Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä Alexan kämpästä?

Vierailija
20.02.2015 |

Katsoin tuossa Alexan uuden asunnon esittelyn. Ihan kiva. Mutta olohuone tukkoinen, liian iso sohva. Keittiössä olisin integroinut jääkaapin ja laittanut hienon liesituulettimen. Ja miksi makuuhuoneessa on noin jäätävän kokoinen tv? Mun mielestä tv ei sovi yleensä makuuhuoneeseen ollenkaan. Olisi laittanut toiseen makkariin mieluummin. Kylpyhuoneessa olisi pitänyt olla lasiseinä eikä mitään inhaa suihkuverhoa. Vaatehuone oli kyllä kiva. Ja se iso taulu olohuoneessa, ihan tajuttoman hieno.

http://alexadagmar.com/category/apartment-blog/

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallis remppa toki, mutta toisaalta Alexan äiti omistaa Zarro-sisustusliikkeen. Voi olla siinä mielessä hyväkin sijoitus toi bloggaavan tyttären asunto, koska sitä voi käyttää kauniina showroomina Zarron tuotteille.

Vierailija
22/111 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:07"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:04"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 09:29"]Ihan kiva. Hirveän pieniä nuo hesalaisten asunnot on :( [/quote] sitä se on kun asuu ihmisten ilmoilla ;) [/quote] Miten 90 neliötä on pieni kahdelle?

[/quote]

90 neliötä on kahdelle tosi paljon. Itse olen asunut puolisoni kanssa alle 30 neliön talossa. Maalla ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 15:19"]

Mä en ihan tajua näitä "Lapsiperheessä ei yhdellä kylppärillä pärjää" -juttuja, useimmissa asunnoissa ihan 1990-luvulle saakka on ollut yksi kylppäri. Ymmärrän, ettei yksi kylpyhuone ole ideaalitilanne, mutta kyllä sillä nyt varmasti pärjää. Etenkin tuossa asunnossa, koska ei tuo nyt mikään suurperheen koti kuitenkaan ole.

[/quote]

Yleensäkin ihmisillä on aivan vääristynyt käsitys siitä, mikä on välttämätöntä. Jos on rahaa ja sitä haluaa käyttää asumismukavuuteen, niin totta kai kannattaa hankkia paljon neliöitä ja useampi kylpyhuone. Mutta Suomessa on kohtuullisen uutta, että on useampia kylpyhuoneita ja jokaiselle lapselle oma huone. Vielä muutama vuosikymmen sitten elettiin paljon ahtaammissa oloissa ja kuitenkin pärjättiin. Nykyäänkin on useamman lapsen perheitä, jotka asuvat kerrostalokolmiossa ilman suurempia ongelmia.

Vierailija
24/111 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexa
February 19, 2015 at 10:42

Hahah just hyvä :D No kuule tänne kahville vaan! Mä olen kuullut vähän huhua että mun perhe haluaisi pitää tämän asunnon suvussa jos tästä luovutaan, mutta hyvä pitää mielessä hei! Ihana kuulla että pidät meidän valinnoista :) xx

Pappa betalar jne...

Vierailija
25/111 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti 60 tuuman tv on aivan ihana, jos sen on kerran hankkinut niin palua pienempään ei ole. On ihanaa kun kerrankin näkee leffoissa jotain yksityiskohtia eikä vain epämääräisiä täpliä. 

Vierailija
26/111 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhuoneen vaal ruskea sohva oli ihana, se valkoinen muhkea sohva vähän epäilyttää. On inhottavaa jos sohvaan  uppoaa niin että ei meinaa päästä ylös sieltä. Ehkä tuo valkoinen sohva nyt on kuitenkin tarpeeksi jämäkkä kun on hintava ja ehkä myös sen takia tarpeeksi laadukas.

Vierailija
27/111 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liikaa marmoria. Lattiasta tykkään. 

Vierailija
28/111 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:53"]

Katsoin tuossa Alexan uuden asunnon esittelyn. Ihan kiva. Mutta olohuone tukkoinen, liian iso sohva. Keittiössä olisin integroinut jääkaapin ja laittanut hienon liesituulettimen. Ja miksi makuuhuoneessa on noin jäätävän kokoinen tv? Mun mielestä tv ei sovi yleensä makuuhuoneeseen ollenkaan. Olisi laittanut toiseen makkariin mieluummin. Kylpyhuoneessa olisi pitänyt olla lasiseinä eikä mitään inhaa suihkuverhoa. Vaatehuone oli kyllä kiva. Ja se iso taulu olohuoneessa, ihan tajuttoman hieno.

[/quote]

Telkkari makuuhuoneessa on huonoa fengshuita:) Mielestäni ei vain kuulu telkkari ja työvälineet tai muu elektroniikka makkariin jossa on tarkoitus rauhoittua tai viettää laatuaikaa kumppanin kanssa... Siis jos ihmisillä on telkkari jo olohuoneessa, luulisi sen riittävän ellei ole joku tv-addikti:) En nyt tässä kirjoita siis tuosta bloggarista vaan ihan yleisesti.

Vierailija
29/111 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verrattuna lähtötilanteeseen, asunnolle on tehty tuhkimot. Hienolta näyttää.

Olen nähnyt satoja asuntoja Helsingin kantakaupungin alueelta ja tämä asunto on poikkeuksellisen kaunis. Taatusti olisi haluttu kohde, jos tulisi myyntiin.

Klassisen kaunis, neutraalein ja harmonisin sävyin remontoitu koti on mulle se mieluisin lähtökohta sisustukselle. Eli ottaisin tämän asunnon lennossa!

Joku kommentoi, ettei tuohon asuntoon mahtuisi lapsiperhe. Meillä on 10 neliötä vähemmän ja 3 lasta, eikä tee tiukkaa (tosin lapset vielä pieniä). Helsingin keskustassa asuessamme koti oli vieläkin pienempi ja sinnekin mahduimme. Tosin haasteeksi tuli perheen kasvaessa lilliputti-palvelijanhuone toisena makuuhuoneena.

Vierailija
30/111 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 22:36"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:53"]

[/quote]

Telkkari makuuhuoneessa on huonoa fengshuita:) Mielestäni ei vain kuulu telkkari ja työvälineet tai muu elektroniikka makkariin jossa on tarkoitus rauhoittua tai viettää laatuaikaa kumppanin kanssa... Siis jos ihmisillä on telkkari jo olohuoneessa, luulisi sen riittävän ellei ole joku tv-addikti:) En nyt tässä kirjoita siis tuosta bloggarista vaan ihan yleisesti.

[/quote]

Sitä laatuaikaa kumppanin kanssa voi viettää vaikka elokuvia katsellen... Omasta puolestasi voit tietysti puhua, mutta kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia eivätkä tee samoja juttuja. Onko kirjat kuitenkin sallittu sun makkarissa? Kaunokirjallisuus vai tietokirjatkin? Entä tenttikirjat? Miten lehdet? Saivartelua ehkä, mutta nillittäminen tv:stä on vähän vanhanaikaista. Kukin rentoutuu tyylillään, tv:stä ei ole pakko katsoa sitä hömppää, mitä tv-kanavat suoltavat ulos, vaan sitä kautta voi katsoa niitä leffoja, musiikkivideoita, laittaa vaikka takkatulivideon pyörimään jne. jne. 

Vierailija
31/111 |
24.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea, mutta kylppärin taso ja kaspit kummalliset.

Vierailija
32/111 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos vertaa muihin blogikoteihin (esim Alexan ja Xenian koteja toisiinsa), niin kyllä tämä Alexan koti vie 100-0.    Tyylikkään, laadukkaan ja ajattoman näköisiä valintoja, jotka kestävät aikaa ja sopivat talon henkeen. Versus sitten Ikea-kodit tai ranskalainen maalaisromantiikka -hörsöilyt... 

Vierailija
33/111 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea taulu. Alexalla on kyllä sisustussilmää. Lavuaari kylppärissä on kömpelö.

Vierailija
34/111 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkkarin työtuoli on kyllä hyvin epäkäytännöllinen... Miksi ihmeessä eivät hankkineet pientä ja siroa tuolia, joka olisi vaivattomasti liikuteltavissa.

Vierailija
35/111 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tehdä olohuoneeseen, josta tulee ahdas, erillinen työnurkkaus kun asunnossa on myös erillinen työhuone? 

Vierailija
36/111 |
19.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 12:37"]Miksi tehdä olohuoneeseen, josta tulee ahdas, erillinen työnurkkaus kun asunnossa on myös erillinen työhuone? 
[/quote]
Olkkarin työpisteeseen on piilotettu jotain teknisiä juttuja, olisiko videotykkiin liittyviä. Mutta kai sen piilottamisen olisi voinut tehdä tyylikkäämminkin, eikä viritellä tuollaista ahdasta nurkkakoppia.

Vierailija
37/111 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 10:29"]

Huvittaa toi marmorikylppäri. Marmori on todella huokoinen materiaali eikä sovi oikein mihinkään. 

Enkä kyllä tajua miten tuohon on saanut 100 000 euroa uppoamaan. Eihän tuolal ole tehty mitänä ihmeitä, pintaremontti. Remonttimiehet varmaan kiittää ainakin helposta rahasta

[/quote]

Laitettiinhan siellä putkia, kaadettiin ja rakennettiin seiniä ja vedettiin sähköjä, ja lisäksi tehtiin se täydellinen pintaremppa parketteineen ym. Kyllä siihen nopeasti saa upotettua 100 000.

Laadukas marmori soveltuu oikein hyvin kylpyhuoneeseen, huokoisuus ei haittaa kun materiaali on tekemisissä lähinnä veden kanssa. Yleensä lopputulos on marmorikylppäreissä oikein kaunis ja kestävä. Mutta esim. keittiön työtasoksi etenkään vaaleaa marmoria ei yleensä suositella, koska siinä käsitellään ruokia jotka voi imeytyä huokoiseen marmoripintaan.

Jos olisin itse ollut remontoimassa tuota asunota, olisin marmoroinut koko kylppärin, valinnut erilaisen kaapistoon sopivan jääkaapin (integroidun) ja laittanut keittiön työtason ja välitilan jollain muulla materiaalilla.

Vierailija
38/111 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 22, tää voi tulla yllärinä mutta walk in closet EI tarkoita "kävele vesiklosettiin".

Vierailija
39/111 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi on hieno, vaikka kaikissa yksityiskohdissa makumme ei täysin kohtaakaan Alexan kanssa. Täytyy myöntää myös että olen melkoisen kateellinen. Olemme puolisoni kanssa tavallisia töissäkäyviä ihmisiä, eikä meillä tule olemaan koskaan mahdollisuuksia tuollaiseen asumiseen.

Vierailija
40/111 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 11:26"]

Mun mielestä toi on hieno, vaikka kaikissa yksityiskohdissa makumme ei täysin kohtaakaan Alexan kanssa. Täytyy myöntää myös että olen melkoisen kateellinen. Olemme puolisoni kanssa tavallisia töissäkäyviä ihmisiä, eikä meillä tule olemaan koskaan mahdollisuuksia tuollaiseen asumiseen.

[/quote]

Aika harvalla on...mutta mun mielestä on silti hauskaa seurata tuollaista elämäntyyliä lukijana, vaikka itselläni ei todellakaan olisi tuollaiseen varaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi