Omituista kipua, arkuutta kaulalla/kurkussa
Onko muilla kokemusta kaulan alueen kivuista tai arkuudesta? Ei siis tavallinen kurkkukipu vaan enemmänkin niin, että kaula on ulkoapäin koskettaessa lievästi kipeä/arka. Yksi kipukohta aivan solisluun yläpuolella kaulan ala-osassa sen jänteen kohdalla. Välillä tuntuu ruokatorven vieressä ylempänä ”kipupiste”. Jos kaulaa painelee sormilla niin kipu ärtyy ja koko kaulan oikeaa puolta ”jomottaa”. Tunne on vähän kuin olisi kuristettu pienesti, kaula aristaa ja kurkun sisällä myös tuntuu kipua esim. nielaistessa. Nämä kaikki vain toispuoleisesti oikealla puolella. Vasta oli flunssa, mutta se mielestäni jo ohi. Onko kellekään tutun kuuloinen oire ja mistä voisi johtua?
Kommentit (13)
Ilmiselvä polvilumpion tulehdus.
Ota peräruiskeita 4 kertaa päivässä.
Ja laita kylmäpussi kainaloon.
Joo mulla on joskus tuollaista. Kärsin refluksista ja mulla on usein kurkku kipeä.
Kilpirauhasessa tulehdus tai jotain häikkää?
Olisiko mitä, jos ihan lääkäriin varaisit aikaa? Kuten huomasit jo, polvilumpiovaivaksi diagnostisoitiin. Tietysti jos sulle tuo riittää, niin käy nyt ne peräruiskeet ja kylmäpussi.
Vierailija kirjoitti:
Joo mulla on joskus tuollaista. Kärsin refluksista ja mulla on usein kurkku kipeä.
Mietin juuri itsekin tuota refluksia. Oireita siitä on ajoittain ja olen ennen saanut helposti esim. ruokatorven tulehduksia. Pitäisi kokeilla jotain lääkettä. Kiitos vinkistä!
Vierailija kirjoitti:
Ja laita kylmäpussi kainaloon.
Typerää pilailla toisten vaivoilla. Niin kauan se naurattaa, kun ei ole itsellä.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Kilpirauhasessa tulehdus tai jotain häikkää?
Saattaisi tietysti olla tämäkin. Kilpirauhastulehdus ollut nuorempana ja sen aikana muistaakseni oli liikatoiminnan oireita.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja laita kylmäpussi kainaloon.Typerää pilailla toisten vaivoilla. Niin kauan se naurattaa, kun ei ole itsellä.
-Ap
Eiköhän tuossa ole kyse siitä, ettei sulle parempaa taudinmääritystä voi vauva.fi antaa.
refluksi ja kilppari. Voivat myös liittyä toisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
refluksi ja kilppari. Voivat myös liittyä toisiinsa.
Kiitos. Uskon, että voisi hyvinkin olla. Seuraavaksi haen refluksiin lääkettä ja seuraan tuota kilpparia.
-Ap
Mitään turvotusta tai patteja ei ole. Vain tuota arkuutta ja lievää kipua.
-Ap