Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakkaan tervehtiminen sanomalla "moi"?

Vierailija
18.04.2024 |

Lapsi on päässyt lukion ohessa kauppaan töihin, oli saanut palautetta, että tervehtii moikkaamalla, eli sanoo "moi".

Asiakkaat oli siis valittaneet. Pomo oli samaa mieltä, pitää sanoa iltaa tai hei, mutta moi ei käy kuulemma missään nimessä.

(Muutettiin Nurmijärveltä Kemiin, eli pohjoisempana nyt ollaan, tämän jälkeen tarkkailin itsekin ja mulle sanotaan terve, huomenta, päivää, iltaa, mutta luulin että johtuu iästäni. Lapsi sanoi että hälle samoin ollaan tosi kohteliaita.)

Mutta onko tuo nyt valittamisen aihe kuitenkaan :D

Kommentit (233)

Vierailija
1/233 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lauluja laulat kenen leipää syöt.

Pomon sana määrää. Jos pomo haluaa, että asiakkaalle sanotaan "herra kuningas" niin sitten niin tehdään.

Vierailija
2/233 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelänvetelät sanoo moi.

Kaupan alalle kuuluu tosiaan kohteliaisuus, moi sitten kavereille, mutta asiakkaille joku kohteliaampi sana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/233 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä tuo moi on vähän liian nuorisotyyppinen, liitän sen purkan mässytykseen.

Kaupan kassalle kunnon tervehtiminen.

Toivottavasti lapsi ei ota liian henkilökohtaisesti, vaan vain opikseen.

Vierailija
4/233 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etelänvetelät sanoo moi.

Kaupan alalle kuuluu tosiaan kohteliaisuus, moi sitten kavereille, mutta asiakkaille joku kohteliaampi sana.

Itä-Suomessa sanotaan kanssa moi.

Ai niin toi etelänvetelät, mua niin huvittaa toi sanonta, kun tutkitusti Etelä-Suomessa on varsinkin lapset paljon paremmassa fyysisessä kunnossa kuin pohjoisessa :D

Vierailija
5/233 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän pohjoisemmaksi muuttanut täällä myös! Ihmettelin aluksi muodollista tervehtimistä ja luulin, että näytän jollain tavoin arvokkaalta. No, täällä se onkin vain tapa. Nyt etelämpänä käydessä vähän havahtuu miten "halveksivalta" moi kuulostaa, varsinkin kassalta. 

Vierailija
6/233 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etelänvetelät sanoo moi.

Mitä kamalaa on samassa moi?

Tervehdys siinä missä joku hei.

Vierailija
7/233 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen väliä on sillä sanooko kaupan kassalla hei vai moi?

Muuta kuin turhasta nillittämisen kohdalla siis.

Vierailija
8/233 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pomo sanoo miten pitää tervehtiä asiakkaita, niin sitten toimitaan niin. Yksinkertaista!

Vierailija
9/233 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoisessa ei aina tykätä eteläläisten moista kun se ei tarkoita mitään. Jotain mitä teennäiset ihmiset huutaa tv:ssä toisilleen: moooooiiiiiii

Vierailija
10/233 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi on frendeille, päivää asiakkaille.

Vierailija
11/233 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi on minusta liian tuttavallinen asiakaspalvelutilanteeseen. Jos tuttu asiakas jonka tietää sanovan moi, niin hänelle voi sanoa moi. Mutta oletusarvo ei-tuttujen kanssa on hei tai terve. Näin olen itse ohjeistanut myös liikkeessäni työntekijöitä (liikkeeni on Helsingissä). 

Vierailija
12/233 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etelänvetelät sanoo moi.

"Mužé!"

Vierailija
13/233 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etelänvetelät sanoo moi.

Itä-Suomessa sanotaan kanssa moi.

Ai niin toi etelänvetelät, mua niin huvittaa toi sanonta, kun tutkitusti Etelä-Suomessa on varsinkin lapset paljon paremmassa fyysisessä kunnossa kuin pohjoisessa :D

Näin on esim. Puolustusvoimain kuntotesteissä näinä päivinä ne paremmat tyypillisesti tulee kaupungeista ja PK-seudulta. Myös talous, etelässä se enimmäkseen tapahtuu. Tämä etelänvetelä ei enää paljon päde lol 

Vierailija
14/233 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi on minusta liian tuttavallinen asiakaspalvelutilanteeseen. Jos tuttu asiakas jonka tietää sanovan moi, niin hänelle voi sanoa moi. Mutta oletusarvo ei-tuttujen kanssa on hei tai terve. Näin olen itse ohjeistanut myös liikkeessäni työntekijöitä (liikkeeni on Helsingissä). 

Eikö kenellekään sanota enää Hyvää päivää?

Vierailija
15/233 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalvelutilanne joka kestää yleensä 10 -30 sekuntia ei ole mikään niin ihmeellinen tapahtuma että erikseen pitäisi pohtia sanooko hei vai moi.

Vierailija
16/233 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen väliä on sillä sanooko kaupan kassalla hei vai moi?

Muuta kuin turhasta nillittämisen kohdalla siis.

Ehkä ei kuitenkaan "hoi" tai "heil"

Vierailija
17/233 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi väki kokee epäkohteliaana.

Noudattaisin pomon toivetta, mutta ymmärrän että moi voi jo ihan tavan vuoksi.

En itsekään tykkää jos kassa vain huikkaa moi, mutta en sentään valita mihinkään! Yleensä ovat nuoria, oppivat sitten talon tavoille kun muut tervehtivät kohteliaammin.

Vierailija
18/233 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin sanoin kahvilan kassalla moi. Jos joku siitä pahoitti mielensä niin hyvä vaan jos ei tullut enää.

Vierailija
19/233 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MORO

Vierailija
20/233 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempi väki kokee epäkohteliaana.

Noudattaisin pomon toivetta, mutta ymmärrän että moi voi jo ihan tavan vuoksi.

En itsekään tykkää jos kassa vain huikkaa moi, mutta en sentään valita mihinkään! Yleensä ovat nuoria, oppivat sitten talon tavoille kun muut tervehtivät kohteliaammin.

Mitä epäkohteliasta on tervehtimisessä?

Vanhoja vaan harmittaa kun nuoret ei enää alistu kaikkeen vanhusten kyykytykseen ja kiukutteluun kuten he itse aikoinaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän