En ymmärrä "toisia naisia"
En ymmärrä, miksi KUKAAN nainen haluaisi juosta perheellisen ukkomiehen perässä? Se osoittaa mielestäni suurta itsekunnioituksen puutetta, ajattelemattomuutta ja suoraan sanottuna myös pahantahtoisuutta.
Sellainen ukko, joka on perustanut perheen (eli tehnyt elämän suurimman sitoumuksen toiseen ihmiseen) ja kuitenkin ilolla pitää sivusuhdetta, on aina itsekäs, jollei jopa narsisti. Kieltäydyn uskomasta, että sellaisessa ihmisessä on mitään sen arvoista, että häneen kannattaisi tarrautua kaikin voimin oman elämän kustannuksella. Minusta on aivan pöyristyttävää nostattaa tuollaisen täysin kelvottoman ukon jo ennestään suurta egoa.
Mikseivät nämä toiset naiset yhtään kunnioita itseään? Tulevat käytetyiksi, jotta kelvoton ukkomies saisi vähän lomaa lapsiperhearjesta. Eikö näiden naisten OMA ELÄMÄ ole yhtään tuon arvokkaampaa? Eletään varjossa toisen ihmisen elämää toivoen, että jos se kumminkin vielä jättää perheensä.
Ja vaikka kuinka nämä toiset naiset sanoisivat olevansa syyllisyydentuntoisia ja välittävänsä turjakkeensa lapsista, en voi uskoa sellaista hetkeäkään. Joo-o, lapset varmaan ovat vain tyytyväisiä, kun isä on onnellinen. Ketään lasta maailmassa ei voisi haitata perheen tulehtunut tilanne ja mahdollinen hajoaminen, kunhan vain isi on tyytyväinen... Oksettavaa.
Enkä myöskään usko, että toiset naiset ovat koskaan aikuisten oikeasti miettineet, miltä tuntuisi olla tuon ukkomiehen vaimo. Niin mutta joo, kyseessähän on vain hullu akka, jonka vuoksi viaton mies on saanut kärsiä. Hohhoijaa.
Ette tule toiset naiset saamaan minulta tippaakaan myötätuntoa. Herätkää elämän realiteetteihin ja hankkikaa oma elämä.
Kommentit (66)
Miksi miehiä ei kutsuta toisiksi miehiksi kun heillä on suhde varattuun naiseen?
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 10:49"]
Miksi miehiä ei kutsuta toisiksi miehiksi kun heillä on suhde varattuun naiseen?
[/quote]
Kutsutaanhan niitä.
Edelleen 17. Voin täysin allekirjoittaa mielipiteesi. Näin se vaan on. 41/2v on eletty salaisia tapaamisia, enkä kadu hetkeäkään. Ei tämäkään helppoa elämää ole, mutta onnellinen olen, että olen saanut kokea jotain näin ihanaa, ja ikää on jo 55
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 10:42"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 10:26"]Kiitos 17. Eipä kyl kannattaisi tuomita ketään suoralta kädeltä. Asioissa on niin monta ulottuvuutta. Itsekin toisena naisena olleena, elämää kokeneena, tiedän mistä puhun. Katsokaa peiliin kun arvostelette toisia, on asiat sit niin tai näin. Ja suurena kliseenä vaikkakin hiton totta, niin PUHUKAA.
[/quote]
Jokaisella on omat syynsä, mutta jos vertaan itseäni vuosi sitten ja nyt - olen täysin eri ihminen..olen elossa, tartun hetkeen, nautin pienistä asoista ja nautin siitä mitä kaikkea tämä salainen tuo elämääni. Olen yli 40 ja ensimmäistä kertaa koen että joku himoitsee ja haluaa minua naisena. Mutta en kiellä sitä eikö olisi itsetutkiskelun paikka miksi teen väärin..? Miksi salainen tekee väärin? Miksi emme ole yhdessä vaikka kemia on mieletön ja seksi taivaallista? Miksi hänelle on helppo puhua kaikesta?
Vuosi sitten olin niin maassa ...masennuksen kokeneena aavistin sen tulevan. Turvauduin musiikkiin..päätin elää hetkessä päivä kerrallaan. Ja sitten tämä valopilkku (jota en koskaan voi saada) tuli elämääni. En ole katinut hetkiä joita hänen kanssaan olen viettänyt.
Jos jonkun mielestä olen ihmissaasta..saa hän ajatella niin. Itse menen tällä "one life, live it" periaatteella...
nro17
[/quote]
jatkan vielä, että alusta asti on ollut selvää että hän ei eroa. Itsestä en ole niin varma..jos eroan ja elämään kävelee joku uusi on salainen valmis luopumaan minusta. 17
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:02"]Edelleen 17. Voin täysin allekirjoittaa mielipiteesi. Näin se vaan on. 41/2v on eletty salaisia tapaamisia, enkä kadu hetkeäkään. Ei tämäkään helppoa elämää ole, mutta onnellinen olen, että olen saanut kokea jotain näin ihanaa, ja ikää on jo 55
[/quote]
17 ymmärtää. Minä löysin seksuaakisuuteni hänen kanssaan..ehkä sinun iässäsi olen oikeasti onnellinen ja juon aamukahvit rakkaan kanssa(joka on joku muu kuin hän).
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 10:32"]
Tässä unohdetaan kokonaan se varattujen miesten rooli ja heidän käyttämänsä vakiotemput: saadaan toinen nainen tuntemaan itsensä spesiaaliksi, mustamaalataan omaa vaimoa, annetaan enemmän tai vähemmän ymmärtää että tästä kakkosnaisesta tulee vielä ykkösnainen, kunhan sitä ja tätä ja tota käy ensin. Täten mies oikeuttaa pettämisen sekä itselleen että tuolle naiselle, esimerkiksi siis kertomalla ettei vaimo kotona anna, mikä lienee se yleisimmin käytetty oikeutustapa. (vaikkei se välttämättä olisi edes totta.) Saadaan toinen nainen uskomaan, että "en minä yleensä petä, en ikinä pettäisi, mutta sinä olet niin ihana ja jano ajoi janoisen juomaan vettä lähteestä."
Jokainen tietää miten ihastuminen ja rakastuminen saa pään sekaisin. Tuossa tilanteessa ei halua ehkä myöntää itselleen että ei tästä ikinä mitään tule, vaan roikkuu ja toivoo että jos mielyttää miestä, se vielä ihastuu minuun. Joillain on motiivina varmasti oma heikko itsetunto ja jonkinlainen valtapeli, ja saa nautintoa siitä että voi kokea olevansa "parempi" kuin vaimo. (vaikka oikeasti vaimo saa nauttia siitä ykkösnaisen paikasta toisen ollessa pelkkä salapano ja hetken hupi.)
Sitä on myös helppo unohtaa omat moraalinsa jos ei ole minkäänlaista tarttumapintaa miehen perhe-elämään, ja se elää vain miehen kertomuksissa. Jos ei tunne koko ihmisiä näöltä tai tiedä heistä mitään ja mies vielä puhuu perhekuviositaan negatiivisesti ja/tai elää kuten niitä ei olisi, on ihastuneena rakkaushormonien sekoittamana helppo vähän lipsua. Tai sitten ihminen on itsekäs. Olen ollut itse toisena naisena ja vasta vähän vanhempana tunnistin nämä käyttäytymismallini ja niiden syyt, sekä kyseisen tilanteen valta-asetelman joka ei ollut mitenkään reilu. Eihän se mies minua oikeasti mitenkään hyvin edes kohdellut tai koskaan olisi tehnyt minusta julkista tyttöystäväänsä. Minä olin ehkä nuori, itsekäs, hyväuskoinen ja hölmö, mutta mies oli aikamoinen manipuloiva sika joka sai itseään nuoremman tytön puhuttua puolelleen "tunnustamalla tunteitaan" ja hukuttamalla kehuihin ja puhumalla tilanteet itselleen suosiollisiksi. Sanoi muuten, ettei vaimolta kotona saa seksiä...
[/quote]
Viisasta puhetta.
Minulle kävi niin, että jouduin varatun pauloihin hänen valehdeltuaan olevansa vapaa. Olen jyrkästi pettämistä vastaan, mutta oli järkyttävän vaikeaa irrottautua miehestä kun ennätti häneen rakastua. Olen todella viisastunut ja tarkastan miehen taustat ennen tapailun aloittamista. Pettäminen on hyvin yleistä ja ilmeisesti juuri netti on villiinnyttänyt tietyn miestyypin.
No onko se niin vaikeaa sanoa, että ei mitään ennen kuin mies on sinkku?! Vaikka olisi kuinka mun unelmien mies, niin kieltäytyisin, jos tietäisin hänen olevan varattu. En voisi olla mukana aiheuttamassa hänen puolisolleen sellaista paskaa, vaikken kyseistä henkilöä millään tavalla tuntisikaan. Iha läpäläpää toi, että vain pettäjä on syyllinen, ei se kolmas pyöräkään vahingossa kaikkea tee. Eri asia ovat nämä, joille pettäjä ei kerro olevansa varattu.
Ja joo, voihan siitä kehittyä vuosisadan rakkaustarina. Mutta voi odottaa myös, että suhde on ohi ensin.
Ei läheskään aina se toinen nainen "juokse varatun perässä". Monet haluavat varatusta vain seksi- tai muuta tilapäistä seuraa ja mikäs siinä sitten, jos molemmat siihen tyytyy.
Itselläni on 48 vuotta elämänkokemusta ja oikeastaan kaikki on nähty ja koettu. Tuomita en viitsi ketään enkä pahemmin ihmetelläkään muiden ratkaisuja.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 09:55"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 09:51"]
Minäkään en ymmärrä, mutta syyttömiä he eroihin ovat. Kolmaspyörä ja petetty ovat syyttömiä, syypää on ainoastaan pettäjä. Saahan minuakin vaikka kuka ukko yrittää, se on minusta kiinni mitä tapahtuu. Ja minä näytän ovea jokaiselle, koska omaa miestä en petä ♡
[/quote]
Minusta myös kolmannen pyörän olisi mietittävä omaa rooliaan koko sopassa. Sitä ei nimittäin voi kieltää, että myös kolmas pyörä on osaltaan aiheuttamassa stressiä ja kärsimystä miehen lapsille. On vain tavattoman itsekästä ylläpitää suhdetta ihmiseen, jolla on perhe. Siitä olen samaa mieltä, että varsinkin pettäjä on kuviossa täysi turjake.
ap
[/quote]
Mitä jos ukkomies on sanonut olevansa sinkku?
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:42"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 09:55"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 09:51"] Minäkään en ymmärrä, mutta syyttömiä he eroihin ovat. Kolmaspyörä ja petetty ovat syyttömiä, syypää on ainoastaan pettäjä. Saahan minuakin vaikka kuka ukko yrittää, se on minusta kiinni mitä tapahtuu. Ja minä näytän ovea jokaiselle, koska omaa miestä en petä ♡ [/quote] Minusta myös kolmannen pyörän olisi mietittävä omaa rooliaan koko sopassa. Sitä ei nimittäin voi kieltää, että myös kolmas pyörä on osaltaan aiheuttamassa stressiä ja kärsimystä miehen lapsille. On vain tavattoman itsekästä ylläpitää suhdetta ihmiseen, jolla on perhe. Siitä olen samaa mieltä, että varsinkin pettäjä on kuviossa täysi turjake. ap [/quote] Mitä jos ukkomies on sanonut olevansa sinkku?
[/quote]
Minulle on käynyt niin, että varattu nainen kertoi olevansa sinkku.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 10:04"]
Jos kotona on kaikki hyvin, ei ole tarvetta pettää. Eli pää pois sieltä perseestä, te "ykköset".
[/quote]
Ei missään perheessä kaikki ole kotona hyvin koko aikaa. Tyhmeliini. Se on elämää.
Aivojen rakastumiskemia on hyökkäys normaalia käytöstä vastaan. Voi kuvitella kuinka samoissa aivoissa taistelevat rakastumismolekyylit ja normaalimolekyylit. Rakastumismolekyylit jaksavat jonkin aikaa pysyä voitolla. Ja nämä rakastumismolekyylit taistelevat sen aikaa varatun miehen puolella. Sitten normaalimolekyylit pääsevätkin voitolle ja varattu mies heitetään toisen naisen lihasvoimien avittamana ulos elämästä.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 09:45"]
Hyviä miehiä on vain niin vähän. Miksi vain sinulla olisi oikeus sellaiseen ja toisen pitäisi tyytyä johonkin luuseriin? Siksi että sinä ehdit ensin?
[/quote]
Siis sä luulet saavasi hyvän miehen paneskellessasi valehtelevan petturin kanssa?? Jos hyvää miestä haluaa, niin eikö juuri silloin kannattaisi pitää näppinsä erossa varatuista?
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:06"]Aivojen rakastumiskemia on hyökkäys normaalia käytöstä vastaan. Voi kuvitella kuinka samoissa aivoissa taistelevat rakastumismolekyylit ja normaalimolekyylit. Rakastumismolekyylit jaksavat jonkin aikaa pysyä voitolla. Ja nämä rakastumismolekyylit taistelevat sen aikaa varatun miehen puolella. Sitten normaalimolekyylit pääsevätkin voitolle ja varattu mies heitetään toisen naisen lihasvoimien avittamana ulos elämästä.
[/quote] Itse väittäisin, että vaikka olisi kuinka rakastunut, pystyy ihminen olemaan erossa varatusta jos on tiettyä luonteen lujuutta. Itkee ja pysyy erossa, mutta kykenee siihen kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:42"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 09:55"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 09:51"] Minäkään en ymmärrä, mutta syyttömiä he eroihin ovat. Kolmaspyörä ja petetty ovat syyttömiä, syypää on ainoastaan pettäjä. Saahan minuakin vaikka kuka ukko yrittää, se on minusta kiinni mitä tapahtuu. Ja minä näytän ovea jokaiselle, koska omaa miestä en petä ♡ [/quote] Minusta myös kolmannen pyörän olisi mietittävä omaa rooliaan koko sopassa. Sitä ei nimittäin voi kieltää, että myös kolmas pyörä on osaltaan aiheuttamassa stressiä ja kärsimystä miehen lapsille. On vain tavattoman itsekästä ylläpitää suhdetta ihmiseen, jolla on perhe. Siitä olen samaa mieltä, että varsinkin pettäjä on kuviossa täysi turjake. ap [/quote] Mitä jos ukkomies on sanonut olevansa sinkku?
