terapeutin puhelin - ammatillisuus?
Minua vaivaa, kun terapeuttini on viime kerroilla näprännyt puhelintaan kun avaa minulle oven ja ennen kuin istun. Puhelin on ollut värinällä tuoliemme välissä olevalla pöydällä ja se on surissut joka käynnillä 1-3 kertaa. Hän ottaa puhelimen heti kun aika on täynnä ja näppäilee puhelinta kun olen maksamassa.
Onhan tämä ihan tavallista nykyään arjessa. Mutta samaan aikaan hän yrittää opettaa minua luottamaan, olemaan läsnä ja puhuu KUNNiOiTUKSESTA. Mielestäni ei kunnioita edes asiakasta.
Kommentit (97)
Jos et vielä mennyt sinne, nauhoita istunto ja jaa täällä!
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 17:00"]Jos et vielä mennyt sinne, nauhoita istunto ja jaa täällä!
[/quote] laitonta!
Kuulostaa tietoiselta ilkeilyltä.
Vai onko tuo jokin provosointikeino, että tunteita heräisi?
Miksi ap edes käyt enää tuollaisella terapeutilla? Voihan sitä terapeuttia vaihtaa jos ei nappaa. Minä ainakin vaihtaisin ja veisin rahani muualle. Ja vaikka olisi se lausunto minkä avulla saa kelakorvauksen terapiakäynneistä, niin edelleen, silloinkin voi vaihtaa terapeuttia jos kokee ettei homma toimi.
Vaihtoon. Se värinä häiritsee. Miksi ei pidä taskussaan?
Tyhmä ääliö. Jätä se.
Päivitystä.. Terapeutin puhelin oli pitkään äänettömällä ja melkein harmitti kun kerran valmistautuneena menin käynnille ja puhelin ei soinutkaan.
Nyt syksyllä taas parilla kerralla puhelin on värissyt, juuri kun olen ollut pääsemässä johonkin minulle kipeään ja tärkeään aiheeseen.
Viime viikolla sanoin, että puhelin häiritsee minua ja että terapeutti ei mielestäni ole kovin esimerkillinen.
Terapeutti antoi puhelimen olla päällä vielä tämän jälkeenkin ja jotenkin vaikutti siltä, että halusi ärsyttää minua tahallaan. Terapeutti käänsi kommenttini takaisin minuun, kuten aina. Ei pyytänyt anteeksi tai selitellyt mitenkään.
Vertailun vuoksi koko terapiani ajalla minulla on ollut puhelin päällä tasan kerran ja kun se värisi, pyysin anteeksi ja laitoin heti äänettömälle.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 21:11"]
Terapeutti antoi puhelimen olla päällä vielä tämän jälkeenkin ja jotenkin vaikutti siltä, että halusi ärsyttää minua tahallaan. Terapeutti käänsi kommenttini takaisin minuun, kuten aina. Ei pyytänyt anteeksi tai selitellyt mitenkään.
[/quote]
ETTÄ MITÄ LUIN??
Jos tuo olisi mikä tahansa muu vuorovaikutustilanne asiakastyössä, asiakkaalla olisi oikeus lähteä lätkimään. Mutta terapeutit näköjään saa olla kusipäitä ja jos heitä kyseenalaistaa, kysymys käännetään takaisin ja laitetaan jotain transferenssilöpinää päälle.
Minä saisin potkut töistä jos olisin tuollainen, Mutta en olekaan The Terapeutti.
Miksi olet tehnyt kärpäsestä härkäsen?
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 21:21"]
[/quote]
ETTÄ MITÄ LUIN??
Jos tuo olisi mikä tahansa muu vuorovaikutustilanne asiakastyössä, asiakkaalla olisi oikeus lähteä lätkimään. Mutta terapeutit näköjään saa olla kusipäitä ja jos heitä kyseenalaistaa, kysymys käännetään takaisin ja laitetaan jotain transferenssilöpinää päälle.
Minä saisin potkut töistä jos olisin tuollainen, Mutta en olekaan The Terapeutti.
[/quote]
Terapeutilla voi olla vaikkapa tilanne, että ihan pakko olla tavoitettavissa päivän aikana. Ei nyt tietenkään kesken terapiaistunnon voi alkaa mitään aikaa vievää asiaa hoitamaan, mutta sellainen tilanne voi oikeasti olla että puhelinta on ns. seurattava koko ajan. Ja toisekseen, tuo että asiakas kokee epävarmuutta/mustasukkaisuutta puhelimen takia on kiinnostava aspekti terapiasuhteen kannalta ja se kannattaakin ottaa esille ja alkaa selvittämään taustoja.
No haloo (pun intended), se puhelin ei häiritsisi jos olisit sanonut siitä heti.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 22:29"][quote author="Vierailija" time="21.09.2015 klo 21:21"]
[/quote]
ETTÄ MITÄ LUIN??
[/quote]
Terapeutilla voi olla vaikkapa tilanne, että ihan pakko olla tavoitettavissa päivän aikana. Ei nyt tietenkään kesken terapiaistunnon voi alkaa mitään aikaa vievää asiaa hoitamaan, mutta sellainen tilanne voi oikeasti olla että puhelinta on ns. seurattava koko ajan. Ja toisekseen, tuo että asiakas kokee epävarmuutta/mustasukkaisuutta puhelimen takia on kiinnostava aspekti terapiasuhteen kannalta ja se kannattaakin ottaa esille ja alkaa selvittämään taustoja.
[/quote]
Miten voi seurata puhelinta ja olla läsnäoleva ja kuunteleva asiakkaalle yhtä aikaa?
Tulkitsenko peukutuksia oikein? Ap:n tekstissä 130 yläpeukkua vs. 1 ala- tarkoittaa, että ap on oikeassa?
[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:44"]Tulkitsenko peukutuksia oikein? Ap:n tekstissä 130 yläpeukkua vs. 1 ala- tarkoittaa, että ap on oikeassa?
[/quote]
140 ylä-
Tässä tapauksessa taitaa tarkoittaa sitä.
Joskus yläpeukutettu voi olla vaan hauska tai hyvin sanottu
Kerro jo, mitä sanoit ja miten kävi!