Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa, oon umpikujassa :((

Vierailija
25.02.2015 |

Yritän selittää mahdollisimman selkeästi, kirjoitan puhelimella, joten yhteen pötkön tulee.
Me olemme perhe. Isä, äiti ja 10 kk ikäinen lapsi. Kuten jo arvata saattaa, liittomme ei ole kovin hyvässä kunnossa juuri nyt. Vauva-aika oli tosi raskas, vauvan refluksin ja allergioiden kanssa. Siitä ajasta olen ns. Katkeroitunut miehelleni, hän valitti minulle, koska en ehtinyt tehdä ruokaa, siivota tai pyykätä ensimmäiseen kolmeen kuukauteen vauvan syntymästä. Ainoa asia, mitä ehdin tehdä, oli hoitaa mahakivuista, ripulista ja jatkuvasta puklailusta kärsivää vauvaa. Itse en ehtinyt suuhun mitään pistää, huomasin syödä vasta silloin, kun mies tuli kotiin töistä.
Mutta nyt. Olen palaamassa takaisin töihin näillä näppäimillä, lapsi opettelee kävelemään, tekisi mielellään tuhojaan ympäriinsä, joten taas olen tilanteessa, jossa en ehdi kotia hoitaa--> mies raivoaa.
Mutta tästä suuttumisesta on tullut pelottavaa... Tänäön hän sanoi, että kun palaan takaisin töihin, jos en siihen mennessä rupea siivoamaan kotia kunnolla, hän lähtee. Illalla sai vielä jonkinmoisen raivokohtauksen, kun kompastui lapsen leluun, heitti lelun seinään, kirosi ja huusi. Sen jälkeen sanoi "joku päivä mä varmaan tapan itteni"
Tää on ihan älytöntä, nimittäin mies ei IKINÄ ole noin käyttäytynyt, kuin joku demoni riivaisi häntä... En tunne miestä. Luulen, että tiemme erkanevat tätä myötä.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset anna miehelle kahta vaihtoehtoa?
1. Muuttaa käytöstään ja alkaa käyttäytymään kuin isä ja mies ja teette sopimuksen kuka siivoaa yms tekee mitäkin (reilulla puolituksella kun palaat töihin)
2. Lähtee menemään.

Jos tahdot vielä mahdollisuuden miehen kanssa, kannattaa suoraan sanoa miltä sinusta tuntuu, ilman syyttelyä vaikka siihen aihetta olisikin. Molemminpuolinen kunnioitus täytyy muistaa!

Vierailija
22/55 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota onko sinulla itselläsi ihan normaali olo. Ei ole asiallista räjähdellä noin, mutta jos et ole siivonnut 3 kk, niin moni varmaan on vähän ihmeissään. Tarkoittaako tuo katkeroituminen sitä, ettette harrasta seksiä tai normaalia yhdessäoloa enää lainkaan? Miehellä voi olla joku kriisi menossa uuden elämäntilanteen johdosta myös. Jos hän puhui itsemurhasta, niin hän tarvitsee kyllä jotain apua pahaan olonsa.

Vaikutatte nuorilta, ehkä joku perhetrapia sessio voisi olla paikallaan. Kannattaa kuitenkin yrittää saada homma toimimaan ja tehdä jotain sen hyväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 10:50"]Ota ero. Olen ollut samassa tilanteessa, mies syytteli ja haukkui. Eikä aika auttanut.
[/quote]

Auts :/ ero alkaa pikkuhiljaa olla ainoa vaihtoehto... Puhuminen ei ole tuottanut nyt kuukauteen tulosta. Ap

Vierailija
24/55 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, unohtui mainita, että mies on asentanut puhelimeeni sellaisen seurannan, että voi seurata, missä olen liikkunut päivittäin. Itse hän sanoi, että tämä on "vitsillä hauska seurata". Itse en nää, missä mieheni liikkuu.

Vierailija
25/55 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 12:43"]Ai niin, unohtui mainita, että mies on asentanut puhelimeeni sellaisen seurannan, että voi seurata, missä olen liikkunut päivittäin. Itse hän sanoi, että tämä on "vitsillä hauska seurata". Itse en nää, missä mieheni liikkuu.
[/quote]

Ap tämä

Vierailija
26/55 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi varmaan laittaa lapsi hoitoon viikonlopuksi ja koittaa nukkua kunnolla. Molempien. Väsymys on yllättävän rankkaa pitkään jatkuessaan.

Vierailija
27/55 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon sitä mieltä, et jokainen on vastuussa omista tuntemuksistaan ja siitä, miten kommunikoi niitä toisille. Ap:n miehen käytös ei vaikuta siltä, että hän osaisi viestiä tunteistaan rakentavasti. Kannattaa hakea apua, luulen, että jos tilanne pitkistyy se mutkistuu. Olisi hyvä, että voisitte puhua rehellisesti ja ilman väkivallan uhkaa siitä, miltä teistä tuntuu. Tsemppiä, ota rohkeasti yhteyttä ammattiapuun!

Vierailija
28/55 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on hyvä esimerkki, että kaikista ei ole vaan.perheenisiksi.

Vierailija
29/55 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 12:43"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 12:43"]Ai niin, unohtui mainita, että mies on asentanut puhelimeeni sellaisen seurannan, että voi seurata, missä olen liikkunut päivittäin. Itse hän sanoi, että tämä on "vitsillä hauska seurata". Itse en nää, missä mieheni liikkuu.
[/quote]

Ap tämä
[/quote]

Vitsillä. JUUH. Lähe nyt ku vielä omin jaloin pääset.

Vierailija
30/55 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kiehuu... miten aikuinen mies ei itse siivoa, pyykkää,laita ruokaa ja ajattele itsensä lisäksi vaimoaan ja pientä lastaan. Apuna miehen kuuluisi olla eikä tehdä puolisostaan kotihuoraa. Se että mies itse elää jossain 1800 luvulla on järkyttävää!! kokeile nainen rohkaistua ja ota äkkiä hatkat. Älä puhu sille miehelle mitään ennen kuin oot saanut itses ja lapses ulos asunnosta. Kohta oot niin hajalla ettet pysty ja jäät tuleen makaamaan jolloin menetät itses.

Vierailija
31/55 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään en ole pystynyt kunnolla olemaan, ruoka ei maistu, eikä ajatus kulje. Mietin vain, tuleeko mies kotiin ollenkaan tänään töiden jälkeen. Ap

Vierailija
32/55 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 10-kuinen vauva, ja tulin todella surulliseksi tästä. Lapsesi ansaitsee iloisen, jaksavan äidin joka keskittyy häneen, eikä pelokasta ja ahdistunutta rauniota. Miehelläsi on varmasti jokin hätänä, mutta sun täytyy ensisijaisesti ajatella vauvaasi. Hänellä on vain yksi lapsuus. Järjestä teille kahdelle turvallinen ja onnellinen koti, mies hankkikoon itselleen apua ja ja voitte selvittää asioita kun nykyinen kireä tilanne on lauennut. Varmaan tämä ratkaisu sopisi miehellekin, jos hän kerran toivoo lepoa perhe-elämästä.

Vierailija
33/55 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 12:43"]

Ai niin, unohtui mainita, että mies on asentanut puhelimeeni sellaisen seurannan, että voi seurata, missä olen liikkunut päivittäin. Itse hän sanoi, että tämä on "vitsillä hauska seurata". Itse en nää, missä mieheni liikkuu.

[/quote]

Nyt mentiin jo niin pahasti Porvoon puolelle, että juupajuu.

Vierailija
34/55 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat että se mies tulee töistä kotiin...onko sulla päivän raivoamiset saamatta?

Kasva aikuiseksi ja äidiksi ja soita miehelle ettei tarvitse enää tulla kun ei ole mitään muuta annettavaa kuin valitusta ja riitaa.

Kun mies on muuttanut pois "pahasta paikasta" niin siivoat sen kämpän katosta lattiaan sillä vaikka olisi tyhmä, köyhä ja laiska niin se ei ole syy asua kaatopaikalla jos on lapsi ja lapsi EI estä siivoamasta 24/7!!!!

Ryhdistäydy ainakin sinä ja mies voi jatkaa synkistelyä jossain muualla.

Vierailija
35/55 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 12:48"]

[/quote]

Ihminen joka ei siivoa tai osaa hulehtia omasta syömisestään on mielestäsi kelvollinen äidiksi?

Miesvihaajien palstahan tämä toki on, ja vastauksenne sen mukaisia.

Vierailija
36/55 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 11:49"]Hyi helvetti millaisia miehiä maa päällään kantaa!! Kiukuttelua, huutamista, väkivaltaakin, aivan kuin pms-oireista kärsivä nainen. Ei noi oliot mitään miehiä edes ole. Aikuinen mies tietää mitä tahtoo ja osaa puhua. Ap:n miehellä voisi olla noin ailahtelevasta käytöksestä päätelleen jokin alkava mielensairaus

Ap, mitään et menetä jos lähdet kävelemään
[/quote]

En ole kyllä ikinä kuullut yhdenkään naisen muuttuvan tuollaiseksi kusipääksi pms-oireiden takia. Ei tuollainen ole normaalia käytöstä yhtään keltään, turha väittää että naiset olisivat tuollaisia joka kuukausi.

Vierailija
37/55 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 12:43"]

[/quote]

Nyt mentiin jo niin pahasti Porvoon puolelle, että juupajuu.
[/quote]

Tämä on ihan totta. Applen laitteet, kun kummallakin on, siitä pystyy näkemään, missä kumpikin on. Applen tablettikin löytyy, siitä näkee ainoastaan minun ja tabletin sijainnin.
https://www.apple.com/fi/support/icloud/find-my-device/
Tuollainen siis.
Ap

Vierailija
38/55 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 13:16"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 12:48"]

[/quote]

Ihminen joka ei siivoa tai osaa hulehtia omasta syömisestään on mielestäsi kelvollinen äidiksi?

[/quote]

Vauvaa ei haittaa mitenkään se, että lattialla on leluja ja ei ole muutamaan päivään imuroitu. Vauvaa todellakin haittaa se, että kotona raivotaan ja huudetaan. Päättele siitä, kummalla tuossa tilanteessa on paremmat edellytykset vanhemmuuteen.

En paheksu miehiä, vaan ihmisiä, jotka käyttäytyvät väkivaltaisesti toisia kohtaan, sukupuolesta riippumatta. Etenkin jos kuvioissa on pieniä lapsia.

Vierailija
39/55 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka miehesi ei isäksi olisi halunnutkaan voi hyvin olla että jos lähdet nyt lapsen kanssa niin mies heittäytyy hyvin hankalaksi. En haluaisi demonisoida häntä elinikäiseksi kusipääksi, selvästi tilanne on nyt hänen päässään myös mennyt aika umpikujaan kun haaveilee katoamisesta jne. Monella miehellä menee pari-kolme vuotta ennen kuin kasvavat isyyteen. Mutta kun olet jo yrittänyt puhua miehen kanssa eikä se näytä auttavan, pitää nyt pelata kovilla.

Ap, pyydä äiti, isä, sisarus tai joku läheinen ystävä kolmanneksi osapuoleksi todistamaan sitä hetkeä kun sanot miehellesi ettet jaksa enää ja miehen on joko otettava isän rooli (johon sisältyy lapsesta vastuunkannon lisäksi kodinhoito) tai muuten tahdot eron. Jos mies ei tahdo erota niin teette sopimuksen todistajan läsnäollessa, kirjallisena mieluiten, siitä miten asiat hoidetaan jatkossa. Suomessa pelätään aivan liikaa ulkopuolisten ottamista keskusteluihin mukaan, mutta jos kerta sait testistä 24 pinnaa niin kolmas henkilö tuo ainakin sinulle turvan tunnetta. Ja laittaa miehesi tajuamaan että olet hyvin tosissasi.

Vierailija
40/55 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 13:16"]

[/quote]

Ilmeisesti et itse ole ollut koskaan musertavan väsynyt? En minäkään ole, mutta pystyn silti ymmärtämään miten se voi lamaannuttaa toimintakyvyn. Pystyn myös ymmärtämään, että masentunut ei pääse omin voimin sängystä ylös, vaikken itse ole koskaan sellaista kokenut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi