En osta vaimolle tiskikonetta
Vaimo täällä avautui aiheesta aiemmin. Eli hän on kotona lasten kanssa, hänelle kuuluu kotityöt. Hänellä on aivan varmasti aikaa tiskata käsin kun on ollut naisilla ennen tiskikoneitakin puhtaita astioita. En aio myöskään ostaa uutta kuivuria hajonneen tilalle, hän voi mainiosti ripustaa pyykit kylpyhuoneeseen ne pestyään. No vaimo ei tätä vieläkään käsitä vaan edelleen vinkuu näitä laitteita "arkeaan helpottamaan" ihan kuin päivät kotona oleskelu olisi jotenkin haastavaa. Miten saan valituksen ja vinkunan loppumaan kun nainen ei vaan tajua, että noita laitteita ei meillä tarvita? Tienaamiani rahoja voidaan käyttää paljon fiksummin, vaikka sitten laittaa säästöön. Alkaa jo oikeasti loppua kärsivällisyys akan kanssa.
Kommentit (130)
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:16"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:06"]Missä te oikein asutte kun kyllä tiskikoneet näin 2000-luvulla kuuluu jo automaattisesti keittiöiden varustukseen.... [/quote] Meiltä hajosi. Uutta ei tarvita. Ap
[/quote]Seliseli. Olet joku luuseri ja pienipalkkainen ukko, joka ei ole kyennyt edes kunnon asuntoa perheelleen hankkimaan.
[/quote]
Päättelet asunnon koon siitä, etten osta uutta tiskikonetta? Metsään meni tietysti, mutta itseluottamus on kohdillaan. Arvostettava piirre.
Porvoolainen mies. 1/5. Ei jatkoon.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:32"]Lisään muuten vielä senkin, että jos minulla ei olisi kodinkoneita auttamassa arjessa, niin meillä ei varmaan syötäisi muuta, kuin valmiita/puolivalmiita eineksiä tai noutoruokaa. Nyt, kun tiskaamiseen ei tuhlaannu aikaa, niin on mukava suunnitella hyvä, maukas ja tasapainoinen ateria koko perheelle. Mieti mikä säästö siinä tulee, kun emäntäsi tekee itse ruuan, eikä tarvitse maksaa ns. tyhjästä.
T.14, joka rakastaa ruuanlaittoa, mutta inhoaa siitä syntyvää tiskiä
[/quote]
Tottakai se tekee ruokaa. Se kuuluu sen kotitöihin eikä tiskikone siihen liity mitenkään.
Riippuu naisesta, haluaako tiskikoneen vai ei. Minä INHOAN tiskikonetta! Ensinnäkin käsin pesee paljon nopeammin, paljon paremmin ja paljon turvallisemmilla aineilla. Konetiskiaineet ovat hirveää myrkkyä, eikä kaikki koneet edes huuhdo kaikkia pesuaineita astioista, saati että pesisivät astiat kunnolla! Kakkosasunnossamme on kone ja joka ikisen kipon huuhdon sen jälkeen vielä käsin. Pesen koneellisen kerran viikossa, pakosta, ettei se kone jumitu (vuokrakämppä). Kotiimme en ole koskaan halunnut astianpesukonetta. Minusta se on turha laite ja rikkoo paljon enemmän astioita kuin käsinpesu. Sitäpaitsi meillä on niin ihania astioita, että NAUTIN niiden pesemisestä! Lapsemme ovat jo omillaan, mutta kun olivat pieniä, ehdin kyllä hoitaa monta lasta, ok-talon siivoukset ja käsin astianpesut, sekä koko perheen pyykit.
MIEHENI EI OLE KOSKAAN VAATINUT MINUA TEKEMÄÄN MITÄÄN, EIKÄ PAKOTTANUT MIHINKÄÄN!
