Pettääkö ihan kaikki miehet..
Oletteko mammat oikeasti tuota mieltä? Minä uskallan olla eri mieltä.
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 00:45"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 00:37"]
Onhan sitä asiaa tutkittukin, ja tulokset on tutkimuksesta riippuen 25-50% se vähän riippuu keneltä kysytään ja missä. Mun käsitys asiasta on kyllä se, että ei ne miehetkään petä läheskään niin usein kuin jotkut kuvittelevat, osa miehistä on ns. häntäheikkejä jotka pettävät, eivät osaa rakastaa ja sitoutua, ja sellaisia naisiakin tietysti on. Mutta suuri osa miehistä on sellaisia jotka eivät missään nimessä halua pettää, eivät halua olla pettureita missään asiassa. Pettäjät ovat epärehellisiä ihmisiä kauttaaltaan, ja suomalaiset ovat tunnetusti rehellistä kansaa. Sitten on se, että aika suurta osaa miehiä ei seksi kiinnosta niin paljoa että olisi haluja pettää. Ja vielä se, että osa miehistä ei vaan saa naisia vaikka haluaisivatkin pettää, eivät löydä sitä ensimmäistäkään jota sitten voisi pettää.
[/quote]
Laitapas nyt linkki tutkimukseen, jossa väitetään, että noin pieni osa miehistä pettää? Alin, jonka minä olen nähnyt, on 50 prosenttia!
[/quote]
http://www.kinseyinstitute.org/publications/PDF/Infidelity%20in%20hetero%20couples.pdf
Tuoltapa löytyy lähteistä melkoinen nippu tutkimuksia, jossa liikutaan n. 30% tuntumassa miesten osalta ja naisten osalta hieman alempana. Toki joka tutkimuksessa pettäminen on määritelty hieman eri lailla ja toisilla kriteereillä esimerkiksi naisten ja miesten ero häviää tai kääntyy jopa päälaelleen.
Laitapas sinä linkki tutkimukseen, jossa on vaikka se 50%? Tai 70%? Tai 90% niinkuin tässä ketjussa on esitetty?
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 01:39"]
Onhan sitä asiaa tutkittukin, ja tulokset on tutkimuksesta riippuen 25-50% se vähän riippuu keneltä kysytään ja missä. Mun käsitys asiasta on kyllä se, että ei ne miehetkään petä läheskään niin usein kuin jotkut kuvittelevat, osa miehistä on ns. häntäheikkejä jotka pettävät, eivät osaa rakastaa ja sitoutua, ja sellaisia naisiakin tietysti on. Mutta suuri osa miehistä on sellaisia jotka eivät missään nimessä halua pettää, eivät halua olla pettureita missään asiassa. Pettäjät ovat epärehellisiä ihmisiä kauttaaltaan, ja suomalaiset ovat tunnetusti rehellistä kansaa. Sitten on se, että aika suurta osaa miehiä ei seksi kiinnosta niin paljoa että olisi haluja pettää. Ja vielä se, että osa miehistä ei vaan saa naisia vaikka haluaisivatkin pettää, eivät löydä sitä ensimmäistäkään jota sitten voisi pettää.
[/quote]
Laitapas nyt linkki tutkimukseen, jossa väitetään, että noin pieni osa miehistä pettää? Alin, jonka minä olen nähnyt, on 50 prosenttia!
[/quote]
http://www.kinseyinstitute.org/publications/PDF/Infidelity%20in%20hetero%20couples.pdf
Tuoltapa löytyy lähteistä melkoinen nippu tutkimuksia, jossa liikutaan n. 30% tuntumassa miesten osalta ja naisten osalta hieman alempana. Toki joka tutkimuksessa pettäminen on määritelty hieman eri lailla ja toisilla kriteereillä esimerkiksi naisten ja miesten ero häviää tai kääntyy jopa päälaelleen.
Laitapas sinä linkki tutkimukseen, jossa on vaikka se 50%? Tai 70%? Tai 90% niinkuin tässä ketjussa on esitetty?
[/quote]
Jenkeissä pettäminen on paljon harvinaisempaa kuin Euroopassa. Eikö Kontulan tutkimusten mukaan se ole miehistä noin 60 ja naisista 30 tai jotain vastaavaa?
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 01:00"]
Minua ei ole petetty koskaan ja pidän sitä pienenä ihmeenä sillä seurustella olen kerennyt useasti. Nykyään olen naimisissa ja en usko, että mieheni pettäisi minua koskaan. Hän ansaitsee täyden luottamukseni. Mies rakastaa minua niin paljon, että mikään vanha suhteeni ei ole näille sfääreille yltänyt, ei edes lähelle. En usko, että kaikki miehet pettävät, mutta voisin kuvitella että moni kuitenkin. Usein kyseessä on mielestäni kuitenkin retuperällä oleva liitto ja sitten jostain syystä Se mies on niin kamala jos siinä onnettomassa tilassaan hakee läheisyyttä muualta. Kyllä jos pari suhteessa petetään on Se molemmilla peiliinkatsomisen paikka. Jos Se pettäjä ei nyt ole tyyliin sarjassa narsisti/sosiopaatti/seksiaddikti.
[/quote]
Tässä on linkki, jonka mukaan puolet pettää "koska sai tilaisuuden" ja miehistä 16 prosenttia on pettänyt suhteessa, jonka kokee "hyvin onnelliseksi": https://hannapietila.wordpress.com/2010/08/03/uskottomuutta-mutta-totta-pettamisen-syita-etsimassa/
En ole tutkinut aihetta, mutta sen tiedän varmasti, ettei pettäjien osuus ole ainakaan 100%. Tiedän ja tunnen muutamia miehiä, jotka eivät petä missään olosuhteissa, eivät ole koskaan pettäneet eivätkä aio sitä tehdä. En tietenkään tällä anonyymipalstalla voi todistaa väitettäni, joten ne, joiden mielestä miehet aina pettävät, saavat edelleenkin pitää uskomuksensa.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 01:46"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 01:39"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jenkeissä pettäminen on paljon harvinaisempaa kuin Euroopassa. Eikö Kontulan tutkimusten mukaan se ole miehistä noin 60 ja naisista 30 tai jotain vastaavaa?
[/quote]
Vanhoista miehistä 50% on joskus pettänyt, keski-ikäisistä 40% ja nuorista 30%. Naiset vastaavasti 20% - 40% - 30% ikäryhmittäin. Pettäminen vähentynyt viimeisen 30 vuoden aikana. Seurustelusuhteissa pettäminen on yleisempää, kuin avoliitossa ja kaikista harvinaisinta avioliitossa. Nuoret pettävät useammin kuin vanhat (mutta nykynuoret vähemmän kuin aiemmin) ja pettämistä tapahtuu eniten suhteen ensimmäisten 5 vuoden aikana sekä n. 20 vuoden kohdalla. Tuossa nyt joitain pikavilkaisulla Kontulan teksistä silmiin osuneita mielenkiintoisia juttuja.
Minua ei ole petetty koskaan ja pidän sitä pienenä ihmeenä sillä seurustella olen kerennyt useasti. Nykyään olen naimisissa ja en usko, että mieheni pettäisi minua koskaan. Hän ansaitsee täyden luottamukseni. Mies rakastaa minua niin paljon, että mikään vanha suhteeni ei ole näille sfääreille yltänyt, ei edes lähelle. En usko, että kaikki miehet pettävät, mutta voisin kuvitella että moni kuitenkin. Usein kyseessä on mielestäni kuitenkin retuperällä oleva liitto ja sitten jostain syystä Se mies on niin kamala jos siinä onnettomassa tilassaan hakee läheisyyttä muualta. Kyllä jos pari suhteessa petetään on Se molemmilla peiliinkatsomisen paikka. Jos Se pettäjä ei nyt ole tyyliin sarjassa narsisti/sosiopaatti/seksiaddikti.
[/quote]
Olen eri mieltä! Pettäjä tekee pettämispäätöksensä ihan itse ja on yksin myös vastuussa omista teoistaan. Syytä ei voi vierittää syyttömän osapuolen niskaan, joka useimmiten on täysin tietämätön mistään "parisuhdekriiseistä", joita pettäjä käyttää omien väärintekojensa verukkeina, ja joilla hyvin usein pettäjä myös saa houkuteltua toisen naisen lähemmäs itseään, lohduttajaksi ja "ymmärtäjäksi".
Joka ikisessä pitemmässä liitoksessa tulee aikoja, jolloin ei ole niin auvoista yhteiseloa, eikä se anna toiselle oikeutusta pettää ja syyttää toista omasta väärinteostaan! Törkeää!
Myös pitempiä sairausjaksoja voi tulla, jolloin ei kertakaikkiaan kykene seksiin, eikä sekään oikeuta ketään pettämään puolisoaan! Ei myöskään raskaus ja synnytys ja niistä toipuminen, mitä moni mies näyttää käyttävän tekosyynä (lue: pihtaaminen), että voi pettää. Näitä synnyttämässä olleena petettyjä tunnen joitakin, ja ihmettelen, millainen mies voi pettää puolisoaan, joka on synnyttämässä heidän yhteistä lastaan. Ja sanottakoon vielä, ettei myöskään miehen erektiohäiriöt oikeuta vaimoa pettämään, vaikka mies ei enää kykenisi seksiin.
Rakkaus on enemmän kuin seksi, vaikka se hyvin tärkeä osa-alue onkin. Ilman seksiä voi kuitenkin elää, jos on oikea asenne omaan puolisoon.
Jos nalkuttaa, pihtaa ja loisii miehen lompakolla, niin kyllä se mies pettää.
Miten muuten olikaan se naisten pettämisen laita? Haluatteko tilastoja?
Hyvässä parisuhteessa elävä tasapainoinen mies ei petä.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:58"]
[/quote] No onpa ankea maailmankuva ja pessimistinen asenne.
minä en ole ainakaan pettänyt. muista en tiedä.
hami4
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 00:01"]
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 23:58"]
[/quote] No onpa ankea maailmankuva ja pessimistinen asenne.
[/quote]Hups, luetunymmärtäminen... Painun nukkumaan!
EI petä! Esim mun neljästä veljestä ei taatusti yksikään ole pettänyt vaimoaan! Tää on faktaa.
Pettäisin, jos tulisi herkullinen tilaisuus.
M
Mikä muuten saa monet naiset ajattelemaan noin kapeasti ja luovuttamaan? Se ihmetyttää. Olen minäkin joutunut petetyksi ja väkivaltaakin olen kokenut , mutta en osaa vaan yleistää kaikkia miehiä sioiksi. Olen vaan tullut varovaisemmaksi. Minulla on ollut hyvä isäsuhde ja nykyinen mies on ihana myös.
-ap
White trash femakkopossun tunnistaa siitä valitusvirrestä, kuinka kaikki miehet pettää ja hakkaa!
Jos tarpeeksi hemaiseva neitonen tarjoutuu, niin kaikki miehet on valmiita pettämään ja ne pettää.
Kyllä ja sama pätee myös naisiin. Kaikki pettää.
Ei varmaan ihan 100 prosenttia miehistä, mutta kyllä se lukema korkea on, valitettavasti. Sanoisin, että yhdeksän kymmenestä pettää ainakin silloin tällöin ja aika suuri osa ihan toistuvastikin.
Jos katson kaveripiiriä ja työkavereita, niin en montaa miestä tunne, joiden en tietäisi pettäneen. Ja niistäkin, joiden en tiedä pettäneen, en tosiaan tiedä, voivat olla vaikka millaisia sikoja, mutta osaavat salata sen hyvin.
Jos kysytään, että montako miestä maailmassa on, jotka elävät vaikka 70-vuotiaaksi ja jotka ovat olleet parisuhteissa, eivätkä ole koskaan kertaakaan pettäneet ketään, niin mahtaako löytyä yhtään... Olettaen, ettei ole vaikka impotentti tai muuten vakavasti sairas tai vastaavaa.
Minä pidän miehen uskollisuutta niin epätodennäköisenä, että olen päättänyt elää yksin. Olisin halunnut suhteen, mutta en vain yksinkertaisesti pysty uskomaan, että juuri minä kaikista maailman naisista olisin niin käsittämättömän onnekas, että löytäisin uskollisen miehen.
[/quote]
Mutta jos tuo olisi totta, että suhteessa on vikaa, niin silloinhan miehet ei kaikin keinoin yrittäisi salata pettämistään, eihän sillä olisi väliä, vaikka se huono suhde päättyisikin. Tuo on sellainen naisten suojakeino; kertoa itselleen, että minua ei petetä, koska suhteemme on hyvä.
Minun mieheni petti ja jätin hänet. Siitä on nyt viisi vuotta ja edelleen hän häiriköi minua ja yrittää saada minut takaisin, vaikka olen tehnyt selväksi, ettei tule onnistumaan. Meillä oli hyvä suhde, oli seksiä ja mies väitti rakastavansa ja olevansa onnellinen. Laivareissu poikien kanssa ja mies päätyi sänkyyn jonkun naisen kanssa. Jos olisin ollut niin kamala haahka, kuin väität ja pettäminen olisi minun syytäni, niin miksi hän edelleen yrittäisi saada minua takaisin? Voin levollisin mielin sanoa, että tein parhaani tuossa suhteessa, enkä tunne olevani tippaakaan vastuussa. Pettämistä tapahtuu, myös hyvissä ja onnellisissa suhteissa. Se kuuluu ihmisyyteen.