Unien tulkitsija! Miksi unessa ovia jotka ei mene kiinni...
Näen usein unta että yövyn jossain talossa/mökissä tms.
Illalla kierrän sulkemassa ovia ja ikkunoita ettei kukaan pääsisi yöllä sisään. Sitten jonkin ikkunan/oven kohdalla käy niin ettei sitä saa kunnolla lukkoon ja sitten tulee pelko että joku tulee siitä sisään.
Viime unessa mökin pariovet menivät kyllä lukkoon mutta karmeihin ylös ja alas painuvat tapit eivät toimineet. Ovi oli periaattessa lukossa mutta koska tapit eivät menneet alas, pystyi oven vain vetämään auki.
Miksi tällaisia unia?
Jossain luki että jos näkee unta talosta, se on unessa oma mieli/psyyke..
Kommentit (12)
Yrität pitää omista rajoistasi kiinni mutta et ihan onnistu kuitenkaan - annat esim. periksi jossain asiassa vaikka et haluaisi.
Pelkäät menneisyyttäsi tai sitä, että joku pääsee vaikuttamaan mieleesi.
Mulla on kans samoja unia. Yritän kiskoa ovia kiinni ja niissä on lukotkin, mutta ovet eivät pysy kiinni.
Minulla taas ovet sulkeutuvat hyvin, on paljon huoneita, näkymiä ikkunoista, kattokin korkealla ja oma puutarha, mutta välillä hukkaan avaimeni ja mietin, että miten sitten pääsen sisälle.
Mistä kertoo?
Mullakin tämä. Olen lapsuudenkodissani ja tiedän, että eräs perheenjäseneni on tulossa, ja koetan lukita ovea. Ovi ei kuitenkaan mene lukkoon. Viimeisen kerran aina raotan ovea vielä kerran laittaakseni lukon kielen yläasentoon, ja silloin näen oven raosta, että se joku on jo siellä enkä voi häntä estää.
Olen lapsuudenkodissa vieraillessani ihan harjoitellut tätä lukitsemista, jos sillä saisin unet loppumaan, mutta aina ne vain toistuvat.
Eräs tuttu oli huonossa suhteessa mielenterveydeltään järkkyvän kumppanin kanssa. Hän kertoi usein näkevänsä ahdistavia unia, joissa tulee töistä kotiin ja talon ovi onkin valmiiksi ulos asti auki. Pian suhteen päätyttyä hän kertoi nähneensä unen, jossa tuli kotiin, avasi avaimella oven ja kaikki oli hyvin. Unet loppuivat tähän.
Viimeisimmän unen jonka muistan, makasin sängyllä ja joku kummitus veti taas peittoa pois ja nosti patjaa alapuolelta, sitten kurotin kättä sängynreunan yli, kuulin koiran murinaa ja ihan kuin jokin näkymätön olisi purrut rannetta tai kättä sitten heräsin. Täysin toden tuntuinen. Toi kummitus tullut qika usein viimeisemmän kahden vuoden aikana, kunnon kusipää.
Sama kokemus. Olin avioliitossa jossa en voinut hyvin. Myötäilin ja en osannut pitää puoliani. Silloin näin unia jossa en saanut ovea lukkoon ja jokin uhkaava lähestyi. Avioeron jälkeen näitä unia en nähnyt ollenkaan. Nyt näitä viestejä lukiessani vasta tajusin ja muistin, että näin tosiaan kävi.
Unikirjan mukaan oven kautta kuljetaan minuutesi taloon.ovi on myös sukupuolisen vastaanottavaisuuden symboli. Oven telkeäminen liiallista itsesuojelun tarvetta.oven kautta pakeneminen ennakoi tilanteen herraksi pääsyä.jos suurin ponnistuksin saat avatuksi oven,on tilanteesi merkittävästi parantunut.jos ovi on kovin kapea ja kynnys korkea pyrit eristäytymään liikaa. Ovenkahva on miehen sukuelimen symboli.
Vierailija kirjoitti:
Viimeisimmän unen jonka muistan, makasin sängyllä ja joku kummitus veti taas peittoa pois ja nosti patjaa alapuolelta, sitten kurotin kättä sängynreunan yli, kuulin koiran murinaa ja ihan kuin jokin näkymätön olisi purrut rannetta tai kättä sitten heräsin. Täysin toden tuntuinen. Toi kummitus tullut qika usein viimeisemmän kahden vuoden aikana, kunnon kusipää.
luulen että tässä on kyseessä alkoholin liikakäyttö.
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas ovet sulkeutuvat hyvin, on paljon huoneita, näkymiä ikkunoista, kattokin korkealla ja oma puutarha, mutta välillä hukkaan avaimeni ja mietin, että miten sitten pääsen sisälle.
Mistä kertoo?
avain avaa ongelman,jokin pulma ratkeaa.
Minäkin näen usein unta että yritän pitää kodin ovea kiinni, mutta käytävä on täynnä ihmisiä jotka yrittävät tulla eteiseen.