Auttakaa, oon umpikujassa :((
Yritän selittää mahdollisimman selkeästi, kirjoitan puhelimella, joten yhteen pötkön tulee.
Me olemme perhe. Isä, äiti ja 10 kk ikäinen lapsi. Kuten jo arvata saattaa, liittomme ei ole kovin hyvässä kunnossa juuri nyt. Vauva-aika oli tosi raskas, vauvan refluksin ja allergioiden kanssa. Siitä ajasta olen ns. Katkeroitunut miehelleni, hän valitti minulle, koska en ehtinyt tehdä ruokaa, siivota tai pyykätä ensimmäiseen kolmeen kuukauteen vauvan syntymästä. Ainoa asia, mitä ehdin tehdä, oli hoitaa mahakivuista, ripulista ja jatkuvasta puklailusta kärsivää vauvaa. Itse en ehtinyt suuhun mitään pistää, huomasin syödä vasta silloin, kun mies tuli kotiin töistä.
Mutta nyt. Olen palaamassa takaisin töihin näillä näppäimillä, lapsi opettelee kävelemään, tekisi mielellään tuhojaan ympäriinsä, joten taas olen tilanteessa, jossa en ehdi kotia hoitaa--> mies raivoaa.
Mutta tästä suuttumisesta on tullut pelottavaa... Tänäön hän sanoi, että kun palaan takaisin töihin, jos en siihen mennessä rupea siivoamaan kotia kunnolla, hän lähtee. Illalla sai vielä jonkinmoisen raivokohtauksen, kun kompastui lapsen leluun, heitti lelun seinään, kirosi ja huusi. Sen jälkeen sanoi "joku päivä mä varmaan tapan itteni"
Tää on ihan älytöntä, nimittäin mies ei IKINÄ ole noin käyttäytynyt, kuin joku demoni riivaisi häntä... En tunne miestä. Luulen, että tiemme erkanevat tätä myötä.
Kommentit (55)
Mulle tuli heti mieleen, että onko mies hitusen masentunut, löytänyt salarakkaan ja tämän salarakkaan kanssa on helpompaa. Eli salarakkaan koti on puhdas, kun ei lapsia ja nyt purkaa sitä pettymystä sinuun.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 07:34"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 07:33"]Joku sitä vaivaa.. Oiskohan masentunut? Työuupumusta tai jotain? Mut joo tosiaan se keskustelu varmaan olis paikallaan. M21 [/quote] Keskustelua olen tuloksetta yrittänyt. Masennusta epäilen minäkin :( Ap
[/quote]
Höpöhöpö mikään masennus vaivaa vaan silkka kusipäisyys ja sovinismi. Kyllä minun mieheni on vauva-aikoina osannut ihan itse ja oma-aloitteisesti siivota, pyykätä ja katsoa vauvaa jos lepään tai laitan ruokaa eikä ole koskaan kadehtinut kun jään koliikkivauvan kanssa kotiin kun hän pääsee töihin.
Jatkuva puklaus voi olla mahanportin ahtauma.
Minulla oli se kun synnyin ja se leikattiin heti!
Ruoka ei pysy sisällä!
Täällä paljon hyviä vastauksia, kiitos niistä.
Tuolla yksi, jonka ex mies syytti kaikesta, mm siitä matonreunuksesta, kuvaili suoraan sanottuna täysin miestäni.
Päivittäin jokin on minun vikani. Jos ei huomaa tuoda kaupasta jotain, mikä on loppu, se on minun vika, koska en sanonut, että on loppu. Tässä vaan yksi arkinen esimerkki.
Uskon kyllä siihenkin, että katuu lasta. Oli se vauva-aika sen verran isku vasten kasvoja.
Salaa alan jopa toivoa, että miehellä joku salarakas, saisi syyn eroon. Usko alkaa loppua tämän suhteen eteen :(odotan vain sitä viimeistä pisaraa, josta tietäisin, että nyt erotaan. Äh. Tää on niin vaikeeta :( Ap
Aih ja voih. Mun mies syytti esim siitä että vaikkakin vaatteet väärällä tavalla. Kyllä, eroa. Minun on kovin helppo sanoa se, koska olen sen jo tehnyt. Se on todella vaikeaa ja raskasta ja tuntuu joissain vaiheissa että melkein mieluummin kuolisit mutta tulet selviämään.
Ota ero. Olen ollut samassa tilanteessa, mies syytteli ja haukkui. Eikä aika auttanut.
Lähde. Tuntuu pahalle ja onhan se maailmaloppu, mutta tuohon ei auta kuin pelkkä totaalikatko. Miehesi ei halunnutkaan perhettä ja hän se tässä on täysin umpikujassa. Hänestä tuntuu todellakin siltä, että joko hän katoaa tai tappaa itsensä. Tarjoa hänellle ratkaisu ja poispääsy umpikujasta. Ehkä hän jonkun ajan kuluttua haluaa palata luoksenne.
Äärimmäisen epäreiluahan tuo on. Toisella vanhemmalla ei pitäis olla oikeutta käyttäytyä tuollain, mutta epäreiluahan tää elämä muutenkin on.
Laitappa tämä "miehesi" siivoamaan ja hoitamaan vauvaa esim. vaikka viikonlopun ajan kun hänellä ei ole töitä ja motkota samalla tavalla kun hän ja sano, että tällaista samaa minä olen joutunut kestämään. Oppiipahan asettumaan sinun saappaisiisi ja huomaa ettei se arjen pyörittäminen yksin onnistu. Miksi tämä "miehesi" ei halua osallistua lapsen hoitoon saatika siivoukseen? Todella törkeää jättää sinut yksin noin suuren työtaakan pariin! Lapsen isänä hänellä on kyllä ehdottomasti velvollisuus vähintäänkin auttaa sinua noissa askareissa! Jos hän ei halua jatkossakaan auttaa ja huutaa vain, niin suosittelen kyllä eroa..
Suosittelen eroa. Ennenkuin tapahtuu mitään vakavaa. Sinulle tai lapselle.
Vaikee sanoo mikä sillä on. Mut on se saatana ku ei aikuinen mies saa suutansa auki.
M21
No toivottavasti erkanevat. Mieti nyt hyvä ihminen, tuollaisen roolimallinko haluat lapsellesi?
Käypäs tekemässä tämä testi ja tule sitten kertomaan tulos: https://www.turvakoti.net/site/?lan=1&page_id=196
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 21:48"]Suosittelen eroa. Ennenkuin tapahtuu mitään vakavaa. Sinulle tai lapselle.
[/quote]no tähän, su ja lapsen elämä tulee olemaan helpompaa ilman tuollaista miestä
Joku siellä nyt miehen mieltä painaa. Koeta jutella ja hakekaa tarvittaessa apua. Sinun ei tarvitse sietää tuollaista käytöstä.
Varsinainen vellihousu sinulla miehenä, odottaa sinun hoitavan kaiken. Helpommalla pääset, kun eroatte, jos joudut joka tapauksessa hoitamaan kaikki asiat. silloin sinun ei tarvitse hoitaa kuin itsesi ja lapsi. Ei tarvitse kuunnella toisen kiukuttelua. Itse erosin lapseni isästä kun lapsi oli vuoden. Miehen kiukuttelu ja vähättely oli jo muuttunut ensin kiusaamiseksi ja sitten väkivallaksi. Kiitän itseäni joka päivä tuosta päätöksestä, on niin paljon helpompaa nyt.
Eroamisessa on vaan se riski että lapsi tod näk tullee olemaan myös isällänsä osan ajasta.
Haluatko antaa lapsenne miehellesi esim viikonlopuksi?
Tai jos isä ei välitä nähdä lasta ollenkaan, ei tod näk tapaa tätä enää juuri koskaan.
Hyi helvetti millaisia miehiä maa päällään kantaa!! Kiukuttelua, huutamista, väkivaltaakin, aivan kuin pms-oireista kärsivä nainen. Ei noi oliot mitään miehiä edes ole. Aikuinen mies tietää mitä tahtoo ja osaa puhua. Ap:n miehellä voisi olla noin ailahtelevasta käytöksestä päätelleen jokin alkava mielensairaus
Ap, mitään et menetä jos lähdet kävelemään
Mies ei halua sitä lasta. Onhan hän ihan suoraan sanonutkin sinulle, että haluaisi pois.