Muuttaisitko yhteen?
Muuttaisitko yhteen uusperheeksi miehen kanssa, joka kerrostalossa asuessaan kirjoittelee ylös yläkerrasta (kaksi pientä lasta) kuuluvia juoksuaskelia, satunnaista itkua ja kovaäänisiä komentoja "nyt vaatteet päälle" päivämäärineen ja aikoineen, koputtelee kattoon saadakseen yläkerran hiljenemään ja valittaa isännöitsijälle metelistä, joka ajoittuu 7:30-22:30 ja menee normaalien asumisen äänten kategoriaan täysin
JOS
sinulla itselläsi olisi eläväisiä, eskari-alakouluikäisiä lapsia muutama ja tietäisit, että he kipittelevät ja ovat joskus äänekkäitä ja joita joutuu komentelemaan päivittäin vaikka säännöt pitäisikin olla selvät.
Kommentit (134)
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:12"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:07"]
Voin kuvitella teidän yhteisen jääkaapin:
Miehen ruuat
Sinun ja lasten ruuat
[/quote]
Juu :) Hän ja hänen lastensa ruoat, minä ja minun lasteni ruoat. Näistä ei saa keskustella, vaan pitäisi mennä edellisen mukaan. Miehellä on teinien mukainen ruokavalio: valmisruokaa, noutoevästä, pizzaa, hodareita. Minä laitan itse perusruokaa, leivon leivät, aamut aloitetaan puurolla kaikki yms. Budjetit ovat ihan erilaiset.
En ole epätoivoinen. Mies on vain hyvin loukkaantunut, kun epäröin. Rakkaus kuulema kantaa ja minä olen hankala, kun mietin käytännön asioita.
Lisäksi muuttaisimme miehen valitsemalle alueelle niin, että miehellä ja miehen lapsilla koulut ja kuviot eivät muuttuisi. Minulla ja lapsillani ihan kaikki.
[/quote]
Tuohan on mieheltä niin itsekeskeistä kun vaan voi olla. Älä ihmeessä muuta yhteen ton kanssa. Odota että lapset on aikuisia ja omillaan, ja sitten vasta voi harkita. Siihen asti vaan seurustelette ja ootte eri osoitteissa perheinenne. Arki tulee eteen pirun äkkiä tuossa kuviossa jos muutatte yhteen nyt.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 22:03"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:12"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:07"]
Voin kuvitella teidän yhteisen jääkaapin:
Miehen ruuat
Sinun ja lasten ruuat
[/quote]
Juu :) Hän ja hänen lastensa ruoat, minä ja minun lasteni ruoat. Näistä ei saa keskustella, vaan pitäisi mennä edellisen mukaan. Miehellä on teinien mukainen ruokavalio: valmisruokaa, noutoevästä, pizzaa, hodareita. Minä laitan itse perusruokaa, leivon leivät, aamut aloitetaan puurolla kaikki yms. Budjetit ovat ihan erilaiset.
En ole epätoivoinen. Mies on vain hyvin loukkaantunut, kun epäröin. Rakkaus kuulema kantaa ja minä olen hankala, kun mietin käytännön asioita.
Lisäksi muuttaisimme miehen valitsemalle alueelle niin, että miehellä ja miehen lapsilla koulut ja kuviot eivät muuttuisi. Minulla ja lapsillani ihan kaikki.
[/quote]
Tuohan on mieheltä niin itsekeskeistä kun vaan voi olla. Älä ihmeessä muuta yhteen ton kanssa. Odota että lapset on aikuisia ja omillaan, ja sitten vasta voi harkita. Siihen asti vaan seurustelette ja ootte eri osoitteissa perheinenne. Arki tulee eteen pirun äkkiä tuossa kuviossa jos muutatte yhteen nyt.
[/quote]
Mies eroaa,jos emme muuta yhteen. Hän ei halua etäsuhdetta.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 21:09"]
Mies kehuu minua kauniiksi.Hän muistaa painottaa,ettei koskaa. ole seurustellut rumien kanssa ja että hänelle on tärkeää että ulkopuolisetkin havaitsevat hänen kauniin naisensa.On ihanaa saada olla ylpeä naisestaan. Erityisesti eksä oli mielettömän kaunis ja häntä halusivat kaikki miehet. Minua mies on kehoittanut kuitenkin käymään kampaajalla,ostamaan meikkejä,laittamaan ripsaria ja vaikkapa käymään ihan ammattimeikkaajalla harjoittelemassa. Miltä tällainen kuulostaa?
[/quote]
No tämähän on kyllä ihan perus narsistikamaa. Sitten kun ootte muuttaneet yhteen saat kuulla kuinka oot ruma lihava mätisäkki ja exä oli niiiiin kaunis ja itse asiassa mies näkikin tämän kaupungilla hiljattain ja aina vaan paremmalta näyttää eksä kun sinä vaan oot päivä päivältä rumempi. Et saisi koskaan enää ketään muuta joten sun on pakko olla sen narsistiäijän kanssa joka on armosta sun kanssa vaikka saisi kenet tahansa kaunottaren. Näin se menee.
No näin hän vähän puhuu jo nyt. Eksä on aina ollut upean kaunis ja hienoa seksiä. Miestä lähestytään jatkuvasti,on tosi haluttu. Ei kuitenkaan ole kuulema pettänyt minua. Minä en koskaan saa yhtä hyvää miestä enää tässä elämässä,painottaa hän.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 22:07"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 22:03"][quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:12"] [quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 18:07"] Voin kuvitella teidän yhteisen jääkaapin: Miehen ruuat Sinun ja lasten ruuat [/quote] Juu :) Hän ja hänen lastensa ruoat, minä ja minun lasteni ruoat. Näistä ei saa keskustella, vaan pitäisi mennä edellisen mukaan. Miehellä on teinien mukainen ruokavalio: valmisruokaa, noutoevästä, pizzaa, hodareita. Minä laitan itse perusruokaa, leivon leivät, aamut aloitetaan puurolla kaikki yms. Budjetit ovat ihan erilaiset. En ole epätoivoinen. Mies on vain hyvin loukkaantunut, kun epäröin. Rakkaus kuulema kantaa ja minä olen hankala, kun mietin käytännön asioita. Lisäksi muuttaisimme miehen valitsemalle alueelle niin, että miehellä ja miehen lapsilla koulut ja kuviot eivät muuttuisi. Minulla ja lapsillani ihan kaikki. [/quote] Tuohan on mieheltä niin itsekeskeistä kun vaan voi olla. Älä ihmeessä muuta yhteen ton kanssa. Odota että lapset on aikuisia ja omillaan, ja sitten vasta voi harkita. Siihen asti vaan seurustelette ja ootte eri osoitteissa perheinenne. Arki tulee eteen pirun äkkiä tuossa kuviossa jos muutatte yhteen nyt. [/quote] Mies eroaa,jos emme muuta yhteen. Hän ei halua etäsuhdetta.
[/quote]
Jos näin on niin sitten eroatte. Sen mielestä kuitenkin olis ok (ei vaadi mutta olis "kiva") että sä olisit etäsuhteessa omiin lapsiisi? No tajuat ettei se oo oikein.
Oletko provo vai vähän hidas? Miksi ihmeessä haluaisit tuollaisen kusipään kanssa muuttaa yhteen? Haluatko pilata elämäsi?
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 22:17"]
No näin hän vähän puhuu jo nyt. Eksä on aina ollut upean kaunis ja hienoa seksiä. Miestä lähestytään jatkuvasti,on tosi haluttu. Ei kuitenkaan ole kuulema pettänyt minua. Minä en koskaan saa yhtä hyvää miestä enää tässä elämässä,painottaa hän.
[/quote]
Ei ei ei ei EI. Nyt vedät lenkkarit jalkaan ja lähdet juoksemaan kauas tuosta äijästä. Ja pidä lapsesikin kaukana. Vaikka on urheilullinen ja raitis niin kaikki raittiit ei oo hyviä ihmisiä. Raitiskin voi olla kusipää. ei oo alkiksien yksinoikeus.
Jämpti nainen vastaisi "jospa sitten seuraavassa elämässä. Uskon jälleensyntymisen koska James Dean olis niin ihana. Panisin". Äijän ilme olisi mukava nähdä.
Oletko onnellinen parisuhteessanne? Oletko koittanut ehdottaa parisuhdeterapiaa? Miten mies reagoi siihen?
Minun asenteeni,varautuneisuuteni yhteenmuuton suhteen ja se,rtten jotenkin luota häneen ja tulevaan arkeemme on ongelma.Miksi en uskalla heittäytyä,vaan maalailen piruja seinille. Enkö voisi kunnioittaa miehen haavetta yhteemuutosta.
Kerro ap oletko provo vai tyhmä?
Ap, oletko koskaan kuullut narsisteista? Tiedätkö mikä se on? Voisitko lukea kirjan narsistista? Niitä saa kirjastosta.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 22:35"]
Minun asenteeni,varautuneisuuteni yhteenmuuton suhteen ja se,rtten jotenkin luota häneen ja tulevaan arkeemme on ongelma.Miksi en uskalla heittäytyä,vaan maalailen piruja seinille. Enkö voisi kunnioittaa miehen haavetta yhteemuutosta.
[/quote]
Se on kuule ihan viisautta ettet uskalla heittäytyä! Mitä oot täällä kertonut niin varautuneisuus on täysin aiheellista. Miehen olis nyt syytä kunnioittaa sua ja että et halua repiä lapsia tutuista kuvioista pois. Ja tosiaan lue aiheesta narsismi. Löytyy netistäkin linkkejä aiheesta, ja mies täyttää useita tuntomerkkejä jo tään perusteella. Varmasti löydät itse lisää. Älä syyttele miestä mistään, älä vaadi mitään, hän ei pysty muuttumaan. Sä voit vain pelastaa itsesi ja pysyä kaukana ennenku tilanne ja lähteminen muuttuu vaikeammaksi.
Järkyttävää luettavaa, lähinnä siksi että minä menin aikanaan tuollaisen miehen kanssa yhteen, perustin uusperheen ja ei siitä tullut kuin ongelmia. Mies kohteli minua ja lapsiani lopulta todella huonosti. Sain lopulta erottua ja lähdettyä kun lapseni alkoivat oirehtia henkisestä manipuloinnista ja henkinen väkivalta itseäni kohtaan oli jatkuvaa. Ja miehen mielestä kaikki vika oli minussa... Juokse karkuun kun vielä voit, jos et itsesi niin lastesi takia.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 11:46"]
Järkyttävää luettavaa, lähinnä siksi että minä menin aikanaan tuollaisen miehen kanssa yhteen, perustin uusperheen ja ei siitä tullut kuin ongelmia. Mies kohteli minua ja lapsiani lopulta todella huonosti. Sain lopulta erottua ja lähdettyä kun lapseni alkoivat oirehtia henkisestä manipuloinnista ja henkinen väkivalta itseäni kohtaan oli jatkuvaa. Ja miehen mielestä kaikki vika oli minussa... Juokse karkuun kun vielä voit, jos et itsesi niin lastesi takia.
[/quote]
Tästä olisi mielenkiintoista kuulla lisää. Mies tässä ei näe yhtään mitään ongelmia missään ja on todella nyt loukkaantunut epäröinnistäni. Hän ottaa sen itseensä: enkö luota häneen arjen organisaattorina ja hänhän haluaa vain enemmän yhteistä aikaa, koska rakastaa minua. Muuttaessamme lapsille tulisi paljon kavereita ja he olisivat paljon pois, mikä olisi lasten kehityksen kannalta tärkeää ja lisäksi me saisimme paljon yhteistä aikaa. Kun minä vaan relaisin ja tajuaisin heittäytyä.
Häneen sattuu, kun minä en näe hänen suurta panostaan kaikessa jo nyt. Hänhän on se mahdollistaja ollut kaikkeen. Minä olen ollut hänelle kaikki kaikessa, mutta kun nyt tällä tavalla kyseenalaistan kaiken hyvän, niin kyllä tilanne tulee muuttumaan ja saan mitä tilaan.
Rakkaus kantaa - Tällä mies tarkoittaa ettei jouts tai ota sinua ja lapsiasi huomioon. Rakkauden voimalla (tai sen toivossa) saat kestää mitä eteen tulee, mutta älä odota että sinua tai mielipiteitäsi otettaisiin huomioon.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 13:20"]
Rakkaus kantaa - Tällä mies tarkoittaa ettei jouts tai ota sinua ja lapsiasi huomioon. Rakkauden voimalla (tai sen toivossa) saat kestää mitä eteen tulee, mutta älä odota että sinua tai mielipiteitäsi otettaisiin huomioon.
[/quote]
Tältä minusta kyllä on tuntunut, siis että minun mielipiteeni ovat vain jääräpäisyyttä ja minun kannattaisi todellakin niistä löysätä. Emme taida koskaan jutella siitä, miksi teen asioita niinkuin teen. Tai kun kerron, että arjessani ei ole mahdollisuuksia hiljaiselle, rauhalliselle illalliselle, vaan illat ovat ensinnäkin lyhyet ja toisekseen täynnä sumplimisia, niin kommentti on vain: mitä sä oikeen teet väärin, kyllähän normiarki sujuu ilman kiirettä ja paineita. No, meillä on läksyt, päivän päivitykset, harrastukset, seuraavan päivän pakkailut ja järjestelyt, minun liikuntani(?), läsnäolo(?), juoksevien asioiden hoito - ennen kuin huomaankaan, pitäisi jo lasten olla nukkumassa, eivätkä he sitäkään tottele kerrasta.
Tulee vähän mieleen tämä ketju:
http://www.vauva.fi/keskustelu/4400182/ketju/olisiko_tama_mies_loyto