Dilemma lastensuojelun käytänteissä
Jos kerran on ilmoitusvelvollisuus lapsen kaltoinkohteluun liittyen, niin miksi sosiaalityöntekijä ei ole velvollinen eteenpäin ilmoittamaan poliisille. Jos koululta on ilmoitettu Eerikan kehossa olevista kaltoinkohtelun merkeistä, niin ihmetellä sopii, että miksi vain isää puhuteltiin.
Kommentit (9)
Sossu saanut useita ilmoituksia eri tahoilta Eerikan mahdolliseen kaltoinkohteluun liittyen, mitä tekee sossu, puhuttaa Eerikan isää eli tätä kaltoinkohtelijaa, joka tietenkin selittelee asiat parhain päin. Hurjaa!
Ja puolustellaan, että kaikilla tuon ikäsiillä on mustelmia! EI OLE. Mulla on neljä lasta ja teen töitä lasten kanssa, ikinä en ole nähnyt lapsella (isoa) mustelmaa vatsassa, niskassa tai poskessa. Ikinä ei ole tullut yhdellekään mustelmaa sählypallosta.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 21:23"]
Ja puolustellaan, että kaikilla tuon ikäsiillä on mustelmia! EI OLE. Mulla on neljä lasta ja teen töitä lasten kanssa, ikinä en ole nähnyt lapsella (isoa) mustelmaa vatsassa, niskassa tai poskessa. Ikinä ei ole tullut yhdellekään mustelmaa sählypallosta.
[/quote] Eerikassa ollut selkeät kaltoinkohtelun merkit ja äiti jopa tuonut esille pelkonsa lapsen kuolemasta. Mun mielestä virka-avun pyyntö poliisilta olisi ollut paikallaan.
Tätä sossua puolustelematta, meidän lapsilla kyllä on mustelmia. 5-ja 8-vuotiaat pojat. Kaatuilussa, painiessa ym. niitä vaan tulee. Isoja ne eivät kyllä ola, ja kasvoihin harvoin tulee mustelmia, pari kertaa ehkä otsassa ollut kuhmu molemmilla.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 21:59"]
Tätä sossua puolustelematta, meidän lapsilla kyllä on mustelmia. 5-ja 8-vuotiaat pojat. Kaatuilussa, painiessa ym. niitä vaan tulee. Isoja ne eivät kyllä ola, ja kasvoihin harvoin tulee mustelmia, pari kertaa ehkä otsassa ollut kuhmu molemmilla.
[/quote]
Eerikan tapauksessa mustelmat olivat oudoissa paikoissa ja isoja. Ne eivät vastanneet hänen kehitysikäänsä. Kuinka usein sun pojilla on koko posken kokoinen mustelma, tai vatsassa mustelma? Voitko verrata niitä ylipainoisen tytön mustelmiin?
Mitäköhän merkitystä ylipainolla on? Eerikan epäonneksi hänellä ei tainnut olla yhtään järkevää aikuista ikinä elämässään.
Tietääkö kukaan hänen äitiään?
Ja lisäksi Eerikan äiti tehnyt useita ilmoituksia ja jopa naapuri. Sossu vaan puhuttaa isää.