Tervehditäänkö teitä kaupassa?
Vai vaikutatteko rehellisiltä? Minä olen jo aavistanutkin, että tuo markettien hassu tervehdysbuumi johtuu homssuisesta olemuksestani. Jotenkin ärsyttää.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Tervehditään koska tervehdin aina itse ensin kaikkia kaupan henkilöitä jotka satun näkemään.
Siis jonkun cittarin käytävällä jokaista hyllyttävää myyjää?
Mikä hassu juttu tämä nyt on? Mitäs me epäillään kesällä, ku moikataan asiakkaat? 😄
Tästä oli ylen sivulla juttu, miten ihmisiä tervehtimällä vähennetään alkoholivarkauksia. Ap, joka ei osta alkoholia, eikä ole koskaan varastanut mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervehditään koska tervehdin aina itse ensin kaikkia kaupan henkilöitä jotka satun näkemään.
Onko tässä muka jotain outoa? Kyllä minäkin tervehdin kaikkia myyjiä.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Piristää omaa mieltä ja mitä luultavimmin piristää myös sen työntekijän päivää.
Lähtökohtaisesti kaikkia tervehditään, mutta aloittaja varmaan hakee tässä sitä ideaa, että tervehtimisen tarkoitus on myös viestiä mahdollisille myymälävarkaille, että heidät on huomattu.
Ja nyt tervehtiminenkin on siis loukkaavaa, tosin niin on tervehtimättä jättäminenkin, eli asiakaspalvelija tekee väärin teki hän mitä vain.
Kassatäti
Nyt kaupan henkilökuntaa on ohjeistettu tervehtimään heidän mielestään pontetiaalisia myymälävarkaita, eivät ne kohteliaisuudesta tervehdi.
Tähän kannattaakin vastata "älä suotta tervehdi, en ole varastamassa".
Kaikki asiat tapahtuu sinun takiasi ap. Olet maailman napa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kaupan henkilökuntaa on ohjeistettu tervehtimään heidän mielestään pontetiaalisia myymälävarkaita, eivät ne kohteliaisuudesta tervehdi.
Tähän kannattaakin vastata "älä suotta tervehdi, en ole varastamassa".
" Nyt"?
Kymmenen vuotta olen kaupassa työskennellyt ja aina tuo ohje on ollut olemassa. Eikä varmasti ollut uusi juttu silloinkaan.
Kassatäti
Ei tervehtinyt paistopisteen muija. Mutta kassoilla sanoovat HYVÄÄ PÄIVÄN JATKOA.
Riippuen kaupasta tervehditään ja ei tervehditä. Jos syy siihen löytyy kauppiaan keinosta estää myymälävarkaudet, niin joo, kiva juttu, mutta parempihan se tervehtiminen on ylipäätään kuin ei ollenkaan.
Tervehditään, ainakin lähikaupassa. Ei ole tullut mieleenkään että epäilisivät varkaaksi.
Kyllä mua hyllyväleissä kuormia purkavat myyjät oikeastaan aina tervehtii, mutta usein kassalla käy niin ettei mun tervehdykseen sanota mitään takaisin eikä aina edes sanota sitä kiitosta ja hyvää päivänjatkoa.
En todellakaan tajua miksi.
Joka kerta, ja minä tervehdin tietenkin takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne hyllyttävät myyjätkin useimmiten tervehtivät. Juuri cittarista en kyllä tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti kaikkia tervehditään, mutta aloittaja varmaan hakee tässä sitä ideaa, että tervehtimisen tarkoitus on myös viestiä mahdollisille myymälävarkaille, että heidät on huomattu.
Ja nyt tervehtiminenkin on siis loukkaavaa, tosin niin on tervehtimättä jättäminenkin, eli asiakaspalvelija tekee väärin teki hän mitä vain.
Kassatäti
Just tämän takia asiakas ei ole lähtökohtaisesti enää ikinä oikeassa oli asia mikä hyvänsä.
aspa
Samoissa kaupoissa kun juoksee. Tervehditään. Alkohyllyllä tulee käytyä vain joka toinen kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Piristää omaa mieltä ja mitä luultavimmin piristää myös sen työntekijän päivää.
Ei piristä vaan lähinnä ärsyttää ja häiritsee työntekoa