Työpaikan Dermosil tilaukset
Meillä töissä aina yksi tuo kahvipöytään dermosil kuvaston, josta joku aina tilaa jotain. Pari kertaa itsekin tilannut keittiöön keittiösaippuaa. Työkaveri tilaa usein jollain satasella tuotteita ja ilmeisesti moni muukin. Nyt törmäsin alennettuihin hintoihin netissä ja jäin miettimään että mitä tuo tilauksen tekijä saa/hyötyy tilausrumbasta? Kerryttääkö toisten tilaukset jotain pisteitä hänelle vai saako alennuksia tai muuta?
Ymmärrän että halutaan välttää postikulut, niin siksi tilataan kimpassa, mutta silloinhan voisi jokainen vuorollaan toimia tilausten keräilijänä vuorollaan, tämä sama ihminen kuitenkin aina tuo kuvaston, ottaa siitä kuka mitään tai ei.
Päätin että tilaan jatkossa itse omat tuotteeni ja maksan postimaksut. Tuskin tulee yhtään kalliimmaksi postimaksuineen jos tilaa kerralla enemmän ja vaikka harvemmin.
Eli, mitä nämä Dermosilkuvastoja säännöllisesti kahvipöytään tyrkkivät työkaverit oikein kostuvat muiden tilauksista?
Aina olen maksanut täyden hinnan kaikesta, jos tämä työkaveri onkin saanut jotain paljousalennusta, se ei ole hyödyttänyt minua.
Luulen että minun tilaamat tuotteet ovat olleet halvempia kuin mitä minä niistä olen maksanut ja työkaveri on pitänyt erotuksen.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos tilaa esim nyt black friday viikolla tuotteita kuvastosta työpaikalle ja tuotteet maksavatkin -25-50% vähemmän kuin kuvastossa alunperin ja tilaaja kuitenkin laskuttaa täyden hinnan työkavereilta, eikä kerro että saikin halvemmalla, niin teistä se on OK?
No tuo viikko on kerran vuodessa. Muulloin tilaaja saa huomattavasti pienemmät alennukset eikä ne ilmaislahjatkaan nyt kovin ihmeellisiä ole. Vastineeksi hän hoitaa puolestanne tilauksen, käy hakemassa sen tod näk omalla autollaan ja omilla polttoaineillaan postista ja näkee sen vaivan että pakkaa jokaisen tilaamat tuotteet erikseen ja tekee niistä laskun. Olkaa onnellisia jos joku tuon viitsii puolestanne tehdä :)
Ainakin meillä posti tuo paketin suoraan työpaikalle.
Ostetaan just siksi, kun ei ole ylihinnoiteltua.
Ja vielä hyvää tavaraa.
Ja kantsii tosiaan tilata itse, 50 e yli, niin ei mene postikuluja.
Vierailija kirjoitti:
Anoppi tilasi omalle työporukalle ja sai ilmaislahjoja. Kerran niitä katselin ja pyörittelin pöydällä, kunnes sanoi haluanko ostaa niistä jotain. Siis ostaa, ilmaisia. Ei kiitos.
Ne ovat ihan niitä normaalisti myynnissä olevia tuotteita. Kyllä minä olen käyttämättömästä tuotteesta valmis maksamaan, jos sellaista haluaisin kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi tilasi omalle työporukalle ja sai ilmaislahjoja. Kerran niitä katselin ja pyörittelin pöydällä, kunnes sanoi haluanko ostaa niistä jotain. Siis ostaa, ilmaisia. Ei kiitos.
Ne ovat ihan niitä normaalisti myynnissä olevia tuotteita. Kyllä minä olen käyttämättömästä tuotteesta valmis maksamaan, jos sellaista haluaisin kokeilla.
Anoppi, kehtaa laskuttaa omaa perheenjäsentään. En tajua.
Eri
Apua mua naurattaa yksi muisto näistä kauppiaista! Yhdellä työpaikalla kävi kleptomaani myymässä korvapuusteja 😂. Saattoi saada rahat kasaan seuraavaa hiivataikinaa varten.
Vierailija kirjoitti:
Entisessä duunipaikassa tilausten emäntä laittoi nämä lahjatuotteet / bonustuotteet jakoon meidän tilaajien kesken.
Nykyisessä paikassa tilausemäntä on pitänyt ne bonustuotteet itsellään.
Ne bonustuotteet ovat tyyliä käsissippua tai joku vartalovoide (näiden arvo 4-5€)
Bonustuotteet saa kylläkin valita ihan itse sen mukaan, paljonko bonuspisteitä on kertynyt.
Kerryttää bonuspisteitä joilla voi hankkia tuotteita. Pisteet vanhenee jos niitä ei käytä. Se ei ole edes mikään hyvä korvaus tehdystä työstä.
Keräät tilauksen, teet sen netissä, ilmoitat tilaajille loppuunmyydyistä tuotteista, lasket loppusummat koska aina joku on laskenut omansa väärin tai merkannut kaverin sarakkeeseen, tarkistat ja teet tilauksen. Pakettien saavuttua purat ne, pakkaat kaikille ja viet perille, annat tilitietosi, muistutat maksujen perään, valvot niiden saapumiset tilillesi, maksat laskun ja päätät ettei enää koskaan.
Voit tilata itse, ei sillä väliä ole. Tilausten hoitamisesta on oma vaivansa. Yhteyshenkilö saa niistä bonuspisteitä, jolla saa ilmaisia tuotteita. Muutama 50+-ikäinen työkaveri tilaa, muut ovat lopettaneet tai osaavat itse käyttää nettikauppaa. Tilauksissa on vähemmän hommaa, kun ei niin moni enää tietää. Jokainen joskus työkavereilta rahoja kerännyt tietää, kuinka hauskaa on, kun maksu ”unohdetaan” oman palkkapäivän yli tai muistutella saa monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Kerryttää bonuspisteitä joilla voi hankkia tuotteita. Pisteet vanhenee jos niitä ei käytä. Se ei ole edes mikään hyvä korvaus tehdystä työstä.
Keräät tilauksen, teet sen netissä, ilmoitat tilaajille loppuunmyydyistä tuotteista, lasket loppusummat koska aina joku on laskenut omansa väärin tai merkannut kaverin sarakkeeseen, tarkistat ja teet tilauksen. Pakettien saavuttua purat ne, pakkaat kaikille ja viet perille, annat tilitietosi, muistutat maksujen perään, valvot niiden saapumiset tilillesi, maksat laskun ja päätät ettei enää koskaan.
No miksi kukaan ryhtyy moiseen, jos ei kerran hyödy siitä mitään ja on niin vaivalloista?
Aina kuitenkin on uusi kuvasto pöydällä ja mainospuhe valmiina.
Vie oma kuvasto sinne ja kysy haluavatko muut tulla sinun kimppaan tällä kertaa. Lupaat laskuttaa vain sen minkä maksat ja jakaa lahjat muiden kesken. Lupaat tehdä kaiken läpinäkyvästi, otat kuvakaappauksen laskuista jne.
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä hyvää tavaraa.
Ja kantsii tosiaan tilata itse, 50 e yli, niin ei mene postikuluja.
Kävin katsomassa. 500 ml suihkusaippuaa 9,90 ja 100 ml shampoota 7€. Todellakin on ylihinnoiteltua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä hyvää tavaraa.
Ja kantsii tosiaan tilata itse, 50 e yli, niin ei mene postikuluja.Kävin katsomassa. 500 ml suihkusaippuaa 9,90 ja 100 ml shampoota 7€. Todellakin on ylihinnoiteltua.
On kyllä kallista. Tuohon hintaan saalidlistä n 10 litraa nestesaippuaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä hyvää tavaraa.
Ja kantsii tosiaan tilata itse, 50 e yli, niin ei mene postikuluja.Kävin katsomassa. 500 ml suihkusaippuaa 9,90 ja 100 ml shampoota 7€. Todellakin on ylihinnoiteltua.
On kyllä kallista. Tuohon hintaan saalidlistä n 10 litraa nestesaippuaa.
Joo, rahat saksalaisille, ei kotimaista kannata hankkia
No ihan sama. Entisessä työpaikassa nuo ilmaistuotteet tuli jakoon kaikkien tilaajien kesken. Jokainen sai valita haluamansa. Eikä minua olisi haitannut vaikka hän olisi pitänyt kaikki itse.
Kivoja tuotteita ja kuvastoja oli kiva selata ja aina löytyi jotain tilattava. Ja kiva kun tuota tilausrumbaa joku jaksoi ylläpitää.
Meillä on työpaikalla Dermon kahvipöytä-tilausjärjestelmä. Jokainen naputtelee sinne omat tilaukset ja kerryttää omia pisteitään. Yhteyshenkilö lähettää tilauksen tiettyyn aikaan, jakaa tavarat ja laskuttaa ja kenties muistutelee maksuista. On siitä sen verran vaivaa, että jos jonkun ilmaisen tuotteen saa, niin hyvä niin.
Älä tilaa, jos katsot tulevasi petetyksi tai kadehdittava bonustuotteita. Eivät ole ison rahan arvoisia.
Nykyisten turvamääräys- ja vastaavien ohjeiden mukaan ei myyjiä päästetä työtiloihin eikä mitään kauppalistoja toimiteta ruokailu-/taukotiloihin. On arveluttavaa, jos hankintavaltuuden omistava henkilö toimittaa yksityismyynti ostoslistoja. Joskus myytiin henkilökunnalle pesuaineita, terveyssiteitä yms. Yleensä tarvikkeita naisille ja naisvaltaisissa työpaikoissa. Nyt myynti on lopetettu. Ja usein kävi niin, että kahvitauko venyi kahvitunniksi, kun listoja selaili.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä tuossa on iso homma. Olin aina kiitollinen työkaverille, joka jaksoi tuon tehdä aina ennen joulua ja ennen kesää. En olisi itse viitsinyt tuota tehdä. Ja tämä kiltti työkaveri jakoi vielä aina bonustuotteet sen mukaan, mitä itse kukin oli tilannut.
Vain suomalainen on niin kateellinen, että maksaa vaikka satasen, ettei toinen saa viittä kymppiä.
No eipä ole iso vaiva käydä itse hakemassa kauppareissun yhteydessä oman tilauksen. Ei tarvitse olla kiitollinen että joku viitsii kirjoittaa minulle laskun.