Mitä sinä 30+ VELA vapaa-aikanasi?
Miten vietät elämääsi, ilman lapsia? Pidän lapsista mutten halua omia. Olen myös sinkku. Arkipäivät menevät töissä, kotitöissä, television katsellessa jne. Viikonloput ovat taas tylsiä. Kaikki kaverini joko ovat naimisissa tai heillä on lapsia. Kaikilla oma elämä emmekä näe usein. Käyn kerran viikossa ryhmäliikunta tunnilla muttei siihen mene kuin tunti. Sinkkuna 30+ VELA:na elämä käy välillä tylsäksi...
Kommentit (66)
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 13:38"]
En tiedä, olenko vela sillä haluan lapsen mutta aika ei ole tuntunut koskaan oikealta. Miten vela määritellään?
[/quote]
Et ole vela. Vela = omasta tahdostaan pysyvästi lapseton. Sinä haluat lapsen joten et sellainen ole, olet vain tällä hetkellä lapseton henkilö.
Ei ole tylsäksi mennyt. Ja minä nautin rauhallisuudesta ja yksinolosta.
Eli mitä teen: luen kirjoja, katson tv:tä, olen netissä, lenkkeilen, kokkaan pitkän kaavan mukaan, kuuntelen musiikkia. Ja se tärkein, lomamatkojen suunnittelu. Se innostaa. Lomailen usein, vähintään kahdesti vuodessa. Kun ei mene rahaa lapsiin niin sitä jää muuhun kivaan. Minulla ei ole autoa, ei velkaa. Maksan vain vuokrani ja loput rahoista jääkin vain itselleni.
Viime viikolla: ma illalla kuntosali ja sauna, tiistaina pitkä työpäivä ja ystävien kanssa kuohuviiniä ennen elokuvia, keskiviikkona kävin kirjastossa ja siivosin, perjantaina kävin miehen kanssa kahvilla ja kaupassa töiden jälkeen, viikonloppuna vietettiin lauantai miehen veljen luona ja sunnuntaina aamu kotona loikoillen ja illalla elokuvaa katsoen.
Mulla ei oo yhtään vaikeeta miettiä miten saan iltani tai viikonloppuni kulumaan. Mies, ystäviä, sukulaisia, harrastuksia, urheilua, järjestötoimintaa. Riittää joka illalle jotain jos tahdon.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 13:59"]
En tiedä, olenko vela sillä haluan lapsen mutta aika ei ole tuntunut koskaan oikealta. Miten vela määritellään?
[/quote]
Et ole vela. Vela = omasta tahdostaan pysyvästi lapseton. Sinä haluat lapsen joten et sellainen ole, olet vain tällä hetkellä lapseton henkilö.
[/quote]
Tarkalleen ottaen vela=vapaaehtoisesti lapseton. Erotuksena lapsettomuudesta kärsivistä. Mutta vaikka mikään tuossa lyhenteessä ei viittaa pysyvyyteen, ei sellainen, joka tuntee haluavansa lapsen nyt tai tulevaisuudessa, ole vela.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 14:45"]
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 13:59"]
[/quote]
[/quote]
Tarkalleen ottaen vela=vapaaehtoisesti lapseton. Erotuksena lapsettomuudesta kärsivistä. Mutta vaikka mikään tuossa lyhenteessä ei viittaa pysyvyyteen, ei sellainen, joka tuntee haluavansa lapsen nyt tai tulevaisuudessa, ole vela.
[/quote]
voihitsinpimpula, boldasin väärin, piti olla vela=vapaaehtoisesti lapseton
Käyn salilla tai ryhmäliikunnoissa ~5 kertaa viikossa, ja muutamat kävelylenkit päälle. Katsotaan miehen kanssa elokuvia ja sarjoja, ja luen jonkin verran. Siivoilen ja teen ruokaa viikonloppuisin, sekä käydään kaupassa ja kyläilemässä. Nyt ollaan etsimässä uutta asuntoa, ja näytöissä ramppaaminen + suunnittelu vie yllättävän paljon aikaa. Tykkään kun vapaalla ole kiire mihinkään, joten en koe, että olisi tylsää tai liian vähän tekemistä.
T. 35v vela