Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä Alexan kämpästä?

Vierailija
20.02.2015 |

Katsoin tuossa Alexan uuden asunnon esittelyn. Ihan kiva. Mutta olohuone tukkoinen, liian iso sohva. Keittiössä olisin integroinut jääkaapin ja laittanut hienon liesituulettimen. Ja miksi makuuhuoneessa on noin jäätävän kokoinen tv? Mun mielestä tv ei sovi yleensä makuuhuoneeseen ollenkaan. Olisi laittanut toiseen makkariin mieluummin. Kylpyhuoneessa olisi pitänyt olla lasiseinä eikä mitään inhaa suihkuverhoa. Vaatehuone oli kyllä kiva. Ja se iso taulu olohuoneessa, ihan tajuttoman hieno.

http://alexadagmar.com/category/apartment-blog/

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on varmaan halunnut tuon telkkarin makkariin. En tykkää. Parketti on tosi kaunis.

Vierailija
42/111 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiko äidiltään vapaat kädet sisustaa miten haluaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 11:19"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 10:29"]

Huvittaa toi marmorikylppäri. Marmori on todella huokoinen materiaali eikä sovi oikein mihinkään. 

Enkä kyllä tajua miten tuohon on saanut 100 000 euroa uppoamaan. Eihän tuolal ole tehty mitänä ihmeitä, pintaremontti. Remonttimiehet varmaan kiittää ainakin helposta rahasta

[/quote]

Laitettiinhan siellä putkia, kaadettiin ja rakennettiin seiniä ja vedettiin sähköjä, ja lisäksi tehtiin se täydellinen pintaremppa parketteineen ym. Kyllä siihen nopeasti saa upotettua 100 000.

Laadukas marmori soveltuu oikein hyvin kylpyhuoneeseen, huokoisuus ei haittaa kun materiaali on tekemisissä lähinnä veden kanssa. Yleensä lopputulos on marmorikylppäreissä oikein kaunis ja kestävä. Mutta esim. keittiön työtasoksi etenkään vaaleaa marmoria ei yleensä suositella, koska siinä käsitellään ruokia jotka voi imeytyä huokoiseen marmoripintaan.

Jos olisin itse ollut remontoimassa tuota asunota, olisin marmoroinut koko kylppärin, valinnut erilaisen kaapistoon sopivan jääkaapin (integroidun) ja laittanut keittiön työtason ja välitilan jollain muulla materiaalilla.

[/quote]Unohdit sauma-aineet...

Vierailija
44/111 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen työni takia joutunut opiskelemaan pintamateriaaleja kyllä tuo marmori on aika riski jos ei osaa hoitaa oikein. Marketista ostetut siivousaineet on usen vääränlaisia pH:n takia joten pesuaineet olisi syytä ostaa ihan alan liikkeistä. Marmori on erittäin huokoinen ja saunauskohdat vaikuttavat myös merkittävästi ulkonäköön. Vuodenkin päästä väärin hoidettuna voi löytyä mustaa joka erehdyttävästi näyttää jopa homeelta.
Sitä on oikwasti vaikea saada pous. erittäin työlästä.
Parketti on kyllä 10+ arvonen. Täydellinen ratkasu.

Vierailija
45/111 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis asunto mutta liian vaalea minun makuun.

Vierailija
46/111 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 09:23"]

Sotkuisen näköinen wc:n allastaso, niin eritasolla pinnat.

[/quote]

Joo, mun mielestä kylppärin allastaso ja kaappijärjestelmä ei näytä kivalta, olisi paljon kauniimpi jos allas olisi ollut upotettu tasoon.Nyt ahtaan ja ängetyn näköinen.

Vierailija
47/111 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisti silmään pikkuhuoneen sohva, jossa oli vielä hintalappu kiinni, samoin halvannäköinen suihkuverho, mutta ymmärrettävää jos siihen oli tulossa myöhemmin toinen ratkaisu. Keittiön kaapit ja jääkaapit olivat myös aika eriparisia, paremmat olisivat integroituina. Minustakin lattiaan olisi voinut valita ihan hyvin tummemman sävyn, nyt on aika pliisua (omaan makuuni) kun on paljon valkoista ja isot tilat. Mutta todella kaunishan tuo fishbone on. Olkkarin taulu on minustakin todella upea. Kaikenkaikkiaan tosi makee asunto kuitenkin, josta tällainen tavan tallaaja saa vaan uneksia :) 

Vierailija
48/111 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talotohtori sanoo että nykyään ei saisi rakentaa mitään muita kuin suihkukaappeja. Vesi ei kuulu lattialle vaikak kuinka olisi eristetty. Mutta onhan se hienoo että on hieno...

Vierailija
49/111 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kaunis asunto ja itse tuskin koskaan pääsen vastaavassa asumaan, mutta minunkin mieleeni aivan liian valkoinen! Kuvissakin joutuu oikein keskittymään että erottaa mitään.

Vierailija
50/111 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jees mutta laittaisin kyllä muutaman maton. Huomasi, että kämpässä kaikuu.

Vierailija
51/111 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin asunnnosta ja pohja on hienosti tehty. Mulla ei vaan ole silmää ja rohkeutta muuttaa huonejärjestystä noin radikaalisti, joten siitä pisteet Alexalle. Tykkään myös yleisestä ilmeestä, lattiasta, käytetyistä väreistä (vaalea on hyvä, koska sitten sisustuksella ja tekstiileillä saa tuotua väriä jos haluaa). Mä haaveilen myös televisiosta makuuhuoneeseen, olisi tosi kivaa esimerkiksi sunnuntaiaamuna loikoilla sängyssä ja katsoa jotain hyvää ohjelmaa, joten ymmärrän tuon ratkaisun täysin.

Mikä tuolla asunnossa pisti sitten silmään negatiivisella tavalla?
-keittiössä oli todella vähän työskentelytilaa. Ilmeisesti Alexa tai miehensä ei leivo/kokkaa kovin paljon. Toki tuo tila riittää hyvin johonkin pieneen kokkailuun, mutta jos saisin itse alusta asti suunnitella, haluaisin enemmän laskutilaa. Asun nyt pienessä kaksiossa ja mulla on yhtä paljon työtilaa keittiössä kuin tuossa asunnossa.

-olen tykännyt sohvasta kuvissa, mutta videolla se näytti ihan liian massiiviselta tuohon tilaan. Laittaisin tilalle kaksi pienempää, kevyempää sohvaa tai sitten sohvan ja kaksi nojatuolia tms. Toivottavasti näyttää kivemmalta kun sisustus on kokonaan valmis.

-Kylppärin altaasta en minäkään tykännyt, se ja allaskaappi näytti jotenkin levottomalta ja sekavalta.

Kaiken kaikkiaan kuitenkin todella kivasti rempattu asunto, joka antaisi mahdollisuudet monenlaiseen sisustukseen. Toivoisinkin että sisustus olisi vähän pirteämpi ja räväkämpi kuin entisessä asunnossa, mutta varmaan aika varmalla ja pliisulla linjalla mennän kuitenkin.

Vierailija
52/111 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

31, eiköhän Alexa osaa ostaa oikeanlaiset pesuaineet alan liikkeistä :)

Vierailija
53/111 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattemammalta matkittu taulu sekä peili. Ihan samanlaiset kuin jo esitelty toisessa blogissa. Kalanruotoparketti on hieno, mutta väri makuuni halju.

Vierailija
54/111 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh kun täällä haisee kateus. Kukaan tuskin voi hyvällä omatunnolla sanoa, etteikä tuo asunto olisi kaunis kokonaisuutena.

Ja teille hyvät marmorikauhistelijat, marmorille on olemassa paljonkin erilaisia suoja-aineita ja sille tarkoitettuja pesuaineita. Ei ole vaikea hoitaa. Ainoa mitä ei kannata tehdä, on värjätä hiuksia tai käyttää hopeashampoota, mitä Alexa tuskin tekee. Punaviiniä en kaataisi mutta se ei liene kylppärissä ongelma. Kyllä mä jaksaisin tuon verran nähdä vaivaa saadakseni kaunista aitoa marmoria.

Vierailija
55/111 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto on hieno. Joitakin pieniä yksityiskohtia olisin valinnut/laittanut toisin. Miksi olkkariin on sijoitettu työpiste, kun kerran on erillinen työhuone? Makuuhuoneen TV:n olisin sijoittanut kaapin sisälle, nyt se on liian hallitseva elementti. Sitten siellä on muistaakseni jossain (ne ei nyt näkyneet videolla) seiniin sijoitetut modernit valaisimet, jotka antaa valoa ylöspäin. Ne on ihan eri paria upeiden kattokruunujen ja rosettien kanssa. Mutta kokonaisuutena arvioiden oikein tyylikäs asunto. Alexan tyylinen selvästi.

Vierailija
56/111 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva asunto. Ja etkö kuunnellut videota ollenkaan, suihkuverho on vain tilapäinen ratkaisu koska lasi ei ole tullut vielä.

Vierailija
57/111 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno ja arvokkaan näköinen, mutta tosi persoonaton, kuten edellinenkin asunto.

Vierailija
58/111 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva jos tykkää klassisen hillitystä. Itse kaipaisin kyllä vähän särmää ja kontrasteja Se parketti on upea. Olkkarin maalaus on aika sotaisa... Näin ammattisuunnittelijan silmään näyttää että wc-istumelle varattu tila on liian kapea ja lisäksi marmori kaipaisi vastapainoksi puuta.

Vierailija
59/111 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävä se sohva, tyypillinen suomalainen tyylimoka tunkea jättisohva pieneen olohuoneeseen. 

Vierailija
60/111 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 07:30"]

Itse olisin sijoittanut TV:n ja sohvan samaan huoneeseen ja hankkinut jonkun valtavan renesanssi-aikaisen maalauksen sen mustavalkoisen taulun tilalle (toisi lisää väriä ja arvokkuutta).

[/quote]

Mistä niitä renessanssi-aikaisia maalauksia ostellaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi