Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa!! Hukassa 10-vuotiaan kanssa :(

Vierailija
23.02.2015 |

en enää tiedä mitä tehdä. Esikoinen on 10-vuotias, arka ja hiljainen (koulussa) tyttö. Kotona on viimeisen vuoden ajan ollut helvetti irti. Meillä on kaksi pienempää sisarusta joita tönii, nimittelee, haukkuu ja kiusaa minkä ehtii. Tänään viimeksi tönäisi edestään juuri kävelemään oppineen pikkuveljen kovalle jäiselle maalle!! Kuusivuotiasta pikkuveljeä nimitti ruokapöydässä tyhmäksi pelleksi, kun tämä yritti saada ihailemansa isosiskon huomiota hassuttelemalla.
Ongelma on se, että kaksi pienempää sisarusta ovat kilttejä ja tottelevaisia ja heitä todella harvoin tarvii käskeä tai ojentaa tai torua. Kun taas esikoisen käytös on suoran sanottuna aivan paskaa kokoajan, ja päivittäin joudutaan huomauttelemaan ja torumaan huonosta käytöksestä. Varsinkin keskimmäinen lapsi surettaa, ihailee suuresti isosiskoaan ja matkii tätä kaikessa, haluaa huomiota jota ei häneltä saa. Nyt alkaa näkyä matkiminen myös siinä, että keskimmäinen nimittelee vauvaa ja meitä vanhempia - käyttäytyy siis kuin isosiskonsa.
Me ollaan yritetty ystävällistä keskustelua, rangaistuksia, lahjomista, uhkailua, ihan kaikkea. Tyttö ei käsitä kuinka huonosti käyttäytyy. Tänään oli viimeinen pisara tuo vauvan tönäisy ja keskimmäisen nimittely, takavarikoin puhelimen viikoksi. Tyttö mököttää kolmatta tuntia huoneessaan.

Mulla on keinot loppu, auttakaa!! Miten saan tytön tajuamaan omat tekonsa? Hän on itse kärsinyt koulussa ilkeästä luokkakaverista joka nimittelee ja käyttäytyy huonosti ja tasan tietää miltä se tuntuu, silti tekee samalla tavalla omille sisaruksilleen!
Voiko tuossa iässä jo olla murrosikä? Fyysisesti ei ole ollenkaan murkkuiän merkkejä vielä. Musta tuntuu etten osaa yhtään olla tuolle vanhempi, yöunet menee näitä miettiessä. Pelkään että teen ihan väärin kaiken, äskenkin tyttö huusi kuinka "minua aina syytetään kaikesta, minussa on aina vika!" No niinhän se on! Me vanhemmat muistetaan myös huomioida hyvä käytös ja ne harvat hetket kun viettää sovussa perheen ja sisarusten kanssa aikaa huomioidaan aina, halataan ja kiitellään hyvästä käytöksestä ja sanotaan että on hyvä mieli kaikilla. Ei auta.
Kiitos jos jaksoit lukea, vinkkejä otan vastaan ennenkuin aivan romahdan :(

Kommentit (81)

Vierailija
81/81 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kamalaa, kun vain kiltti lapsi kelpaa. Heti kun lapsi näyttää negatiivisia tunteita, niin olette vihaamassa, omaa lastanne... Kaikille hirviöille niitä lapsia siunaantuukin... Ei mikään ihme, että ette saa yhteyttä omaan lapseenne, olette itse varmasti kamalan rikkinäisiä ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi