Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa Instagramin idea. Siis kerrotaan kuvin kaikesta mitä elämässä tapahtuu? Ketä se kiinnostaa? Miksi niin tehdään?

Vierailija
29.11.2021 |

En ymmärrä.

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Instagram: uteliaiden ullataalasmaiden paratiisi. Ihana kyylätä mitä muille kuuluu. Mä kyylään monesti naapureitani instan kautta kun ne hölmöt pitävät tilejään julkisena.

Yleensä päivitetään eniten tarinoihin, niitä et voi salaa stalkata.

Vierailija
82/123 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuserit istuvat siellä ja tykkäävät.. siis ei mitään muuta ole tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Instagram: uteliaiden ullataalasmaiden paratiisi. Ihana kyylätä mitä muille kuuluu. Mä kyylään monesti naapureitani instan kautta kun ne hölmöt pitävät tilejään julkisena.

Voihan, minä katson tarinoita enkä edes ole instagramissa.

Vierailija
84/123 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä poistin IG-tilin kun vitutti katsella ihmisten narsistisia päivityksiä naamastaan. Minä Lintsillä, minä Kreikassa, tässä minä juon kahvia ja tässä humblebraggaan töissä ja salilla. Läheisten menot tiedän ilman someakin, eikä puolituttujen alati vaihtuvat lärvit kiinnostaa. Lisäksi feediin tuli koko ajan peiliselfietä ja aikuisten ihmisten minäminä-päivityksiä. Julkkikset rinkirunkkivat toistensa kuviin ja kaikista juhlista luodaan mahdollisimman ihana kuva, vaikka oikeasti olisi paskaa.

Instasta kannattaa poistua, jos vituttaa, suosittelen. Ei vituta enää kuin pelkkä ajatus sinne menosta. :D

Vierailija
85/123 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle insta on täsmälleen sama kuin vauvapalstakin. Käytän näitä, koska olen kiinnostunut ihmisistä. Livenä tapaan enimmäkseen itseni kaltaista porukkaa, joten somesta ja vauvalta saan laajemman perspektiivin.

En itse jaa juuri kuvia itsestäni, koska arvostan yksityisyyttäni. Tuntuuhan se aika erikoiselta, kun joku puolituttu menneisyydestä raportoi elämästään hyvinkin seikkaperäisesti minullekin. Joillakin äitiys aiheuttaa sen, että omien lasten asioita päivitetään ihan koko ajan. Sitä on hankala ymmärtää.

Vierailija
86/123 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on iigeessä feikkitili, jolla häpeilemättä kyylään tarinoita. Joskus on käynyt niin että pari tyyppiä laittoi tilinsä yksityiseksi, kun säikähtivät hoksatessaan jonkun feikin (minut) kyyläävän tarinoita. Yksi täysin tuntematon jopa esti minut, kun katsoin storyt vaikka hänellä on julkinen tili ja olen vain harmiton IG-kyylä. Ihmiset ja heidän jutut minua kiinnostaa.

Vierailija
87/123 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen taidevalokuvia ja seuraan muita vastaavia tilejä. En mainosta elämääni somessa.

Vierailija
88/123 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sua kiinnosta esim. ystäviesi tai sukulaistesi elämä?

Ei minua ainakaan kiinnosta. Tuskin ketään oikeasti kiinnostaa. Seuraan politiikkaa, sisustus, taloutta ja vaatetrendejä jne.

Miksi ajattelet, että ketään ei oikeasti kiinnosta omien läheisten elämä? Eikö sinulla ole läheisiä?

En hyväksy listoilleni lähisukua.

Ok, mutta miksi ajattelet, että ketään ei kiinnosta?

Koska ihmiset joita minulla siellä on, ovat sellaisia, että heitä kiinnostaa oma napa ja vain muiden reaktiot siihen napansa esittelyyn, ei mikään muu.  Mikä on hyvin tyypillistä somessa. Ihmisiä ei kiinnosta mitä muille kuuluu vaan mitä muut ajattelee heidän kuulumisistaan.

Vierailija
89/123 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sua kiinnosta esim. ystäviesi tai sukulaistesi elämä?

Oot hauska :-D. Niinpä! Miksi hitossa pitää yhteyttä käymällä tai soittamalla kun voi seurata instagramissakin. Siinä sitä sosiaalista kanssakäymistä kerrassaan. Toinen on tuo TikTok, missä aikuiset ihmiset tekee toinen toistaan nolompia muka hauskoja videoita. Se on se itsensä esiintuominen ja huomiohuoraaminen tätä päivää muillakin ku teineillä

Ai että instagram jotenkin sulkee pois muussa elämässä tapahtuvan kanssakäymisen...?

