Mitä mieltä Alexan kämpästä?
Katsoin tuossa Alexan uuden asunnon esittelyn. Ihan kiva. Mutta olohuone tukkoinen, liian iso sohva. Keittiössä olisin integroinut jääkaapin ja laittanut hienon liesituulettimen. Ja miksi makuuhuoneessa on noin jäätävän kokoinen tv? Mun mielestä tv ei sovi yleensä makuuhuoneeseen ollenkaan. Olisi laittanut toiseen makkariin mieluummin. Kylpyhuoneessa olisi pitänyt olla lasiseinä eikä mitään inhaa suihkuverhoa. Vaatehuone oli kyllä kiva. Ja se iso taulu olohuoneessa, ihan tajuttoman hieno.
Kommentit (111)
Ite en tykkää noista keittiön valinnoista; musta noi kaapistojen ovet, marmoritaso ja seinän tiiliseinätyylisesti asennetut laatat eivät jotenkin sovi yhteen. Samoin se sohva oli musta aika ryhditön kuvissa, tiedä sitten, miltä näyttää luonnossa. Marmorin veikkaan olevan vähän semmonen hetkellinen ihastus Alexalla ja varmasti jossain vaiheessa tohon kylppäriinkin kyllästyy...
Mutta parketti ja taulu ovat upeita, samoin asunto kokonaisuudessaan.
Onhan tuo tosi tyylikäs kokonaisuus, mutta omaan makuuni liian vaalea. Keittiöön olisin ottanut pelkistetymmät ovet ja kivitasot, eikä marmorikaan niin viehätä. Mut ihanan paljon säilytystilaa ja nuo ovet ja ikkunalaudat on upeat. Keittiön pöydästä tykkäsin, ja tuoleista kans vaikka ne ovatkin lähdössä uusien tilalta.
En seuraa Alexan blogia mutta varmaan pitää noita remontti- ja sisustuskuvioita käydä vielä katsomassa.
Ja se taulu on kyllä aivan mieletön.
Jääkaapin olisin integroinut kalusteisiin ja varmaan laittanut vielä lisää työtasoa keittiöön.
Alexan sisustustyyli on todella erilainen kuin omani, itse tykkään kotona rouheasta ja rennosta industrial&retro meiningistä ja Alexa selvästi tuollaista fiinistä, hieman kliinisestä hotellilookista.
Mutta onhan toi kaunis asunto, ei pääse yli eikä ympäri. Keskeneräistähän siellä vielä on toki. Kivahan tuollaisessa olisi liihotella silkkiaamutakissa ja tossuikoissa, kelpaisi mulle ainakin ihan koska vaan.
Tosi kiva, mutta en tykkää olkkarin sohvapöydistä. Liian monta ja sekavan näköinen kokonaisuus. Vanhan asunnon marmorinen sohvapöytä olisi sopinut tuohon ehkä paremmin. Muuten huonekalut vaikuttavat tosi kivoilta.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:48"]
Näyttää lähinnä jonku eläkeläispariskunnan kämpältä.
[/quote]
Aika tyylikkäitä eläkeläistuttuja sulla :D
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 21:35"]
Kehtaisko sille sanoo että menis johonkin valokuvauskurssille. Kalliit kamerat löytyy mutta jälki ihan hirveetä
[/quote]
Valitettavasti sama juttu lähes kaikilla bloggaajilla. Mungolla on järkkäriä ja putkia tuhansien eurojen edestä, muttei osaa kuvata rawina/käsitellä niitä vaikka niin, ettei kaikki palaisi puhki.
Ja samaa mieltä olen, marmoria liikaa. Keittiön tasot, ruokapöytä, sohvapöydät, kylppäri, työpöytä...itse olisin varmaan laittanut ainakin keittiön tasot jollain muulla, vaalea marmori on vielä tosi epäkäytännöllinen tuossa.
Mutta tuo olkkarin taulu on upea, en pääse siitä yli.
Kynttilä, muotilehtiä/-kirjoja ja kukkia pöydällä , onpas inspiroivaa ja yllättävää :D olkkaripöytä on kuin jostain laivahytistä ja lattia näyttää halvalta omaan makuuni. Muuten ihan kiva kämppä.
Lattia on niin kaunis että toivottavasti eivät peitä sitä liian isoilla matoilla.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 10:16"]
No, jos vertaa muihin blogikoteihin (esim Alexan ja Xenian koteja toisiinsa), niin kyllä tämä Alexan koti vie 100-0. Tyylikkään, laadukkaan ja ajattoman näköisiä valintoja, jotka kestävät aikaa ja sopivat talon henkeen. Versus sitten Ikea-kodit tai ranskalainen maalaisromantiikka -hörsöilyt...
[/quote]
Totta, mutta täytyy kuitenkin muistaa että suurin osa sisustaa vähän eri budjetilla kuin Alexa. Sen takia kaikki Ikeasta. Mutta Alexalla on kyllä hyvä maku.
[/quote]
kuten joku alussa kommentoi, Kelly Hoppenilla on varma maku. Alexa osaa matkia häntä hyvin.
En usko että taulu on heidän omansa, luultavasti jomman kumman vanhemmilta lainassa. Mutta upea taulu siis, tuo huomattavaa arvokkuutta asuntoon. Mitä tulee muuten asuntoon, on muutos vanhasta ollut huomattava parannus. Kaunista, mutta toivottavasti marmori/valkoisuus/messinki näyttää trendikkäältä vielä muutaman vuoden päästäkin. Ja marmoripinnat puhtailta. Itse olisin suosinut vähän klassisempaa sisustusta. Toivottavasti hankkivat kauniit verhot ja matot.
Säilytystilaa on minun mielestäni liian niukasti. Työpöytä oli kaunis, mutta epäkäytännöllinen, koska ei sisältänyt yhtään säilytystilaa. Entä näkyvätkö mahdolliset läppärin, tulostimen ja kauittimien johdot rumasti.
Missä ovat kirjahyllyt?
Olkkarin työpiste ei voi olla kovin toimiva, koska tuolin selkänojan ja sohvan välissä on n. 20cm, vaikka tuoli on työnnetty pöydän alle. Taisi olla tuo sohvan kokokin lievä ylilyönti.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 13:57"]
Olkkarin työtuoli on kyllä hyvin epäkäytännöllinen... Miksi ihmeessä eivät hankkineet pientä ja siroa tuolia, joka olisi vaivattomasti liikuteltavissa.
[/quote]
Toi taitaa olla se edellisen asunnon työtuoli, ei siis ole uusi hankinta.
Olkkarin taulu on kyllä ihana, ottaisin heti omalle seinälle.
Ei kai nykyään ole samalla tavalla enää kirjahyllyjä, kun kaikki on digitaalisena... Mitä tykkäätte noista uusista makuuhuoneen lampuista? En osaa päättää tykkäänkö vai en :D Vähän epäkäytännöllisiltä vaikuttavat, yöpöydälle ei jää tilaa millekään muulle.
Mä en tykkää noista lampuista. Näyttää joltain Ikean tai Clas Ohlsonin halpiksilta :(
107 jatkaa, oonpas tosi negatiivinen nyt, mutten tykkää siitä makkarin peilistäkään. Näyttää tarjottimelta.
Lamput on ihan OK, mutta nuo pikkiriikkiset yöpöydät ei sovi tuohon tilaan yhtään. Ei taida mahtua edes vesilasia pöydälle lampun lisäksi.
Peili on tosiaan pystyyn nostettu tarjotin. Sopisi hyvin johonkin modernimpaan tilaan, mutta tuolla näyttää lähinnä hassulta.
Minustakin keittiö näytti aika tavanomaiselta. Mm. modernimpi liesituuletin olisi nostanut keittiön profiilia. Muuten hieno asunto ja merkittävä muutos vrt. before-kuvat.