Miksi ”kaikki” bi-naiset aina päätyy yhteen miehen kanssa?
Kommentit (205)
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs, jos on biseksuaali, mutta heteroromanttinen? Eli tuntee seksuaalista vetoa molempiin sukupuoliin, mutta ei koe romanttisia tunteita kuin vastakkaisen sukupuolen kanssa?
Itse olen heteroseksuaali, mutta biromanttinen.
Ei kai siinä mitään, kunhan on rehellinen.
Joitain haittaa, jotain ei.
Itse olen homoromanttinen (olen siis nainen) aseksuaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs, jos on biseksuaali, mutta heteroromanttinen? Eli tuntee seksuaalista vetoa molempiin sukupuoliin, mutta ei koe romanttisia tunteita kuin vastakkaisen sukupuolen kanssa?
Joitain haittaa, jotain ei.Itse olen homoromanttinen (olen siis nainen) aseksuaali.
Moi. Olen eri, ja haluaisin sulta kysyä, mistä etsit, jos etsit, parisuhdetta?
Mistä sut voi löytää, jos joku nainen haluaisi löytää sut seksittömään parisuhteeseen?
T. kaverin puolesta kyselen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joitain haittaa, jotain ei.Itse olen homoromanttinen (olen siis nainen) aseksuaali.
Mistä sut voi löytää, jos joku nainen haluaisi löytää sut seksittömään parisuhteeseen?
Facebookissa aseksuaalien treffiryhmä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos.
Facebookissa aseksuaalien treffiryhmä
Olen bi-nainen yhdessä naisen kanssa, että eivät kaikki päädy yhteen miehen kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme pervokuvitelma joillakin on biseksuaaleista? Ei heillä tarvitse olla koko ajan seksiä sekä miesten että naisten kanssa. Moni biseksuaalikin on yksiavioinen. On ihan sattumaa se, päätyykö parisuhteeseen miehen vai naisen kanssa, kun lähtökohtaisesti kumpikin vaihtoehto on mahdollinen, mutta suhteeseen päädytään kuitenkin vain yhden kanssa, joka on siis vain yhtä sukupuolta.
Edelleen tuota vain jaksavat ihmetellä, vaikka netissä tulee tämän tästä vastaan näennäisessä heterosuhteessa olevien deitti-ilmoja joissa haetaan samaa sukupuolta olevaa satunnaista tapailukumppania. Ja heidän omat foorumit ei muuta juuri sisällä, kuin joko valitusta siitä kuinka heteropuoliso ei salli heille sivusuhdetta omaa sukupuolta olevan kanssa (tulkitaan bifobiaksi), tai sitten jos sallisi, niin sellaista ei löydy yrityksestä huolimatta. Katkeraa itkua siitä kuinka me lesbot syrjimme heitä, vaikka muka mitään syytä siihen ei ole olemassa. Hohhoijaa...
Tää on aina surullista kun se biviha tulee omilta. Sun tinderkokemuksien perusteella ei ehkä kannata tehdä oletuksia. Ootko etsinyt heteromiehiä apeista ja laskeskellut kuinka moni siellä ettii seuraa parisuhteessa ollessaan? Ihan helvetin moni. Ja lesbojakin tullut vastaan sellaisia. Yrittäisit ymmärtää, että ihmiset yleensäkin on aika paskoja, ei me bi:t sen kummempia olla.
Te ette tajua jos naisparista toinen on bi, pidätte niitä automaattisesti lesboina. Urpot.
Koska löytävät tarpeeksi tasokkaan miehen. Raha on myös houkutin monelle lesbolle, joilla on yllättävän usein myös persoonallisuushäiriö tai pari.
Vierailija kirjoitti:
Koska löytävät tarpeeksi tasokkaan miehen. Raha on myös houkutin monelle lesbolle, joilla on yllättävän usein myös persoonallisuushäiriö tai pari.
No, mutta tässä ketjussa olikin puhe biseksuaaleista, ei lesboista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monelle lesbolle bi-naiset on ongelma ja pohjasakkaa. Tästä ei puhuta paljoa, mutta seksuaalivähemmistöt on aika syrjiviä omissa piireissään. Miehet ottaa asiat rennommin.
Mulla kokemusta just toisinpäin:
Bi-naisille lesbot ja juurikin lesbot (tälläiset voisi olla toisten bissejen kanssa) on sellainen kokeiluvaihe jolle myöhemmin naureskellaan sitten, uusi mies vieressä myhäilee.
Tai kerrotaan miehille kiihoitus mielessä.
Ja miehet on ne joiden kanssa lopulta mennään naimisiin ja hankitaan lapset.
Lesbot on jokin välivaihe.
Tai sitten tosiaan kun on perhettä ensin leikittä ja miehille katkeria, niin sitten lesbo taas kelpaa….
Kannattaako omien kokemusten perusteella yleistää? Ja onko asia muutenkaan oikeasti mennyt ihan noin, vai onko tuo omaa tulkintaasi? Useinhan ihmiset ovat eksilleen katkeria tai vihaisia, en usko, että nimenomaan bi-naiset olisivat tässä kunnostautuneita. Aikamoista lesbodraamaakin on tullut vierestä seurattua... Toki uskon, että kaikenlaisia tapauksia mahtuu maailmaan, meitä ihmisiä on niin monenlaisia, ja usein juuri ihmissuhteet ovat valitettavasti niitä, joissa ihmiset sekä kipuilevat että tekevät kaikkea omituista. Biseksuaalin kohdalla voi tosiaan näyttää siltä, että nuoruuden lesbosuhteet olivat välivaihe, etenkin jos perhe perustetaan miehen kanssa - mutta mitenkäs, jos on kyseessä hetero/lesbo, ovatko nuoruuden suhteet silloinkin välivaihe?
En yhtään ihmettele esim. oman ikäluokkani (40+) kohdalla sitä, jos moni biseksuaali on aikoinaan tietoisesti valinnut sen, että etsi miehen perheen perustamiseen. Silloin oli parisuhdelakikin vasta tuloillaan, hedelmöityshoitojen kanssa myös oma säätönsä ja omat vaikeutensa - varmasti vaikutti siltä, että jos perheen halusi, se oli järkevintä perustaa miehen kanssa. Nykyisin toki moni asia on helpompaa.
En silti lähtisi ylitulkitsemaan aina kaikkea. Jos seuraavan kumppanin sukupuoli sattuu olemaan eri kuin edellisen, tämä voi olla puhdas sattuma eikä liity siihen, että oltaisiin katkeroiduttu toiseen sukupuoleen tai käytetty sitä kokeiluna/välivaiheena.
Yhteiskunta ja deittikulttuuri on todella heteronormatiivisia. Itse biseksuaalina olen huomannut, että pitää kuvainnollisesti välillä uida vastavirtaan, jos haluaa toteuttaa oman seksuaalisuutensa naisiin menevää puolta. Periaatteessa kun biseksuaalille ei ole väliä sillä sukupuolella, niin osalle se on varmasti ihan helppo ja käytännöllinen ratkaisu mennä heteromaailman mukana. Miesten puolella on enemmän valinnanvaraa kuin naisten kohdalla (koska suurin osa ihmisistä on heteroita) ja monelle biseksuaaleille se sukupuoli on sinällään toissijaista. Tärkeämpää on löytää sellainen itselleen mieluisa ja sopiva persoona kumppaniksi, jonka ulkonäössäkin jokin vetäisi puoleensa ja miehiä kohtaa tässä mielessä helpommin. Genitaaleilla ei itselleni ole mitään merkitystä enkä haikaile tiettyjen ominaisuuksien perään, sillä kaikenlaiset kelpaavat yksi setti kerrallaan oikein hyvin.
Omalla kohdalla se vastavirtaan uiminen kannatti, sillä olen onnellisesti naimisissa ihanan vaimoni kanssa ja kohta olemme olleetkin yhdessä 10 vuotta. Lapsikin on suunnitteilla, eikä haittaa yhtään mennä hoitoihin saamaan siihen apua. Mutta itse uskon heteronormatiivisuuden dominanssin olevan perussyy biseksuaalien pariutumiskäyttäytymisen painotuksen taustalla (sekä miesten että naisten osalta).
Vierailija kirjoitti:
Karseimpia on nää ”Ei mun miestä yhtään haittaa vaikka olisin toisen naisen kanssa. Sitä ei lasketa” jne.
Eli voi olla ”avoinsuhde tms” mutta vain naisen kanssa.
Eikä nää naiset muka näe mistä on kysymys… 🙄
No, mistä on kysymys? Tiedän itse yhden naisen, jolla oli näin - itse asiassa, minulla oli lyhyt suhde tämän naisen kanssa (en siis itsekään halunnut parisuhdetta silloin, pelkkä fwb riitti). Minusta tuossa ei ole mitään ongelmaa, jos kaikki osapuolet ovat tietoisia asiasta ja se on heille ok. Eli parisuhteen osapuolet saavat sopia keskenään mitkä tahansa säännöt haluavat, ja jos sivusuhdetta hakeva on rehellinen ja kertoo avoimesta asiasta potentiaalisille kumppaneilleen, silloinhan nämä voivat itse päättää, onko juttu heille ok vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme pervokuvitelma joillakin on biseksuaaleista? Ei heillä tarvitse olla koko ajan seksiä sekä miesten että naisten kanssa. Moni biseksuaalikin on yksiavioinen. On ihan sattumaa se, päätyykö parisuhteeseen miehen vai naisen kanssa, kun lähtökohtaisesti kumpikin vaihtoehto on mahdollinen, mutta suhteeseen päädytään kuitenkin vain yhden kanssa, joka on siis vain yhtä sukupuolta.
Edelleen tuota vain jaksavat ihmetellä, vaikka netissä tulee tämän tästä vastaan näennäisessä heterosuhteessa olevien deitti-ilmoja joissa haetaan samaa sukupuolta olevaa satunnaista tapailukumppania. Ja heidän omat foorumit ei muuta juuri sisällä, kuin joko valitusta siitä kuinka heteropuoliso ei salli heille sivusuhdetta omaa sukupuolta olevan kanssa (tulkitaan bifobiaksi), tai sitten jos sallisi, niin sellaista ei löydy yrityksestä huolimatta. Katkeraa itkua siitä kuinka me lesbot syrjimme heitä, vaikka muka mitään syytä siihen ei ole olemassa. Hohhoijaa...
Mitä ihmeellistä tuossa on? Meitä ihmisiä on aika monenlaisia. Jotkut ovat yksisuhteisia, jotkut haluavat vaikkapa avoimen suhteen. Noita avoimen suhteen tyyppejä tunnen myös heteroissa ja jopa (hui!) lesboissa. Ehkäpä avointa suhdetta haluava biseksuaali toivoisi sitten voivansa siinä toteuttaa biseksuaalisuutensa toistakin puolta. Mutta valtaosa ihmisistä lienee silti toistaiseksi sellaisia, jotka haluavat yhden suhteen kerrallaan.
Tuollaiselle miehen kanssa avoimessa suhteessa olevalle sopii parhaiten sivusuhteeseen kumppaniksi toinen binainen, jolla on joko sama tilanne, tai joka ei juuri silloin halua parisuhdetta. En minäkään suosittelisi lesboja tuollaiseen suhteeseen hakemaan, juuri siksi, että taustalla oleva mieskuvio varmaan häiritsisi. Mutta sen olen kyllä huomannut, että lesbot mielellään yleistävät kaikki binaiset tuollaisiksi monisuhteisiksi, ja yleistäminen taas on mielestäni aika yksinkertaista ajattelua.
Olipa kunnon yleistämistä taas monessa kommentissa, jotkut asiat ei vissiin muutu. Mutta väännän nyt rautalangasta, jos jotkut biseksuaalit on käyttäytyneet huonosti, ei se tarkoita että kaikki meistä olis jotenkin p*skoja ihmisiä. Itse en ole ikinä kähminyt ketään, enkä myöskään pettänyt. Harmittaa kun pitää näistä asioista vääntää vielä herran vuonna 2021, sateenkaarijengille..
Sadbuttrue kirjoitti:
Olipa kunnon yleistämistä taas monessa kommentissa, jotkut asiat ei vissiin muutu. Mutta väännän nyt rautalangasta, jos jotkut biseksuaalit on käyttäytyneet huonosti, ei se tarkoita että kaikki meistä olis jotenkin p*skoja ihmisiä. Itse en ole ikinä kähminyt ketään, enkä myöskään pettänyt. Harmittaa kun pitää näistä asioista vääntää vielä herran vuonna 2021, sateenkaarijengille..
Näin juuri... Ja kaikki binaiset eivät myöskään ole "enemmän miehiin päin". Tämäkin tuntuu olevan yleinen käsitys. Jotkut ovat, joillekin sukupuolella ei ole väliä, jotkut sitten taas haluaisivat mieluummin naisen.
"bi" on cool ja sillä saa huomiota nuorempana. 30v lähestyvä "bi" onkin sitten eri juttu ja paniikki iskee päälle kun kaverit alkavat menemään naimisiin ja hankkimaan lapsia. Silloin onkin hyvä muistaa mistä oikeasti tykkää.
Tää on tätä samaa lätinää kuin et jos biseksuaali nainen seurustelee miehen kanssa ni se onkin muka hetero ja jos se seurustelee naisen kanssa ni se onki lesbo. Ikinä ei voi tehdä oikein näiden kyseenalaistajien mielestä. Pitäskö siinä seurustella molempien kanssa yhtä aikaa et ihmiset uskois että tuntee vetoa molempiin sukupuoliin?
Vierailija kirjoitti:
"bi" on cool ja sillä saa huomiota nuorempana. 30v lähestyvä "bi" onkin sitten eri juttu ja paniikki iskee päälle kun kaverit alkavat menemään naimisiin ja hankkimaan lapsia. Silloin onkin hyvä muistaa mistä oikeasti tykkää.
Mikä estää sitä biseksuaalia menemästä naimisiin ja hankkimasta lapsia?
Itse olen biseksuaali, ja olin kaveripiireissäni ensimmäisiä, jotka hankkivat lapsia. Naimisiinmeno tosin ei ole koskaan kiinnostanut. Moni heterokaveri hankki lapsia vasta 35-40-vuotiaina, itse olin alle 30.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monelle lesbolle bi-naiset on ongelma ja pohjasakkaa. Tästä ei puhuta paljoa, mutta seksuaalivähemmistöt on aika syrjiviä omissa piireissään. Miehet ottaa asiat rennommin.
Mulla kokemusta just toisinpäin:
Bi-naisille lesbot ja juurikin lesbot (tälläiset voisi olla toisten bissejen kanssa) on sellainen kokeiluvaihe jolle myöhemmin naureskellaan sitten, uusi mies vieressä myhäilee.
Tai kerrotaan miehille kiihoitus mielessä.
Ja miehet on ne joiden kanssa lopulta mennään naimisiin ja hankitaan lapset.
Lesbot on jokin välivaihe.
Tai sitten tosiaan kun on perhettä ensin leikittä ja miehille katkeria, niin sitten lesbo taas kelpaa….Kannattaako omien kokemusten perusteella yleistää? Ja onko asia muutenkaan oikeasti mennyt ihan noin, vai onko tuo omaa tulkintaasi? Useinhan ihmiset ovat eksilleen katkeria tai vihaisia, en usko, että nimenomaan bi-naiset olisivat tässä kunnostautuneita. Aikamoista lesbodraamaakin on tullut vierestä seurattua... Toki uskon, että kaikenlaisia tapauksia mahtuu maailmaan, meitä ihmisiä on niin monenlaisia, ja usein juuri ihmissuhteet ovat valitettavasti niitä, joissa ihmiset sekä kipuilevat että tekevät kaikkea omituista. Biseksuaalin kohdalla voi tosiaan näyttää siltä, että nuoruuden lesbosuhteet olivat välivaihe, etenkin jos perhe perustetaan miehen kanssa - mutta mitenkäs, jos on kyseessä hetero/lesbo, ovatko nuoruuden suhteet silloinkin välivaihe?
En yhtään ihmettele esim. oman ikäluokkani (40+) kohdalla sitä, jos moni biseksuaali on aikoinaan tietoisesti valinnut sen, että etsi miehen perheen perustamiseen. Silloin oli parisuhdelakikin vasta tuloillaan, hedelmöityshoitojen kanssa myös oma säätönsä ja omat vaikeutensa - varmasti vaikutti siltä, että jos perheen halusi, se oli järkevintä perustaa miehen kanssa. Nykyisin toki moni asia on helpompaa.
En silti lähtisi ylitulkitsemaan aina kaikkea. Jos seuraavan kumppanin sukupuoli sattuu olemaan eri kuin edellisen, tämä voi olla puhdas sattuma eikä liity siihen, että oltaisiin katkeroiduttu toiseen sukupuoleen tai käytetty sitä kokeiluna/välivaiheena.
Ei minusta ole oikein että lesboja syytetään kun bi:t juoksee miesten syliin….
Järkyttävää käytöstä 😬