[/quote]
Silloin nainen ei tiedä olevansa "toinen nainen", joten ei tietenkään ole ollut itsekästä olla sellaisessa suhteessa. Mutta heti kun asian saa tietää, pitäisi jo oman itsekunnioituksen kertoa, että ukko on kelvoton eikä sen kanssa kannata olla. ap
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 10:04"]
Jos kotona on kaikki hyvin, ei ole tarvetta pettää. Eli pää pois sieltä perseestä, te "ykköset".
[/quote]
Toisillehan pettämiseen ei muuta tarvita kuin että tilaisuus tekee varkaan. Toiset taas pakenevat arjen harmautta salasuhteisiin, vaikka kotona ei mitään sen kummempaa vikaa olisikaan. Ehkä kakkostenkin kannattaa ottaa se pää pois perseestä ja miettiä, että kannattaako ihan jokainen nyyhkyjuttu kamalasta, pihtaavasta ja nalkuttavasta vaimosta uskoa, mitä nämä petturit silmät kirkkaina sepittävät.
Olin itse naiivi kakkonen nuorena. Uskoin miehen vakuutteluun siitä, kuinka meidän rakkautemme oli parasta mitä hänelle on tapahtunut, kuinka ei vaimoaan ollut koskaan rakastanutkaan, meni naimisiinkin tämän kanssa koska nainen tuli raskaaksi. Vaimo oli suunnilleen hirviö miehen kertomusten mukaan. Ruma ja huolittelematon, lihava, aina vihainen ja epäystävällinen ja seksiäkään ei ollut ollut lainkaan enää vuosiin.
Kerran sitten satuin sattumalta miehen kotipaikkakunnalle työmatkalle. Näin miehen perheensä kanssa ruokakaupassa. Kaksi kouluikäistä lasta oli, ja tukevasti raskaana oleva, mielestäni oikein nätti vaimo, joka vaikutti hyväntuuliselta ja hymyilevältä. Mieskin vaikutti hyväntuuliselta ja hymyilevältä hänen seurassaan. Ja kun hän huomasi minut, hän meni ihan vakavaksi.
En sanonut mitään enkä myöskään ottanut mieheen enää yhteyttä. Hän itse soitteli perään pari kertaa mutta jätti siihen kun en paljon selityksiä jaksanut kuunnella. Samalla paikkakunnalla asuvalta kollegalta kuulin myöhemmin että ovat edelleen naimisissa ja liitto vaikuttaa voivan hyvin, jota oli aina muutenkin vaikuttanut. Ja heidän esikoisensa kuulemma oli syntynyt runsas vuosi häiden jälkeen. Eli mies oli valehdellut minulle ihan kaikesta.
Kiitos sinulle ajatuksista 58!!!!!
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 10:26"]Kiitos 17. Eipä kyl kannattaisi tuomita ketään suoralta kädeltä. Asioissa on niin monta ulottuvuutta. Itsekin toisena naisena olleena, elämää kokeneena, tiedän mistä puhun. Katsokaa peiliin kun arvostelette toisia, on asiat sit niin tai näin. Ja suurena kliseenä vaikkakin hiton totta, niin PUHUKAA.
[/quote]
Jokaisella on omat syynsä, mutta jos vertaan itseäni vuosi sitten ja nyt - olen täysin eri ihminen..olen elossa, tartun hetkeen, nautin pienistä asoista ja nautin siitä mitä kaikkea tämä salainen tuo elämääni. Olen yli 40 ja ensimmäistä kertaa koen että joku himoitsee ja haluaa minua naisena. Mutta en kiellä sitä eikö olisi itsetutkiskelun paikka miksi teen väärin..? Miksi salainen tekee väärin? Miksi emme ole yhdessä vaikka kemia on mieletön ja seksi taivaallista? Miksi hänelle on helppo puhua kaikesta?
Vuosi sitten olin niin maassa ...masennuksen kokeneena aavistin sen tulevan. Turvauduin musiikkiin..päätin elää hetkessä päivä kerrallaan. Ja sitten tämä valopilkku (jota en koskaan voi saada) tuli elämääni. En ole katinut hetkiä joita hänen kanssaan olen viettänyt.
Jos jonkun mielestä olen ihmissaasta..saa hän ajatella niin. Itse menen tällä "one life, live it" periaatteella...
nro17