta.

Vierailija
2752/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annukka kommentoi facebookissa 24.9. 

kaverixxxx: Tuttu telkkarista 

Annukka: En aio katsoa. Ajattelin, että suostun käsikirjoittakaverin kysymykseen, jotta saisin yhden vanhemman perheen ääntä kuuluviin tässä kontekstissa, mutta olikin tossa formaatissa aika vaikeaa, kun kuvaustilanteessa kuitenkin henkilökohtaisia heruteltiin ja tilanteet oli pääosin ennalta suunniteltuja ja ohjattuja. Mutta joo, suljen silmät ja korvat ja ihana tietää että eka ja vika kerta. Jos se jotain ajatuksia herättää jollain, hyvä niin

Hehheh, Annukalle tuli 'varmaankin' todella suurena yllätyksenä mitä tapahtuu tässä formaatissa ja miten toimii tämä formaatti, minne on ihan itse laittanut hakemuksen. 

Juu, ja minä oon suomen kuningas.

Oletpa ilkeä ihminen.

Voin hyvin uskoa tuon, mitä Annukka on sanonut. Ei saanut ohjelmassa ääntään kuuluviin sillä tavalla, kuin olisi toivonut. Käsikirjoitettu viihteeksi ja mainokseksi sponsoreille, viimeistään leikkauksess poistettu "palopuheet". Lainausmerkit siksi, että Annukan tapa ilmaista itseään on hyvinkin hillitty ja asiallinen. Mutta joo, olisi varmaan ottanut mieluusti ne 2500€ pahan-päivän-vararahastoonsa, ja pitkin hampain pakotti itsensä törsäämään niitä viikossa 😅. Oikeasti toivon, että A sai pitää loput rahat.

Vierailija
2753/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuhdalla on kai tulossa jo kolmannet megahäät tämän nykyisen ukon kanssa. Hienot häät ja mekot eivät kuitenkaan ole synonyymi pitkälle onnelle. Sitä ei tämä rouva ole vieläkään tajunnut. Pinnallinen pyrkyri ja täynnä itseään.

Vierailija
2754/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ninasta uhkuu ahneus. Mekoissa katteet kohdallaan.

Vierailija
2755/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verra Bianca on vaihtoviikolla huolissaan terveellisestä ruokailusta. Huolissaan kalapuikkojen ja sokerisen jogurtin terveellisyydestä vaihtoviikolla.

Aivan jäätävä läski, habitukseen ei tule muutosta vaikka vetää koko viikon kalapuikkoja.

Vuokralla asuva rikas?

Vierailija
2756/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinäkään rautakanki siedä tätä edellistä kommentoijaa ja "tiedät" ajatuksensa häntä itseään paremmin.

Hyvin siedän, varsinkin täältä ruudun takaa. 😄

Kritiikin antaminen ja kommentin analysointi ei ole minulle tunteen asia. 👌🏼

Vierailija
2757/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kärkäs yh äippä!

Sille on varmasti syynsä miksi on yh ;)

Vierailija
2758/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitän teille nyt psykologisen kysymyksen: olisitteko lainkaan noin tuomitsevia Annukkaa kohtaan JOS hänellä olisi ollut mies rinnalla?

Nyt tuijotatte yhtä ihmistä ja hänen huonoiksi katsomianne piirteitään oikein suurennuslasin kanssa, että mikä ihmisessä on vialla kun on noin pieni lapsi ja ei miestä.

Vierailija
2759/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään vaikutusta oliko miest vai ei.

En lainkaan miettinyt yksinhuoltajuutta, kysymys on hänen persoonastaan ja tyylistä miten asioihin suhtautui.

Turha vetää tähän yh-korttia, siitä ei ollut ainakaan minulla kyse.

Vierailija
2760/4342 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esitän teille nyt psykologisen kysymyksen: olisitteko lainkaan noin tuomitsevia Annukkaa kohtaan JOS hänellä olisi ollut mies rinnalla?

Nyt tuijotatte yhtä ihmistä ja hänen huonoiksi katsomianne piirteitään oikein suurennuslasin kanssa, että mikä ihmisessä on vialla kun on noin pieni lapsi ja ei miestä.

Ohisektori. Kyllä olisimme yhtä analysoivia ja pohdiskelevia vaikka hänellä olisi polyamorinen mieshaaremi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi