Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottokorttilasku 3755 euroa

Vierailija
22.02.2015 |

Ja käsittämättömintä tässä on se, että rahat ovat kuluneet seuraavasti
K-Supermarket n. 1600 euroa
K-Market n. 300 euroa
Lidl n. 200 euroa
Prisma n. 1100 euroa
Alepa n. 200 euroa

+ muutama taksimatka ja lounas

Lasku ei siis sisällä vaatteita, eikä kalliimpaa kosmetiikkaa. Pääasiassa ruokaa, siivoustarvikkeita jne. Ei alkoholia, eikä tupakkaa. Luen täällä ihmetellen miten te saatte ruokakulunne niin pieniksi. Myönnän, etten katso kovin hintoja, mutta summasta voinee helposti leikata puoletkin jos haluaa.. Se on maaliskuun tavoitteeni. Säästetyllä reilulla tonnilla voi tehdä sitten vaikka mitä. Nyt alamme siis katsomaan hintoja tarkemmin.

Kommentit (191)

Vierailija
141/191 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuli lasku ja huomaan palanneeni entiseen - tilanne on jopa pahempi

K-Supermarket n. 1200 euroa
K-Market n. 300 euroa
Prisma n. 1400 euroa
Alepa n. 200 euroa
2 x parempi illallinen n. 800 euroa
Kummitytön lahja 90 euroa
Istutukset Plantagen 310 euroa
Miehelle vaatteet 850 euroa
Tuolit x 6 2800 euroa
Kurinpalautus olin niin iloinen kun maaliskuussa lasku oli normaalia puolet pienempi. Nyt ihan hirveä. Tosin tässä on mm nuo kauan haaveilemani tuolit.

Ap

Vierailija
142/191 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 22:56"]Taas tuli lasku ja huomaan palanneeni entiseen - tilanne on jopa pahempi

K-Market n. 300 euroa
Prisma n. 1400 euroa
Alepa n. 200 euroa
Tuolit x 6 2800 euroa
Kurinpalautus olin niin iloinen kun maaliskuussa lasku oli normaalia puolet pienempi. Nyt ihan hirveä. Tosin tässä on mm nuo kauan haaveilemani tuolit.

Ap
[/quote]

Hyvä. Jatka valitsemallasi tiellä.Mitä niillä rahoilla haudassa tekee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/191 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 23:00"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 22:56"]Taas tuli lasku ja huomaan palanneeni entiseen - tilanne on jopa pahempi

K-Market n. 300 euroa
Prisma n. 1400 euroa
Alepa n. 200 euroa
Tuolit x 6 2800 euroa

Ap
[/quote]

Hyvä. Jatka valitsemallasi tiellä.Mitä niillä rahoilla haudassa tekee?
[/quote]

Jättää lapsille hyvän perinnön. Mut pyh pah, minä itse vain. Tienatkoon sitten omansa

Vierailija
144/191 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätkö itse exceliä vai miten lajittelit nuo kaupat/tuleeko amexin laskulla tuollainen kätevä lajittelu? T.opn asiakas

Vierailija
145/191 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö/ostatko ap marketin vaatteita?

Vierailija
146/191 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 12:10"]

Miksi pitää maksaa jälkikäteen, kun voi maksaa heti? Ai nii, koska ei oo rahaa? ;) Ai koska ette pääse sopuun maksamisesta "mä maksoin eilen 45e ruokaostokset, mitäs nyt ku nää maksaaki 68e?" Köyhillä on luottokortit! Oon ollut aika paljon kassalla töissä aikanaan, ja lähes poikkeuksetta luotolla maksavat olivat vaikeina, kun kysyi pankki vai luotto" "laita sinne luotolle" tuli lähes kuiskaten. Ei ollut rahaa tilillä! Selvä juttu. Hard, Cold Cash on se johon mä luotan, sano mitä sanotte! (Ja on luottotiedot, omistusasunto, säästöjä..)

[/quote]

Platinakorttihan se on mitä tyypillisin köyhien juttu, jep!

Vierailija
147/191 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 12:10"]

Miksi pitää maksaa jälkikäteen, kun voi maksaa heti? Ai nii, koska ei oo rahaa? ;) Ai koska ette pääse sopuun maksamisesta "mä maksoin eilen 45e ruokaostokset, mitäs nyt ku nää maksaaki 68e?" Köyhillä on luottokortit! Oon ollut aika paljon kassalla töissä aikanaan, ja lähes poikkeuksetta luotolla maksavat olivat vaikeina, kun kysyi pankki vai luotto" "laita sinne luotolle" tuli lähes kuiskaten. Ei ollut rahaa tilillä! Selvä juttu. Hard, Cold Cash on se johon mä luotan, sano mitä sanotte! (Ja on luottotiedot, omistusasunto, säästöjä..)

[/quote]

Sano mitä sanotte... äidinkielesi ei ole vahvimpia puoliasi, toivon ainakin niin.
[/quote]

:D etkö parempaa keksinyt?! Mistä tiedät mikä äidinkieleni on?
Asenne ei ole vahvimpia puoliasi, toivon niin! :)

Vierailija
148/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 16:05"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 14:38"] [quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 14:31"] Niin, minä ja mieheni emme tarvitse luottokortteja jakaaksemme yhteiset menomme. Se maksaa, jolla on sillä hetkellä rahaa. Hyvin on toiminut tämäkin systeemi. [/quote] Eli molemmilla ei aina ole, no tulihan se syy sieltä miksi on Visa Electron käytössä. Hyvin epämäärinen on tuo menojen jakamistapa. Mainitsemasi systeemihän suosii, voi jopa sanoa että ruokkii, nimenomaan sitä holtittomampaa rahan käyttäjää. [/quote] Kiitos ylenkatsovasta kommentistasi, se oli typerän yleistävä. Meillä molemmilla on aina rahaa, asumme omistusomakotitalossa mukavalla alueella, meillä on auto, lapsi ja elämme varsin mukavaa elämää noin muutenkin. Huonekalumme ja autokin on maksettu heti, meillä ei siis ole osamaksuja mihinkään suuntaan. Mihin siis tarvitsemme luottokorttia, kun ilman sitäkin osaamme käyttää rahaa? [/quote] Minä en ole ylläolevan kirjoittaja, mutta vastaan silti. Miten maksat ulkomailla? Miten ostat matkat (luottokortissa vakuutus)?

[/quote]

Käymme harvoin ulkomailla, joten se ei ole syy hankkia luottokorttia.

[/quote]

Oot vaan köyhä etkä saa sitä. On epävalidi peruste olla hankkimatta korttia vain sen takia että harvoin käytte ulkomailla. Luottokortti on maksuton, Visa Electron ei ole, joten vaikka käy harvoinkin, luottokortti on parempi

Vierailija
149/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 16:20"]

Emme ole kumpaakaan. Eikö olekin ihmeellistä?

[/quote]

On kolmaskin vaihtoehto ja se on se, että että pelkäätte rahankäyttönne riistäytyvän käsistänne luottokortillla. neljättä vaihtoehtoa ei oikeastaan oo eli mikä noista kolmesta?

Vierailija
150/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 16:05"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:51"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 14:38"] [quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 14:31"] Niin, minä ja mieheni emme tarvitse luottokortteja jakaaksemme yhteiset menomme. Se maksaa, jolla on sillä hetkellä rahaa. Hyvin on toiminut tämäkin systeemi. [/quote] Eli molemmilla ei aina ole, no tulihan se syy sieltä miksi on Visa Electron käytössä. Hyvin epämäärinen on tuo menojen jakamistapa. Mainitsemasi systeemihän suosii, voi jopa sanoa että ruokkii, nimenomaan sitä holtittomampaa rahan käyttäjää. [/quote] Kiitos ylenkatsovasta kommentistasi, se oli typerän yleistävä. Meillä molemmilla on aina rahaa, asumme omistusomakotitalossa mukavalla alueella, meillä on auto, lapsi ja elämme varsin mukavaa elämää noin muutenkin. Huonekalumme ja autokin on maksettu heti, meillä ei siis ole osamaksuja mihinkään suuntaan. Mihin siis tarvitsemme luottokorttia, kun ilman sitäkin osaamme käyttää rahaa? [/quote] Minä en ole ylläolevan kirjoittaja, mutta vastaan silti. Miten maksat ulkomailla? Miten ostat matkat (luottokortissa vakuutus)?

[/quote]

Käymme harvoin ulkomailla, joten se ei ole syy hankkia luottokorttia.

[/quote]

Oot vaan köyhä etkä saa sitä. On epävalidi peruste olla hankkimatta korttia vain sen takia että harvoin käytte ulkomailla. Luottokortti on maksuton, Visa Electron ei ole, joten vaikka käy harvoinkin, luottokortti on parempi

[/quote]

Hei nyt :D

Emme tarvitse luottokorttia. Miten se on teiltä pois?

Vierailija
151/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 16:11"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:57"] [quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:54"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:25"]No huh mitä herkuttelijoita!  Meillä menee max 2000€/kk ruokiin ja meitä on kaksi aikuista ja kahdeksan lasta, sekä kaksi koiraa, kolme kisua ja kaksi ponia. [/quote] En ymmärrä. Laskin juuri, että jo tänään on ruokaamme mennyt yli 50 euroa (tässä vaiheessa päivää). Meitä on kaksi aikuista ja vauva. Aamiainen: 2 avokadoa, cashew-pähkinöitä, Helsingin meijerin jogurttia 5 dl, tuoreita mustikoita kaupasta, kolme sämpylää leipomosta, kahvia (kaneli-cappuchinot, espressot), luomuvuohenjuustoviipaleet, tuoretta fenkolia, 2 tomaattia, rucolaa Lounas: Sushilajitelma, ostettu valmiina ruokakaupasta (32 euroa), misokeitto, japanilainen salaatti (itse tehty), wasabi, soija Jälkkärikahvit kohta ja sen kanssa Herkun tiskiltä ostettua Mudcakea, tuoreita vadelmia ja luomuvaniljajätskiä. Lisäksi vauvan ruoat. Illallisen jälkeen on satanen rikki helposti. Arkena jäänee alle 100 euroa / päivä, sillä mies syö lounaan töissä ja minä en tee itselleni kuin jotain pientä. Eli ei tarvitse olla mikään herkuttelija tai tuhlari, että tuon summan saa kulumaan. Menee ihan normiruoallakin tuo summa. [/quote] :----D nauroin ääneen! Tää av on kyllä huippupaikka! [/quote] Ja kaiken lisäksi totta. Kerro miksi nauroit? Ihan oikeasti? Mitä te muut syötte? Kertokaa te, joilla menee alle 50 euroa / päivä joku esimerkki! [/quote] en ole tuo nauraja, mutta kerro toki, mitä ovat mielestäsi herkut, jos valmis sushi, tuoreet marjat talvella ja mudcake eivät sitä ole. [/quote] Ovathan nuo hyviä, mutta syömme joka päivä sellaista josta pidämme. Päätin jo lapsena, että aikuisena saan päättää mitä syön ja valitsen joka päivä ruoat, jotka tuovat mulle hyvän mielen. Mudcakea meillä ei ole usein, mutta jätskiä kyllä ja tuoreita marjoja joka päivä. Se rasia maksaa 2-4 euroa ja ostan aina mustikoita ja vadelmia ja välillä muitakin. Miten mä muuten saisin tähän aikaan vuodesta tuoreita marjoja? Ne on lapsellekin tärkeitä!

[/quote]

et sitten vastannut, eetä mitä ne herkut sulle on, miksi? Hyvää normiruokaa vain nuo sushit ja lähijätskit. 

Kuule, tuoreita marjoja ei tarvitse edes lapset ympäri vuoden. Pakastemarjat ajaa saman asian. Vaikka mitäpä se meille kuuluu, sinä saat rahasi käyttää niihin ihan vapaasti. Se vaan, että niiden lennättäminen Suomeen aiheuttaa melkoisen hiilijalanjäljen. Että sikäli se kyllä kuuluu meille kaikille.

Vierailija
152/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes 4000 ruokaan kuukaudessa? What? Mulla menee yksineläjänä 100 euroa kuukaudessa ruokakauppaan (tuossa mukana pesuaineet, vessapaperit ym. mitä nyt päivittäistavarakaupasta saa).

Miten voi edes noin paljon kuluttaa kuukauden aikana?

Vierailija
153/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 16:22"]

Emme ole kumpaakaan. Eikö olekin ihmeellistä?

[/quote]

On kolmaskin vaihtoehto ja se on se, että että pelkäätte rahankäyttönne riistäytyvän käsistänne luottokortillla. neljättä vaihtoehtoa ei oikeastaan oo eli mikä noista kolmesta?

[/quote]

Sekään ei ole syynä luottokortittomuuteemme. Voit ihan itse pähkäillä syytä, jos et usko, että se on se, että emme yksinkertaisesti tarvitse luottokorttia.

Vierailija
154/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 16:24"]

Sekään ei ole syynä luottokortittomuuteemme. Voit ihan itse pähkäillä syytä, jos et usko, että se on se, että emme yksinkertaisesti tarvitse luottokorttia.

[/quote]

Eli tämä perinteinen passiivisuus sitten, jollei ole sataprosenttisen selvää että jotain tarvitsee tehdä  niin sitten istutaan penkissä eikä tehdä mitään. Usko pois, luottokortista on paljon hyötyä.

Vierailija
155/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 16:27"]

[/quote]

Eli tämä perinteinen passiivisuus sitten, jollei ole sataprosenttisen selvää että jotain tarvitsee tehdä  niin sitten istutaan penkissä eikä tehdä mitään. Usko pois, luottokortista on paljon hyötyä.

[/quote]

On varmasti hyötyä, jos haluaa ostaa nytheti 2000 euron sohvan ja tili näyttää satasta.

Vierailija
156/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 16:27"]

[/quote]

[/quote]

Mitä hyötyä? Mielenkiinnosta. 

Meillä miehellä se on, muttei sitä koskaan käytetä. 

Äkillisiä kuluja kuten jääkaapin tms hajoamista varten on vakuutus, ulkomaanmatkoja ollaan tehty ilman luottokorttia täysin onnistuneesti. En keksi syytä miksi sitä pitäisi käyttää kun debit kortilla saa tehtyä kaiken mahdollisen.

Vierailija
157/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naureskeltiin tuossa miehen kanssa, että me elettäs noilla tuloilla herroiks (4000 + 2100 = 6100). Vois kevyesti laittaa 2000e lainan lyhennykseen ja silti jäis vielä hyvin rahaa muuhun elämiseen. Kämppä ois 10v maksettu. Mutta toiset ne tuhlaa melkein 4000e ruokaan..äly hoi, älä jätä :D

Vierailija
158/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 16:29"]

On varmasti hyötyä, jos haluaa ostaa nytheti 2000 euron sohvan ja tili näyttää satasta.

[/quote]

ihan miten vaan, itse asiassa olen se kenellä oli 520 000EUR osakkeissa ja 164 000 EUR Applessa, nyt on enempi molemmissa ja maksan ihan kaiken luottokortilla.

Vierailija
159/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 16:29"]

[/quote]

ihan miten vaan, itse asiassa olen se kenellä oli 520 000EUR osakkeissa ja 164 000 EUR Applessa, nyt on enempi molemmissa ja maksan ihan kaiken luottokortilla.

[/quote]

Niin?

Minunkin pitäisi siis alkaa ostaa kaikki luottokortilla koska minulla ei ole tuollaisia sijoituksia koska sinäkin maksat luottokortilla vaikka sinulla on? Vai mikä oli tämä pointti?

Vierailija
160/191 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekisitte ihan oman aloituksen tuosta, onko luottokortti järkevä vai ei (minun mielestäni ei ole)...

Huhhuh, tiesin kyllä, että luomu on kallista, mutta en sen uskonut tonneja kuitenkaan maksavan. Tyydyn jatkossakin vain siihen, että pyrin suosimaan halpaa kotimaista. Tarpeeksi luomua minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan