Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottokorttilasku 3755 euroa

Vierailija
22.02.2015 |

Ja käsittämättömintä tässä on se, että rahat ovat kuluneet seuraavasti
K-Supermarket n. 1600 euroa
K-Market n. 300 euroa
Lidl n. 200 euroa
Prisma n. 1100 euroa
Alepa n. 200 euroa

+ muutama taksimatka ja lounas

Lasku ei siis sisällä vaatteita, eikä kalliimpaa kosmetiikkaa. Pääasiassa ruokaa, siivoustarvikkeita jne. Ei alkoholia, eikä tupakkaa. Luen täällä ihmetellen miten te saatte ruokakulunne niin pieniksi. Myönnän, etten katso kovin hintoja, mutta summasta voinee helposti leikata puoletkin jos haluaa.. Se on maaliskuun tavoitteeni. Säästetyllä reilulla tonnilla voi tehdä sitten vaikka mitä. Nyt alamme siis katsomaan hintoja tarkemmin.

Kommentit (191)

Vierailija
161/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 16:29"]

On varmasti hyötyä, jos haluaa ostaa nytheti 2000 euron sohvan ja tili näyttää satasta.

[/quote]

ihan miten vaan, itse asiassa olen se kenellä oli 520 000EUR osakkeissa ja 164 000 EUR Applessa, nyt on enempi molemmissa ja maksan ihan kaiken luottokortilla.

[/quote]

Loppui argumentit kun piti alkaa omilla rahoillaan lesoamaan. :) 

Vierailija
162/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 16:42"]

Niin?

Minunkin pitäisi siis alkaa ostaa kaikki luottokortilla koska minulla ei ole tuollaisia sijoituksia koska sinäkin maksat luottokortilla vaikka sinulla on? Vai mikä oli tämä pointti?

[/quote]

Käänsit asian niin päin että luottokortilla kannattaa maksaa silloin kun ostaa 2000 EUR:n sohvaa eikä tilillä ole niin paljoa. pointtini on se, että luottokortilla kannattaa maksaa vaikka näin ei ole

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 16:37"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 16:29"]

On varmasti hyötyä, jos haluaa ostaa nytheti 2000 euron sohvan ja tili näyttää satasta.

[/quote]

ihan miten vaan, itse asiassa olen se kenellä oli 520 000EUR osakkeissa ja 164 000 EUR Applessa, nyt on enempi molemmissa ja maksan ihan kaiken luottokortilla.
[/quote]

Miten sulla ottaa noin koville toisten luottokortittomuus?
Mulla on enemmän rahaa ku sulla, lällällää, ja en silti käytä luottokorttia koskaan, vaikka sellaisen omistankin.

Vierailija
164/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap syö todella terveellisesti, ja se maksaa. Pähkinät, avocado, wasabi ja jne. todennäköisesti luomuina maksavat, ehkä pitkässä juoksussa säästyy sairauskustannuksissa.

Uusimpien tutkimusten valossa siika ja kuha ovat myös parempia d-vitamiinin lähteitä kuin allaslohi.

Mistä muuten saa tuoreita marjoja talvella muuten kuin pakastettuina. Ulkolaisia en uskaltaisi kemikaalien pelossa  syödä? 

Vierailija
165/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 13:17"]

Jestas mitä kerskakulutusta, ei voi muuta sanoa. No, toki ihan tyypillistä tämän päivän minäminä-yhteiskunnalle.

[/quote]

Mitä se sinua kiusaa jos ap ne kuitenkin omasta pussistaan maksaa? Silloin saa olla ihan vapaasti minäminä -asenteella, eikä kenelläkään ole asiaan naputtamista.

Vierailija
166/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:07"]

Jestas mitä kerskakulutusta, ei voi muuta sanoa. No, toki ihan tyypillistä tämän päivän minäminä-yhteiskunnalle.

[/quote]

Mitä se sinua kiusaa jos ap ne kuitenkin omasta pussistaan maksaa? Silloin saa olla ihan vapaasti minäminä -asenteella, eikä kenelläkään ole asiaan naputtamista.

[/quote]

No jos aplle moinen olisi ok, tuskin hän tekisi kauhistellen tänne aloitusta.

Vierailija
167/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:44"]

Voitteko av-mammat perustella miksi ei saisi laittaa ruokaan vaikka 3000 euroa - 4000 euroa kuussa, jos siihen on varaa? T. Sellainen, jolta menee 2500, mutta saisi kulumaan vaikka 6000

[/quote]

Kuten jo aikaisemmin sanoin, jos on löysää rahaa niin antaa mennä vaan. Ei se meiltä pois ole. Hyvä että taantuman aikana raha kiertää.

Vierailija
168/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. Mä asun yksin ja mulla menee n.100e ruokaan rahaa kk

Vierailija
169/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:08"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Silti aikamoista kateuspiikittelyä täältä luettavissa.

Kyllä minäkin mielelläni satsaisin parempaan ruokaan, mikäli olisi parempi rahatilanne. Mutta kai sitten näköjään ihmiset kokee ylpeyttä syödessään halpoja ja ravintoköyhiä eineksiä.

