En osta vaimolle tiskikonetta
Vaimo täällä avautui aiheesta aiemmin. Eli hän on kotona lasten kanssa, hänelle kuuluu kotityöt. Hänellä on aivan varmasti aikaa tiskata käsin kun on ollut naisilla ennen tiskikoneitakin puhtaita astioita. En aio myöskään ostaa uutta kuivuria hajonneen tilalle, hän voi mainiosti ripustaa pyykit kylpyhuoneeseen ne pestyään. No vaimo ei tätä vieläkään käsitä vaan edelleen vinkuu näitä laitteita "arkeaan helpottamaan" ihan kuin päivät kotona oleskelu olisi jotenkin haastavaa. Miten saan valituksen ja vinkunan loppumaan kun nainen ei vaan tajua, että noita laitteita ei meillä tarvita? Tienaamiani rahoja voidaan käyttää paljon fiksummin, vaikka sitten laittaa säästöön. Alkaa jo oikeasti loppua kärsivällisyys akan kanssa.
Kommentit (130)
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:12"]Mitäpä jos vaimo lähtee töihin ja sinä jäät sinne kotiin? Tiskailet ja ripustelet sitten ihan itse.
[/quote]
Tienaan triplasti sen mitä vaimo, joten tuskinpa.
[/quote]
Sittenhän sulla on varaa ostaa ne koneet.
Mites ap teidän seksielämä? Eikö se olisi paljon mukavampi saada puhtoinen, pehmoinen ja onnellinen vaimo sinne sänkyyn? Vaikka sinua nyt ei vaimon hyvinvointi kiinnostaisikaan seksin suhteen, niin usko pois, omasikin paranee huomattavasti, kun nainenkin nauttii tohinoista. Eikä tarvitse kaikkien kiukutella, kun nainen ei anna väsymyksestä ja sinä et saa vaikka kuinka kerjäisit.
-nro.14-
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:57"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:39"]
Riippuu naisesta, haluaako tiskikoneen vai ei. Minä INHOAN tiskikonetta! Ensinnäkin käsin pesee paljon nopeammin, paljon paremmin ja paljon turvallisemmilla aineilla. Konetiskiaineet ovat hirveää myrkkyä, eikä kaikki koneet edes huuhdo kaikkia pesuaineita astioista, saati että pesisivät astiat kunnolla! Kakkosasunnossamme on kone ja joka ikisen kipon huuhdon sen jälkeen vielä käsin. Pesen koneellisen kerran viikossa, pakosta, ettei se kone jumitu (vuokrakämppä). Kotiimme en ole koskaan halunnut astianpesukonetta. Minusta se on turha laite ja rikkoo paljon enemmän astioita kuin käsinpesu. Sitäpaitsi meillä on niin ihania astioita, että NAUTIN niiden pesemisestä! Lapsemme ovat jo omillaan, mutta kun olivat pieniä, ehdin kyllä hoitaa monta lasta, ok-talon siivoukset ja käsin astianpesut, sekä koko perheen pyykit.
MIEHENI EI OLE KOSKAAN VAATINUT MINUA TEKEMÄÄN MITÄÄN, EIKÄ PAKOTTANUT MIHINKÄÄN!
Olen ymmärtänyt itse tehdä sen, minkä ehtinyt, kun mies ollut töissä. Hän on tehnyt myös kaikkia kotitöitä aina, kun on ollut kotona. Samoin lapset pesi astioita ja siivosivat huoneitaan. Ei ollut ongelmaa, kun yhdessä tehtiin, eikä isä tullut töistä komentamaan minua tai lapsia, eikä varsinkaan haukkunut tai vähätellyt! Mies olisi ostanut minulle vaikka millaisia koneita, mutta minä en itse halunnut. Siinä arvostuksen ilmapiirissä myös lapset halusivat touhuta kotiaskareita myös isän näyttäessä esimerkkiä. Eiväthän he nähneet, mitä isä päivät teki työmaillaan. Kotona mies oli heille leppoisa ja hyvä esimerkki. Meillä oli myös paljon yhteistä vapaa-aikaa ja matkustelimme paljon koko perheenä.
Ap:lle neuvoja:
Opettele kunnioittamaan vaimoasi ja rakastamaan häntä. Se on LASTESI takia tärkeää!
Älä johda perhettäsi kuin diktaattori!
Lopeta kokonaan "akoittelu" ja loukkaava käytöksesi ja laita oma itsekkyytesi kuriin.
Vaimosi on silloin paljon helpompi tyytyä päätöksiisi.
[/quote]
Tiskikoneetkin ovat jo muuttuneet tässä vuosien varrella. Nykyään ne huuhtelevat ja pesevät paremmin ja tehokkaammin, kuin käsipelillä. Minulla ei ole viimeisen 10 vuoden aikana mennyt yhtään astiaa rikki konepesussa.
Ja ap:n vaimo kertoi, ettei mies tee MITÄÄN kotona, joten aika turha verrata omaa tilannettasi tähän. Tietty ajankäyttösi kodinhoitoon on eri, kun miehesi auttaa sinua.
Veikkaan miehen olevan niin pihi, ettei ole suostunut kotiin IKEAa kalliimpia astioita ostamaan, joten niitä katsellessa sydän pakahtuu korkeintaan ällötykseen.
[/quote]
Vaimo on ostanut astiat enkä todella ole kiinnostunut mitä niiden pohjassa lukee.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:09"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:48"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:09"] Oikein! Kotona loisiva saa luvan hoitaa ruoanlaiton ja siivoukset sekä pyykinpesun. [/quote] Ilmaista orjapiikaako pidät? Sinähän melkoinen sovinistisika olet! [/quote] Tasa-arvoa. Minä käyn töissä ja elätän perheen.
[/quote]
Tasa-arvon nimissä olisi silloin oikein, että vaimosi käyttäytyisi sinua kohtaan yhtä tyrannimaisesti kuin sinä häntä! Se, että olet saanut hankittua hyvän ammatin ja työn, ei tee sinusta yhtään vaimoasi parempaa, eikä oikeuta käyttäytymään noin törkeällä tavalla, mitä tänne itsestäsi annat ymmärtää. Säälin vaimoasi!
[/quote]
Miksi säälit häntä? Hänellä on varsin mukavat oltavat. Iso talo, lapset, vastuun perheen elatuksesta kantava aviomies. Uskallan väittää että vaimoni olisi voinut huonomminkin valita.
[/quote]
Mies joka ei välitä hänen hyvinvoinnistaan ja jaksamisesta. Ei kovin hyvin valittu.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:09"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:12"]Mitäpä jos vaimo lähtee töihin ja sinä jäät sinne kotiin? Tiskailet ja ripustelet sitten ihan itse.
[/quote]
Tienaan triplasti sen mitä vaimo, joten tuskinpa.
[/quote]
Sittenhän sulla on varaa ostaa ne koneet.
[/quote]
On. Tämä on periaatekysymys.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:10"]Mites ap teidän seksielämä? Eikö se olisi paljon mukavampi saada puhtoinen, pehmoinen ja onnellinen vaimo sinne sänkyyn? Vaikka sinua nyt ei vaimon hyvinvointi kiinnostaisikaan seksin suhteen, niin usko pois, omasikin paranee huomattavasti, kun nainenkin nauttii tohinoista. Eikä tarvitse kaikkien kiukutella, kun nainen ei anna väsymyksestä ja sinä et saa vaikka kuinka kerjäisit.
-nro.14-
[/quote]
Saan aina halutessani.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:50"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:44"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:17"] [quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:12"]Mitäpä jos vaimo lähtee töihin ja sinä jäät sinne kotiin? Tiskailet ja ripustelet sitten ihan itse. [/quote] Tienaan triplasti sen mitä vaimo, joten tuskinpa. [/quote] Rahako sinusta tekee IHMISENÄ vaimoasi paremman ja oikeuttaa ALISTAMAAN häntä ja kohtelemaan epäkunnioittavasti? Saat lapsesikin vihaamaan itseäsi tuollaisela änkyröinnillä! [/quote] Paremmin tienaavan ei kannata jäädä kotiin. Miksi lapseni vihaisivat minua perheen elättämisestä?
[/quote]
Ei ole kyse SINUN PERHEEN ELÄTTÄMISESTÄSI, vaan KÄYTÖKSESTÄSI vaimoasi ja lastenne äitiä kohtaan. He kyllä näkevät kaiken, kuinka kukin toimii. Diktaattoria ei arvosta kukaan kuin pakosta, rakkaudesta puhumattakaan.
Muutahan kurssia, ennenkuin vaimo kyllästyy älyttömään itsekkyyteesi. Asioista voi neuvotella lempeästi, jutella ja kuunnella toisenkin mielipide, eikä vain käskyttää, kun "MINÄ täällä määrään!" Ihan itse olet nyt keittämässä sellaista soppaa, että huh huh! Miksi edes tulit av:lle, kun tiedät jo, mitä mieltä VAIMOT ovat käytöksestäsi? Jos SINUN vaimosi haluaa astianpesukoneen, MIKSI PIHTAAT SITÄ HÄNELTÄ? Rahaa sinulla on, mutta riittääkö RAKKAUS? Pelkäänpä, että itsekkyytesi tuhoaa rakkauden parisuhteestanne. Mieti! Ja lopeta uhoaminen! Vaimosikin olisi paljon mukavampi tulla kainaloosi, kun osoittaisit arvostavasi häntä ja täyttäväsi hänen toiveitaan, kun siihen kerran on varaa!
Ja tämä, kuten moni noista aiemmistakin kommenteista on sen astianpesukoneen inhoajan, jo eläkeikäisen, rakastetun rouvan kirjoittama.
Miksihän vaimo ei osta itse tiskikonetta? Tuleehan hänelle jotain tuloa, kotihoidontukea tai lapsilisää ainakin. Jos mies kerran elättää perheen niin kyllähän vaimolla silloin on aika paljonkin käyttörahaa.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:18"]Miksihän vaimo ei osta itse tiskikonetta? Tuleehan hänelle jotain tuloa, kotihoidontukea tai lapsilisää ainakin. Jos mies kerran elättää perheen niin kyllähän vaimolla silloin on aika paljonkin käyttörahaa.
[/quote]
Ne lapsilisät ainakin meni lasten tileille jos oikein muistan..
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:48"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 18:09"] Oikein! Kotona loisiva saa luvan hoitaa ruoanlaiton ja siivoukset sekä pyykinpesun. [/quote] Ilmaista orjapiikaako pidät? Sinähän melkoinen sovinistisika olet! [/quote] Tasa-arvoa. Minä käyn töissä ja elätän perheen.
[/quote]
Tasa-arvon nimissä olisi silloin oikein, että vaimosi käyttäytyisi sinua kohtaan yhtä tyrannimaisesti kuin sinä häntä! Se, että olet saanut hankittua hyvän ammatin ja työn, ei tee sinusta yhtään vaimoasi parempaa, eikä oikeuta käyttäytymään noin törkeällä tavalla, mitä tänne itsestäsi annat ymmärtää. Säälin vaimoasi!
[/quote]
Miksi säälit häntä? Hänellä on varsin mukavat oltavat. Iso talo, lapset, vastuun perheen elatuksesta kantava aviomies. Uskallan väittää että vaimoni olisi voinut huonomminkin valita.