Eihän sen pitäisi poissulkea, mutta näin se vaan on. Onko sulla instassa (tai fb:ssä) vain ne tärkeimmät kaverit, 200-300 seuraajaa? Niille jokaiselle on kiva päivittää kuulumiset? Puolet jotain puolituttuja 20 vuoden takaa ja niillekin pitää jakaa lomareissukuvat?

Vierailija
90/123 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvittaa nää IG:stä riippuvaiset. Tässä muutama esimerkki:

Ollaan menty salille ja puettu oikein tiukat salivaatteet päälle. Menty vessaan ja peilin kautta otettu selfie, missä peppu on näyttävästi esillä ja teksti: " Huhhuijakkaa, aamulla tuntui siltä, ettei millään jaksais lähtee salille, mutta täällä sitä taas ollaan. Tänään sitten olis vuorossa jalkapäivä, saas nähdä miten treenit sujuu?"

Jotkut ottavat myös videoita,  missä kuvataan perssettä, kun tehdään kyykkyä. 

Otetaan kuva täydessä meikissä, kuvassa on filtterit, photoshoppaukset ja kaikki. Tyhjä katse ja huulet törröllä ja teksti: " Se olis perjantai!!! Mitäs raxut meinaatte tehdä viikonloppuna"?  

Oikeesti... Ketä kiinnostaa?

Vierailija
91/123 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä poistin IG-tilin kun vitutti katsella ihmisten narsistisia päivityksiä naamastaan. Minä Lintsillä, minä Kreikassa, tässä minä juon kahvia ja tässä humblebraggaan töissä ja salilla. Läheisten menot tiedän ilman someakin, eikä puolituttujen alati vaihtuvat lärvit kiinnostaa. Lisäksi feediin tuli koko ajan peiliselfietä ja aikuisten ihmisten minäminä-päivityksiä. Julkkikset rinkirunkkivat toistensa kuviin ja kaikista juhlista luodaan mahdollisimman ihana kuva, vaikka oikeasti olisi paskaa.

Instasta kannattaa poistua, jos vituttaa, suosittelen. Ei vituta enää kuin pelkkä ajatus sinne menosta. :D

Erittäin hyvä kommentti. Itse poistuin fb:stä tän takia kun tuli vain isoa vitutusta niistä aikuisten "mun ihana elämä" postauksista vaikka halusin vain ryhmistä vertaistukea tai muuta neuvoa. Sai ihan huolella siirtää niitä "kavereita" sivuun, ettei aina lävähdä ne päivitykset silmille. Nyt on alkanut tulla instassakin vähän liikaa päivityksiä, mitkä ei kiinnosta. Alkaa instakin ahdistaa. Uskon lähteväni aika pian sieltäkin. Facebookissa ärsytti eniten juurikin tuo mainitsemasi humblebraggaaminen - siis voi taivas! Yksikin tuttavani oli aina suu vaahdossa huutamassa mustien oikeuksista ja ilmoitti siellä aina mihin hyväntekeväisyyteen on rahaa tällä kertaa antanut. Oikein oksetti kun tiedän tämän tyypin oikeat ajatukset ja epäilen vahvasti hänen laittaneen rahaa yhtään mihinkään kolehtiin. Kukaan, joka haluaa aidosti auttaa ja lahjoittaa rahaa, ei tee sitä suurella äänellä. Esimerkiksi Kimi Räikkönen.

Vierailija
92/123 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan, minä katson tarinoita enkä edes ole instagramissa.

Miten tuollainen onnistuu?

Vierailija
93/123 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua huvittaa nää IG:stä riippuvaiset. Tässä muutama esimerkki:

Ollaan menty salille ja puettu oikein tiukat salivaatteet päälle. Menty vessaan ja peilin kautta otettu selfie, missä peppu on näyttävästi esillä ja teksti: " Huhhuijakkaa, aamulla tuntui siltä, ettei millään jaksais lähtee salille, mutta täällä sitä taas ollaan. Tänään sitten olis vuorossa jalkapäivä, saas nähdä miten treenit sujuu?"

Jotkut ottavat myös videoita,  missä kuvataan perssettä, kun tehdään kyykkyä. 

Otetaan kuva täydessä meikissä, kuvassa on filtterit, photoshoppaukset ja kaikki. Tyhjä katse ja huulet törröllä ja teksti: " Se olis perjantai!!! Mitäs raxut meinaatte tehdä viikonloppuna"?  

Oikeesti... Ketä kiinnostaa?

Anteeksi, oksensin juuri näytölleni kun kuvailit tilanteen niin aidosti. Todella hyvää settiä. Miten pimeitä ihmiset on? Oikeasti nämä aikuiset ihmiset ovat 14-vuotiaan teinilapsen tasolla ja omaavat olemattoman itsetunnon, kaipaavat kehuja ja todisteluja siitä miten kaunis ja ihana olet. Todennäköisesti jokainen näistä käy psykoterapiassa etsimässä itsetuntoaan.

Vierailija
94/123 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet varmaan ihanan positiivinen ihminen! Eiku...

Vierailija
95/123 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä voi katsoa voi.maantuneiden naisten pyllyjä.

Vierailija
96/123 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on iigeessä feikkitili, jolla häpeilemättä kyylään tarinoita. Joskus on käynyt niin että pari tyyppiä laittoi tilinsä yksityiseksi, kun säikähtivät hoksatessaan jonkun feikin (minut) kyyläävän tarinoita. Yksi täysin tuntematon jopa esti minut, kun katsoin storyt vaikka hänellä on julkinen tili ja olen vain harmiton IG-kyylä. Ihmiset ja heidän jutut minua kiinnostaa.

Ehkä se estäjä aisti sinun huonot energiasi.

Vierailija
97/123 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä tuollaisten funktiota. Ketä helvettiä kiinnostaa toisten tyhjänpäiväiset poseeraukset? Aika tyhjää täytyy oma elämä olla, jos pitää toljottaa muiden tekemisiä.

Vierailija
98/123 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen idea on tykkäysten ja huomion haku. 99% siellä olevista kuvista on itsestä otettuja kuvia ja hyvä että alla ei lue että katsokaa ja tykätkää kaikki minusta mutta mitään negatiivista en siedä

Tuntuu, että otat jotenkin vakavasti tuon instagramin. Että se olisi joku valtava osa elämää. Mulle se on vain sellainen hyvän mielen juttu: laitan sinne kuvia omasta elämästä, joskus kirjoitan jotain ajatuksia. Musta on kiva seurata läheisten tekemisiä siellä. Seuraan myös harrastuksiini ja erilaisiin kuva-aiheisiin keskittyviä tilejä. Miksi mun pitäisi keksiä niistä jotain negatiivista sanottavaa? 

Älä syyllistä asiasta mikä ei ole totta, poistin kaikki somet syksyllä 2018 kun en tarvitse elääkseni positiivista huomioo muilta. Itse en ole niin utelias ihminen että stalkkaisin läheisten elämää. Rehellisyys on rehellisyyttä ja itse puhun aina totta vaikka se kuinka satuttaisi kuuntelian tunteita

Kysyn vielä, miksi toisille ihmisille pitää välttämättä puhua kaikki omat tunteet julki. Esim. jos mä näen jonkin asian, josta en erityisesti pidä, suurimmassa osassa tapauksista asia on sellainen, ettei se vaadi minkäänlaista kommentoimista tai toimenpidettä. Joskus vaatii, esim. jos joku käyttäytyy huonosti tai kiusaa. Mutta jos vaikkapa jollakulla on mun mielestä ruma vaate, niin pitäisikö mun mielestäsi kommentoida, että onpa ruma vaate? Jos pitäisi, miksi? 

Joo, tätä minäkään en ymmärrä. Autistina olen raatorehellinen. Hölmönä luen muiden Ihana, Kaunis jne kommentteja, kun itse näen reilusti muokatun kuvan (ylimeikatusta) henkilöstä, jota en tunnistaisi samaksi livenä. Enkö saa laittaa vilpitöntä, rehellistä kommenttia? Tuntuu, että postaukset ovat pelkkää kehujen kalastelua. Oma pää ei kestä feikkiä epärehellisyyttä.

Mä kirjoitin tilanteesta, jossa itse näen jotain, joka ei ole mun mielestä kivan näköistä ja jätän kommentoimatta. Miksi mun pitäisi kommentoida? Mitä saavutetaan sillä kommentilla, jossa kerrotaan, että mun mielestä tää on ruma? Miksi se oma mielipide on niin arvokas, että se pitää kertoa toiselle, vaikka toinen pahoittaisi mielensä? Mikä on tässä kohtaa sen "raatorehellisyyden" arvo? Mitä sillä saavutetaan?

Mä en osaa sanoa noista tilanteista, joissa joku muokkaa kuviaan ja muut kilvan kehuvat, koska mun somessa ei tuollaista ilmiötä esiinny.

Miksi niitä kuvia laitetaan, jos vain "oikeat" kommentit on sallittuja?

Mikä arvo niillä feikeillä lässynlässyn kommenteilla on?

Mikä arvo ja tarkoitus on niillä feikeillä kuvilla?

Matkiiko postaajat jotain MAINOSKUVIA, joissa yritetään vahvasti editoiduilla kuvilla MYYDÄ tuotteita ja elämyksiä?

Miksi ihmeessä? Eikö todellinen, realistinen kuva kelpaa?

Miksi kiiltokuvia elämästä?

Tekeekö todellisuus kipeää?

Tätä kyllä sietää pohtia. Esitellään valheellista kiiltokuvaelämää, valitaan kuvat, kuvakulmat, filtterit, muokataan, runoillaan höpötekstejä. Miksi? Käsi sydämellä; kenellä on vilpitön tavoite ”jakaa osaamista ja tietoa”? Kuka postaa ilman ajatusta että katsokaa miten erinomainen, ihailkaa, kadehtikaa! Ihan rehellisesti?!?

Ja sitten ahdistutaan kun salaillaan niitä, kun oma elämä ei ole yhtä upeaa. Vaikka tiedetään ettei ne ole totta, kaihertaa kuitenkin mielessä että mitä jos onkin? Kaikkien muiden elämä on täydellistä paitsi minun. Tämähän on tutkitusti nuorten naisten ahdistuksen juurisyy. Some, insta.

Onko järkeä? Ei ole.

myös tätä sietää pohtia: Se oikea elämä on muutenkin niin ilotonta, kurjaa ja rumaa. Niin miksi ei saisi edes jossain olla sellainen utopia johon upota? Semmoinen maailma missä kaikki onkin ainakin hetken kaunista ja nättiä?

Itselläni on 2 tiliä, toisella kuvia luonnosta ja toisella kaikesta mun henkilökohtaiseen elämään liittyvästä, esim. kuvia onnistuneista kokkailuista, lemmikistä, omista asuistani, matkakuvia jne...

Pitäisikö alkaa postaamaan kuvia kun mun meikit on levinnyt kun olen huutoitkenyt 2h putkeen(sairastan masennusta)? Kuvia siitä kun koiralla ei ole söpö rusetti päässä vaan se on syyllisen näköisenä paskannettuaan mahataudissa suosikkikenkieni päälle? Maisemakuva, jossa näkyy rumia roskia ja puskaan sammunut juoppo?

Ihanko oikeesti ihmiset haluaa mielummin (inho)realismia?

Ei tietenkään kukaan halua inhorealismia. Nämä haukkujat ja tässä ketjussa kirjoittajat ovat vaan omaan elämäänsä kyllästyneitä, keski-ikäisiä, keskivartalolihavia, tylsiä ihmisiä. Joilla ei ole mielikuvitusta, saatikka luovuutta. Joten pitää haukkua kaikki muut, ja saada jollain keinoin vedettyä alas mukaansa, omaan pahaan oloonsa. Ei kannata välittää. Kannattaa myös muistaa, että tuollaisille ihmisille mikään ei ole tarpeeksi hyvä, teit niin tai näin, aina löytyy jotain valittamista. Kertoo vaan heidän sisäisestä elämästään.

Vierailija
99/123 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista pahimpia on jotkut teini-perse-emännät, jotka kinuaa huomiota (lähinnä miehiltä) persse kuvillaan ja tyhjä-katse-törrö-huulet kuvillaan. Näillä Seksi-kuvilla yritetään haalia lisää tykkäyksiä ja seuraajia. Kai se persejulkisuus on tavoitteena. Menis kouluun .  

Vierailija
100/123 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instagramin algoritmi näyttää lisää sitä, mitä katselet ja tykkäät. Minulle se on kiva paikka seurata esim. luontokuvaajia, neulesuunnittelijoita, taiteilijoita ja taitavia harrastajia. IG on nimenomaan hyvän mielen paikka, jossa voi katsella kauniita asioita, söpöjä eläimiä ym ja saada inspiraatiota omiin harrastuksiin. En laita kuvia itsestäni eikä kiinnosta seurata muidenkaan selfieitä.