Olen ymmärtänyt itse tehdä sen, minkä ehtinyt, kun mies ollut töissä. Hän on tehnyt myös kaikkia kotitöitä aina, kun on ollut kotona. Samoin lapset pesi astioita ja siivosivat huoneitaan. Ei ollut ongelmaa, kun yhdessä tehtiin, eikä isä tullut töistä komentamaan minua tai lapsia, eikä varsinkaan haukkunut tai vähätellyt! Mies olisi ostanut minulle vaikka millaisia koneita, mutta minä en itse halunnut. Siinä arvostuksen ilmapiirissä myös lapset halusivat touhuta kotiaskareita myös isän näyttäessä esimerkkiä. Eiväthän he nähneet, mitä isä päivät teki työmaillaan. Kotona mies oli heille leppoisa ja hyvä esimerkki. Meillä oli myös paljon yhteistä vapaa-aikaa ja matkustelimme paljon koko perheenä.
Ap:lle neuvoja:
Opettele kunnioittamaan vaimoasi ja rakastamaan häntä. Se on LASTESI takia tärkeää!
Älä johda perhettäsi kuin diktaattori!
Lopeta kokonaan "akoittelu" ja loukkaava käytöksesi ja laita oma itsekkyytesi kuriin.
Vaimosi on silloin paljon helpompi tyytyä päätöksiisi.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:28"]Onpa surullista. Kertoo taas siitä, millaista arvostusta ja rakkautta avioliitossa on mahdollista saada osakseen. Kunnon kyykytys meininki. Jos kerran tienaat kolme kertaa sen mitä vaimo, niin aika pikku juttu olisi edes se astianpesukone korjauttaa ja helpottaa toisen arkea. Ei se lasten kanssa kotona oleminen mitään juhlaa aina ole. Onkohan sulla mitään käsitystä siitä pyykki- ja tiskivuoresta mikä pikkulapsi arjessa syntyy? Ehkä vaimosi tahtoo tehdä kotona ollessaan jotain muutakin kun siivota ja pyykätä- vaikka mennä lasten kanssa pulkkamäkeen, jumpata, opiskella tai ylläpitää sosiaalista elämäänsä?
[/quote]
Mihin se muka kotoa lähtisi? Lasten kanssa käy kaupassa ja ulkona, siinä sen menot. Jos menee ottaa lapset mukaansa tietenkin.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:09"]
Oikein! Kotona loisiva saa luvan hoitaa ruoanlaiton ja siivoukset sekä pyykinpesun.
[/quote]
Ilmaista orjapiikaako pidät? Sinähän melkoinen sovinistisika olet!
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:39"]Riippuu naisesta, haluaako tiskikoneen vai ei. Minä INHOAN tiskikonetta! Ensinnäkin käsin pesee paljon nopeammin, paljon paremmin ja paljon turvallisemmilla aineilla. Konetiskiaineet ovat hirveää myrkkyä, eikä kaikki koneet edes huuhdo kaikkia pesuaineita astioista, saati että pesisivät astiat kunnolla! Kakkosasunnossamme on kone ja joka ikisen kipon huuhdon sen jälkeen vielä käsin. Pesen koneellisen kerran viikossa, pakosta, ettei se kone jumitu (vuokrakämppä). Kotiimme en ole koskaan halunnut astianpesukonetta. Minusta se on turha laite ja rikkoo paljon enemmän astioita kuin käsinpesu. Sitäpaitsi meillä on niin ihania astioita, että NAUTIN niiden pesemisestä! Lapsemme ovat jo omillaan, mutta kun olivat pieniä, ehdin kyllä hoitaa monta lasta, ok-talon siivoukset ja käsin astianpesut, sekä koko perheen pyykit.
MIEHENI EI OLE KOSKAAN VAATINUT MINUA TEKEMÄÄN MITÄÄN, EIKÄ PAKOTTANUT MIHINKÄÄN!
Olen ymmärtänyt itse tehdä sen, minkä ehtinyt, kun mies ollut töissä. Hän on tehnyt myös kaikkia kotitöitä aina, kun on ollut kotona. Samoin lapset pesi astioita ja siivosivat huoneitaan. Ei ollut ongelmaa, kun yhdessä tehtiin, eikä isä tullut töistä komentamaan minua tai lapsia, eikä varsinkaan haukkunut tai vähätellyt! Mies olisi ostanut minulle vaikka millaisia koneita, mutta minä en itse halunnut. Siinä arvostuksen ilmapiirissä myös lapset halusivat touhuta kotiaskareita myös isän näyttäessä esimerkkiä. Eiväthän he nähneet, mitä isä päivät teki työmaillaan. Kotona mies oli heille leppoisa ja hyvä esimerkki. Meillä oli myös paljon yhteistä vapaa-aikaa ja matkustelimme paljon koko perheenä.
Opettele kunnioittamaan vaimoasi ja rakastamaan häntä. Se on LASTESI takia tärkeää!
Lopeta kokonaan "akoittelu" ja loukkaava käytöksesi ja laita oma itsekkyytesi kuriin.
[/quote]
Juuri tuota olen yrittänyt sanoa, ei vaan mene perille. En luota konetiskiaineiden huuhtoutumiseen enkä aio ostaa tiskikonetta. Kiitos kommentista.
Niin kauniisti viitataan täällä vaimoonkin "se" ja "akka" :D Taidan puhua koirastanikin kauniimmin.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:25"]Vaimolle? Eikös nuo ole perheelle tuollaiset yleensä? Jos vaimo joutuu sairaalaan tms. tai ihan vaan häipyy, kai sinä joudat tiskaamaan itse?
[/quote]
No sitten ostan kertakäyttöastioita tai vaimo tiskatkoon kun tulee kotiin.
[/quote]
Vähän luulen ettei takas tuu jos kerran pois pääsee. Kukapa helvetissä viihtyis.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:42"]Niin kauniisti viitataan täällä vaimoonkin "se" ja "akka" :D Taidan puhua koirastanikin kauniimmin.
[/quote]
Asiayhteys. Tämä taistelu typerästä tiskikoneesta on rasittavaa ja se alkaa näkymään.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:25"]Vaimolle? Eikös nuo ole perheelle tuollaiset yleensä? Jos vaimo joutuu sairaalaan tms. tai ihan vaan häipyy, kai sinä joudat tiskaamaan itse?
[/quote]
No sitten ostan kertakäyttöastioita tai vaimo tiskatkoon kun tulee kotiin.
[/quote]
Vähän luulen ettei takas tuu jos kerran pois pääsee. Kukapa helvetissä viihtyis.
[/quote]
Piru nyt ainakin.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:17"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:12"]Mitäpä jos vaimo lähtee töihin ja sinä jäät sinne kotiin? Tiskailet ja ripustelet sitten ihan itse. [/quote] Tienaan triplasti sen mitä vaimo, joten tuskinpa.
[/quote]
Rahako sinusta tekee IHMISENÄ vaimoasi paremman ja oikeuttaa ALISTAMAAN häntä ja kohtelemaan epäkunnioittavasti? Saat lapsesikin vihaamaan itseäsi tuollaisela änkyröinnillä!
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:09"]
Oikein! Kotona loisiva saa luvan hoitaa ruoanlaiton ja siivoukset sekä pyykinpesun.
[/quote]
Ilmaista orjapiikaako pidät? Sinähän melkoinen sovinistisika olet!
[/quote]
Tasa-arvoa. Minä käyn töissä ja elätän perheen.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:44"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:17"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:12"]Mitäpä jos vaimo lähtee töihin ja sinä jäät sinne kotiin? Tiskailet ja ripustelet sitten ihan itse. [/quote] Tienaan triplasti sen mitä vaimo, joten tuskinpa.
[/quote]
Rahako sinusta tekee IHMISENÄ vaimoasi paremman ja oikeuttaa ALISTAMAAN häntä ja kohtelemaan epäkunnioittavasti? Saat lapsesikin vihaamaan itseäsi tuollaisela änkyröinnillä!
[/quote]
Paremmin tienaavan ei kannata jäädä kotiin. Miksi lapseni vihaisivat minua perheen elättämisestä?
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:39"]
Riippuu naisesta, haluaako tiskikoneen vai ei. Minä INHOAN tiskikonetta! Ensinnäkin käsin pesee paljon nopeammin, paljon paremmin ja paljon turvallisemmilla aineilla. Konetiskiaineet ovat hirveää myrkkyä, eikä kaikki koneet edes huuhdo kaikkia pesuaineita astioista, saati että pesisivät astiat kunnolla! Kakkosasunnossamme on kone ja joka ikisen kipon huuhdon sen jälkeen vielä käsin. Pesen koneellisen kerran viikossa, pakosta, ettei se kone jumitu (vuokrakämppä). Kotiimme en ole koskaan halunnut astianpesukonetta. Minusta se on turha laite ja rikkoo paljon enemmän astioita kuin käsinpesu. Sitäpaitsi meillä on niin ihania astioita, että NAUTIN niiden pesemisestä! Lapsemme ovat jo omillaan, mutta kun olivat pieniä, ehdin kyllä hoitaa monta lasta, ok-talon siivoukset ja käsin astianpesut, sekä koko perheen pyykit.
[/quote]
Tiskikoneetkin ovat jo muuttuneet tässä vuosien varrella. Nykyään ne huuhtelevat ja pesevät paremmin ja tehokkaammin, kuin käsipelillä. Minulla ei ole viimeisen 10 vuoden aikana mennyt yhtään astiaa rikki konepesussa.
Ja ap:n vaimo kertoi, ettei mies tee MITÄÄN kotona, joten aika turha verrata omaa tilannettasi tähän. Tietty ajankäyttösi kodinhoitoon on eri, kun miehesi auttaa sinua.
Veikkaan miehen olevan niin pihi, ettei ole suostunut kotiin IKEAa kalliimpia astioita ostamaan, joten niitä katsellessa sydän pakahtuu korkeintaan ällötykseen.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:44"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:17"]
[/quote]
[/quote]
Paremmin tienaavan ei kannata jäädä kotiin. Miksi lapseni vihaisivat minua perheen elättämisestä?
[/quote]
Ne vihaa sua kun niillä on äiti jolla ei ole aikaa kun kotitöihin, lapset saa pärjätä keskenään.
Voin kertoa sulle ap kokemuksesta, että se asia minkä lapset tulee muistamaan aikuisina on se millainen ilmapiiri lapsuuden kodissa oli ja miten vanhemmat suhtautuivat toisiinsa ja kohtelivat toisiaan. Nyt kun on kyse tollasesta pikkuasiasta kun jonkin kodinkoneen korjaaminen, tai hankkiminen niin en tajua miten jaksat asiasta vääntää ja turhautua. Varsinkin kun olet tehnyt selväksi ettei rahasta ole puute. Tajuaisin tämän jotenkuten jos ei olisi esim varaa uuteen tiskikoneeseen.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:48"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:09"] Oikein! Kotona loisiva saa luvan hoitaa ruoanlaiton ja siivoukset sekä pyykinpesun. [/quote] Ilmaista orjapiikaako pidät? Sinähän melkoinen sovinistisika olet! [/quote] Tasa-arvoa. Minä käyn töissä ja elätän perheen.
[/quote]
Tasa-arvon nimissä olisi silloin oikein, että vaimosi käyttäytyisi sinua kohtaan yhtä tyrannimaisesti kuin sinä häntä! Se, että olet saanut hankittua hyvän ammatin ja työn, ei tee sinusta yhtään vaimoasi parempaa, eikä oikeuta käyttäytymään noin törkeällä tavalla, mitä tänne itsestäsi annat ymmärtää. Säälin vaimoasi!
Kuulostat ap samanlaiselta kitupiikiltä ku mun isä oli. Voin siis ihan kokemuksesta sanoa että ei ne lapset muistele myöhemmin kiitollisina miten isä toi rahaa kotiin, ne muistelee ihan muita asioita. Ja valitettavasti et tällä hetkellä paljon lämpimiä muistoja taida herätellä. Voin kuvitella millainen ilmapiiri siellä kotona on.
Lisään muuten vielä senkin, että jos minulla ei olisi kodinkoneita auttamassa arjessa, niin meillä ei varmaan syötäisi muuta, kuin valmiita/puolivalmiita eineksiä tai noutoruokaa. Nyt, kun tiskaamiseen ei tuhlaannu aikaa, niin on mukava suunnitella hyvä, maukas ja tasapainoinen ateria koko perheelle. Mieti mikä säästö siinä tulee, kun emäntäsi tekee itse ruuan, eikä tarvitse maksaa ns. tyhjästä.
T.14, joka rakastaa ruuanlaittoa, mutta inhoaa siitä syntyvää tiskiä