Olen kassatyöntekijä ja kyllä, arvostelen ja tuomitsen ostoksiasi
Minä ja kaikki työkaverini. Joskus kun keskustelemme asiakkaista, saatamma viitata heihin ja tunnistaa heidät heidän ostamiensa asioiden perusteella.
Kommentit (101)
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:13"]Minäkin arvostelen kassatyöntekijöitä, mutta siis lähinnä niin että mene aina sellaiselle kassoille jotka olen todennut mukaviksi. Tervetuloa linnainmaalle: citymarketissa en jaksa yleensä käydä ollenkaan. Pitkät jonot ja muutama elämäänsä kyllästynyt naiskassa. Oikein huokuu sellainen viha asiakkaita kohtaan. Joten käynkin prismassa. Melkein kaikki kassat näyttävät olevan aina mukavalla tuulella ja ei jää vitutus kaupasta lähtiessä. Paremman näköisiäkin ovat. ;)
Luonnollisesti näin miesnäkökulmasta nämä jutut. Cittarin miehet varmaan enemmän naisten mieleen. :D
[/quote] Jeps, onhan ne aika kuumia :)
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:07"] Jännä kyllä kun en oo koskaan, siis oikeasti koskaan, todistanut kassatyöntekijän saavan paskaa niskaan. Onko se muka oikeasti kamalan yleistä? Sinänsä mulle on aivan sama, mitä tuntemattomat kassatyöntekijät ajattelevat ostoksistani. Kiva, että olet löytänyt yksitoikkoisesta työstäsi jotain kiinnostavaa. Itse olen jo asiakkaana niin zombiutunut, että tuskin huomaan, istuuko siellä kassan takana ihminen vai robotti. Kerran kyllä nuorella kassatytöllä oli niin hieno lettikampaus, että se herätti minut horroksestani ja kehuinkin sitä. Ruodittiinko tuotakin nyt sitten kahvihuoneessa??? [/quote] Kyllä sitä paskaa tulee. Huoritellaan, kutsutana vitun ämmäksi, uhataan tappaa / hakata, suututaan asioista, joille kassatyöntekijä ei mahda mitään (esim. ilman henkkareita ei myydä alkoholia, rahaa EI SAA VAIHTAA, jne.), nostetaan siitä hirveä show ja puretaan viha kassaan, mennään henkilökohtaisuuksiin ("onkos neidillä minkä kupin rinnat, heheh"), kaksimielisyyksiin ("mihin reikään haluat et pistän tämän")... ihan hirveesti. Joka päivä. Riippuu tietysti millaisella alueella on töissä. Voisi kuvitella että hiljaisessa kyläkaupassa eri meininki. ei ap, mutta samassa duunissa paahtava. [/quote] Minä olen jo 40 vuotta asunut Vantaalla ja todellakin käynyt monessa monessa eri kaupassa varmaan noin 30 vuoden ajan ja EI KOSKAAN ole vielä kukaan räyhännyt kassalla, kommentoinut kassan ulkonäköä, ei siis niin mitään erikoista ole tapahtunut. Yleensä jonotetaan apaattisina, maksetaan, pakataan ja lähdetään pois. Mitään tapahtumia en muista kauppareissuista, kun ne on niin tylsiä.
[/quote]
Jospa kuitenkin uskot henkilöä, joka on siellä kaupassa töissä 6-9h viitenä päivänä viikossa. Vaikka kävisit kaupassa joka päivä, se ei silti kata työntekijän kokemusta asiasta.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:36"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:36"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:31"]
Olet sitten huono työssäsi.
Itse aikoinaan kävin mestarimyyjäkoulutuksen ja jos siellä opetetiin ettei asiakkaan ostoksiin kiinnitetä huomiota tai niitä ei saa kommentoida. Ei kyllä koskaan juteltu asiakkaiden ostoksista.
Taatusti olisi tullut huomautus jos esimiehet olisi kuullut jonkilaista kommenttia asiakkaiden ostoksista ja saatika et ketään olisi edes kiinostanut.
Musta jotenkin noloa että ihan julkisesti kerrot olevasi työssäsi huono.
[/quote]
En koskaan, koskaan kommentoi asiakkaan ostoksia hänelle ääneen, tai edes näytä minkäänlaista mielenkiintoa, olipa siinä liukuhihnalla kymmenen pakettia kortsuja tai kymmenen sipsipussia. Asiakkaista puhutaan taukohuoneessa, ja voin kertoa tässä työssä tulevan niin paljon paskaa niskaan, että sitä pitää pystyä purkamaan työkavereille.
ap
[/quote]
En muista koskaan nähneeni, että asiakas olisi alkanut avautumaan kassalle. Aina sanotaan, että noita tilanteita on jatkuvasti, mutta luulisi kaikkien sitten edes joskus pääsevän todistamaan tuollaista. Toki noita joskus varmasti tapahtuu, mutta että jatkuvasti ja paljon? Olisiko silloin kassassakin vikaa.
[/quote]
Kuten sanottu, ne eivät aina ole hirveetä räyhäystä, mutta töykeyttä, valittamista asioista, joille kassa ei mahda mitään, rivoja kommentteja, kaikkea, mihin et välttämättä kiinnitä edes huomiota jonottaessasi omissa ajatuksissasi.
Sama provo täällä:
http://www.vauva.fi/keskustelu/4401676/ketju/kassaihminen_avautuu_ihmisten_ruokaostoksista
Samaa mäkin tekisin jos oisin kaupan kassa. Kun nytkin tylsällä hetkellä tulee vilaistua toisten ostoksia. Ja yleensä kärryn sisältö korreloi hyvin ulkomuodon kanssa :)
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:51"]
Kaks sivua vastauksia, vaikka aloituksesta näkee tuhannen kilsan päähän, että asialla on jälleen "läskitrolli". Läskitrollilla näyttää vaan provoamisen tulokulmat käyvän vähiin, kun näin epätoivoisiin trolleihin täytyy ryhtyä.
Oikeastihan tämä luuseri ei ole sekuntiakaan ollut kaupankassana. Siinä kun vedät tuhansia tuotteita hihnan läpi, niin ne kaikki tuoteet muuttuu vaan samaksi massaksi, eikä vois vähempää kiinostaa, mitä joku satakilonen Antero kotiinsa roudaa.
t. kaupansetä
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:48"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 13:56"]
Minä ja kaikki työkaverini. Joskus kun keskustelemme asiakkaista, saatamma viitata heihin ja tunnistaa heidät heidän ostamiensa asioiden perusteella.
[/quote]
Hulluilla on halvat huvit,idiooteilla ilmaiset.Kyllä miniäkin olen lähikaupassa töissä ollessani jonkun verran kiinnittänyt huomiota ihmisten ostoksiin,mutta ei ne niin kiinnostavia ole,että pitäisi jälkikäteen spekuloida muiden kanssa.Lähinnä mietin,miksi eniten meni alkoholia,eineksiä ja herkkuja kaupaksi.Taidan asua wt-alueella.
[/quote]
Tiedätkö miksi näin? Koska olet lähikaupassa töissä! Näkemyksesi ihmisten ostoksista olisi ihan toinen, jos olisit marketissa. Esimerkiksi me haemme ruokaa vaihtelevasti Lidlistä, Prismasta ja sitten tuosta pienestä K-kaupasta tuossa vieressä. K-kauppaostokset on tyypillisesti eineksiä (ruoka loppu, äkkiä jotain lapsille), maitoa litra (maito loppu, huomenna vasta markettiin), olutta (tuli mieleen, että taidamme juoda saunaoluet tänään), karkkia/suklaata (tuli namihimo) ja pullaa (vieraat tulee 30 minuutin kuluttua, jotain äkkiä kahvipöytään). Antaako tuo kuvan meidän ruokavaliosta? Ei anna. Meillä syödään ihan normaalia ruokaa. Marketista taas ostoskärry on kukkurallaan vihanneksia, kunnon lihoja, hedelmiä jne. Lähikauppa on se, josta haetaan juuri niitä "kioskijuttuja".
Minulle on aika herttaisen yhdentekevää, mitä kassabimbo minusta tai ostoksistani ajattelee.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 17:32"]Minulle on aika herttaisen yhdentekevää, mitä kassabimbo minusta tai ostoksistani ajattelee.
[/quote]
Kiukkuinen halveksuva vastaus... Taisi kalikka kalahtaa. :D
Mä valitsen aina herkkuja ostaessani pulleimman kassan, niin ei pitäis olla ihmettelemistä. :P
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:22"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:02"] [quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:02"]Ostan joka päivä sipsejä, tuomitse pois :D [/quote] Öö ei pahalla mut miten sä pystyt syömään joka päivä sipsejä?? Kivat tukokset suonissa varmaan.. Ootko yyberläski vai bulimikko? [/quote] Eihän kommentoija sanonut,että syö sipsejä joka päivä,ainoastaan että ostaa niitä joka päivä.Sehän tuossa ostosten tuomitsemisessa onkin juuri niin älytöntä,jos joku vaikka ostaa hirveän kasan herkkuja,ei kassa voi tietää syökö ostaja kaiken itse vai suunnitteleeko jotain illanistujaisia. [/quote] Joo ei varmaan syö niitä itse, hän muuten vaan ostaa joka päivä sipsipussin tuonne varastoon koreilemaan.
[/quote]
Eihän me tiedetä kuka ne sipsit syö.Nuorempana kävin usein lähikaupassa ostamassa Marabou-minttusuklaata.Kassamies kuittaili kerran että taitaa olla hyvää suklaata.En tosiaan tiedä onko se hyvää vai ei,ostin suklaan pikkuveljelleni.Itse suosisn irtokarkkeja.
Ihan normaalia. Tottakai tekisin niin kassatyöntekijänä. Harrastan toisten asiakkaiden ostosten arvostelua mielessäni kassalle jonottaessani. Mitä muutakaan siinä tekisi? Tylsä paikka.
Minä taas olen työskennellyt henkilökohtaisena avustajana muistisairaalle vanhukselle ja kävin aina lähikaupassa hänen ostoksensa. Mahtoi kassa ihmetellä, kun 19-vuotiaan tytön ostoskori oli tämmöinen:
-koskenlaskija
-pussitupakkaa niin paljon kuin kaupassa on
-kotikaljaa usea pullo
-HK:n sinistä
:D
Eihän siinä ole mitään pahaa. Ihan inhimillistä. Näin asiakkaana ei kyllä voisi vähempään kiinnostaa mitä mieltä kassa on ostoksistani.
En pahemmin kiinnitä huomiota asiakkaiden ostoksiin, mutta muutama vakioasiakas on jäänyt mieleen. Esimerkiksi yksi herttainen mummo, joka tulee usein ilmeisesti lapsenlapsensa kanssa ostoksille, ja aina tasan samat tuotteet pienessä kärryssä :)
Olen ollut kaupassa töissä lähes 8 vuotta yhteensä ja todella, ei pätkääkään kiinnosta mitä ihmiset kotiinsa raahaavat.:D Aivan hemmetin samantekevää. Olen ollut pienissä kaupoissa aina töissä, joten tietyt ihmiset jäävät tottakai mieleen; se sokea mies, joka tulee ostoslistan kanssa ja haluaa x-merkkisiä päärynöitä, tai rollaattorimies, joka tahtoo muffinsseja kaksi pakettia, mutta ns.perusasiakkaat ovat täysin massaa, ei pätkääkään kiinnosta mitä kukakin ostaa.
Mäkään en usko tuohon, että kassalla yhtään kiinnostaa mitä ihmiset ostaa.
Olin itse nuorempana töissä kirjastossa, enkä kyllä ihan oikeasti kiinnittänyt huomiota siihen mitä kirjoja ihmiset lainasivat, ja meidän tahti oli hitaampi kuin kassoilla, eli aikaakin kyttäämisen olisi ollut enemmän.
Toivottavasti tunnet piston sydämessäsi kun saatan tietoosi että sinä olet syypää suuriin näpistysmääriin. Pakkohan se on ottaa tavara tasku- tai hamealennuksella kun ei kestä niitä kassahenkilön arvioivia ja syyttäviä katseita! Niin ei tarvitse edes näyttää kellekään mitä kaupasta on mielinyt mukaansa.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 02:38"]
Mäkään en usko tuohon, että kassalla yhtään kiinnostaa mitä ihmiset ostaa.
Olin itse nuorempana töissä kirjastossa, enkä kyllä ihan oikeasti kiinnittänyt huomiota siihen mitä kirjoja ihmiset lainasivat, ja meidän tahti oli hitaampi kuin kassoilla, eli aikaakin kyttäämisen olisi ollut enemmän.
[/quote]
Mä taas joskus kirjakaupan kassalla mietin,millaisia ovat asiakkaat jotka ostivat esimerkiksi "Panopäiväkirjan" tai "Minusta tulee perhe". Saahan sitä miettiä,mutta että joku oikein työkavereiden kansssa yhdessä pohtii tuntemattomien kulutustottumuksia?No,huvinsa kullakin.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:36"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:31"]
Olet sitten huono työssäsi.
Itse aikoinaan kävin mestarimyyjäkoulutuksen ja jos siellä opetetiin ettei asiakkaan ostoksiin kiinnitetä huomiota tai niitä ei saa kommentoida. Ei kyllä koskaan juteltu asiakkaiden ostoksista.
Taatusti olisi tullut huomautus jos esimiehet olisi kuullut jonkilaista kommenttia asiakkaiden ostoksista ja saatika et ketään olisi edes kiinostanut.
Musta jotenkin noloa että ihan julkisesti kerrot olevasi työssäsi huono.
[/quote]
En koskaan, koskaan kommentoi asiakkaan ostoksia hänelle ääneen, tai edes näytä minkäänlaista mielenkiintoa, olipa siinä liukuhihnalla kymmenen pakettia kortsuja tai kymmenen sipsipussia. Asiakkaista puhutaan taukohuoneessa, ja voin kertoa tässä työssä tulevan niin paljon paskaa niskaan, että sitä pitää pystyä purkamaan työkavereille.
ap
[/quote]
En muista koskaan nähneeni, että asiakas olisi alkanut avautumaan kassalle. Aina sanotaan, että noita tilanteita on jatkuvasti, mutta luulisi kaikkien sitten edes joskus pääsevän todistamaan tuollaista. Toki noita joskus varmasti tapahtuu, mutta että jatkuvasti ja paljon? Olisiko silloin kassassakin vikaa.