Mitä mieltä Alexan kämpästä?
Katsoin tuossa Alexan uuden asunnon esittelyn. Ihan kiva. Mutta olohuone tukkoinen, liian iso sohva. Keittiössä olisin integroinut jääkaapin ja laittanut hienon liesituulettimen. Ja miksi makuuhuoneessa on noin jäätävän kokoinen tv? Mun mielestä tv ei sovi yleensä makuuhuoneeseen ollenkaan. Olisi laittanut toiseen makkariin mieluummin. Kylpyhuoneessa olisi pitänyt olla lasiseinä eikä mitään inhaa suihkuverhoa. Vaatehuone oli kyllä kiva. Ja se iso taulu olohuoneessa, ihan tajuttoman hieno.
Kommentit (111)
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 12:33"]
Mikä tuolla asunnossa pisti sitten silmään negatiivisella tavalla?
[/quote]
Vähänkö huvitti tuo avautumisesi :). Sen mukaan negatiivista oli siis se, että asunnossa kaikki ei ollutkaan sisutettu ja suunniteltu sinun toiveidesi mukaan, vaikka tv makkarissa olikin kiva.
Keittiössä liian vähän tilaa, koska sinä tykkäät leipoa ja kokata; sohva vääränlainen, koska mielestäsi nojatuolit sopisivat paremmin; kylppärin allas vääränlainen, koska... perusteluja ei edes ollut, paitsi että se oli omasta subjektiivisesta mielestäsi huono.
Sinun kannattaisi mieluummin avata oma ketju, jossa kerrot omista sisustusmieltymyksistäsi, kuin sekoittaa niitä jonkun bloggaajan mieltymyksiin.
Oikeesti, marmoria... Hirveetä -90 marmoria hyi helkutti! Ja sohva on malliltaan kiva mutta mikä rätti siinä on päällä???? Kaamean näköinen tolla 'päällysteellä'. Muuten ihan ok mutta persoonaton. Huoneratkaisut on hienosti tehty ja kaapistot on kivoja, kattoon asti, ledit hyvin laitettu ja lattia ihan kiva. Mutta marmoria, MIKSI???
Mitä ihmettä 45 keuhkoay? Tässä ketjussa ap kysyy, mitä mieltä muut ovat Alecan kämpästä. Eikö tässä sitten kuulu kertoa oma mielipiteensä sisustuksesta? Ne Alexan mieltymyksethän tulee asunnosta esiin, joten mistä täällä pitäisi sitten keskustella?
Kommentit "Ihan hieno, mutta ei ihan omaa tyyliäni" on toki kivoja, mutta eipä niistä paljon saa irti. Mikä ei ole omaa tyyliä? Hyvähän se on, että joku kertoo nimenomaan, mikä hänen mielestään siellä asunnossa mättää. Sitä kutsustaan KESKUSTELUKSI.
45, luepa ketjun aihe uudelleen... :)
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 12:36"]Huhhuh kun täällä haisee kateus. Kukaan tuskin voi hyvällä omatunnolla sanoa, etteikä tuo asunto olisi kaunis kokonaisuutena.
Ja teille hyvät marmorikauhistelijat, marmorille on olemassa paljonkin erilaisia suoja-aineita ja sille tarkoitettuja pesuaineita. Ei ole vaikea hoitaa. Ainoa mitä ei kannata tehdä, on värjätä hiuksia tai käyttää hopeashampoota, mitä Alexa tuskin tekee. Punaviiniä en kaataisi mutta se ei liene kylppärissä ongelma. Kyllä mä jaksaisin tuon verran nähdä vaivaa saadakseni kaunista aitoa marmoria.
[/quote]
Makuja on erinlaisia. Itse en nähnyt mitään erikoista tuossa asunnossa.
Meillä on marmorikylppäri, ollut nyt viitisen vuotta ja se on pysynyt hyvänä ilman mitään erikoista varomista.
Mutta! meidän keittiön marmoritaso on vähän eri juttu, ja siinä on kans kova hoitaminen.
Marmori on niin kaunis, että laittaisin varmaan sen silti taas keittiön tasoksi.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 09:29"]Ihan kiva. Hirveän pieniä nuo hesalaisten asunnot on :(
[/quote] sitä se on kun asuu ihmisten ilmoilla ;)
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:04"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 09:29"]Ihan kiva. Hirveän pieniä nuo hesalaisten asunnot on :(
[/quote] sitä se on kun asuu ihmisten ilmoilla ;)
[/quote]
Miten 90 neliötä on pieni kahdelle?
Mun mielestä upea asunto. Toi lattia on kieltämättä aivan törkeän hieno. Marmoria en itse varmaan laittaisi tosin, mutta onhan se kieltämättä tosi arvokkaan näköinen ja sopii tohon tyyliin. Keittiötasoksi valitsisin jonkun muun kiven luultavasti tuolla budjetilla. Tohon Boknäsin sohvaan en ole myöskään ihan hulluna, kun en niin kovin välitä noista "ryppykankaista". Mutta pääpiirteittäin kyllä mun mielestä oikein tyylikäs. Varmana tuli asunnolle aika kivasti lisäarvoa, kun se taisi olla ostettaessa jossain 70-luvun kuosissa...
tosi kaunis asunto, 100 tuhatta on hirveä määrä rahaa joka menee remonttiin. Kaikkia ei aina saa takaisin myynnissä. Ja sijoitushan tämä alexalle on. Jääkaapin vieressä on mikro ? kylmä vst kuuma, todella tyhmä veto ja lisäksi on vain 1 vessa. Mieti kun toinen on istunnolla, toinen tulee toisesta ovesta. Tai yrität vessaan ja se o lukossa vaikka kukaan ei ole sisällä. 2 ovinen kylppäri on tosi epäkäytännöllinen.
Näitä muutamaa epäkohtaa lukuunottamatta asunto on todella kaunis, paljon on tehty työtä että alkuperäisestä on tälläinen helmi tullut. Jälleenmyyntiä silmällä pitäen asunto sopii vain pariskunnille tai yksineläjälle, ei lapsiperheelle, juuri vessan puutteen takia. Lapsiperheessä ei yhdellä kylppärillä pärjää.
Kyllä joku pärjää, mutta ei ne, jotka noissa kulmilla asuu.
Pesukone jossain kaapissa mutta kuivuri?? Hirveen ahdasta
Mä en ihan tajua näitä "Lapsiperheessä ei yhdellä kylppärillä pärjää" -juttuja, useimmissa asunnoissa ihan 1990-luvulle saakka on ollut yksi kylppäri. Ymmärrän, ettei yksi kylpyhuone ole ideaalitilanne, mutta kyllä sillä nyt varmasti pärjää. Etenkin tuossa asunnossa, koska ei tuo nyt mikään suurperheen koti kuitenkaan ole.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:18"]
Onko mainittu paljonko vastike?
[/quote]
Tossa talossa on mun muistaakseni aika pienet vastikkeet, sitä pidetään ihan hyvänä taloyhtiönä.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 11:21"]
Nro 22, tää voi tulla yllärinä mutta walk in closet EI tarkoita "kävele vesiklosettiin".
[/quote]
Tässä asunnossahan voisi vaikka tarkoittaakin;)
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:17"]
Vaatehuone on kaunis, kaipaa taas persoonaa. Peilin paikka hieman ihmetytti, eikö se ole niin matalalla että siitä hankala peilailla? Tai sitten kuva vääristää. Mutta avartaahan se huonetta noinkin.
[/quote]
Ehkä se onkin belfie-peili?
Noi sivut on tosi vaikeakäyttöiset älypuhelimella! :D Argh.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:19"]Mä en ihan tajua näitä "Lapsiperheessä ei yhdellä kylppärillä pärjää" -juttuja, useimmissa asunnoissa ihan 1990-luvulle saakka on ollut yksi kylppäri. Ymmärrän, ettei yksi kylpyhuone ole ideaalitilanne, mutta kyllä sillä nyt varmasti pärjää. Etenkin tuossa asunnossa, koska ei tuo nyt mikään suurperheen koti kuitenkaan ole.
[/quote]
Sitten, kun ostetaan poikaystävän kanssa oma asunto, niin mun ehdoton vaatimus on vähintään kaksi vessaa :D Vaikka olisi miten ihana talo muuten, niin ei onnistu, jos ei ole kahta vessaa. Minulla on crohnin tauti ja vessaan on joskus päästävä alle minuutin varoitusajalla, joten siitä en tingi. Tarpeeks helvetinmoista muutenkin jo :D
t. 17v
Miten tuo marmori reagoi esim. kalkkisaostumiin tai rauta- tai kuparipinttymiin?
Tykkaan kylla tosi paljon, ihan mahtava muutos alkuperaisesta ja upean kampan he ovat rempanneet, tyylikkaita valintoja tehneet joten hatunnosto noinkin nuorelle parille! Sisustusmaku on jokaisella tietenkin oma ja kamppa tulee lopussa nayttamaan "heidannakoiseltaan", mutta jos nyt pelkkaa asuntoa katsoo ilman sita, ihan huikee. Kelpais kylla itellekin!