Kertokaa Instagramin idea. Siis kerrotaan kuvin kaikesta mitä elämässä tapahtuu? Ketä se kiinnostaa? Miksi niin tehdään?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Ja aina kun katsotte näiden influenssereiden kuvia, videoita ym, klikkaatte heille RAHAA.
Että kannattaa miettiä mitä siellä klikkailee. Joku tavis kaveri nyt ei taida varpaan kuvistaan rahaa saada.
Mutta instagram on todella hiljentynyt! Mitä sille tapahtuu, jää nähtäväksi.
Kannattaa siis seurata sellaisia influenssereita, joidwn arvot jakaa.
Vierailija kirjoitti:
Pöytäkoneessa se ei toimi ja puhelimessa kuluttaa liikaa akkua
Miksei Instagram toimisi pöytäkoneessa? Ihan normaali web-sivusto. Ei sen käyttämiseen tarvita mitään ladattavaa sovellusta. itse ainakin näen läppärillä ihan hyvin. Tosin en viitsi paljon katsella kun ei kiinnosta.
Siellä myös nostetaan ajankohtaisia asioita esiin, jaetaan tietoa yhteiskunnallisimmasta ja muista asioista, keskustellaan.
Esimerkiksi vaikka vähemmistöistä, vaatealan vastuullisuudesta, somevaikuttajien vastuusta, varhaiskasvatuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on sellaiset ihmiset esillä jotka ajattelee että minä olen jotenkin erikoinen ja muita varmasti kiinnostaa. Itse kun en ole sellainen niin ei sovi minulle ollenkaan. Pakkohan siellä ei onneksi olekaan olla!
Miksi ajattelet, että pitää ajatella olevansa erikoinen, että sopii instagramiin? Suurin osa ihmisistä jakaa siellä aivan samanlaisia asioita. Kiinnostavan niistä voi tehdä esim. se, että 1) on joku suhde ihmiseen, joka jakaa siellä asioita, on siis kiinnostunut hänen tekemisistään tai 2) ihmisellä on joku taito tai tietoa jostain aihepiiristä, ja hän käyttää alustaa näiden asioiden jakamiseen.
No en jaksa uskoa että minun normaalit hommani ketään kiinnostaisivat. Olen sitä ikäpolvea että en ole tottunut kaikkea kuvaamaan ja jakamaan, en vain ajattele siltä kulmalta että tästäkin puuroannoksesta tai villasukasta pitää joku julkaisu vääntää.
Ja kun ihan rehellisiä ollaan, onhan se 99,9% kiiltokuvaa ja ihan suoranaista valetta mitä sinne tungetaan. Kaikki eivät vain sellaista jaksa tai halua.
Miksi sinä sitten käytät itse instagramia, jos et ole kiinnostunut postaamaan itse sinne mitään etkä seuraamaan mitä muut sinne postaavat?
En käytä instagramia, olen käynyt sen katsomassa ja totesin ettei sovi minulle. Niinkuin tuossa olinkin kirjoittanut, mutta ei ollut kuvaa ja hästägiä niin ehkä jäi sinulta huomaamatta?
Vierailija kirjoitti:
Pöytäkoneessa se ei toimi ja puhelimessa kuluttaa liikaa akkua, eikä ajatus tunnu kivalta että seuraa jotakuta joka mahdollisesti tietää tai ei tiedä kyttäämisestä, ja muutoinkin ähky kuvallisesta informaatiosta kun se on vain osa totuutta ja kovin helposti manipuloitavissa.
Toimii pöytäkoneella ja nykyään sisältöä voi myös ladata suoraan tietokoneelta.
AP:lle: jos et ymmärrä Instagramia niin silloin se ei varmaan ole sulle suunnattu sovellus. Itsekään en ymmärrä Tiktokia ja siksipä en ole ladannut sitä.
Vierailija kirjoitti:
Tuon vuoksi joku muu on rikas :)
Puhtaasti tähän ilmiöön perustuen on jo ainakin yksi miljardööri. Tämä Kardashinien meikkiparonitar.
Ihanaa, että jollakulla on aikaa miettiä näin turhanpäiväisiä asioita.
