Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni kielsi ostamasta tiskikonetta :(

Vierailija
20.02.2015 |

Olemme siis viisihenkinen perhe, meiltä hajosi tiskikone. En kuulemma tarvitse uutta, koska hoidan lapsia kotona ja ehdin kyllä hoitamaan käsin tiskitkin. Sama juttu kuivurin kanssa, uutta ei tule kun joudan kyllä ripustamaan pyykit. Kieltämättä fiilis on voi ei. Olenko nyt ihan tyhmä kun pyysin tiskikonetta? Ei ole siis rahasta kiinni vaan periaatteesta että minunhan ne kuuluu hoitaa.

Kommentit (243)

Vierailija
121/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:22"]Kovasti kuulostaa vallankäytöltä tuollainen käytös. Jos iltaisinkaan ei pärjää omien lastensa kanssa. Milloin sinulla on aikaa tehdä jotain muuta? Jos vielä saa moitteita laiskottelusta ehkä. Miettisin vakavasti suhteen laatua myös ja miehen käytöstä. Kohta on itsetuntosikin mennyttä ja mies päättää kaikesta.
[/quote]

Enpä minä muuta teekään. Ei pienten kanssa helposti pääse harrastuksiin ja jos käyn kaverilla pitää ottaa lapset mukaan. Sama tietysti kun asioin kaupassa, lapset mukana. Omaa aikaa on lähinnä kun nukkuvat mutta kello on jo niin paljon että lähinnä kotona hetken luen kirjaa tai jumppaan. ap

Vierailija
122/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta on tullut suhteenne tiskikone.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:22"]Kovasti kuulostaa vallankäytöltä tuollainen käytös. Jos iltaisinkaan ei pärjää omien lastensa kanssa. Milloin sinulla on aikaa tehdä jotain muuta? Jos vielä saa moitteita laiskottelusta ehkä. Miettisin vakavasti suhteen laatua myös ja miehen käytöstä. Kohta on itsetuntosikin mennyttä ja mies päättää kaikesta.
[/quote]

Enpä minä muuta teekään. Ei pienten kanssa helposti pääse harrastuksiin ja jos käyn kaverilla pitää ottaa lapset mukaan. Sama tietysti kun asioin kaupassa, lapset mukana. Omaa aikaa on lähinnä kun nukkuvat mutta kello on jo niin paljon että lähinnä kotona hetken luen kirjaa tai jumppaan. ap
[/quote]

Mites viikonlpput? pääsetkö IKINÄ mihinkään ilman lapsia? Eikö mies todellakaan ole koskaan yksin lasten kanssa?

Vierailija
124/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö sun ap ruveta nyt laskuttamaan miestäsi kodinhoito- ja seksuaalipalveluista, kun sinua näköjään kohdellaan kuin piikaa ja huoraa. Katot kodinhoitajan keskimääräisen tuntipalkan, kerrot sen työtunneillasi ja muista ylityö- ja sunnuntailisät. Tästä kk-palkka, jaa puolella (puolet teet tietysti itsellesi), lopuista lasku miehelle. Seksipalveluista laskutus käyttökertojen perusteella, min. laskutus 30 minuuttia.

Vierailija
125/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:17"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:56"]

Mihin ihmeesee tiskikonetta oikein tarvitsee??? Täysi turhake koko laite. Tietysti jos astioita on vaikka muille jakaa ja aina ottaa kaapista uuden niin tiskivuori kasvaa sellaiseksi ettei konekaan siitä selviä.

Meillä homma menee seuraavasti. Jokaista perheenjäsentä kohti on lautanen (syvä ja matala) lasi ja kuppi. 1xveitsi/haarukka/lusikka. Jokainen tiskaa omat astiansa heti käytön jälkeen. Ruokailun aloituksessa laitetaan lavuaariin tiskivesi jossa sitten ruokailun jälkeen kukin tiskaa omat astiansa. Vieraita varten otetaan sitten kaapinperältä astiat ja palautetaan ne sinne käytön jälkeen. (vieraat eivät tiskaa omia astioitaan) :)

Tähän kun oppii niin turhia astioita ei loju missään ja kenenkään ei tarvitse murehtia tiskaamisesta. Eteenkään toisten astioiden tiskaamisesta. Liiallisen elitason tuote tämmöiset astianpesukoneet!! Kaikkea kun on liikaa niin mistään ei enää selvitä ilman koneiden apua!! Mielestäni tällätavalla homma on paljon helpompaa kuin astianpesukoneen kanssa! Kenenkään ei tavitse nähdä vaivaa koneen tyhjentämisessä/täyttämisessä kun paljon lyhyemmässä ajassa on itse käsin tiskannut omat astiansa...

