Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sinä 30+ VELA vapaa-aikanasi?

Vierailija
25.02.2015 |

Miten vietät elämääsi, ilman lapsia? Pidän lapsista mutten halua omia. Olen myös sinkku. Arkipäivät menevät töissä, kotitöissä, television katsellessa jne. Viikonloput ovat taas tylsiä. Kaikki kaverini joko ovat naimisissa tai heillä on lapsia. Kaikilla oma elämä emmekä näe usein. Käyn kerran viikossa ryhmäliikunta tunnilla muttei siihen mene kuin tunti. Sinkkuna 30+ VELA:na elämä käy välillä tylsäksi...

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen itseäni kiinnostavista aiheista.

Katson elokuvia ja tv-sarjoja.

Tapaan ystäviäni.

Käyn näyttelyissä, teatterissa ja keikoilla.

Tanssin yökerhoissa ja klubeilla.

Syön ja juon ravintoloissa ja baareissa.

Kirjoitan, maalaan ja valokuvaan.

Päivitän blogia.

Kokeilen uusia reseptejä.

Teen vapaaehtoistyötä.

Sisustan kotiamme.

Suunnittelen matkoja.

Manageroin siskoni bändiä.

Juon teetä kotona villasukat jalassa.

Vierailija
2/66 |
26.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mitä ikinä haluan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin kiinnostaa.

Vierailija
4/66 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vela 40v, naimisissa, miehelläni on aikuiset lapset. Mikä vapaa-aika? En muista milloin olisin viimeksi ehtinyt sohvalla istua. Mulla on vastuullinen työ ja harrastan paljon liikuntaa (hölkkää ja hiihtämistä) ja tykkään ruuanlaitosta. Haluaisin käydä leffassa ja muissakin kulttuuririennoissa mutta en yleensä ehdi. Aina riittää jotain kotihommaa ja miehelle sanoin viimeksi perjantaina, että tarvittais lisää palvelusväkeä. :) 

Ehdin tavata ystäviäni noin kerran kuussa joko ravintolassa tai jonkun kotona. Ei mitenkään estä, että ystävilläni on lapsia ja/tai puoliso.

Vierailija
5/66 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan. Mukana erilaisissa yhdistyksissä, niihin menee useita iltoja viikossa. Urheilen paljon. Teen taidetta. Ja teen töitä myös kotona - kyseessä on työ jota haluan tehdä ja on kiva kun on aikaa ja mahdollisuuksia suunnitella työjuttuja pitkin viikonloppua.

Sitten jos ylimääräistä aikaa näistä joskus jää, voin katsoa telkkaria ja lukea tai muuten vain rentoutua miehen kanssa. Ei totisesti ole ongelmaa että tyhjää aikaa olisi..

Vierailija
6/66 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:00"]

Mikä vapaa-aika? En muista milloin olisin viimeksi ehtinyt sohvalla istua. Mulla on vastuullinen työ ja harrastan paljon liikuntaa (hölkkää ja hiihtämistä) ja tykkään ruuanlaitosta.

[/quote]

Ööö... Eiköhän kokkailu ja liikunta ole juuri sitä vapaa-ajan viettoa.

Vierailija
7/66 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo paljon tunnu eroavan minun elämästäni, vaikka lapsia on kolme. Tosin tällä hetkellä saan arkiaamuisinkin heräillä rauhassa, kun olen hoitovapaalla eikä työt rasita. :-)

Vierailija
8/66 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:10"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:00"]

Mikä vapaa-aika? En muista milloin olisin viimeksi ehtinyt sohvalla istua. Mulla on vastuullinen työ ja harrastan paljon liikuntaa (hölkkää ja hiihtämistä) ja tykkään ruuanlaitosta.

[/quote]

Ööö... Eiköhän kokkailu ja liikunta ole juuri sitä vapaa-ajan viettoa.
[/quote]
Vapaa-ajankin voi suorittaa jolloin se ei tunnu vapaa-ajalta vaan velvollisuudelta. Näin näyttää olevan tuolla kirjoittajalla.

Vierailija
9/66 |
03.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla harrastan liikuntaa kolmena iltana, kokkaillaan miehen kanssa. Viikonlopuksi suunnataan ystäville, lähikaupunkeihin, luontoreissuille, mökille tai purjehtimaan, konserttiin mitä ikinä mieleen tulee. Yleensä syödään ravintolassa molempina päivinä. Kerran kuussa tehdään pidempi matka ehkä keski-Eurooppaan tai lähemmäs, miten edullisia lentoja nyt löytyy.

Vierailija
10/66 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/66 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:12"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:10"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:00"] Mikä vapaa-aika? En muista milloin olisin viimeksi ehtinyt sohvalla istua. Mulla on vastuullinen työ ja harrastan paljon liikuntaa (hölkkää ja hiihtämistä) ja tykkään ruuanlaitosta. [/quote] Ööö... Eiköhän kokkailu ja liikunta ole juuri sitä vapaa-ajan viettoa. [/quote] Vapaa-ajankin voi suorittaa jolloin se ei tunnu vapaa-ajalta vaan velvollisuudelta. Näin näyttää olevan tuolla kirjoittajalla.

[/quote]

Yritin tarkoittaa, että vaikken tee (tai saa aikaan :)) kovin paljoa, niin ei mulla silti ole sellaisia luppohetkiä, että ehtisin tylsistyä ikinä koskaan milloinkaan. Mut mä oonkin aika introvertti ja musta olis vaan ihanaa jos saisin jonkun päivän vaan maata sohvalla lukemassa kirjaa. Mut enhän mä ehdi - ja sitä paitsi en juuri koskaan saa olla yksin kotona kun mieskin on introvertti. Me tarvittais isompi koti, missä molemmilla olis omat kerrokset, mutta jotenkin tuntuu vaativan perusteluja jopa tämä 100 m2 rivariasunnossa kahdestaan asuminen pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
12/66 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 14:45"]ei sellainen, joka tuntee haluavansa lapsen nyt tai tulevaisuudessa, ole vela.

[/quote]

Se on sinun määritelmäsi ja kieltämättä av:lla on näitä "veloja", joilla on suuri tarve määritellä ihminen näin. 'Vapaaehtoisesti lapseton' tarkoittaa ihan vain sitä, että on vapaaehtoisesti lapseton sillä hetkellä. Kenenkään ei tarvitse päättää elämänsä kulkua loppuun asti. Aivan samoin kuin vapaaehtoisesti vuokralla asuja saa myöhemmin olla oman kodin omistaja tai vapaaehtoisesti lyhythiuksinen saa kasvattaa pitkän tukan.

Vela-lyhennettä käyttävät tuntuvan olevan ahtaasti elämään suhtautuvia.

Vierailija
13/66 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:10"]

Eipä tuo paljon tunnu eroavan minun elämästäni, vaikka lapsia on kolme. Tosin tällä hetkellä saan arkiaamuisinkin heräillä rauhassa, kun olen hoitovapaalla eikä työt rasita. :-)

[/quote]

Eroaahan. Sulla on ne penskat etkä eroon pääse vaikka haluaisit.
[/quote]

En haluaisi, mistään hinnasta. Ja kyllä teen aivan kaikkea samaa, mitä tässä ketjussa vastanneet. Itse vain koen elämäni täydemmäksi ja antoisammaksi, kun voin nup kaikki asiat jakaa ihanien lapsieni kanssa miehen llisäksi. ♥

Vierailija
14/66 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:23"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:10"]

[/quote]

Kuinka monta tuntia päivässä teet lastenhoito-/kasvatustyötä? Sen verran ainakin minun arjesta eroaa.
[/quote]

Siinähän se sivussa menee. :-) En osaa tuntimääriä sanoa. ja toki lasten myötä tulee enemmän tekemistä ja vähemmän kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa, mutta ei se sulje pois mitään. Järjestelykysymyksiä kaikki. Ja useimmat tuntuvat viettävän semmoista tavallista kotiöllöttelyelämää, ihan kuin lapsiperheissäkin. :-D

Vierailija
15/66 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 09:35"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:23"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:10"] Eipä tuo paljon tunnu eroavan minun elämästäni, vaikka lapsia on kolme. Tosin tällä hetkellä saan arkiaamuisinkin heräillä rauhassa, kun olen hoitovapaalla eikä työt rasita. :-) [/quote] Kuinka monta tuntia päivässä teet lastenhoito-/kasvatustyötä? Sen verran ainakin minun arjesta eroaa. [/quote] Siinähän se sivussa menee. :-) En osaa tuntimääriä sanoa. ja toki lasten myötä tulee enemmän tekemistä ja vähemmän kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa, mutta ei se sulje pois mitään. Järjestelykysymyksiä kaikki. Ja useimmat tuntuvat viettävän semmoista tavallista kotiöllöttelyelämää, ihan kuin lapsiperheissäkin. :-D

[/quote]

Huvittaa aina nämä perheen äidit, jotka hyökkäävät vela-ketjuihin läyhäämään, että heidän elämänsä on aivan samanlaista kuin velojen. Teillä vaan on sellainen "pikkujuttu" kuin lapsi(a) lisänä. Ja se juuri on lisäys, jota en missään tapauksessa halua omaan elämääni. Kotona oleminen yksin vrt kotona oleminen lasten kanssa on ehdottomasti eri asia, vaikka tekisikin periaatteessa samoja juttuja. Esimerkiksi leffan katsominen; ihan todellako katsotte jotakin muuta kuin lasten elokuvia? Entä kirjan lukeminen; voitteko lukea koko 300-sivuisen kirjan yhdeltä istumalta, jos huvittaa, kenenkään häiritsemättä? En oikein usko. T. N25, vela

Vierailija
16/66 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 09:35"]

[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 11:23"][quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 10:10"] Eipä tuo paljon tunnu eroavan minun elämästäni, vaikka lapsia on kolme. Tosin tällä hetkellä saan arkiaamuisinkin heräillä rauhassa, kun olen hoitovapaalla eikä työt rasita. :-) [/quote] Kuinka monta tuntia päivässä teet lastenhoito-/kasvatustyötä? Sen verran ainakin minun arjesta eroaa. [/quote] Siinähän se sivussa menee. :-) En osaa tuntimääriä sanoa. ja toki lasten myötä tulee enemmän tekemistä ja vähemmän kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa, mutta ei se sulje pois mitään. Järjestelykysymyksiä kaikki. Ja useimmat tuntuvat viettävän semmoista tavallista kotiöllöttelyelämää, ihan kuin lapsiperheissäkin. :-D

[/quote]

Huvittaa aina nämä perheen äidit, jotka hyökkäävät vela-ketjuihin läyhäämään, että heidän elämänsä on aivan samanlaista kuin velojen. Teillä vaan on sellainen "pikkujuttu" kuin lapsi(a) lisänä. Ja se juuri on lisäys, jota en missään tapauksessa halua omaan elämääni. Kotona oleminen yksin vrt kotona oleminen lasten kanssa on ehdottomasti eri asia, vaikka tekisikin periaatteessa samoja juttuja. Esimerkiksi leffan katsominen; ihan todellako katsotte jotakin muuta kuin lasten elokuvia? Entä kirjan lukeminen; voitteko lukea koko 300-sivuisen kirjan yhdeltä istumalta, jos huvittaa, kenenkään häiritsemättä? En oikein usko. T. N25, vela
[/quote]

Mua huvittaa nää velat, jotka tulevat vauva-palstalle meuhkaamaan ja hermostuvat, kun joku kertoo perhe-elämästään. :-D

Ja kyllä, katson omia elokuviani uuseita viikossa ja voin lukea 300-sivuisen kirjan kenenkään häiritsemättä. Sulla on aika jänniä oletuksia perhe-elämästä

Vierailija
17/66 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei saa sanoa vela-piireissä, mutta elämäni on tylsää. Lisäksi kadun lapsettomuus-päätöstä, jonka aikoinaan teimme.

Vierailija
18/66 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelen, harrastan, kokeilen uusia harrastuksia, käyn kulttuuritapahtumissa, käyn ystävien kanssa kahviloissa. Nautin kotona rauhasta ja hiljaisuudesta.

Vierailija
19/66 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen koiran kanssa piiiiitkiä lenkkejä,

syön rauhallisia päivällisiä, lounaita, brunsseja ja aamiaisia pitkän kaavan mukaan,

käyn teattereissa ja leffateattereissa, siis ihan ex tempore ilman viikkokausien suunnittelua,

kokeilen uusia liikuntamuotoja läheisellä salilla oman mielenkiinnon kukaan,

surffaan netissä joskus parikin tuntia putkeen, luen paperilehtiä ja kirjoja,

katselen leffoja maksullisista palveluista,

saatan lähteä hetken mielijohteesta pikamatkalle vaikkapa lähikaupunkiin tai naapurimaahan,

saan siivota ja puunata rauhassa...

Rakastan sitä, että voin tehdä mitä vain haluan ja milloin vain haluan. Käydä vessassakin ihan rauhassa.  Rakastan myös rauhallisuutta, vaikea olisi nyt äkkiä sopeutua siihen arkihulinaan jossa lapsiperheelliset ystäväni elävät.

Vierailija
20/66 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 10:09"]Tätä ei saa sanoa vela-piireissä, mutta elämäni on tylsää. Lisäksi kadun lapsettomuus-päätöstä, jonka aikoinaan teimme.
[/quote]

Mä luulen, että isolle osalle käy näin jossain vaiheessa. :-(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan