terapeutin puhelin - ammatillisuus?
Minua vaivaa, kun terapeuttini on viime kerroilla näprännyt puhelintaan kun avaa minulle oven ja ennen kuin istun. Puhelin on ollut värinällä tuoliemme välissä olevalla pöydällä ja se on surissut joka käynnillä 1-3 kertaa. Hän ottaa puhelimen heti kun aika on täynnä ja näppäilee puhelinta kun olen maksamassa.
Onhan tämä ihan tavallista nykyään arjessa. Mutta samaan aikaan hän yrittää opettaa minua luottamaan, olemaan läsnä ja puhuu KUNNiOiTUKSESTA. Mielestäni ei kunnioita edes asiakasta.
Kommentit (97)
Mikä tässä on ongelma, jos terapeutti ei hipelöi puhelintaan sinun kanssa puhuessasi? Aika terapiaistuntojen välissä on terapeutin taukoa, jolloin hän saa tehdä mitä haluaa, vaikka kitata kahvia tai räplätä kännykkää.
yks terapeutti haukotteli koko ajan. Kiinnosti ihan sikana vissiin.... "tähän olis kyllä tämä lääke, tää on tosi hyvä"...... .......joo mut nää lääkkeet ei saa auki näitä mun lukkoja lapsuudesta..... ?
Ei jatkoon.
Voi luoja. Täälläkö tuo puhelinasia ratkaistaan? Avaa suusi sille terapeutille, hölmö!!!!
Ihmettelen näitä ihmisiä jotka kysyvät veroneuvot, lääkärinlausunnon, perintökaaret ja naapurin kuulumiset täältä palstalta. Avuttomuus huipussaan. Puhukaa, avatkaa suunne, kysykää sieltä mistä saa vastauksia, hoitakaa asianne hemmetti soikoon.
Työnnä se sen perseeseen seuraavan kerran kun surisee.
Terapeutti voisi selittää miksi näprää puhelintaan niin paljon tai miksi sen ylipäätään täytyy olla esillä eikä esim. laatikossa käynnin aikana. Onko hän huolissaan esim. lapsestaan tms.? Itse en pystyisi rentoutumaan ja avautumaan tuollaisessa terapiatilanteessa, enkä olekaan koskaan ollut vastaavassa.
Voisit kysyä terapeutilta millaisen signaalin puhelin näprääminen antaa asiakkaalle? Yleensähän siihen voidaan paeta vaikka tylsää tai vastenmielistä sosiaalista tilannetta.
Onko terapeutti nuori?
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 02:46"]Terapeutti voisi selittää miksi näprää puhelintaan niin paljon tai miksi sen ylipäätään täytyy olla esillä eikä esim. laatikossa käynnin aikana. Onko hän huolissaan esim. lapsestaan tms.? Itse en pystyisi rentoutumaan ja avautumaan tuollaisessa terapiatilanteessa, enkä olekaan koskaan ollut vastaavassa.
Voisit kysyä terapeutilta millaisen signaalin puhelin näprääminen antaa asiakkaalle? Yleensähän siihen voidaan paeta vaikka tylsää tai vastenmielistä sosiaalista tilannetta.
Onko terapeutti nuori?
[/quote]
Vanha! Harmaahiuksinen mies, ollut 15vuotta alalla.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 02:48"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 02:46"]Terapeutti voisi selittää miksi näprää puhelintaan niin paljon tai miksi sen ylipäätään täytyy olla esillä eikä esim. laatikossa käynnin aikana. Onko hän huolissaan esim. lapsestaan tms.? Itse en pystyisi rentoutumaan ja avautumaan tuollaisessa terapiatilanteessa, enkä olekaan koskaan ollut vastaavassa. Voisit kysyä terapeutilta millaisen signaalin puhelin näprääminen antaa asiakkaalle? Yleensähän siihen voidaan paeta vaikka tylsää tai vastenmielistä sosiaalista tilannetta. Onko terapeutti nuori? [/quote] Vanha! Harmaahiuksinen mies, ollut 15vuotta alalla.
[/quote]
Oho :D
Onkohan kyllästynyt työhönsä? Ei tuollaista oikein voi enää katsella sormien läpi, kun on tuon ikäinen ja noin paljon kokemusta alasta.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 02:51"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 02:48"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 02:46"]Terapeutti voisi selittää miksi näprää puhelintaan niin paljon tai miksi sen ylipäätään täytyy olla esillä eikä esim. laatikossa käynnin aikana. Onko hän huolissaan esim. lapsestaan tms.? Itse en pystyisi rentoutumaan ja avautumaan tuollaisessa terapiatilanteessa, enkä olekaan koskaan ollut vastaavassa. Voisit kysyä terapeutilta millaisen signaalin puhelin näprääminen antaa asiakkaalle? Yleensähän siihen voidaan paeta vaikka tylsää tai vastenmielistä sosiaalista tilannetta. Onko terapeutti nuori? [/quote] Vanha! Harmaahiuksinen mies, ollut 15vuotta alalla.
[/quote]
Oho :D
Onkohan kyllästynyt työhönsä? Ei tuollaista oikein voi enää katsella sormien läpi, kun on tuon ikäinen ja noin paljon kokemusta alasta.
[/quote] Mitä voin sanoa? Onko jokin ammattietiketti, johon voin viitata? Kun oikeastaan olen asiakas vain 60min session ajan kun maksan..
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 02:56"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 02:51"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 02:48"] [quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 02:46"]Terapeutti voisi selittää miksi näprää puhelintaan niin paljon tai miksi sen ylipäätään täytyy olla esillä eikä esim. laatikossa käynnin aikana. Onko hän huolissaan esim. lapsestaan tms.? Itse en pystyisi rentoutumaan ja avautumaan tuollaisessa terapiatilanteessa, enkä olekaan koskaan ollut vastaavassa. Voisit kysyä terapeutilta millaisen signaalin puhelin näprääminen antaa asiakkaalle? Yleensähän siihen voidaan paeta vaikka tylsää tai vastenmielistä sosiaalista tilannetta. Onko terapeutti nuori? [/quote] Vanha! Harmaahiuksinen mies, ollut 15vuotta alalla. [/quote] Oho :D Onkohan kyllästynyt työhönsä? Ei tuollaista oikein voi enää katsella sormien läpi, kun on tuon ikäinen ja noin paljon kokemusta alasta. [/quote] Mitä voin sanoa? Onko jokin ammattietiketti, johon voin viitata? Kun oikeastaan olen asiakas vain 60min session ajan kun maksan..
[/quote]
Voisitko laittaa sen puhelimen pois jos suinkin mahdollista? Se häiritsee keskittymistäni enkä pysty rentoutumaan ja olemaan avoin kun se surisee tuossa pöydällä aika ajoin? Toivottavasti ei ole mitään hätää kenelläkään läheisellä?
SINÄHÄN MAKSAT. Ja teidän pitäisi päästä edistymäänkin ja johonkin päämäärään.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 03:02"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 02:56"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 02:51"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 02:48"] [quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 02:46"]Terapeutti voisi selittää miksi näprää puhelintaan niin paljon tai miksi sen ylipäätään täytyy olla esillä eikä esim. laatikossa käynnin aikana. Onko hän huolissaan esim. lapsestaan tms.? Itse en pystyisi rentoutumaan ja avautumaan tuollaisessa terapiatilanteessa, enkä olekaan koskaan ollut vastaavassa. Voisit kysyä terapeutilta millaisen signaalin puhelin näprääminen antaa asiakkaalle? Yleensähän siihen voidaan paeta vaikka tylsää tai vastenmielistä sosiaalista tilannetta. Onko terapeutti nuori? [/quote] Vanha! Harmaahiuksinen mies, ollut 15vuotta alalla. [/quote] Oho :D Onkohan kyllästynyt työhönsä? Ei tuollaista oikein voi enää katsella sormien läpi, kun on tuon ikäinen ja noin paljon kokemusta alasta. [/quote] Mitä voin sanoa? Onko jokin ammattietiketti, johon voin viitata? Kun oikeastaan olen asiakas vain 60min session ajan kun maksan..
[/quote]
Voisitko laittaa sen puhelimen pois jos suinkin mahdollista? Se häiritsee keskittymistäni enkä pysty rentoutumaan ja olemaan avoin kun se surisee tuossa pöydällä aika ajoin? Toivottavasti ei ole mitään hätää kenelläkään läheisellä?
SINÄHÄN MAKSAT. Ja teidän pitäisi päästä edistymäänkin ja johonkin päämäärään.
[/quote]
Jos terapeutti vetoaa mustasukkaisuustransferenssiin?
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 03:17"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 03:02"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 02:56"] [quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 02:51"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 02:48"] [quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 02:46"]Terapeutti voisi selittää miksi näprää puhelintaan niin paljon tai miksi sen ylipäätään täytyy olla esillä eikä esim. laatikossa käynnin aikana. Onko hän huolissaan esim. lapsestaan tms.? Itse en pystyisi rentoutumaan ja avautumaan tuollaisessa terapiatilanteessa, enkä olekaan koskaan ollut vastaavassa. Voisit kysyä terapeutilta millaisen signaalin puhelin näprääminen antaa asiakkaalle? Yleensähän siihen voidaan paeta vaikka tylsää tai vastenmielistä sosiaalista tilannetta. Onko terapeutti nuori? [/quote] Vanha! Harmaahiuksinen mies, ollut 15vuotta alalla. [/quote] Oho :D Onkohan kyllästynyt työhönsä? Ei tuollaista oikein voi enää katsella sormien läpi, kun on tuon ikäinen ja noin paljon kokemusta alasta. [/quote] Mitä voin sanoa? Onko jokin ammattietiketti, johon voin viitata? Kun oikeastaan olen asiakas vain 60min session ajan kun maksan.. [/quote] Voisitko laittaa sen puhelimen pois jos suinkin mahdollista? Se häiritsee keskittymistäni enkä pysty rentoutumaan ja olemaan avoin kun se surisee tuossa pöydällä aika ajoin? Toivottavasti ei ole mitään hätää kenelläkään läheisellä? SINÄHÄN MAKSAT. Ja teidän pitäisi päästä edistymäänkin ja johonkin päämäärään. [/quote] Jos terapeutti vetoaa mustasukkaisuustransferenssiin?
[/quote]
Ei kannata paljoa heittäytyä hankalaksi näin selvässä asiassa tai joutuu etsimään uuden asiakkaan. Objektiivisesti ottaen typerää käytöstä terapeutilta. Ihan kuin puhelin olisi hänen stressilelunsa.
Terapeutin läheisten tilanne ei kuulu asiakkaille mitenkään.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 03:23"]
Terapeutin läheisten tilanne ei kuulu asiakkaille mitenkään.
[/quote]
Terapeutin läheisten tilanne ei kuulu terapiasessioon mitenkään, mutta kun se siihen alkaa tunkea, täytyy kissa nostaa pöydälle. Tuskinpa Ap:tä kiinnostaa terapeutin läheiset oikeasti. Tarkoitus on vain kohteliaalla tavalla saada puhelin katoamaan laatikkoon 60 minuutiksi. Ei missään muussakaan asiantuntija-ammatissa voi käyttäytyä noin asiakkaan läsnäollessa, saati sitten niin henkisesti herkässä kuin psykoterapiassa.
"En saa yöllä unta puhelimesi takia. Olen avuton ja kyselen mammoilta vuorosanoja. Pelkään sanoa vastaan. Puhelin herättää mustasukkaisuutta ja muiston kuinka isäni hylkäsi."
"JÄTÄ SE PUHELIN VITTUSAATANA LAATIKKOON TAI TEEN ITSARIN!"
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 00:10"]
Ainakin se, että jos jokin terapeutissa häiritsee, se pitää sanoa.
[/quote]
Miksi??
Ja miksi PITÄÄ??
Lähetä känniviesti "puhelin kiinni huomenna saatana!"
En pääsisi omaa koulutustani läpi, jos vuorovaikutustaitoni olisivat tuota luokkaa.
T.perheterapeutiksi opiskeleva