Miksi ”kaikki” bi-naiset aina päätyy yhteen miehen kanssa?
Kommentit (205)
Vähän vanhempi bi-nainen täällä. Muutama pidempi miessuhde takana, nyt olen ollut jo vuosia sinkkuna. Ei lapsia, ei niitäkään kaikki halua.
Nykyisessä tilanteessani jos tulee kiinnostava ihminen vastaan minkä kanssa voisi suhdetta rakennella, niin voi olla kumpaa sukupuolta vain. Heteromiehiä on vain huomattavasti enemmän tarjolla kuin naisista kiinnostuneita naisia. Lisäksi hetero on oletusarvo, eli naisten välistä kiinnostusta on vaikeampi tuoda esiin.
Vierailija kirjoitti:
Mua aina ärsyttää nää ”hihii, minä bisse tykkään miehen kansaa katsella naisia, sen jälkeen ihanaa käpertyä Markun kainaloon” -muijat.
Oikeassa elämässä ei varmaan edes uskaltaisi kysyä naista treffeille.
Mä en ainakaan uskalla. Miehet lähestyy, naiset ei, edes homobaarissa naiset harvoin lähestyy.T.bi
Heteromies on helppo saada kumppaniksi. Niitä on tullut ovista ja ikkunoista, tulevat juttelemaan. Elämäni aikana olen törmännyt n. yhteen lesbonaiseen joka on avoimesti tullut iskumielellä jutteleen.
Vierailija kirjoitti:
Vähän vanhempi bi-nainen täällä. Muutama pidempi miessuhde takana, nyt olen ollut jo vuosia sinkkuna. Ei lapsia, ei niitäkään kaikki halua.
Nykyisessä tilanteessani jos tulee kiinnostava ihminen vastaan minkä kanssa voisi suhdetta rakennella, niin voi olla kumpaa sukupuolta vain. Heteromiehiä on vain huomattavasti enemmän tarjolla kuin naisista kiinnostuneita naisia. Lisäksi hetero on oletusarvo, eli naisten välistä kiinnostusta on vaikeampi tuoda esiin.
Aiheen ohi, mutta minkä ikäinen olet? Suurin osa (julkisesti) bi-naisista tuntuu olevan siinä 20-30v tienoilla, joten ihan mielenkiinnosta kyselen.
Vierailija kirjoitti:
Mua aina ärsyttää nää ”hihii, minä bisse tykkään miehen kansaa katsella naisia, sen jälkeen ihanaa käpertyä Markun kainaloon” -muijat.
Oikeassa elämässä ei varmaan edes uskaltaisi kysyä naista treffeille.
Entä sitten, jos joku ei uskallakaan? Ei kai ujous, epävarmuus tai estot mikään synti kuitenkaan ole?
Minua ei ainakaan ärsytä yhtään - sama kai se on, mitä ihmiset kotonaan kumppaninsa kanssa tekevät. Ja jos joku tykkää kumppaninsa kanssa katsella naisia, niin mitä pahaa siinä oikeastaan on? Minusta kuulostaa ihan positiiviselta, että heteropari tekee jotain sellaista, mitä ei mielletä ihan "heterotyypilliseksi" parisuhdetekemiseksi. Ja jos kerran ihminen on jo parisuhteessa, ja jos ei ole polysuhteinen, niin eikö ole ihan ok, että ei ole kysymässä naisia "edes treffeille"? Silloin voi hyvinkin olla, että oman biseksuaalisuuden ilmaisemiseksi riittää se, että voi olla kumppaninsa seurassa avoimesti bi, voi jakaa fantasioita ja fantasioida yhdessäkin. Varsin positiivista minusta.
t. bi-nainen, joka ON uskaltanut pyytää naisia treffeille, ja seurustellut useamman naisen kuin miehen kanssa
Tykkäävät kullista. Jopa HC-lesbot jotka tiedän tai tunnen kaipaavat kullia aina välillä. Turhaan tätä faktaa sensuroitte.
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen monta, ja kaikki ovat olleet miehen kanssa ensin, ja sitten vaihtabeet naisiin ja eivät enää koskaan tule olemaan miehen kanssa!!!
Minä taas tiedän useita "bi-naisia", jotka ovat naisen kanssa, koska niillä on joko hemmetin huono itsetunto tai sitten traumoja jännämiehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen monta, ja kaikki ovat olleet miehen kanssa ensin, ja sitten vaihtabeet naisiin ja eivät enää koskaan tule olemaan miehen kanssa!!!
Minä taas tiedän useita "bi-naisia", jotka ovat naisen kanssa, koska niillä on joko hemmetin huono itsetunto tai sitten traumoja jännämiehistä.
Kaikissa seksuaalisuuksissa lienee ihmisiä, joilla on jokin trauma tai huono itsetunto, ja se sitten vaikuttaa tavalla tai toisella myös kumppanivalintaan. Myös miehen kanssa olevissa heteronaisissa on näitä. Eli ei näitä vain naissuhteissa olevista löydy.
Toki ihmiset usein myös tulkitsevat miten haluavat. Itselläni on takana pitkä suhde miehen kanssa, mutta kun eron jälkeen aloinkin etsiä vain naisseuraa, moni tulkitsi, että olin "saanut tarpeekseni miehistä ja vaihtanut naisiin", vaikka näin ei ollutkaan. Minulla on ollut ihan hyviä miessuhteitakin, eikä ole mitenkään negatiivinen käsitys heterosuhteista - lesbosuhde vain on enemmän minun juttuni.
Toiset naiset pystyy tarjoamaan aika niukasti resursseja.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme pervokuvitelma joillakin on biseksuaaleista? Ei heillä tarvitse olla koko ajan seksiä sekä miesten että naisten kanssa. Moni biseksuaalikin on yksiavioinen. On ihan sattumaa se, päätyykö parisuhteeseen miehen vai naisen kanssa, kun lähtökohtaisesti kumpikin vaihtoehto on mahdollinen, mutta suhteeseen päädytään kuitenkin vain yhden kanssa, joka on siis vain yhtä sukupuolta.
Edelleen tuota vain jaksavat ihmetellä, vaikka netissä tulee tämän tästä vastaan näennäisessä heterosuhteessa olevien deitti-ilmoja joissa haetaan samaa sukupuolta olevaa satunnaista tapailukumppania. Ja heidän omat foorumit ei muuta juuri sisällä, kuin joko valitusta siitä kuinka heteropuoliso ei salli heille sivusuhdetta omaa sukupuolta olevan kanssa (tulkitaan bifobiaksi), tai sitten jos sallisi, niin sellaista ei löydy yrityksestä huolimatta. Katkeraa itkua siitä kuinka me lesbot syrjimme heitä, vaikka muka mitään syytä siihen ei ole olemassa. Hohhoijaa...
”” Katkeraa itkua siitä kuinka me lesbot syrjimme heitä, vaikka muka mitään syytä siihen ei ole olemassa. Hohhoijaa...”””
En myöskään ymmärrä näitä bi-naisten valituksi.
Ja hassua kyllä, vastaan on tullut enemmän bissejä, jotka ovat lesbofoobikkoja.
(Ja samalla väittävät että heitä syrjitään)
Vierailija kirjoitti:
Näin se menee monesti. Läheiset tietävät parisuhdehistorian, vieraammat vain nykyisen kumppanin.
Harvoinpa tulee keskustelussa mainittua, että minä olen muuten nimenomaan bi. Ennemmin, että ollaan Katin kanssa ajateltu varata jouluksi mökki saaristosta.
Monelle lesbolle bi-naiset on ongelma ja pohjasakkaa. Tästä ei puhuta paljoa, mutta seksuaalivähemmistöt on aika syrjiviä omissa piireissään. Miehet ottaa asiat rennommin.
Karseimpia on nää ”Ei mun miestä yhtään haittaa vaikka olisin toisen naisen kanssa. Sitä ei lasketa” jne.
Eli voi olla ”avoinsuhde tms” mutta vain naisen kanssa.
Eikä nää naiset muka näe mistä on kysymys… 🙄
Koska miehillä on rahaa ja pystyvät auttamaan naisia enemmän kuin nainen naista. Ja kun halutaan lapsi niin mies on parempi valinta ainakin sukulaisten kannalta ja miksei lapsenkin. Toinen nainen ei pysty Yleensä tarjoamaan materiaalisesti samaa kuin mies eikä elättämään perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Monelle lesbolle bi-naiset on ongelma ja pohjasakkaa. Tästä ei puhuta paljoa, mutta seksuaalivähemmistöt on aika syrjiviä omissa piireissään. Miehet ottaa asiat rennommin.
Mulla kokemusta just toisinpäin:
Bi-naisille lesbot ja juurikin lesbot (tälläiset voisi olla toisten bissejen kanssa) on sellainen kokeiluvaihe jolle myöhemmin naureskellaan sitten, uusi mies vieressä myhäilee.
Tai kerrotaan miehille kiihoitus mielessä.
Ja miehet on ne joiden kanssa lopulta mennään naimisiin ja hankitaan lapset.
Lesbot on jokin välivaihe.
Tai sitten tosiaan kun on perhettä ensin leikittä ja miehille katkeria, niin sitten lesbo taas kelpaa….
Vierailija kirjoitti:
Oma kumppanini on bi-nainen enkä ihanampaa voisi toivoa. Olen siis nainen itsekin.
En kuitenkaan erityisesti arvosta niitä (aina bi-) naisia, jotka tulevat kourimaan naisten vessassa, että haluavat nyt kokeilla naista. Siitä vain, mutta minua ei saa ”kokeilla” ilman lupaa. Eivätkä ne ”haluan, että mieheni katselee” -tinderilmoitukset myöskään paranna asiaa.
Mitenkäs, jos on biseksuaali, mutta heteroromanttinen? Eli tuntee seksuaalista vetoa molempiin sukupuoliin, mutta ei koe romanttisia tunteita kuin vastakkaisen sukupuolen kanssa?
Itse olen heteroseksuaali, mutta biromanttinen.