Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä Alexan kämpästä?

Vierailija
20.02.2015 |

Katsoin tuossa Alexan uuden asunnon esittelyn. Ihan kiva. Mutta olohuone tukkoinen, liian iso sohva. Keittiössä olisin integroinut jääkaapin ja laittanut hienon liesituulettimen. Ja miksi makuuhuoneessa on noin jäätävän kokoinen tv? Mun mielestä tv ei sovi yleensä makuuhuoneeseen ollenkaan. Olisi laittanut toiseen makkariin mieluummin. Kylpyhuoneessa olisi pitänyt olla lasiseinä eikä mitään inhaa suihkuverhoa. Vaatehuone oli kyllä kiva. Ja se iso taulu olohuoneessa, ihan tajuttoman hieno.

http://alexadagmar.com/category/apartment-blog/

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
25.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:15"]

tosi kaunis asunto, 100 tuhatta on hirveä määrä rahaa joka menee remonttiin. Kaikkia ei aina saa takaisin myynnissä. Ja sijoitushan tämä alexalle on. Jääkaapin vieressä on mikro ? kylmä vst kuuma, todella tyhmä veto ja lisäksi on vain 1 vessa. Mieti kun toinen on istunnolla, toinen tulee toisesta ovesta. Tai yrität vessaan ja se o lukossa vaikka kukaan ei ole sisällä. 2 ovinen kylppäri on tosi epäkäytännöllinen.

Näitä muutamaa epäkohtaa lukuunottamatta asunto on todella kaunis, paljon on tehty työtä että alkuperäisestä on tälläinen helmi tullut. Jälleenmyyntiä silmällä pitäen asunto sopii vain pariskunnille tai yksineläjälle, ei lapsiperheelle, juuri vessan puutteen takia. Lapsiperheessä ei yhdellä kylppärillä pärjää.

Kyllä joku pärjää, mutta ei ne, jotka noissa kulmilla asuu.

[/quote]

Onko sulla kokemusta kaksiovisesta vessasta? Meillä on ollut sellainen parikymmentä vuotta ja täytyy sanoa, että on todella hyvä ratkaisu. En muista, että koskaan olisi jäänyt ovi lukkoon. Itsestään selvyytenä suunnittelin vapaa-ajanasunnolle samanmoisen.

Vierailija
102/111 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 23:29"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 22:36"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:53"]

Katsoin tuossa Alexan uuden asunnon esittelyn. Ihan kiva. Mutta olohuone tukkoinen, liian iso sohva. Keittiössä olisin integroinut jääkaapin ja laittanut hienon liesituulettimen. Ja miksi makuuhuoneessa on noin jäätävän kokoinen tv? Mun mielestä tv ei sovi yleensä makuuhuoneeseen ollenkaan. Olisi laittanut toiseen makkariin mieluummin. Kylpyhuoneessa olisi pitänyt olla lasiseinä eikä mitään inhaa suihkuverhoa. Vaatehuone oli kyllä kiva. Ja se iso taulu olohuoneessa, ihan tajuttoman hieno.

http://alexadagmar.com/category/apartment-blog/

[/quote]

Telkkari makuuhuoneessa on huonoa fengshuita:) Mielestäni ei vain kuulu telkkari ja työvälineet tai muu elektroniikka makkariin jossa on tarkoitus rauhoittua tai viettää laatuaikaa kumppanin kanssa... Siis jos ihmisillä on telkkari jo olohuoneessa, luulisi sen riittävän ellei ole joku tv-addikti:) En nyt tässä kirjoita siis tuosta bloggarista vaan ihan yleisesti.

[/quote]

Sitä laatuaikaa kumppanin kanssa voi viettää vaikka elokuvia katsellen... Omasta puolestasi voit tietysti puhua, mutta kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia eivätkä tee samoja juttuja. Onko kirjat kuitenkin sallittu sun makkarissa? Kaunokirjallisuus vai tietokirjatkin? Entä tenttikirjat? Miten lehdet? Saivartelua ehkä, mutta nillittäminen tv:stä on vähän vanhanaikaista. Kukin rentoutuu tyylillään, tv:stä ei ole pakko katsoa sitä hömppää, mitä tv-kanavat suoltavat ulos, vaan sitä kautta voi katsoa niitä leffoja, musiikkivideoita, laittaa vaikka takkatulivideon pyörimään jne. jne. 

[/quote]

Voi toki katsoa leffoja ja sarjoja rentoutuakseen, tarkoitin lähinnä että mielestäni on vähän erikoista että  jos olisi olkkarissa telkkari, että se löytyisi myös makkarista. Luulisi yhden tv:n riittävän kuitenkin taloudessa, ellei kaikki aika mene sen ääressä... En ole edes mikään fengshui friikki vaan mielestäni monet sen perusopeista on ihan järkeviä. Yleensä vaan telkkarin ja muun elektroniikan valo voi vaikuttaa unen saantiin ja toiset nyt vaan tykkää rauhoittaa makkarin ihan vain rentoutumiselle tai sen kumppanin kanssa vietetyn ajan käyttämiseen. Joissain hotelleissa ehkä ihan kivakin jos on telkkari sängyn päädyssä, mutta en vain itse kotiini sellaista ratkaisua halua. Kukin toki tyylillään, jos joku tykkää telkusta makkarissa niin siitä vaan. :) En nyt tiedä onko se erityisen vanhanaikaista ja nillittämistä jos osallistuu tähän keskusteluun, kaipa tänne jokainen omia mielipiteitään on vapaa kirjoittamaan. Kyllähän jotkut haluaa telkkarin saunaan ja kylppäriin ja keittiöönkin, ihmisiä on niin erilaisia. Mikä sitten on sitä rentoutumista kellekin, minulla omat tapani ja toisilla omansa... :)

" Missourissa sijaitsevan Sleep to Live -Instituutin johtajan, tohtori Robert Oexmanin mukaan makuuhuoneessa sijaitsevat elektroniset laitteet, kuten televisio, matkapuhelin, tietokone, sähkökirja ja dvd- soitin ovat haitaksi unelle ja läheisyydelle kumppanin kanssa. Uniasiantuntijoiden mukaan teknologia tunkeutuu ihmisten elämään, kun heidän tulisi keskittyä rauhoittumaan unen saamiseksi. Ihmisten ympäröidessä itsensä teknologialla, sekä nukkumiselle että kumppanin kanssa jaetulle läheisyydelle jääkin yhä vähemmän aikaa. Altistuminen laitteista hohkaavalle valolle yöllä vähentää lisäksi melatoniini- nimisen hormonin kehitystä kehossa. Melatoniini puolestaan auttaa ihmistä nukahtamaan. Ihminen tarvitsisi yhdestä-kahteen tuntia rauhoittumisaikaa aivoja stimuloivilta ulkoisilta ärsykkeiltä, jotta aivot voisivat aloittaa nukkumisprosessiin valmistautumisen rauhassa. Uniasiantuntijat kehottavatkin ihmisiä joko poistamaan turhan teknologian makuuhuoneistaan ja rauhoittamaan makuuhuoneen pelkästään nukkumiselle, tai edes vähentämään laitteiden käyttöä ennen nukkumaanmenoa."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lattia <3

Vierailija
104/111 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva kämpän pohja, aivan ihanat esim ovet, ikkunat jne. Kylppärin pinnoista tykkäsin kanssa, mutta omaan makuuni liian pieni. Ihanan valkoinen, oon itse rakastunut valkoiseen just nyt. Olkkarin taulu tosi hieno ja ihana iso sohva!! Keittiön pöytä ei ihan mun makuun. Muuten vaikea sanoa, kovin kodikkaalle ei vakkuttanut, enkä ottaisi tuollaista ns "loppuelämän kodiksi", missä kavatetaan lapset ja niin edelleen, mutta todella hieno asunto silti. Ja luultavasti kodikkuutta tulee, kun asunnon sisustus on valmiimpi :)

Vierailija
105/111 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten se ei saa yhtään kunnollista kuvaa siit kämpästään. Kaikki kuvat pelkkää valkoista mössöä

Vierailija
106/111 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat ja rakkaat.

Vierailija
107/111 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 10:16"]

No, jos vertaa muihin blogikoteihin (esim Alexan ja Xenian koteja toisiinsa), niin kyllä tämä Alexan koti vie 100-0.    Tyylikkään, laadukkaan ja ajattoman näköisiä valintoja, jotka kestävät aikaa ja sopivat talon henkeen. Versus sitten Ikea-kodit tai ranskalainen maalaisromantiikka -hörsöilyt... 

[/quote]

Totta, mutta täytyy kuitenkin muistaa että suurin osa sisustaa vähän eri budjetilla kuin Alexa. Sen takia kaikki Ikeasta. Mutta Alexalla on kyllä hyvä maku.

Vierailija
108/111 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 20:08"]

Siis miten se ei saa yhtään kunnollista kuvaa siit kämpästään. Kaikki kuvat pelkkää valkoista mössöä

[/quote]

Mua ärsyttää sama. Niin ylivalottuneita, ettei niistä saa mitään selvää.

Marmoria alkaa olla kämpässä ihan liikaa. Koko kylppäri on marmoria ja keittiön tasot ja ruokapöytä ja työpöytä ja sohvapöydät. Luulis, että alkaa kyllästyttää, kun sitä saa katsella joka paikassa.

Tykkäsin edellisestä asunnosta, mutta nyt on jotenkin vedetty kaikki hyvät ideat överiksi.

Vierailija
109/111 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaisko sille sanoo että menis johonkin valokuvauskurssille. Kalliit kamerat löytyy mutta jälki ihan hirveetä

Vierailija
110/111 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toi vieläkin vaan on aika upea kokonaisuus mun silmään, ja toi on tuon rempan jälkeen kyllä tosi arvokas kiinteistö Suomen mittakaavassa.

Yllättävän kiva toi musta Boknäs tv-taso. Mä en olisi osannut mustaa valita, koska vierastan vähän isoja mustia pintoja. Mutta yllättävän makean näköinen kyllä. Marmoriset pyöreät sohvapöydät ovat ihanat. Saatanpa tuollaisen itsekin Zarrosta hankkia.

Siitä olen kyllä samaa  mieltä, että marmoria on jo vähän liikaakin. Keittiön ja kylppärin lisäksi noita marmoripöytiä. Se on mun makuun vähän tårta på tårta jo. Osan marmorista olisi voinut vaihtaa johonkin muuhun laadukkaaseen materiaaliin. Tuohon keittiöön olisi voinut sopia kaunis massiivipuutasokin. 

Vierailija
111/111 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää lähinnä jonku eläkeläispariskunnan kämpältä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi