Sukupuolitautigalluppi!
Onko sulla ollut jokin sukupuolitauti ja minkä ikäisenä?
Minä olen 40 v nainen, ei ole ollut (paitsi joku kuittaa hpv:llä) sukupuolitaiteja koskaan.
Kommentit (99)
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:37"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:22"] Herpes, klamydia, kondylooma. 20v [/quote] Sähän oot ehtinyt. [/quote] ehtinyt mitä? Olen tasan kaksi kertaa harrastanut seksiä. Tapailemani tyypin kanssa jolta sain klamydian ja sitten nykyisen poikaystäväni joka avoinesti kertoi sukupuolitaudeistaan suhteemme alussa. Voit saada vaikka viisi sukupuolitautia yhdeltä tyypiltä. Herää.
[/quote]
Olet harrastanut tasan kaksi kertaa seksiä? Aika hyvä tartuntaprosentti.
Tartuin tähän vain siksi, että olisin itse voinut oikeasti olla harrastanut kahden miehen kanssa tasan kaksi kertaa seksiä, ja tunsin itseni aina ihan kummajaiseksi. Tai sitten tässä on toinen samanlainen!
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 06:15"]
Alkoi taas puistattaa kun miettii mitä kukkakaalipimpsoja ja pippeleitä yleisissävessoissakin pyörii....yyh.
[/quote]
Miten se sun maailmaasi muuttaa? Pyörii siellä taudittomiakin vehkeitä.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 11:50"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 00:12"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:23"]
Jestas sentään. Jos olette yhdenkin taudin saaneet niin eikö se jo opeta käyttämään kortsua?
[/quote]
Hyvä täsmäneuvo varsinkin tälle, jolla oli herpes jo ennen kuin oli harrastanut seksiä.
[/quote]
No ei se sitten kuulu tähän ketjuun, jossa ei varsinaisesti kartoiteta asiaa lääketieteelliseltä kannalta, vaan siltä, paljonko av:llä on seksissä tauteja saaneita. Josta taas koitetaan päätellä av:läisten moraalin tasoa.
[/quote]
Niin ja oliko se huuliherpes? Ei se ole sukupuolitauti, tontut!
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 00:26"]
Herpes, juuri tänään todettu, ikää 20. Todella, todella inhottava tauti, rakkuloita on joka puolella häpyhuulia ja anusta, väliliha on auki kuin veitsellä viilletty ja vessassa käyn vain kaksi kertaa päivässä koska kipu on niin kova etten pysty käymään useammin. Toissapäivänä pyörryin vessaan kun yritin ulostaa ja unta en saa ollenkaan, älyttömän tuskallinen kokemus. Minulta on lähtenyt sormi irti sirkkelissä, umpisuoleni on revennyt ja paljaalle jalkaterälleni on tippunut lihaveitsi, mutta mikään niistä ei ole ollut näin kivulias kuin herpes.
Surkuhupaisaa, sillä olen harrastanut seksiä vain yhden miehen kanssa elämäni aikana ja hänenkin kanssaan olen ollut neljä vuotta.
[/quote]
Olisiko mies käynyt pettämässä, koska oireesi alkavat vasta nyt 4 v päästä...
32 vuotias olen, eikä ikinä ole ollut yhtäkään sukupuolitautia. Onneksi!
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:25"]29v ei mitään tauteja. Huuliherpes joskus mutta se nyt ei taida olla vakavaa :)
[/quote]
Huuliherppes ei ole sukupuolitauti.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 00:38"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 00:32"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 22:57"] Tippuri ja herpes. Molemmat saatu alle 25-vuotiaana. Sen jälkeen olen kumia käytellyt.. Pahinta oli herpeksen jälkeen hivin pelko, jonka sitten testautin. [/quote] Apua, voiko herpes aiheuttaa HIV:in? -64 [/quote] HIV tarttuu helpommin, jos on herpes.
[/quote] ja kun on saanut jonkun sukupuolitaudin, on voinut saada myös hivin. Ja sukupuolitautitesteissä ei oteta veritestejä automaattisesti. Eli sukupuolitautitesteissä käynyt voi sairastaa hiviä tai hepatiittia.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 12:16"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 00:38"]
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 00:32"][quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 22:57"] Tippuri ja herpes. Molemmat saatu alle 25-vuotiaana. Sen jälkeen olen kumia käytellyt.. Pahinta oli herpeksen jälkeen hivin pelko, jonka sitten testautin. [/quote] Apua, voiko herpes aiheuttaa HIV:in? -64 [/quote] HIV tarttuu helpommin, jos on herpes.
[/quote] ja kun on saanut jonkun sukupuolitaudin, on voinut saada myös hivin. Ja sukupuolitautitesteissä ei oteta veritestejä automaattisesti. Eli sukupuolitautitesteissä käynyt voi sairastaa hiviä tai hepatiittia.
[/quote]
Sukupuolitautien polilla otetaan veritestit. Mitä ei testata, on herpes ja kondylooma (ilman oireita).
panokumppaneita tähän mennessä noin 25 kpl. Välillä kumilla ja välillä ilman. Syksyllä viimeksi testeissä ja tulos nolla sukupuolitautia. Ikinä ei ole mitään oireita ollut muutenkaan.
Mies 27
Herpestä pelkään. Luulisin tosin huuliherpeksen tarttuvatn paljon helpommin. Suutelukumppaneita lienee itsellä satoja.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 12:21"]
panokumppaneita tähän mennessä noin 25 kpl. Välillä kumilla ja välillä ilman. Syksyllä viimeksi testeissä ja tulos nolla sukupuolitautia. Ikinä ei ole mitään oireita ollut muutenkaan.
Mies 27
Herpestä pelkään. Luulisin tosin huuliherpeksen tarttuvatn paljon helpommin. Suutelukumppaneita lienee itsellä satoja.
[/quote]
Huuliherpes on jopa 80 %:lla väestöstä, mutta monilla se ei oireile.
Kondyloomat ja Klamydia olivat samaan aikaan joskus 25v iässä kun mies ne mulle "lahjoitti". Ei muita eikä muulloin. (nyt 54)
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 12:22"]
Klamydiia x3
[/quote]
Näitä mä ihmettelen eniten. Luulisi, että kerrasta oppisi ja osaisi käyttää kumia jatkossa. Turha ulista sitä lapsettomuutta sitten, kun on itse tuhonnut hedelmällisyytensä.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 12:10"][quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 00:26"]
Herpes, juuri tänään todettu, ikää 20. Todella, todella inhottava tauti, rakkuloita on joka puolella häpyhuulia ja anusta, väliliha on auki kuin veitsellä viilletty ja vessassa käyn vain kaksi kertaa päivässä koska kipu on niin kova etten pysty käymään useammin. Toissapäivänä pyörryin vessaan kun yritin ulostaa ja unta en saa ollenkaan, älyttömän tuskallinen kokemus. Minulta on lähtenyt sormi irti sirkkelissä, umpisuoleni on revennyt ja paljaalle jalkaterälleni on tippunut lihaveitsi, mutta mikään niistä ei ole ollut näin kivulias kuin herpes.
Surkuhupaisaa, sillä olen harrastanut seksiä vain yhden miehen kanssa elämäni aikana ja hänenkin kanssaan olen ollut neljä vuotta.
[/quote]
Olisiko mies käynyt pettämässä, koska oireesi alkavat vasta nyt 4 v päästä...
[/quote]
Ei välttämättä. Älkää pahoittako mieltä enempää, varmasti mieli myllertää muutenkin.
Mulla kävi vähän samalla tavalla. Miehen kanssa olin ollut jo 20 vuotta yhdessä, mulla ei muita seksikumppaneita ollut ikinä ollut ja mulla puhkesi herpes yhtä kamalana kuin edellä kirjoittaneella. Tottakai tenttasin miestä vieraista käynnistä, mutta vakaasti kielsi käyneensä. Herpes testattiin ja todettiin hs1:ksi, eli ns. Yskänrokoksi joka tarttuu pisaratartuntana. lapset oli lähteneet vähän aiemmin päivähoitoon ja toisella lapsellamme oli samoihin aikoihin rakkula suussaan. Lääkäri sanoikin minulle että on hyvin paljon mahdollista että olen saanut tartunnan lapselta ja on voinut omien käsieni kautta kulkeutua alapäähän. Ei aina kannata ensimmäisenä puolisoaan hirttää, monesti ssyy voikin olla jossain ihan muualla.
Ikää 35 vuotta, seksikumppaneita 50-70 (laskuissa mennyt sekaisin) ja aika huonosti olen muistanut käyttää kortsuja. Klamydian sain 25-vuotiaana silloiselta poikakaverilta eli aika paljon tuuria ollut matkassa,
Kumppaneita ollut lähemmäs 20, tauteja 0.
Noita ylempänä mainittuja veritestejä ei ookaan tullu koskaan pyydettyä, täytyypä ottaa asiaks.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:39"]tippurin olen sairastanu 5 v sitten , hpv viruksen saatuani alapääni on kuin kukkakaali sitä on hoidettu laserilla, seksielämä ei ole ollut kovin viriiliä mutta mieheni on kokoomuksessa aktivisesti mukana ja epäilen tautien olevan häneltä saaatuja
[/quote]
Hyi hitto mikä kuvaus. Onneksi olen homomies niin ei tarvi naisten kukkakaalialapäähän tulla. Kaikilta taudeilta olen välttynyt vaikka paljasta on tullu imettyä aika vapaasti.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 00:12"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 22:23"]
Jestas sentään. Jos olette yhdenkin taudin saaneet niin eikö se jo opeta käyttämään kortsua?
[/quote]
Hyvä täsmäneuvo varsinkin tälle, jolla oli herpes jo ennen kuin oli harrastanut seksiä.
[/quote]
No ei se sitten kuulu tähän ketjuun, jossa ei varsinaisesti kartoiteta asiaa lääketieteelliseltä kannalta, vaan siltä, paljonko av:llä on seksissä tauteja saaneita. Josta taas koitetaan päätellä av:läisten moraalin tasoa.