[/quote]

Kuka teillä tiskaa kattilat, kauhat, vispilät, paistinpannut, leivontakipot, säilytysrasiat jne? Tiskaako teillä myös lapset omat astiansa (AP:llahan oli ainakin 6kk, 2v ja 4v), vauvatkin?

[/quote]

Lapset tiskaa omat astiansa heti kun siihen kykenevät. Kuinkas muuten?? Eikö lapsen pidä opetella kantamaan mitään vastuuta itsestään?? Minun mielestä lapselle vastuu omasta itsestä niin aikaisin kun sen pystyy ottamaan.

Ei aikuiset ole mitään palvelijoita eikä lapset asu kotona missään hotellissa. Oma osuus pitää kantaa niinkuin muidenkin.. Vispilät, kauhat ym. tiskataan vuoron perään periaatteella ja lastenkin nimet on tällä "listalla" ihan kuten muidenkin..

Vierailija
126/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:22"]Kovasti kuulostaa vallankäytöltä tuollainen käytös. Jos iltaisinkaan ei pärjää omien lastensa kanssa. Milloin sinulla on aikaa tehdä jotain muuta? Jos vielä saa moitteita laiskottelusta ehkä. Miettisin vakavasti suhteen laatua myös ja miehen käytöstä. Kohta on itsetuntosikin mennyttä ja mies päättää kaikesta.
[/quote]

[/quote]
Meillä oli just näin, ennen kun laitoin stopin asialle. En raahaa lapsia enää kauppaan, en kavereille. Tee sama! Pian! Sulla sekoaa kohta pää. Tiskikone ja kuivuri helpottaa sun elämää, ne on saatava. Miehen helppo sanoa että turhia koneita, jos ei itse tiskaa ja pyykkää.

Vierailija
127/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:17"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:56"]

Mihin ihmeesee tiskikonetta oikein tarvitsee??? Täysi turhake koko laite. Tietysti jos astioita on vaikka muille jakaa ja aina ottaa kaapista uuden niin tiskivuori kasvaa sellaiseksi ettei konekaan siitä selviä.

Meillä homma menee seuraavasti. Jokaista perheenjäsentä kohti on lautanen (syvä ja matala) lasi ja kuppi. 1xveitsi/haarukka/lusikka. Jokainen tiskaa omat astiansa heti käytön jälkeen. Ruokailun aloituksessa laitetaan lavuaariin tiskivesi jossa sitten ruokailun jälkeen kukin tiskaa omat astiansa. Vieraita varten otetaan sitten kaapinperältä astiat ja palautetaan ne sinne käytön jälkeen. (vieraat eivät tiskaa omia astioitaan) :)

Tähän kun oppii niin turhia astioita ei loju missään ja kenenkään ei tarvitse murehtia tiskaamisesta. Eteenkään toisten astioiden tiskaamisesta. Liiallisen elitason tuote tämmöiset astianpesukoneet!! Kaikkea kun on liikaa niin mistään ei enää selvitä ilman koneiden apua!! Mielestäni tällätavalla homma on paljon helpompaa kuin astianpesukoneen kanssa! Kenenkään ei tavitse nähdä vaivaa koneen tyhjentämisessä/täyttämisessä kun paljon lyhyemmässä ajassa on itse käsin tiskannut omat astiansa...

[/quote]

Kuka teillä tiskaa kattilat, kauhat, vispilät, paistinpannut, leivontakipot, säilytysrasiat jne? Tiskaako teillä myös lapset omat astiansa (AP:llahan oli ainakin 6kk, 2v ja 4v), vauvatkin?

[/quote]

Lapset tiskaa omat astiansa heti kun siihen kykenevät. Kuinkas muuten?? Eikö lapsen pidä opetella kantamaan mitään vastuuta itsestään?? Minun mielestä lapselle vastuu omasta itsestä niin aikaisin kun sen pystyy ottamaan.