Vierailija
170/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 16:37"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 16:29"]   On varmasti hyötyä, jos haluaa ostaa nytheti 2000 euron sohvan ja tili näyttää satasta. [/quote] ihan miten vaan, itse asiassa olen se kenellä oli 520 000EUR osakkeissa ja 164 000 EUR Applessa, nyt on enempi molemmissa ja maksan ihan kaiken luottokortilla. [/quote] Miten sulla ottaa noin koville toisten luottokortittomuus? Mulla on enemmän rahaa ku sulla, lällällää, ja en silti käytä luottokorttia koskaan, vaikka sellaisen omistankin.

[/quote]

Se on ihan ok, mutta luottokortilla sinunkin kannattaisi maksaa

Vierailija
171/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:10"]

[/quote]

No nyt on kyllä pakko kysyä: mitä syöt?

Vierailija
172/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:11"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:08"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Silti aikamoista kateuspiikittelyä täältä luettavissa.

Kyllä minäkin mielelläni satsaisin parempaan ruokaan, mikäli olisi parempi rahatilanne. Mutta kai sitten näköjään ihmiset kokee ylpeyttä syödessään halpoja ja ravintoköyhiä eineksiä.

[/quote]

Voi eheei, syön terveellisesti ja pääasiassa vain lähiruokaa. Halvalla. Eineksiä meillä ei syödä juuri koskaan.

-Se joka aiemmin luetteli lähipalvarin jne hintoja. 

Vierailija
173/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:11"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 16:37"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 16:29"]   On varmasti hyötyä, jos haluaa ostaa nytheti 2000 euron sohvan ja tili näyttää satasta. [/quote] ihan miten vaan, itse asiassa olen se kenellä oli 520 000EUR osakkeissa ja 164 000 EUR Applessa, nyt on enempi molemmissa ja maksan ihan kaiken luottokortilla. [/quote] Miten sulla ottaa noin koville toisten luottokortittomuus? Mulla on enemmän rahaa ku sulla, lällällää, ja en silti käytä luottokorttia koskaan, vaikka sellaisen omistankin.

[/quote]

Se on ihan ok, mutta luottokortilla sinunkin kannattaisi maksaa

[/quote]

Perusteluja? Nokun pitäis ei ole perustelu, muille kuin persujen Soinille korkeintaan. 

Vierailija
174/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo tai tyhmä

Vierailija
175/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:57"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:54"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:25"]No huh mitä herkuttelijoita!  Meillä menee max 2000€/kk ruokiin ja meitä on kaksi aikuista ja kahdeksan lasta, sekä kaksi koiraa, kolme kisua ja kaksi ponia. [/quote] En ymmärrä. Laskin juuri, että jo tänään on ruokaamme mennyt yli 50 euroa (tässä vaiheessa päivää). Meitä on kaksi aikuista ja vauva. Aamiainen: 2 avokadoa, cashew-pähkinöitä, Helsingin meijerin jogurttia 5 dl, tuoreita mustikoita kaupasta, kolme sämpylää leipomosta, kahvia (kaneli-cappuchinot, espressot), luomuvuohenjuustoviipaleet, tuoretta fenkolia, 2 tomaattia, rucolaa Lounas: Sushilajitelma, ostettu valmiina ruokakaupasta (32 euroa), misokeitto, japanilainen salaatti (itse tehty), wasabi, soija Jälkkärikahvit kohta ja sen kanssa Herkun tiskiltä ostettua Mudcakea, tuoreita vadelmia ja luomuvaniljajätskiä. Lisäksi vauvan ruoat. Illallisen jälkeen on satanen rikki helposti. Arkena jäänee alle 100 euroa / päivä, sillä mies syö lounaan töissä ja minä en tee itselleni kuin jotain pientä. Eli ei tarvitse olla mikään herkuttelija tai tuhlari, että tuon summan saa kulumaan. Menee ihan normiruoallakin tuo summa. [/quote] :----D nauroin ääneen! Tää av on kyllä huippupaikka! [/quote] Ja kaiken lisäksi totta. Kerro miksi nauroit? Ihan oikeasti? Mitä te muut syötte? Kertokaa te, joilla menee alle 50 euroa / päivä joku esimerkki!

[/quote]

Kolme henkinen perhe. Aamulla puuroa (puuropaketti 1€ ja kolmen annos ei ole, kuin 4,5 dl kaurahiutaleita), kyytipojaksi omenasosetta (itsepoimittua ja tehtyä), lounaaksi kanasalaatti (kanafilepaketti 2,99€, jäävuorisalaatti 1€, kurkkua 1€, kirsikkatomaatteja 1€, salaattijuustoa 1,15€), välipalana marjasmoothiet (marjat itsepoimittuja, banaani 1€, rahka 1€), illalla suolainen pannari (jauhopaketti 1€, munat 1€, kinkkusuikaleet 2€, juustoraaste 2€). Ai niin ja lisäksi tein marjapiirakkaa, mutta aineet onkin jo täällä (kanamuna, jauhot ym). Syödään muutenkin ihan normaalisti, käydään Lidlissä ja kyllä, ole tarkka hinnoista.

Vierailija
176/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vastaava lasku puolelta kuulta 6435,23 euroa. Ei juuri mitään ihmeellistä tullut ostettua, mitä nyt vähän Prismassa käyty ja pari kertaa shitymarkettiin eksytty. Koitan ens kuussa säästää vähän, en vielä tässä kuussa. Jos onnistun 50 pinnaa säästään, niin jää tommonen kuus ja puol tonttua yli. Sil voi sit kai tehä jotain, joskin tommoset pikkurahat yleensä otan setelinippuina pankista ja lämmitän taloa.

Vierailija
177/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 16:11"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:57"] [quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:54"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:25"]No huh mitä herkuttelijoita!  Meillä menee max 2000€/kk ruokiin ja meitä on kaksi aikuista ja kahdeksan lasta, sekä kaksi koiraa, kolme kisua ja kaksi ponia. [/quote] En ymmärrä. Laskin juuri, että jo tänään on ruokaamme mennyt yli 50 euroa (tässä vaiheessa päivää). Meitä on kaksi aikuista ja vauva. Aamiainen: 2 avokadoa, cashew-pähkinöitä, Helsingin meijerin jogurttia 5 dl, tuoreita mustikoita kaupasta, kolme sämpylää leipomosta, kahvia (kaneli-cappuchinot, espressot), luomuvuohenjuustoviipaleet, tuoretta fenkolia, 2 tomaattia, rucolaa Lounas: Sushilajitelma, ostettu valmiina ruokakaupasta (32 euroa), misokeitto, japanilainen salaatti (itse tehty), wasabi, soija Jälkkärikahvit kohta ja sen kanssa Herkun tiskiltä ostettua Mudcakea, tuoreita vadelmia ja luomuvaniljajätskiä. Lisäksi vauvan ruoat. Illallisen jälkeen on satanen rikki helposti. Arkena jäänee alle 100 euroa / päivä, sillä mies syö lounaan töissä ja minä en tee itselleni kuin jotain pientä. Eli ei tarvitse olla mikään herkuttelija tai tuhlari, että tuon summan saa kulumaan. Menee ihan normiruoallakin tuo summa. [/quote] :----D nauroin ääneen! Tää av on kyllä huippupaikka! [/quote] Ja kaiken lisäksi totta. Kerro miksi nauroit? Ihan oikeasti? Mitä te muut syötte? Kertokaa te, joilla menee alle 50 euroa / päivä joku esimerkki! [/quote] en ole tuo nauraja, mutta kerro toki, mitä ovat mielestäsi herkut, jos valmis sushi, tuoreet marjat talvella ja mudcake eivät sitä ole. [/quote] Ovathan nuo hyviä, mutta syömme joka päivä sellaista josta pidämme. Päätin jo lapsena, että aikuisena saan päättää mitä syön ja valitsen joka päivä ruoat, jotka tuovat mulle hyvän mielen. Mudcakea meillä ei ole usein, mutta jätskiä kyllä ja tuoreita marjoja joka päivä. Se rasia maksaa 2-4 euroa ja ostan aina mustikoita ja vadelmia ja välillä muitakin. Miten mä muuten saisin tähän aikaan vuodesta tuoreita marjoja? Ne on lapsellekin tärkeitä!

[/quote]

Tuskin niistä ulkomaisista tuoreista marjoista mitään vitamiineja tulee, kun on ties mitä torjunta-aineita.  Itse en uskalla omille lapsille niitä syöttää, kun ulkomaiset mansikatkin säilyvät "tuorena" jääkaapissa monta viikkoa. Suosi ihan kotimaisia pakastemarjoja, niissä ainakin on vitamiinit tallella.

Vierailija
178/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää monien pelko luottokorttia kohtaan. Esimerkiksi Osuuspankissa toimii bonusjärjestelmä niin, että ehdottomasti kannattaa maksaa kaikki ostot luottokortilla ja maksaa tietysti luotto nollaan eräpäivänä. Bonuksia kerääntyy sekä luottokortin käytöstä että tilillä seisovista rahoista.

Vierailija
179/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:12"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:10"]

[/quote]

No nyt on kyllä pakko kysyä: mitä syöt?

[/quote]

Tämä. Taas tällainen, jonka ruokakulut n. 3 euroa päivä. Siihen todennäköisesti saadaan mahtumaan pesuaineet ja paperit mukaan.

Tietysti jos on n. 40 kiloa painava hattara (tämä hyväntahtoisesti), onnistunee. Mitään ylensyöntiä ei noilla kuluilla varmaan harrasteta ja sehän on tietysti positiivinen asia. 

Vierailija
180/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hähää, en ole ainoa luottokorttimaksamisen puolustaja. Jörjellä ja matematiikalla kun katsoo, niin maksuaikamaksaminen on ainoa oikea tapa. Millään tavalla se ei ole huonompi kuin Visa Electron. Jos eroa on, niin maksukorttimaksaminen on parempi. Need i say more?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi