Mieheni kielsi ostamasta tiskikonetta :(
Olemme siis viisihenkinen perhe, meiltä hajosi tiskikone. En kuulemma tarvitse uutta, koska hoidan lapsia kotona ja ehdin kyllä hoitamaan käsin tiskitkin. Sama juttu kuivurin kanssa, uutta ei tule kun joudan kyllä ripustamaan pyykit. Kieltämättä fiilis on voi ei. Olenko nyt ihan tyhmä kun pyysin tiskikonetta? Ei ole siis rahasta kiinni vaan periaatteesta että minunhan ne kuuluu hoitaa.
Kommentit (243)
Meillä miehellä loppui kaikki urputus kodin kaaoksesta kun jäi itse hoitovapaalle ja minä menin töihin.
Kuinka tyhmä ukko sulla oikein on? Meillä meni ekat 8 vuotta ilman tiskikonetta ja kun lapsiluku kasvoi niin tiskaamiseen alkoi mennä ihan älyttömästi aikaa. Nyt on ollut tiskikone viimeiset viisvuotta ja ollaan vaimon kanssa molemmat sitä mieltä että kaksi on josta ei luovuta; pesu ja tiskikone. Tärkeimpiä kodinkoneita.
Kuivuri on periaatteessa aika "turha" laite: siis se kuluttaa "turhaan" sähköä ja itse vaatteitakin - vaikka ymmärrän kyllä, että isossa perheessä se säästää aikaa ja on sillä tavalla hyödyllinen.
Mutta tuota en ymmärrä yhtään, kun joku aiemmin ketjussa haukkui tiskikonetta turhakkeeksi. Tiskikone itse asiassa säästää reippaasti vettä käsintiskaukseen verrattuna, kunhan pesee täysiä koneellisia. Tiskikone kuuluu niihin vähiten turhiin kodinkoneisiin, mitä löytyy...
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:56"]Mihin ihmeesee tiskikonetta oikein tarvitsee??? Täysi turhake koko laite. Tietysti jos astioita on vaikka muille jakaa ja aina ottaa kaapista uuden niin tiskivuori kasvaa sellaiseksi ettei konekaan siitä selviä.
Meillä homma menee seuraavasti. Jokaista perheenjäsentä kohti on lautanen (syvä ja matala) lasi ja kuppi. 1xveitsi/haarukka/lusikka. Jokainen tiskaa omat astiansa heti käytön jälkeen. Ruokailun aloituksessa laitetaan lavuaariin tiskivesi jossa sitten ruokailun jälkeen kukin tiskaa omat astiansa. Vieraita varten otetaan sitten kaapinperältä astiat ja palautetaan ne sinne käytön jälkeen. (vieraat eivät tiskaa omia astioitaan) :)
Tähän kun oppii niin turhia astioita ei loju missään ja kenenkään ei tarvitse murehtia tiskaamisesta. Eteenkään toisten astioiden tiskaamisesta. Liiallisen elitason tuote tämmöiset astianpesukoneet!! Kaikkea kun on liikaa niin mistään ei enää selvitä ilman koneiden apua!! Mielestäni tällätavalla homma on paljon helpompaa kuin astianpesukoneen kanssa! Kenenkään ei tavitse nähdä vaivaa koneen tyhjentämisessä/täyttämisessä kun paljon lyhyemmässä ajassa on itse käsin tiskannut omat astiansa...
[/quote]
Ei jumankauta te olette yhtä hulluja kuin minä. Itsekkin olen tuommoista systeemiä miettinyt. Hyvä juttu. Meillä nelihenkinen perhe ja minä vahtaan että kaikki tekevät osansa.9v jo imuroi launtaisin koko kämpän ja 2.5 vuotias siivoaa aina mukana. Sillehän tämä on leikkiä.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:22"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:58"]Miks oot tehnyt lapsia tuollaisen miehen kanssa?
Mulla olis jäänyt lisääntymättä. Piheys tai toisen huomioonottaminen on vastenmielisempiä piirteitä miehessä ja sun ukossas ilmenee näköjään molemmat.
[/quote]
No pihi mies ei ole. Ostaa paljon viihde-elektroniikkaa jne. mielestään tarpeellista. ap
[/quote]
Eli se ei ole pihi, vaan ääliö.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:39"]Mies siis hoitaa KAIKKIEN tiskit. Tai, hommaat vaan sen tiskikoneen.
Meillä mies oli kuivuria vastaan. Meitä on kohta 6 henkeä. Nyt viimein sain pesutornin. Kyllä elämä helpotti kummasti.
[/quote]
SAIT. Mitä vittua, pitääkö aikuisen pyytää?!? Aivan kuin olisit lapsi. Ei saatana tollasta.
Sille joka väittää että HobbyHallin osamaksu ei ole kalllis, ihan esimerkki heidän omilta sivuiltaan osoitteesta https://www.hobbyhall.fi/web/asiakaspalvelu/customerservice-Maksaminen-
"Esimerkki:
Nokia E7, hinta 369 euroa.
Käteismaksu:
Maksat laskun eräpäivänä käteishinnan 369 euroa (+ toimituskulut 6,90).
Maksuaika on 14 päivää.
Kuukausierät:
Maksat 14 päivän kuluessa laskun päiväyksestä 1. erän, 34,45 euroa (+ toimituskulut).
Sen jälkeen postitamme sinulle maksulomakkeet yhtätoista 34,45 euron kuukausierää varten.
Kokonaishinnaksi tulee näin 413,40 euroa (+ toimituskulut). Todellinen vuosikorko on tällöin 23,77 %."
44 euroa maksat enemmän kuin maksaisit ilman osaria.
Näytä tämä ketju miehellesi. Jos se edes saisi hänet tajuamaan. Tosin epäilen sitä kyllä.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:18"]Huh, toivottavasti teillä ei pyykkikone hajoa eikä pölynimuri.
[/quote]
No pölynimuri hajosi syksyllä. ap
Minullakin on kolme lasta, melkein samoilla ikäeroilla kuin ap:lla. Tiskikonetta ilman olisi ollut kyllä tosi ikävää, koska lapsille pitää olla niin usein tekemässä ruokaa ja tiskaaminen on sellainen homma joka olisi kiva saada kertarupeamana pois alta ilman keskeytyksiä. Kuivuria vastustin itsekin pitkään, mutta meillä se pyykin määrä oli ihan järkyttävä lopulta. Telineille ei kuitenkaan mahdu kuivumaan kuin pieni osa ja kuivumisessa kestää kauan, koko ajan on telineet nurkissa pyörimässä, lapset kaataa ne mennessään, telineet hajoavat, pyykkiä kuivuu psttereillä, tuolien päällä, sängynpäädyssä, roikkuu ovien päällä. Argh! Kesällä eri juttu kun saa ulos kuivumaan, mutta talvella kyllä helpotti pyykkirumbaa ja viihtyisyyttä paljon.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:15"]Onko miehesi kantasuomalainen?
[/quote]
Miten tämä liittyy yhtään mihinkään?
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:47"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:18"]Huh, toivottavasti teillä ei pyykkikone hajoa eikä pölynimuri. [/quote] No pölynimuri hajosi syksyllä. ap
[/quote]
Kuka osti uuden ja millä rahoilla?
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:49"]Minullakin on kolme lasta, melkein samoilla ikäeroilla kuin ap:lla. Tiskikonetta ilman olisi ollut kyllä tosi ikävää, koska lapsille pitää olla niin usein tekemässä ruokaa ja tiskaaminen on sellainen homma joka olisi kiva saada kertarupeamana pois alta ilman keskeytyksiä. Kuivuria vastustin itsekin pitkään, mutta meillä se pyykin määrä oli ihan järkyttävä lopulta. Telineille ei kuitenkaan mahdu kuivumaan kuin pieni osa ja kuivumisessa kestää kauan, koko ajan on telineet nurkissa pyörimässä, lapset kaataa ne mennessään, telineet hajoavat, pyykkiä kuivuu psttereillä, tuolien päällä, sängynpäädyssä, roikkuu ovien päällä. Argh! Kesällä eri juttu kun saa ulos kuivumaan, mutta talvella kyllä helpotti pyykkirumbaa ja viihtyisyyttä paljon.
[/quote]
Totta tuo pyykkurumba, ei meilläkään mahdu telineille mutta en saa kuivattaa niitä kuin kylppärissä. Olen kyllä vähän pulassa. ap
Soita ap lyömättömän linjan puhelimeet tai naisten turvakodin puhelimeen ja kysele heiltä mitä mieltä ovat miehesi vallankäytöstä. Kysele myös onko heille soittaneet naiset kohdanneet parisuhtessaan tällaista ennen kuin mies alkoi lyömään. Saat hyviä neuvoja, uskon tähän.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:49"]Minullakin on kolme lasta, melkein samoilla ikäeroilla kuin ap:lla. Tiskikonetta ilman olisi ollut kyllä tosi ikävää, koska lapsille pitää olla niin usein tekemässä ruokaa ja tiskaaminen on sellainen homma joka olisi kiva saada kertarupeamana pois alta ilman keskeytyksiä. Kuivuria vastustin itsekin pitkään, mutta meillä se pyykin määrä oli ihan järkyttävä lopulta. Telineille ei kuitenkaan mahdu kuivumaan kuin pieni osa ja kuivumisessa kestää kauan, koko ajan on telineet nurkissa pyörimässä, lapset kaataa ne mennessään, telineet hajoavat, pyykkiä kuivuu psttereillä, tuolien päällä, sängynpäädyssä, roikkuu ovien päällä. Argh! Kesällä eri juttu kun saa ulos kuivumaan, mutta talvella kyllä helpotti pyykkirumbaa ja viihtyisyyttä paljon.
[/quote]
Totta tuo pyykkurumba, ei meilläkään mahdu telineille mutta en saa kuivattaa niitä kuin kylppärissä. Olen kyllä vähän pulassa. ap
[/quote]
Et "saa"?? Mieskö kieltää tämänkin? Oikeesti, nainen...
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:47"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:18"]Huh, toivottavasti teillä ei pyykkikone hajoa eikä pölynimuri. [/quote] No pölynimuri hajosi syksyllä. ap
[/quote]
Kuka osti uuden ja millä rahoilla?
[/quote]
Sain siskoltani imurin kun hän osti uuden samoihin aikoihin. ap
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:30"] [quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:25"]
Mun mies kielsi ostamasta uusia keittiön tuoleja kiikkuvien tilalle ja uutta mattoa paljaalle lattialle. Noh, tilasin silti. Hieman jännittää reaktio kun tavarat saapuvat.
[/quote] Musta suhde on mennyt pieleen siinä vaiheessa kun kodin yhteisiin hankintoihin pitää pyytää LUPAA ja toinen voi KIELTÄÄ hankinnat kokonaan. Hyvissä parisuhteissa asioista neuvotellaan ja tehdään kompromisseja. [/quote]
En pyydä lupaa, vaan ilmoitin asiasta ja mies sitten sanoi ettei käy. Hän hankkii mieluummin kirpparilta. No, ei ole moneen kuukauteen mitään tapahtunut, joten laitoin tilauksen.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:54"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:49"]Minullakin on kolme lasta, melkein samoilla ikäeroilla kuin ap:lla. Tiskikonetta ilman olisi ollut kyllä tosi ikävää, koska lapsille pitää olla niin usein tekemässä ruokaa ja tiskaaminen on sellainen homma joka olisi kiva saada kertarupeamana pois alta ilman keskeytyksiä. Kuivuria vastustin itsekin pitkään, mutta meillä se pyykin määrä oli ihan järkyttävä lopulta. Telineille ei kuitenkaan mahdu kuivumaan kuin pieni osa ja kuivumisessa kestää kauan, koko ajan on telineet nurkissa pyörimässä, lapset kaataa ne mennessään, telineet hajoavat, pyykkiä kuivuu psttereillä, tuolien päällä, sängynpäädyssä, roikkuu ovien päällä. Argh! Kesällä eri juttu kun saa ulos kuivumaan, mutta talvella kyllä helpotti pyykkirumbaa ja viihtyisyyttä paljon.
[/quote]
[/quote]
Et "saa"?? Mieskö kieltää tämänkin? Oikeesti, nainen...
[/quote]
On liian sotkuisen näköistä muuten :( ap
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:54"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:47"] [quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:18"]Huh, toivottavasti teillä ei pyykkikone hajoa eikä pölynimuri. [/quote] No pölynimuri hajosi syksyllä. ap [/quote] Kuka osti uuden ja millä rahoilla? [/quote] Sain siskoltani imurin kun hän osti uuden samoihin aikoihin. ap
[/quote]
Ja ennen tätä mitä olitte miehen kanssa puhuneet asiasta? lisiko mies ostanut jos siskoltasi et olisi vanhaa romua saanut?
Mun ielestä kuivuri on turha ostos :) tiskikone on kätevä. Mielestäni on älytöntä, että talouden ollessa tiukalla, säästetään lapsilisiä lasten säästötileille. Ne eivät lämmitä ruuhkavuosien arjessa. Kaiken lisäksi lapsi voi hassata rahat täysi-ikäiseksi tultuaan hetkessä.