Ei aikuiset ole mitään palvelijoita eikä lapset asu kotona missään hotellissa. Oma osuus pitää kantaa niinkuin muidenkin.. Vispilät, kauhat ym. tiskataan vuoron perään periaatteella ja lastenkin nimet on tällä "listalla" ihan kuten muidenkin..
[/quote]
No kyllä meillä riittää että lapset laittaa tiskinsä koneeseen.

Vierailija
128/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:41"]

Mies päättää meillä rahankäytöstä koska hän ne tienaa :( ap

[/quote]

No joo ja sä hoidat hänen jälkikasvuaan. Pistä ukolle lasku lastenhoidosta, ehkä alkaa tiskikonetta näkyä.

Vierailija
129/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:17"] [quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:56"] Mihin ihmeesee tiskikonetta oikein tarvitsee??? Täysi turhake koko laite. Tietysti jos astioita on vaikka muille jakaa ja aina ottaa kaapista uuden niin tiskivuori kasvaa sellaiseksi ettei konekaan siitä selviä. Meillä homma menee seuraavasti. Jokaista perheenjäsentä kohti on lautanen (syvä ja matala) lasi ja kuppi. 1xveitsi/haarukka/lusikka. Jokainen tiskaa omat astiansa heti käytön jälkeen. Ruokailun aloituksessa laitetaan lavuaariin tiskivesi jossa sitten ruokailun jälkeen kukin tiskaa omat astiansa. Vieraita varten otetaan sitten kaapinperältä astiat ja palautetaan ne sinne käytön jälkeen. (vieraat eivät tiskaa omia astioitaan) :) Tähän kun oppii niin turhia astioita ei loju missään ja kenenkään ei tarvitse murehtia tiskaamisesta. Eteenkään toisten astioiden tiskaamisesta. Liiallisen elitason tuote tämmöiset astianpesukoneet!! Kaikkea kun on liikaa niin mistään ei enää selvitä ilman koneiden apua!! Mielestäni tällätavalla homma on paljon helpompaa kuin astianpesukoneen kanssa! Kenenkään ei tavitse nähdä vaivaa koneen tyhjentämisessä/täyttämisessä kun paljon lyhyemmässä ajassa on itse käsin tiskannut omat astiansa... [/quote] Kuka teillä tiskaa kattilat, kauhat, vispilät, paistinpannut, leivontakipot, säilytysrasiat jne? Tiskaako teillä myös lapset omat astiansa (AP:llahan oli ainakin 6kk, 2v ja 4v), vauvatkin? [/quote] Lapset tiskaa omat astiansa heti kun siihen kykenevät. Kuinkas muuten?? Eikö lapsen pidä opetella kantamaan mitään vastuuta itsestään?? Minun mielestä lapselle vastuu omasta itsestä niin aikaisin kun sen pystyy ottamaan. Ei aikuiset ole mitään palvelijoita eikä lapset asu kotona missään hotellissa. Oma osuus pitää kantaa niinkuin muidenkin.. Vispilät, kauhat ym. tiskataan vuoron perään periaatteella ja lastenkin nimet on tällä "listalla" ihan kuten muidenkin.. [/quote] No kyllä meillä riittää että lapset laittaa tiskinsä koneeseen.

[/quote]

Lapsille kannattaisi opettaa kyllä myös käsintiskaaminen. Paljon muutakin myös, ettei tule uusavutonta.

Vierailija
130/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te yhdessä päättäneet lastenteosta ja kotiin jäämisestä? Tuollainen touhu kuulostaa ihan naurettavalta. Eikö miehesi rakasta ja kunnioita sua ollenkaan? Ei ainakaan pidä tasavertaisena kumppanina.
Meillä pyöritetään 5 hengen taloutta miehen palkalla ja kyllä mies laittaa lapset ja mut ykköseksi, vaikka hänen rahoja ne oikeasti ovat. Kun mä halusin kuivausrummun helpottamaan arkea, mies osti sen. Imuri kun hajosi, sain uuden seuraavana päivänä. Mä jopa ajan 10 kertaa kalliimmalla autolla kuin mies, koska mun kyydissä kulkee niin arvokas lasti.
Ikinä en suostuisi tuollaiseen epäkunnioittavaan käytökseen kuin ap.

Vierailija
131/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mua ärsyttää ap:n kaltaiset tossukat, jotka eivät pistä hanttiin ääliömiehillensä. Sitten vikistään ja vingutaan palstoilla, "mut kun, mut kun, mut kun mun mies, niin, mut kun ei se suostu katsomaan lapsia, tiskaamaan, ym. mut kun se elättää mua, mut kun on sen rahoja, mut kun vittu olen alistettu panoreikä, sisäkkö, nuolen miehen kengätkin..." Lähtekää nyt litomaan tällaisesta paskasta suhteesta tai mies kova kovaa vastaan. Älkää enää olko kynnysmattoja!

Vierailija
132/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ap yksi juttu: Osta se tiskikone kotihoidontuesta. Sehän on sinun rahaasi ja juuri sinulle tarkoitettu. Ja käytä lapsilisiä nimenomaan lasten menoihin. Näin miehesi ei saa perustetta alkaa syyttämään sinua siitä, että olisit käyttänyt lapsilisiä väärin, itsekkäästi omaan hyväksi, kun olet käyttänyt ne juurikin lastesi hyväksi. Lapsilisät on oikeastikin tarkoitettu kattamaan lasten kuluja, joten kellään ei ole nokan koputtamista jos niitä lastesi kuluihin käytät.

Meidän perheessä lapsilisistä voitaisiin ostaa esim. tiskikonekin, mutta sun miehesi vaikuttaa niin kusipäältä, että voisi alkaakin sua syyttämään lapsilisän väärinkäytöstä jos niillä ostaisit tiskarin. Joten älä anna miehellesi sitä valttikorttia ja osta se tiskari kotihoidontuesta.

Vierailija
133/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:01"]

Kuinka usein jätät miehen lasten kanssa kotiin ja käyt vaikka yksin kaupassa ? Siis ymmärtääkö mies kuinka paljon työtä lasten kanssa on ja sen ettei siinä tosiaankaan ole rauhaa keskittyä vaan tiskailemaan ym pittaamatta mitä lapset sillävälin tekee. Vai oletko hoitanut kodin ja lapset itse ja mies ei ole osallistunut?

Jos näin niin ilmoita miehelle että ok et tarvi tiskikonetta jos lastenhoito on miehen mielestä niin helppoa. Ja olet sopinut kahdelle illalle viikossa 2 tunnin "työn, mummon auttamiskeikan" tai mitä lie ja lauantaille vaikka 6 tunnin ikkunapesun kaverille tai suursiivouksen mummolle. Kerta kotona olo on miehen mielestä helppoa niin hän varmaan mielellään hoitaa nuo ajat lapsia ja tiskaa ym sillävälin kun se on niin helppoa ja keveää ja sinä olet muualla.

Ehkä sen jälkeen mies tajuaisi ettei kolmen pienen lapsen kanssa ole laiskottelua kotona hoitaa kotityöt ja lapset.

[/quote]

Olen mies ja olen ollut oman lapseni kanssa alusta asti ja olen paljon viettänyt aikaa lapseni kanssa ihan kahdestaan. En jaksa mitenkään ymmärtää että miksi hommassa olisi "pajon työtä" Hommo on juuri niin helppoa kuin siittä itse tekee. Homma on mennyt vasta vaimon tultua paikalle käsittämättömäksi sähläämiseksi ja stressaamiseksi. Kun olen ollut lapseni kanssa kahden niin sen rauhoittavampaa ja rentouttavampaa aikaa saa hakea. Oikein mieli ja hermot lepää..

Kun jättää sen hössöttämisen lapsen ympärillä pois niin huomaa että kuinka helppoa se oikeastaan onkaan...

Vierailija
134/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:43"]Oletteko te yhdessä päättäneet lastenteosta ja kotiin jäämisestä? Tuollainen touhu kuulostaa ihan naurettavalta. Eikö miehesi rakasta ja kunnioita sua ollenkaan? Ei ainakaan pidä tasavertaisena kumppanina.
Meillä pyöritetään 5 hengen taloutta miehen palkalla ja kyllä mies laittaa lapset ja mut ykköseksi, vaikka hänen rahoja ne oikeasti ovat. Kun mä halusin kuivausrummun helpottamaan arkea, mies osti sen. Imuri kun hajosi, sain uuden seuraavana päivänä. Mä jopa ajan 10 kertaa kalliimmalla autolla kuin mies, koska mun kyydissä kulkee niin arvokas lasti.
Ikinä en suostuisi tuollaiseen epäkunnioittavaan käytökseen kuin ap.
[/quote]
Ihanaa. Meilläkin mies hommasi toisen auton että pääsen lasten kanssa liikkumaan paremmin.

Vierailija
135/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miehesi kannan, sillä hänhän ne joutuisi maksamaan. Samoin kustannukset  mitä niiden käytöstä tulee. Kyllä sillä henkilöllä joka tuo rahan kotiin tätyy olla oikeus myös päättää enemmän siitä mihin niitä vähiä rahoja käytetään. Tuskin mies kieltäsi jos pystyisit itse kustanatamaan nuo koneet ja maksamaan sähkölaskut. Mutta kotiäidillä ei useinkaan ole niihin varaa.

Ja jos olette avoliitossa niin silloin hänellä on päätäntävalta täysin omiin rahoihinsa.

Vierailija
136/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:28"]Aha joo että joku pelikonsoli menee tiskikoneen edelle. Pelkkää kiusaamista ja alistamista. Onko se mielestäsi kiva aviomies ja hyvä isä???
[/quote]

Niin hänen mielestään kyse on periaatteesta että pystyn ja ehdin tiskaamaan ja ripustelemaan pyykit ja ne kuuluvat kotitöihini. Mutta viihde-elektroniikka on asia erikseen... No toki elokuvia katsoessa minäkin saan nauttia kotiteatteriäänistä, isosta tv:sta ja noin etteivät ne yksin nyt häntä vartenkaan ole. Hankki minulle uuden tabletin esimerkiksi. Ajattelee vain asiat eri tavalla eikä varmaan ymmärrä miten se tiskikone tai kuivuri helpotti arkea kun ei käytä niitä. Ei siis voikaan ymmärtää. ap

Vastustaa periaatteesta niiden hankintaa kun v

Vierailija
137/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi terveeltä kuulostaa teidän liitto... jos nyt meinaat kuitenkin tuollaisen kanssa pysyä, niin syyllistä edes ilmastonmuutoksella: käsin tiskaus vie paljon enemmän energiaa ja vettä kuin nykyajan astianpesukoneet. Pyykkivinkkinä semmoinen, että peset miehen vaatteet aivan viime tipassa ja laitat kuivumaankin vasta joskus, niin että joutuu muutaman kerran lähteä likaisissa tai kosteissa vaatteissa töihin. Luulisi menevän viestin perille.

Vierailija
138/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:41"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:17"] [quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:56"] Mihin ihmeesee tiskikonetta oikein tarvitsee??? Täysi turhake koko laite. Tietysti jos astioita on vaikka muille jakaa ja aina ottaa kaapista uuden niin tiskivuori kasvaa sellaiseksi ettei konekaan siitä selviä. Meillä homma menee seuraavasti. Jokaista perheenjäsentä kohti on lautanen (syvä ja matala) lasi ja kuppi. 1xveitsi/haarukka/lusikka. Jokainen tiskaa omat astiansa heti käytön jälkeen. Ruokailun aloituksessa laitetaan lavuaariin tiskivesi jossa sitten ruokailun jälkeen kukin tiskaa omat astiansa. Vieraita varten otetaan sitten kaapinperältä astiat ja palautetaan ne sinne käytön jälkeen. (vieraat eivät tiskaa omia astioitaan) :) Tähän kun oppii niin turhia astioita ei loju missään ja kenenkään ei tarvitse murehtia tiskaamisesta. Eteenkään toisten astioiden tiskaamisesta. Liiallisen elitason tuote tämmöiset astianpesukoneet!! Kaikkea kun on liikaa niin mistään ei enää selvitä ilman koneiden apua!! Mielestäni tällätavalla homma on paljon helpompaa kuin astianpesukoneen kanssa! Kenenkään ei tavitse nähdä vaivaa koneen tyhjentämisessä/täyttämisessä kun paljon lyhyemmässä ajassa on itse käsin tiskannut omat astiansa... [/quote] Kuka teillä tiskaa kattilat, kauhat, vispilät, paistinpannut, leivontakipot, säilytysrasiat jne? Tiskaako teillä myös lapset omat astiansa (AP:llahan oli ainakin 6kk, 2v ja 4v), vauvatkin? [/quote] Lapset tiskaa omat astiansa heti kun siihen kykenevät. Kuinkas muuten?? Eikö lapsen pidä opetella kantamaan mitään vastuuta itsestään?? Minun mielestä lapselle vastuu omasta itsestä niin aikaisin kun sen pystyy ottamaan. Ei aikuiset ole mitään palvelijoita eikä lapset asu kotona missään hotellissa. Oma osuus pitää kantaa niinkuin muidenkin.. Vispilät, kauhat ym. tiskataan vuoron perään periaatteella ja lastenkin nimet on tällä "listalla" ihan kuten muidenkin.. [/quote] No kyllä meillä riittää että lapset laittaa tiskinsä koneeseen.

[/quote]

Lapsille kannattaisi opettaa kyllä myös käsintiskaaminen. Paljon muutakin myös, ettei tule uusavutonta.

[/quote]

Juuri näin!! Astianpesukone on enemmänkin karhunpalvelus lapselle. Eipähän tarvitse nuoren aikuisen hukuttaa itseään velkaan ekassa omassa asunnossa kun ei tarvitse ostella kakkia turhia koneita. Kun oppii elämään ilman turhakkeita niin ei nuorellakaan ole rahasta tiukkaa..

Vierailija
139/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:46"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:01"]

Kuinka usein jätät miehen lasten kanssa kotiin ja käyt vaikka yksin kaupassa ? Siis ymmärtääkö mies kuinka paljon työtä lasten kanssa on ja sen ettei siinä tosiaankaan ole rauhaa keskittyä vaan tiskailemaan ym pittaamatta mitä lapset sillävälin tekee. Vai oletko hoitanut kodin ja lapset itse ja mies ei ole osallistunut?

Jos näin niin ilmoita miehelle että ok et tarvi tiskikonetta jos lastenhoito on miehen mielestä niin helppoa. Ja olet sopinut kahdelle illalle viikossa 2 tunnin "työn, mummon auttamiskeikan" tai mitä lie ja lauantaille vaikka 6 tunnin ikkunapesun kaverille tai suursiivouksen mummolle. Kerta kotona olo on miehen mielestä helppoa niin hän varmaan mielellään hoitaa nuo ajat lapsia ja tiskaa ym sillävälin kun se on niin helppoa ja keveää ja sinä olet muualla.

Ehkä sen jälkeen mies tajuaisi ettei kolmen pienen lapsen kanssa ole laiskottelua kotona hoitaa kotityöt ja lapset.

[/quote]

Olen mies ja olen ollut oman lapseni kanssa alusta asti ja olen paljon viettänyt aikaa lapseni kanssa ihan kahdestaan. En jaksa mitenkään ymmärtää että miksi hommassa olisi "pajon työtä" Hommo on juuri niin helppoa kuin siittä itse tekee. Homma on mennyt vasta vaimon tultua paikalle käsittämättömäksi sähläämiseksi ja stressaamiseksi. Kun olen ollut lapseni kanssa kahden niin sen rauhoittavampaa ja rentouttavampaa aikaa saa hakea. Oikein mieli ja hermot lepää..

Kun jättää sen hössöttämisen lapsen ympärillä pois niin huomaa että kuinka helppoa se oikeastaan onkaan...
[/quote]
Siis tarkoitat varmaan että touhusit siinä vähän lapsen kanssa. Vai pyörititkö arkea pitkäänkin?

Vierailija
140/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:41"]Mies päättää meillä rahankäytöstä koska hän ne tienaa :( ap
[/quote]

Mä en ikinä suostuisi (lue: alistuisi) tuollaiseen järjestelyyn.
Perustelet vaan miehelle tarpeeksi hyvin, miksi esim. tiskikoneen tarvitset. Jos ei ole ihan urpo äijä, suostuu kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi