Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen viha eron jälkeen

Vierailija
28.11.2021 |

Miksi exä vihaa minua vaikka itse jätti?
Kokee selkeästi vihaa minua kohtaan. Mistä tällainen voi johtua?
Meneekö ohi ajan kanssa?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä lähti, koska vihasi. Kuvittelet, että vihaa koska lähti. Ota uusi katsantokanta asiaan.

En ole saanut häneltä ainakaan tietoa että olisi vihannut silloin, toki voihan näinkin olla.

Siihen ei sovi kyllä se että mies katui eroa vielä kuukausi sitten ja haluaa olla väleissä.

Vierailija
22/64 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n eksän sängyssä tällä hetkellä venyttelee joku parikymppinen misu, jolle eksä tekee ihanaa aamuapalaa. Ap katkerana täällä foorumilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa hän ehdotti eroa, koska piti sitä keinona testata välitätkö hänestä? Ja kun suostuit eroon, hänen

näkökulmastaan petit hänet?

Tiedän että kuulostaa hullulta, mutta jotkut harrastaa outoja ihmissuhdepelejä joiden säännöt on selvät vain heille itselleen.

Hah. Tämä on ihan totta. Joillekin on vallankäyttöä uhata esim. riidan yhteydessä erolla. Ja sitten kun se toinen kerran vastaakin: selvä, erotaan vaan...

Vierailija
24/64 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia vaivaa koska en ymmärrä mistä tämä johtuu.

Todella monet täällä ovat aika yksioikoisia, mutta itse olen paljon asioita pohtiva ihminen ja jos joku on ollut minulle vuosia tärkein, asia kyllä todellakin vaivaa minua.

Haluaisin vain ymmärtää mistä tämä käytös voisi johtua, jotta voisin ymmärtää miestä ja antaa tilanteelle sitten sen mitä voin (asioista puhuminen, käytöksen ohittaminen, välimatka, tms mitä se sitten onkaan)

Sitä voi näppärästi pettää itseään ja selitellä läheisriippuvuutta sillä, että on "pohtiva ihminen". Jätä jo se ex:si rauhaan. Älä roiku. Ja ennen kaikkea ÄLÄ tee tänne uudestaan ja uudestaan samoja aloituksia, kun sinulle ei kuitenkaan kelpaa vastaukseksi muu kuin, että "haluat vastauksen jossa sanotaan että hän katuu eroa, on vihainen siitä itselleen ja rakastaa sinua yhä".

Tai no, voit vielä vastata tähän, että et ole aikaisemmin tehnyt tästä asiasta aloitusta, se on joku muu 😂

Vierailija
25/64 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko alko-ongelmaa ja siihen liittyvää tunne-elämän oikkuisuutta?

Vierailija
26/64 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella monet täällä ovat aika yksioikoisia, mutta itse olen paljon asioita pohtiva ihminen ja jos joku on ollut minulle vuosia tärkein, asia kyllä todellakin vaivaa minua.

Haluaisin vain ymmärtää mistä tämä käytös voisi johtua, jotta voisin ymmärtää miestä ja antaa tilanteelle sitten sen mitä voin (asioista puhuminen, käytöksen ohittaminen, välimatka, tms mitä se sitten onkaan)

Sitä voi näppärästi pettää itseään ja selitellä läheisriippuvuutta sillä, että on "pohtiva ihminen". Jätä jo se ex:si rauhaan. Älä roiku. Ja ennen kaikkea ÄLÄ tee tänne uudestaan ja uudestaan samoja aloituksia, kun sinulle ei kuitenkaan kelpaa vastaukseksi muu kuin, että "haluat vastauksen jossa sanotaan että hän katuu eroa, on vihainen siitä itselleen ja rakastaa sinua yhä".

Tai no, voit vielä vastata tähän, että et ole aikaisemmin tehnyt tästä asiasta aloitusta, se on joku muu 😂

Tämä, tai voisit nyt sinä vaihteesta ehdottaa taukoa tapaamisessa. Sovitte vaikka että ette ole missään väleissä esim. kuukauteen. Antaa oikeasti perspektiiviä asiaan.

Vierailija
27/64 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyykytitkö häntä eroprosessissa mm. lasten huoltajuuteen ja elatukseen liittyvissä asioissa?

Vierailija
28/64 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vihamielinen, koska kuvitteli että ero tekisi hänet onnelliseksi. Ja näin ei käynyt vaan elämänsä on sitä samaa paskaa kuin ennenkin.

Vierailija
29/64 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Blokkaa se niin ei tarvitse kuunnella kiukuttelua. On toiminut ihan aina jokaisen känkkäränkän kohdalla

Tämä. En ymmärrä mikä pakko niiden eksien kanssa on olla tekemisissä eron jälkeen (jos siis ei ole yhteisiä lapsia). Varsinkin jos se ihminen tuo mukanaan pelkkää negatiivista, kaikkein paras on kun heittää kerralla pois elämästä.

Vierailija
30/64 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on erityisen kylmä sinua kohtaan, koska ei halua, että alat elätellä jotain turhia toiveita.

Jos olisin sinä, minimoisin yhteydenpidon ja exän tunnetilojen märehtimisen ja keskittyisin ihmissuhteisiin ja tekemisiin, mistä tulee itselle hyvä mieli.

Vierailija
31/64 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä me voisimme sen tietää? Mitä vastausta haet? Kun luet mieleisesi vastauksen, onko sinusta aikuisesta ihmisestä ihan järkevää touhua uskoa jonkun ventovieraan vastaus, kun vain ex-miehesi tietää, miksi on vihainen?

Vierailija
32/64 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voi tietää, joten miksi spekuloida?

Vierailija
33/64 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei voi tietää, joten miksi spekuloida?

Etsin kokemuksia...

Mies ei asiaa osaa vastata, kuulemma yrittää kasata elämäänsä, ei ole onnellinen asiat sekaisin ja käsittelee vielä kaikkea.

Vierailija
34/64 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuli että on sun syy että on onneton ja yritti helppoa ratkaisua. Nyt on tajunnut että ongelma olikin itsessä. Projisoi vihaansa sinuun.

Voipa olla että sillä oli myös joku toinen jonka kuvitteli voivan tehdä sen onnelliseksi. Kun tajusi että ei se niin mene, niin yrittää nyt kiemurrella takaisin. Yllättävän monella aikuisella kun on joku järjetön kuvitelma siitä että jonkun toisen pitäisi tehdä heidät onnelliseksi, vähän kuin saduissa käy. On rankkaa tajuta että se onnellisuus on omalla vastuulla.

On helpompi syyttää muita kun tehdä töitä oman päänsä sisällä. Usein naisten erot on just tällaisia. Poislukien ne liitot joissa on väkivaltaa, riippuvuuksia tai kolmansia osapuolia.

Vierailija
35/64 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, eli totuus on että minun pitäisi vain saada ajatukset käännettyä niin, etten miettisi miksi mies uhkuu tuota vihaa?

Lähinnä mietinkin voiko viha hävitä ajan kanssa, jos lyön välit poikki joksikin aikaa.

Vierailija
36/64 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihan tunne on normaali osa eron prosessointia. Sitä tarvitaan irti pääsemiseen. Et välttämättä ole varsinaisesti edes aiheuttanut sitä, se vain tulee jostain, tekee tehtävänsä ja aikanaan laantuu pois.

Vierailija
37/64 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa jännä miten huonosti ihmiset on perillä eron aiheuttamasta tunnemyrskystä. Viha on ihan normaali tunne tuossa vaiheessa, oli siihen aihetta tai ei. Sitä on ihan turha analysoida mistä se johtuu.

Vierailija
38/64 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks mun työkaveri (mies) on katkera exälleen kun kokee tuhlanneensa elämänsä parhaat vuodet kehnon naisen kanssa. Itse kuitenkin oli vaimonsa valinnut ja vapaaehtoisesti kärvisteli suhteessa vuosia. Hän uhkasi jatkuvasti kostaa vaimolle kokemansa vääryyden lasten kautta. Minä heillä vieraillessaan kuulin useampaan kertaan nämä uhkailut. Ja mikä pahinta, lapset kuulivat ne myös.

Ulkopuolisen silmin hänen ajatusmaailmansa oli parisuhteessa ollessa ja on sen jälkeenkin ihan pimeä. Vaimonsa mukava ja järkevä nainen

Ehkä aloittajan mies kokee samoin.

Vierailija
39/64 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat jotenkin nopeuttaa hänen eron prosessointia niin annat vain pauhata. Oikea tapa suhtautua on empatia, koska hänellä on vain hirvittävän paha olla. Viha ja suru menee ihan käsi kädessä. Viha ei ole mikään rakkauden ja välittämisen vastakohta, vaan ilmentää juurikin sitä että suuret tunteet on olleet pelissä. Tietenkin toimit kuitenkin siten että suojaat oman jaksamisesi. Mutta välien katkaiseminen kokonaan voi saada tuon vihan jäämään päälle ikuisesti, kun siihen sekoittuu tunne siitä ettei tullut kuulluksi.

Vierailija
40/64 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä eroon liittyviä tunteita selitetään netissä monessa paikassa. Ja vaikka se oma ero tuntuu siltä että kukaan ei varmasti ole tällaista kokenut, niin kun lukee näitä, niin huomaa että ihmisten tunteet erossa menee aika samaa latua ja ennustettavasti.

https://kotiliesi.fi/terveys/parisuhde-ja-seksi/kuinka-kauan-kestaa-sel…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi