Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kassatyöntekijä ja kyllä, arvostelen ja tuomitsen ostoksiasi

Vierailija
24.02.2015 |

Minä ja kaikki työkaverini. Joskus kun keskustelemme asiakkaista, saatamma viitata heihin ja tunnistaa heidät heidän ostamiensa asioiden perusteella. 

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:21"]

No mua nyt ei liikuta pätkääkään, jos joku mun ostoksia arvostelee, oli se sitten kassatäti tai seuraava asiakas. olen raskaan akäynyt hakemassa tupakkaa ja alkoholia, ostan joskus valmisruokia, joskus karkkia, sipsiä ja limsaa jne. Eihän kukaan voi tietää, kenelle käyn kaupassa, monta meitä on jne. Mutta onneksi käymme eri kaupoissa, pelottavaa musta olis, jos jonkun elämään tois sisältöä se, mitä me syödään. 

[/quote]

Tästä tulikin mieleeni, ettei mikään aiheuta isompaa ärsytystä ja pahaa mieltä kuin raskaana oleva nainen, joka ostaa tupakkaa ja alkoholia. Tekisi mieli olla myymättä, mutta en tiestysti voi.

ap

Vierailija
42/101 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:22"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:20"]

Niin. Sinullahan on tavattoman tylsä työ. Ehkä ostosten arvostelu tuo siihen jotain sisältöä?

[/quote]

Olet ehdottoman oikeassa, työ on tappotylsää. Ja kyllä, kulutan aikaani arvostelemalla ostoksia ja muutenkin pohtimalla asiakkaiden elämää mielessäni.

ap
[/quote]
Mikset arvostele sitä, että työnantajasi on ottanut myyntiin niin surkeita tuotteita, että ihmisten pitää oikein hävetä jos niitä ostaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sitten huono työssäsi.

Itse aikoinaan kävin mestarimyyjäkoulutuksen ja jos siellä opetetiin ettei asiakkaan ostoksiin kiinnitetä huomiota tai niitä ei saa kommentoida. Ei kyllä koskaan juteltu asiakkaiden ostoksista.

Taatusti olisi tullut huomautus jos esimiehet olisi kuullut jonkilaista kommenttia asiakkaiden ostoksista ja saatika et ketään olisi edes kiinostanut.

Musta jotenkin noloa että ihan julkisesti kerrot olevasi työssäsi huono.

Vierailija
44/101 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina extra suuria kondomeja, liukuvoidetta, suklaata tyttöystävälle lohdutukseksi kun iso muna jomottaa alapäätä. Naisten- ja miestenlehtiä, ruokaa.
Ai että kassatytöille nousee puna poskille aina kun ostoksille saavun. Taitaa tytöt tietää että olisi kunnon patukkaa tarjolla tällä asiakkaalla ;)

Vierailija
45/101 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:31"]

Itse aikoinaan kävin mestarimyyjäkoulutuksen ja jos siellä opetetiin ettei asiakkaan ostoksiin kiinnitetä huomiota tai niitä ei saa kommentoida. Ei kyllä koskaan juteltu asiakkaiden ostoksista.

Taatusti olisi tullut huomautus jos esimiehet olisi kuullut jonkilaista kommenttia asiakkaiden ostoksista ja saatika et ketään olisi edes kiinostanut.

[/quote]

En koskaan, koskaan kommentoi asiakkaan ostoksia hänelle ääneen, tai edes näytä minkäänlaista mielenkiintoa, olipa siinä liukuhihnalla kymmenen pakettia kortsuja tai kymmenen sipsipussia. Asiakkaista puhutaan taukohuoneessa, ja voin kertoa tässä työssä tulevan niin paljon paskaa niskaan, että sitä pitää pystyä purkamaan työkavereille.

ap

Vierailija
46/101 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kassaduunia opiskelun ohessa pari vuotta ja kyllähän siinä jää ainakin vakkariasiakkaat mieleen, ainakin naamalta. Ostokset nyt on tuollaisella peruskansalaisella aikalailla samaa höttöä, että niitä ei kyllä enää siinä pidemmän päälle oikeasti jaksa miettiä, että ei hätää mammat. Ainoat mihin jaksoin kiinnittää huomiota ja jotka muistan vieläkin oli pari vanhusta jotka osti aina alkoholia ja einesruokaa, kävi sääliksi, ja muutamat tytöt joiden ostoksista päättelin että ovat syömishäiriöisiä, oli kurjaa katsella kun langanlaihalla tytöllä oli hihnalla aina vaan ne ainaset omenat, kevytmehut ja purkat :(

Vierailija
47/101 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ystävä, joka on töissä pienen kaupan kassalla. Olen joskus kysynyt häneltä, että arvosteleeko muiden ostoksia ja hän vastasi, ettei ehdi! Hän ei ehdi katsomaan mitä kukakin ostaa, saati arvostelemaan.

Vierailija
48/101 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:31"]

[/quote]

En koskaan, koskaan kommentoi asiakkaan ostoksia hänelle ääneen, tai edes näytä minkäänlaista mielenkiintoa, olipa siinä liukuhihnalla kymmenen pakettia kortsuja tai kymmenen sipsipussia. Asiakkaista puhutaan taukohuoneessa, ja voin kertoa tässä työssä tulevan niin paljon paskaa niskaan, että sitä pitää pystyä purkamaan työkavereille.

ap
[/quote]
Taidat tosiaan tykätä työstäsi, jos vielä takahuoneessakin jaksat työkavereiden kanssa puhua asiakkaista ja heidän karkkipusseistaan tai voipaketeista. Luulisi, että teillä olisi jotain kivempiäkin aiheita puhuttavaksi. Lyhyt tauko ja käytätte sen käymällä läpi asiakkaiden ostokset!?

Vierailija
49/101 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:32"]

Ostan aina extra suuria kondomeja, liukuvoidetta, suklaata tyttöystävälle lohdutukseksi kun iso muna jomottaa alapäätä. Naisten- ja miestenlehtiä, ruokaa. Ai että kassatytöille nousee puna poskille aina kun ostoksille saavun. Taitaa tytöt tietää että olisi kunnon patukkaa tarjolla tällä asiakkaalla ;)

[/quote]

Mahtaa käydä tyttöystävästi kuivana, kun ostat aina liukuvoidetta.

Vierailija
50/101 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan viimeaikoina järkevöitynyt, mutta voin aloituksen perusteella sanoa että on vielä isompi osa kassatyöntekijöitä, jotka eivät kiinnitä tällaiseen huomiota, ovat liian väsyneitä sellaiseen tai tuntevat olonsa hyväksi kun voivat palvella asiakasta hyvin. Sitten yksi hölmö tulee tänne uhoamaan tai provoaamaan ja ketjussa haukutaan kaikki kassatyöntekijät maanrakoon. Ei ole oikein niitä fiksuja kohtaan että idiootti voi saada tällaista tuhoa aikaan.

Vierailija
51/101 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 14:51"]

Olen varmaan viimeaikoina järkevöitynyt, mutta voin aloituksen perusteella sanoa että on vielä isompi osa kassatyöntekijöitä, jotka eivät kiinnitä tällaiseen huomiota, ovat liian väsyneitä sellaiseen tai tuntevat olonsa hyväksi kun voivat palvella asiakasta hyvin. Sitten yksi hölmö tulee tänne uhoamaan tai provoaamaan ja ketjussa haukutaan kaikki kassatyöntekijät maanrakoon. Ei ole oikein niitä fiksuja kohtaan että idiootti voi saada tällaista tuhoa aikaan.

[/quote]

Enkö saisi kertoa täällä faktaa? Ja kuten aiemmassa kommentissani sanoin, että ikävää jos joku ärsytyksessään minuun tuomitsee kaikki kassatyöntekijät. Fakta kuitenkin on, että minä ja monet samaa työtä tekevät tuttuni tekevät tätä.

Ja monet kommentoineet ovat oikeassa: miksi terveellä itsetunnolla varustettu ihminen edes välittäisi siitä mitä joku muu ajattelee ostoksista?

ap

Vierailija
52/101 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia arvioita teet?

Voisin vaikka vannoa, että saan parempaa palvelua silloin, kun ostan "normaalia" ruokaa (perunaa, papuja, ruisleipää, Keijua) kuin silloin kun ostan quinoaa, tofua ja tuoretta pinaattia. 

Vierailija
53/101 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostainhan se on kassatyöntekijänkin sisältöä elämäänsä revittävä! :-DDD

Vierailija
54/101 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy esimerkiksi sininen smart, harmaa belmont, eines äiti, kahvi ja vissy, jugurtti-hamppari perhe ja muutama muu vakkari. Harvoin tiedät asiakkaan nimen ja meillä pienemmässä kaupassa käy paljon vakkareita. Jos asiakkaan jostain syystä joutuu työkaverille selittämään, käy se helpoiten kun yhdistää asiakkaan johonkin mitä se aina/usein ostaa. En ainakaan itse muista mitä edellinen asiakas on ostanut, mutta esimerkiksi nämä edellä luetellut ovat joka päiväisiä asiakkaita ja aina, AINA samat ostokset. Silloin ne kylläkin jää mieleen.

Usein käy kuitenkin niin, että hihnan päähän unohtuu joku tuote ja siinä sitten mietit kukahan tässä just kävi...

Asiakkaan ostoksia ei koskaan saa mennä kommentoimaan! Yritän olla muistamatta vakkari asiakkaiden tupakkamerkit, mutta kun jotkut satunnaisetkin asiakkaat ottavat nokkiinsa jos en muista mitä tupakkaa yleensä ostavat. Meille on siunaantunut useampi näitä "tullaan kassalle ja seistään hiljaa ja virnuillaan". Siinä sitten pitäisi tietää mitä tupakkaa se asiakas haluu, vai oisko sillä vaan jotain muuta asiaa?

Vierailija
55/101 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kyllä kun en oo koskaan, siis oikeasti koskaan, todistanut kassatyöntekijän saavan paskaa niskaan. Onko se muka oikeasti kamalan yleistä? 

Sinänsä mulle on aivan sama, mitä tuntemattomat kassatyöntekijät ajattelevat ostoksistani. Kiva, että olet löytänyt yksitoikkoisesta työstäsi jotain kiinnostavaa. Itse olen jo asiakkaana niin zombiutunut, että tuskin huomaan, istuuko siellä kassan takana ihminen vai robotti. Kerran kyllä nuorella kassatytöllä oli niin hieno lettikampaus, että se herätti minut horroksestani ja kehuinkin sitä. Ruodittiinko tuotakin nyt sitten kahvihuoneessa???

Vierailija
56/101 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin tuomitsevia olette kassoja kohtaan t. Nuori kassatyttö joka ei arvostele ostoksianne (joskus toki joku asia voi kiinnittää huomion esim. 10 pakastepizzaa, mutta en jää asiaa suuremmin miettimään)

Vierailija
57/101 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kohta joka paikassa on robottikassat, jotka eivät varmasti arvostele ja tuomitse!

Vierailija
58/101 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 15:07"]

Jännä kyllä kun en oo koskaan, siis oikeasti koskaan, todistanut kassatyöntekijän saavan paskaa niskaan. Onko se muka oikeasti kamalan yleistä? 

Sinänsä mulle on aivan sama, mitä tuntemattomat kassatyöntekijät ajattelevat ostoksistani. Kiva, että olet löytänyt yksitoikkoisesta työstäsi jotain kiinnostavaa. Itse olen jo asiakkaana niin zombiutunut, että tuskin huomaan, istuuko siellä kassan takana ihminen vai robotti. Kerran kyllä nuorella kassatytöllä oli niin hieno lettikampaus, että se herätti minut horroksestani ja kehuinkin sitä. Ruodittiinko tuotakin nyt sitten kahvihuoneessa???

[/quote]

Kyllä sitä paskaa tulee. Huoritellaan, kutsutana vitun ämmäksi, uhataan tappaa / hakata, suututaan asioista, joille kassatyöntekijä ei mahda mitään (esim. ilman henkkareita ei myydä alkoholia, rahaa EI SAA VAIHTAA, jne.), nostetaan siitä hirveä show ja puretaan viha kassaan, mennään henkilökohtaisuuksiin ("onkos neidillä minkä kupin rinnat, heheh"), kaksimielisyyksiin ("mihin reikään haluat et pistän tämän")... ihan hirveesti. Joka päivä. Riippuu tietysti millaisella alueella on töissä. Voisi kuvitella että hiljaisessa kyläkaupassa eri meininki.

ei ap, mutta samassa duunissa paahtava.

Vierailija
59/101 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä arvasin, että jäin mieleesi, kun ostin muffinsseja ja pillimehua koko perheelle retkelle mukaan. Olisi varmaan pitänyt ostaa rahkaa ja mehukeittoa, jotta olisin saanut synninpäästön. Toivottavasti kauhistelit muiden fitness- ystäviesi kanssa pullukan ostoksia.

60/101 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkon arvostelen jokaisen kassan asiakaspalvelutaitoja. Kierrän kaukaa sinunlaisesi teinipissikset. Samoin kuin kaikki kaverini.