Olen kassatyöntekijä ja kyllä, arvostelen ja tuomitsen ostoksiasi
Minä ja kaikki työkaverini. Joskus kun keskustelemme asiakkaista, saatamma viitata heihin ja tunnistaa heidät heidän ostamiensa asioiden perusteella.
Kommentit (101)
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:07"]
Jännä kyllä kun en oo koskaan, siis oikeasti koskaan, todistanut kassatyöntekijän saavan paskaa niskaan. Onko se muka oikeasti kamalan yleistä?
Sinänsä mulle on aivan sama, mitä tuntemattomat kassatyöntekijät ajattelevat ostoksistani. Kiva, että olet löytänyt yksitoikkoisesta työstäsi jotain kiinnostavaa. Itse olen jo asiakkaana niin zombiutunut, että tuskin huomaan, istuuko siellä kassan takana ihminen vai robotti. Kerran kyllä nuorella kassatytöllä oli niin hieno lettikampaus, että se herätti minut horroksestani ja kehuinkin sitä. Ruodittiinko tuotakin nyt sitten kahvihuoneessa???
[/quote]
tuskin ruodittiin (kuinka usein suomalainen kertoo eteenpäin jos joku on kehunut häntä?), mutta saatoit pelastaa kyseisen myyjän päivän!
Ja kyllä sitä paskaa saa niskaansa aivan tarpeeksi...isoissa kaupoissa kassalla oleva on usein ainoa myyjä jonka kauppareissullasi näet. Jos sitten joku asia on sinua jäännyt vaivaamaan, kerrotaan se kassalle, jolla ei ole mitään asian kanssa tekemistä! Itse olen saannut haukut kun tiettyä lihaa myytiin vain marinoituna. Minä prisman kassalla olin syyllinen siihen ja minun olisi pitänyt huolehtia että kyseistä lihaa on seuraavan kerran saatavilla marinoimattomana. Kyseistä lihaa valmistaja ei edes valmistanut marinoimattomana. Tai kaikki ne kerrat kun on kassan vika jos jokin tietty tuote oli loppu. Huoh... Asuin silloin kaksikielisellä paikkakunnalla, minulla oli tapana sanoa hinta ensin ruotsiksi. No, sehän ei eräälle herralle sopinut ja niin olin hurri huora jne.
Huh, onpas ihmiset huonokäytöksisiä. Ehkä tuollaista tapahtuu sitten enemmän, kun asiakas ja myyjä ovat ainoina paikalla eli todistajia ei ole?
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:16"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:07"]
Jännä kyllä kun en oo koskaan, siis oikeasti koskaan, todistanut kassatyöntekijän saavan paskaa niskaan. Onko se muka oikeasti kamalan yleistä?
Sinänsä mulle on aivan sama, mitä tuntemattomat kassatyöntekijät ajattelevat ostoksistani. Kiva, että olet löytänyt yksitoikkoisesta työstäsi jotain kiinnostavaa. Itse olen jo asiakkaana niin zombiutunut, että tuskin huomaan, istuuko siellä kassan takana ihminen vai robotti. Kerran kyllä nuorella kassatytöllä oli niin hieno lettikampaus, että se herätti minut horroksestani ja kehuinkin sitä. Ruodittiinko tuotakin nyt sitten kahvihuoneessa???
[/quote]
Kyllä sitä paskaa tulee. Huoritellaan, kutsutana vitun ämmäksi, uhataan tappaa / hakata, suututaan asioista, joille kassatyöntekijä ei mahda mitään (esim. ilman henkkareita ei myydä alkoholia, rahaa EI SAA VAIHTAA, jne.), nostetaan siitä hirveä show ja puretaan viha kassaan, mennään henkilökohtaisuuksiin ("onkos neidillä minkä kupin rinnat, heheh"), kaksimielisyyksiin ("mihin reikään haluat et pistän tämän")... ihan hirveesti. Joka päivä. Riippuu tietysti millaisella alueella on töissä. Voisi kuvitella että hiljaisessa kyläkaupassa eri meininki.
ei ap, mutta samassa duunissa paahtava.
[/quote]
meillä pienessä kyläkaupassa sama meininki. Ongelma tulee kuitenkin siinä, kun olettavat että ollaan niiiiin tuttuja ja kavereita, että on täysin soveliasta läpällä heitellä kaksimielisiä vitsejään, tai tulla taputtelemaan olkapäälle kesken työntekoa, silitellä raskaana olevan työntekijän mahaa tuosta vaan, kysellä "olikos villi yö kun noin iloinen näin aamusta jo?". On muutama asiakas jolle on saannut sanoa että nyt riitti. Sori, mä oon täällä töissä, on kommentti jota yleensä käytän jos on sellainen tyyppi jolta usein tulee turhankin tyhmiä juttuja. Esim eräs kelan virkamies jolla aina hirweeen hauskat kaksimieliset vitsit, tuskin haluaa että tulen sen työpaikalle heitteleen ehdotuksia ja vitsejä muiden asiakkaiden kuullen.
Ja tuo huorittelu ja uhkailu. Meidät ryöstettiin puukolla uhaten. Tosi kiva kun asiakkaat tulevat kassalle ja vitsillä osoittaa sormella ja haluaa kassasta rahat. MISSÄ HUUMORI???? Sitten olet huora kun et myy ilman henkkareita tai myyntiajan ulkopuolella.
Kohta joku varmaan valittaa että ei meillä ole huumorintajua ja pitäis vaihtaa alaa... Koittakaa kestää kanssa-huorat! ;)
Itse olen entinen kassatyöntekijä ja joskus itsekin katsoin asiakkaiden ostoksia, mutta vain hyväntahtoisesti. Basilikaa ostavat ihmiset oli suosikkejani, koska basilika tuoksui niin ihanalta :D Kortsuja nolostellen ostaville nuorille miehille teki mieli sanoa, ettei ole mitään hävettävää :) Yleensä suhtauduin ihmisiin lempeästi, itsellekin tulee paha mieli jos on pitkän päivän kassan takana kuin myrkyn niellyt.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 13:56"]
Minä ja kaikki työkaverini. Joskus kun keskustelemme asiakkaista, saatamma viitata heihin ja tunnistaa heidät heidän ostamiensa asioiden perusteella.
[/quote]
Hulluilla on halvat huvit,idiooteilla ilmaiset.Kyllä miniäkin olen lähikaupassa töissä ollessani jonkun verran kiinnittänyt huomiota ihmisten ostoksiin,mutta ei ne niin kiinnostavia ole,että pitäisi jälkikäteen spekuloida muiden kanssa.Lähinnä mietin,miksi eniten meni alkoholia,eineksiä ja herkkuja kaupaksi.Taidan asua wt-alueella.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:07"]No kassatyöntekijällä ei kauheasti ole varaa arvostella :D Jos ei sitten jollain maisterin papereilla istu siellä siwan kassalla :D
Mä tunnen aina suurta ylemmyyttä asioidessani kaupan kassalla :D
[/quote]
Minä olen lääketieteen opiskelija ja teen töitä opintojen oheen. Ostoksesi eivät voisi kiinnostaa minua vähempää, aivot ovat automaatilla ja yleensä ajattelen omiani, vaikkapa sitä seuraavaa tenttiä. Halveksu ihan rauhassa :)
Haha. Itse olen ihan hyväkroppainen kundi ja jo lähempänä 40:tä. Harrastan liikuntaa melkoisen paljon, mutta välillä syön mitä sattuu ja juon olutta. Välillä tuntuu, että hieman plösähtänyt kassa-ihminen katsoo ostoksiani jopa kadehtien, että tuo sporttisen hoikka mies syö siis näin.....
Kiva kuulla, että kassatyöntekijän duunipäivässä jotain piristävää. Omat ostokset taitaa olla vähän liian normaalia, mutta yritän persoonana vastedes jotenkin tehdä kassan päivästä mielenkiintoisemman, omalta osaltani.
Niin. Mutta kun sinä olet vain kassatyöntekijä, ei ketään kiinnosta, mitä sinä ajattelet.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:02"]Ostan joka päivä sipsejä, tuomitse pois :D
[/quote]
Öö ei pahalla mut miten sä pystyt syömään joka päivä sipsejä?? Kivat tukokset suonissa varmaan.. Ootko yyberläski vai bulimikko?
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:07"]
[/quote]
Kyllä sitä paskaa tulee. Huoritellaan, kutsutana vitun ämmäksi, uhataan tappaa / hakata, suututaan asioista, joille kassatyöntekijä ei mahda mitään (esim. ilman henkkareita ei myydä alkoholia, rahaa EI SAA VAIHTAA, jne.), nostetaan siitä hirveä show ja puretaan viha kassaan, mennään henkilökohtaisuuksiin ("onkos neidillä minkä kupin rinnat, heheh"), kaksimielisyyksiin ("mihin reikään haluat et pistän tämän")... ihan hirveesti. Joka päivä. Riippuu tietysti millaisella alueella on töissä. Voisi kuvitella että hiljaisessa kyläkaupassa eri meininki.
ei ap, mutta samassa duunissa paahtava.
[/quote]
Minä olen jo 40 vuotta asunut Vantaalla ja todellakin käynyt monessa monessa eri kaupassa varmaan noin 30 vuoden ajan ja EI KOSKAAN ole vielä kukaan räyhännyt kassalla, kommentoinut kassan ulkonäköä, ei siis niin mitään erikoista ole tapahtunut. Yleensä jonotetaan apaattisina, maksetaan, pakataan ja lähdetään pois. Mitään tapahtumia en muista kauppareissuista, kun ne on niin tylsiä.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:02"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:02"]Ostan joka päivä sipsejä, tuomitse pois :D [/quote] Öö ei pahalla mut miten sä pystyt syömään joka päivä sipsejä?? Kivat tukokset suonissa varmaan.. Ootko yyberläski vai bulimikko?
[/quote]
Eihän kommentoija sanonut,että syö sipsejä joka päivä,ainoastaan että ostaa niitä joka päivä.Sehän tuossa ostosten tuomitsemisessa onkin juuri niin älytöntä,jos joku vaikka ostaa hirveän kasan herkkuja,ei kassa voi tietää syökö ostaja kaiken itse vai suunnitteleeko jotain illanistujaisia.
Minäkin arvostelen kassatyöntekijöitä, mutta siis lähinnä niin että mene aina sellaiselle kassoille jotka olen todennut mukaviksi. Tervetuloa linnainmaalle: citymarketissa en jaksa yleensä käydä ollenkaan. Pitkät jonot ja muutama elämäänsä kyllästynyt naiskassa. Oikein huokuu sellainen viha asiakkaita kohtaan. Joten käynkin prismassa. Melkein kaikki kassat näyttävät olevan aina mukavalla tuulella ja ei jää vitutus kaupasta lähtiessä. Paremman näköisiäkin ovat. ;)
Luonnollisesti näin miesnäkökulmasta nämä jutut. Cittarin miehet varmaan enemmän naisten mieleen. :D
Mitähän te mahdatte ajatella, kun marssin kassalle kurkun ja vaseliinin kanssa? :D
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:44"]
Mitähän kassa ajatteli kun ostin kurkkua ja tummelia :(
[/quote]
Sori mutta repesin tälle!Toivotaan,että kassahenkilöllä ei ollut likainen mieli :) Mua ei ole koskaan kaupassa nolottanut ostokset,mutta kerran apteekissa häpesin silmät päästäni kun olin ostamassa hormonikierukkaa ja minua palvelu nuori söpö apteekkihenkilö,joka jutteli asiallisesti siitä miten kyseinen firma on tunnettu juuri niistä tuotteista...
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 16:02"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:02"]Ostan joka päivä sipsejä, tuomitse pois :D [/quote] Öö ei pahalla mut miten sä pystyt syömään joka päivä sipsejä?? Kivat tukokset suonissa varmaan.. Ootko yyberläski vai bulimikko?
[/quote]
Eihän kommentoija sanonut,että syö sipsejä joka päivä,ainoastaan että ostaa niitä joka päivä.Sehän tuossa ostosten tuomitsemisessa onkin juuri niin älytöntä,jos joku vaikka ostaa hirveän kasan herkkuja,ei kassa voi tietää syökö ostaja kaiken itse vai suunnitteleeko jotain illanistujaisia.
[/quote]
Joo ei varmaan syö niitä itse, hän muuten vaan ostaa joka päivä sipsipussin tuonne varastoon koreilemaan.
Musta on ihanaa kun lähikaupan yks myyjä oppi mun tupakkamerkin ja joskus jopa kysyi että otatko tupakkia tällä kertaa. Muille myyjille kun saa aina selittää kolmeen kertaan.
Lisäksi olen saanut kommenttia ostoksistani esim. multa on kysytty mihin käytän punajuuria tai eurooppalaista kurkkua. Raparperin ja lanttun kohdalla kassa on joutunut kysymään mikä tämä on, että saa punnittua oikein.
Viimeisin kommentointi oli ihmettelyä miten voin ostaa jäätelöä kun ulkona on ennätyskylmä.
Terveisiä Atlantasta