Olen oppinut maalaamaan instagramin ansiosta. Seuraan siellä paljon taiteen opetustilejä ja lahjakkaita kuvataiteilijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen idea on tykkäysten ja huomion haku. 99% siellä olevista kuvista on itsestä otettuja kuvia ja hyvä että alla ei lue että katsokaa ja tykätkää kaikki minusta mutta mitään negatiivista en siedä
Tuntuu, että otat jotenkin vakavasti tuon instagramin. Että se olisi joku valtava osa elämää. Mulle se on vain sellainen hyvän mielen juttu: laitan sinne kuvia omasta elämästä, joskus kirjoitan jotain ajatuksia. Musta on kiva seurata läheisten tekemisiä siellä. Seuraan myös harrastuksiini ja erilaisiin kuva-aiheisiin keskittyviä tilejä. Miksi mun pitäisi keksiä niistä jotain negatiivista sanottavaa?
Älä syyllistä asiasta mikä ei ole totta, poistin kaikki somet syksyllä 2018 kun en tarvitse elääkseni positiivista huomioo muilta. Itse en ole niin utelias ihminen että stalkkaisin läheisten elämää. Rehellisyys on rehellisyyttä ja itse puhun aina totta vaikka se kuinka satuttaisi kuuntelian tunteita
Kysyn vielä, miksi toisille ihmisille pitää välttämättä puhua kaikki omat tunteet julki. Esim. jos mä näen jonkin asian, josta en erityisesti pidä, suurimmassa osassa tapauksista asia on sellainen, ettei se vaadi minkäänlaista kommentoimista tai toimenpidettä. Joskus vaatii, esim. jos joku käyttäytyy huonosti tai kiusaa. Mutta jos vaikkapa jollakulla on mun mielestä ruma vaate, niin pitäisikö mun mielestäsi kommentoida, että onpa ruma vaate? Jos pitäisi, miksi?
Joo, tätä minäkään en ymmärrä. Autistina olen raatorehellinen. Hölmönä luen muiden Ihana, Kaunis jne kommentteja, kun itse näen reilusti muokatun kuvan (ylimeikatusta) henkilöstä, jota en tunnistaisi samaksi livenä. Enkö saa laittaa vilpitöntä, rehellistä kommenttia? Tuntuu, että postaukset ovat pelkkää kehujen kalastelua. Oma pää ei kestä feikkiä epärehellisyyttä.
Mä kirjoitin tilanteesta, jossa itse näen jotain, joka ei ole mun mielestä kivan näköistä ja jätän kommentoimatta. Miksi mun pitäisi kommentoida? Mitä saavutetaan sillä kommentilla, jossa kerrotaan, että mun mielestä tää on ruma? Miksi se oma mielipide on niin arvokas, että se pitää kertoa toiselle, vaikka toinen pahoittaisi mielensä? Mikä on tässä kohtaa sen "raatorehellisyyden" arvo? Mitä sillä saavutetaan?
Mä en osaa sanoa noista tilanteista, joissa joku muokkaa kuviaan ja muut kilvan kehuvat, koska mun somessa ei tuollaista ilmiötä esiinny.
Miksi niitä kuvia laitetaan, jos vain "oikeat" kommentit on sallittuja?
Mikä arvo niillä feikeillä lässynlässyn kommenteilla on?
Mikä arvo ja tarkoitus on niillä feikeillä kuvilla?
Matkiiko postaajat jotain MAINOSKUVIA, joissa yritetään vahvasti editoiduilla kuvilla MYYDÄ tuotteita ja elämyksiä?
Miksi ihmeessä? Eikö todellinen, realistinen kuva kelpaa?
Miksi kiiltokuvia elämästä?
Tekeekö todellisuus kipeää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sua kiinnosta esim. ystäviesi tai sukulaistesi elämä?
No ei kiinnosta . Ihan vaan huvikseen kuvailen. Kahtoo kuka kahtoo,ihan sama.
Ajankuluksi.
Voihan huomion hakua ajankuluksi kutsua
Kannattaa vaihtaa se älypuhelin, vaikka nokian 3310, jos noin paljon ahdistaa.
Instagram on käytännössä digitaalinen valokuva-albumi. Sitä voi joko antaa kaikkien katsella tai sitten rajata haluamansa joukon käyttöön. Myös omat kuvat itseä varten pysyvät siellä kätevästi tallessa vaikka laitteet ja kamerat vaihtuvat.
Vierailija kirjoitti:
Pöytäkoneessa se ei toimi ja puhelimessa kuluttaa liikaa akkua, eikä ajatus tunnu kivalta että seuraa jotakuta joka mahdollisesti tietää tai ei tiedä kyttäämisestä, ja muutoinkin ähky kuvallisesta informaatiosta kun se on vain osa totuutta ja kovin helposti manipuloitavissa.
Mitä horiset,toimiihan se pöytäkoneessakin! Eikä kuluta akkua puhelimessa kun muistat sulkea sen lopuksi!
Eikä se ole mitään kyttäämistä,kaikki ovat laittaneet kuvansa sinne tietoisesti.
JOS ei halua kuin kavereitten/sukulaisten katsovan,silloin voi tilin laittaa yksityiseksi.
Eikä kaikki manipuloi kuviaan,mä ainakin laitan ihan raatorehellistä kuvaa sinne!
Idea on tietenkin vain huomiohuorata sekä antaa instagramia käyttämättömie mahdollisuus vähän keulia kun he itse käyttävät vain laadukkaita nettipalveluita (palstaa).
Suomi juntit täällä joukkoahdistuu taas somen ihmeellisestä maailmasta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajankuluksi.
Ihan sama,se on sun mielipide.
Meitä on paljon jotka emme laita sinne kuvia "tissit eestä,peppu takaa" kuvia.
Emmekä käy katsomassa onko joku katsonut kuvia,ihan sama. Harrastuksen ja harjoituksen vuoksi,ideoitten vuoksi. Ammattilaisillekin hyvä harjoittelu ja mainos paikka!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen idea on tykkäysten ja huomion haku. 99% siellä olevista kuvista on itsestä otettuja kuvia ja hyvä että alla ei lue että katsokaa ja tykätkää kaikki minusta mutta mitään negatiivista en siedä
Tuntuu, että otat jotenkin vakavasti tuon instagramin. Että se olisi joku valtava osa elämää. Mulle se on vain sellainen hyvän mielen juttu: laitan sinne kuvia omasta elämästä, joskus kirjoitan jotain ajatuksia. Musta on kiva seurata läheisten tekemisiä siellä. Seuraan myös harrastuksiini ja erilaisiin kuva-aiheisiin keskittyviä tilejä. Miksi mun pitäisi keksiä niistä jotain negatiivista sanottavaa?
Älä syyllistä asiasta mikä ei ole totta, poistin kaikki somet syksyllä 2018 kun en tarvitse elääkseni positiivista huomioo muilta. Itse en ole niin utelias ihminen että stalkkaisin läheisten elämää. Rehellisyys on rehellisyyttä ja itse puhun aina totta vaikka se kuinka satuttaisi kuuntelian tunteita
Kysyn vielä, miksi toisille ihmisille pitää välttämättä puhua kaikki omat tunteet julki. Esim. jos mä näen jonkin asian, josta en erityisesti pidä, suurimmassa osassa tapauksista asia on sellainen, ettei se vaadi minkäänlaista kommentoimista tai toimenpidettä. Joskus vaatii, esim. jos joku käyttäytyy huonosti tai kiusaa. Mutta jos vaikkapa jollakulla on mun mielestä ruma vaate, niin pitäisikö mun mielestäsi kommentoida, että onpa ruma vaate? Jos pitäisi, miksi?
Joo, tätä minäkään en ymmärrä. Autistina olen raatorehellinen. Hölmönä luen muiden Ihana, Kaunis jne kommentteja, kun itse näen reilusti muokatun kuvan (ylimeikatusta) henkilöstä, jota en tunnistaisi samaksi livenä. Enkö saa laittaa vilpitöntä, rehellistä kommenttia? Tuntuu, että postaukset ovat pelkkää kehujen kalastelua. Oma pää ei kestä feikkiä epärehellisyyttä.
Mä kirjoitin tilanteesta, jossa itse näen jotain, joka ei ole mun mielestä kivan näköistä ja jätän kommentoimatta. Miksi mun pitäisi kommentoida? Mitä saavutetaan sillä kommentilla, jossa kerrotaan, että mun mielestä tää on ruma? Miksi se oma mielipide on niin arvokas, että se pitää kertoa toiselle, vaikka toinen pahoittaisi mielensä? Mikä on tässä kohtaa sen "raatorehellisyyden" arvo? Mitä sillä saavutetaan?
Mä en osaa sanoa noista tilanteista, joissa joku muokkaa kuviaan ja muut kilvan kehuvat, koska mun somessa ei tuollaista ilmiötä esiinny.
Matkiiko postaajat jotain MAINOSKUVIA, joissa yritetään vahvasti editoiduilla kuvilla MYYDÄ tuotteita ja elämyksiä?
Tätä kyllä sietää pohtia. Esitellään valheellista kiiltokuvaelämää, valitaan kuvat, kuvakulmat, filtterit, muokataan, runoillaan höpötekstejä. Miksi? Käsi sydämellä; kenellä on vilpitön tavoite ”jakaa osaamista ja tietoa”? Kuka postaa ilman ajatusta että katsokaa miten erinomainen, ihailkaa, kadehtikaa! Ihan rehellisesti?!?
Ja sitten ahdistutaan kun salaillaan niitä, kun oma elämä ei ole yhtä upeaa. Vaikka tiedetään ettei ne ole totta, kaihertaa kuitenkin mielessä että mitä jos onkin? Kaikkien muiden elämä on täydellistä paitsi minun. Tämähän on tutkitusti nuorten naisten ahdistuksen juurisyy. Some, insta.
Onko järkeä? Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajankuluksi.
Ihan sama,se on sun mielipide.
Meitä on paljon jotka emme laita sinne kuvia "tissit eestä,peppu takaa" kuvia.
Emmekä käy katsomassa onko joku katsonut kuvia,ihan sama. Harrastuksen ja harjoituksen vuoksi,ideoitten vuoksi. Ammattilaisillekin hyvä harjoittelu ja mainos paikka!
Tämä, mutta tätä on turha yrittää kertoa näille ahdasmielisille ja kapeakatseisille ihmisille, koska heidän päähänsä on pinttynyt ajatus siitä, että juuri esimerkiksi instagram on vain ja ainoastaan herutus ja itsensätyrkytys paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, syy, miksi kuvia laitetaan, riippuu ihmisestä. Joku voi laittaa työn puolesta, joku ihan vain kertoakseen kuulumisiaan. Harva laittaa siksi, että haluaa jotain kritiikkiä. Mikä arvo sinusta sillä on, että käyt pahoittamassa jonkun mielen sanomalla häntä rumaksi? Ihan oikeasti, selitä, mikä arvo on sillä, että sinä pääset demonstroimasn käytöstavattomuuttasi? Vai pysäytteletkö myös kadulla ihmisiä kertoaksesi, että he ovat rumia?
Sinä niputat yhteen kaikki instagramin käyttäjät ja oletat, että kaikki käyttäytyvät ja julkaisevat samanlaisia juttuja samalla tavalla, ja sitten kysyt, miksi he tekevät niin. Oikeasti ihmiset julkaisevat hirveän erilaisia asioita. Esim. mä en editoi kuviani mitenkään, joslus harvoin muutan värimaailmaa filtterillä. Miten voin vastata kysymyksiisi, kun ne koskevat ihan jotain muuta tapaa käyttää somea?
Ihmetteletkö sitäkin, miksi ihmiset laittavat kotiaan, värjäävät hiuksiaan, miettivät vaatteitaan? Onko sekin realistisen kuvan vääristelyä?
[/quote] k.[/quote]
AUTISTIVAMMASET V I T T U U N.[/quote]
No no äläs nyt,sinnehän sinäkin haluat! Älä kiroo,siunaa,niin ehkäpä joku päivä päset sinne.
Ja aina kun katsotte näiden influenssereiden kuvia, videoita ym, klikkaatte heille RAHAA.
Että kannattaa miettiä mitä siellä klikkailee. Joku tavis kaveri nyt ei taida varpaan kuvistaan rahaa saada.
Mutta instagram on todella hiljentynyt! Mitä sille tapahtuu, jää nähtäväksi.