Mieheni kielsi ostamasta tiskikonetta :(
Olemme siis viisihenkinen perhe, meiltä hajosi tiskikone. En kuulemma tarvitse uutta, koska hoidan lapsia kotona ja ehdin kyllä hoitamaan käsin tiskitkin. Sama juttu kuivurin kanssa, uutta ei tule kun joudan kyllä ripustamaan pyykit. Kieltämättä fiilis on voi ei. Olenko nyt ihan tyhmä kun pyysin tiskikonetta? Ei ole siis rahasta kiinni vaan periaatteesta että minunhan ne kuuluu hoitaa.
Kommentit (243)
Provo? Jos sulla on 6 kk ikäinen, pitäisi sun saada ansiosidonnaista vanhempainrahaa eikä kotihoidontukea.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:39"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:06"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:58"]Hei, mä tuun teille tiskaamaan! Olen mies ja tykkään tiskaamisesta...katotaan miten miehesi suhtautuisi asiaan ;-)
Terv. Komeaksikin kehuttu mies32v
[/quote]
Oi kuulostaa hyvältä! Haluatko auttaa myös pyykkien kanssa? ap
[/quote]
Voin minä niissäkin auttaa, no problem! Oon itse aika paljon pois kotoa joten minusta on ihan mukavaa tehdä tämmöisiä juttuja :-)
[/quote]
Oi miten loistavaa! Voin tarjota kahvit, mutta luultavasti kannattaa ottaa korvatulpat mukaan siltä varalta etten osaa enää keskustella mistään järkevästä saati miehen kanssa :) ap
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:56"]Mihin ihmeesee tiskikonetta oikein tarvitsee??? Täysi turhake koko laite. Tietysti jos astioita on vaikka muille jakaa ja aina ottaa kaapista uuden niin tiskivuori kasvaa sellaiseksi ettei konekaan siitä selviä.
Meillä homma menee seuraavasti. Jokaista perheenjäsentä kohti on lautanen (syvä ja matala) lasi ja kuppi. 1xveitsi/haarukka/lusikka. Jokainen tiskaa omat astiansa heti käytön jälkeen. Ruokailun aloituksessa laitetaan lavuaariin tiskivesi jossa sitten ruokailun jälkeen kukin tiskaa omat astiansa. Vieraita varten otetaan sitten kaapinperältä astiat ja palautetaan ne sinne käytön jälkeen. (vieraat eivät tiskaa omia astioitaan) :)
Tähän kun oppii niin turhia astioita ei loju missään ja kenenkään ei tarvitse murehtia tiskaamisesta. Eteenkään toisten astioiden tiskaamisesta. Liiallisen elitason tuote tämmöiset astianpesukoneet!! Kaikkea kun on liikaa niin mistään ei enää selvitä ilman koneiden apua!! Mielestäni tällätavalla homma on paljon helpompaa kuin astianpesukoneen kanssa! Kenenkään ei tavitse nähdä vaivaa koneen tyhjentämisessä/täyttämisessä kun paljon lyhyemmässä ajassa on itse käsin tiskannut omat astiansa...
[/quote]
Ahaa. Teillä ilmeisen eteviä lapsia. Meidän 6 kk, eikä vielä 2-vuotiaskaan osaa tiskata astioitaan. Syököön sitten likaisista eiks niin?
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:41"]Käykö sun mies autolla töissä? Ehdota, että hän kävelee sinne. Ihan hyvinhän sinne ja sieltä pääsee kävellen joka päivä, satoi tai paistoi, mitä turhaan sitä konetta käyttelemään, kun ilmankin sinne pääsee. Vähän kauemminhan siinä menee, mutta mitä siitä, liikunta on terveellistä.
[/quote]
Se helpottaisi kun ei tarvitsisi kantaa ruokaa kaupasta rattailla, voisin käyttää autoa. Tästä muuten puhun hänelle! ap
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:50"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:41"]Käykö sun mies autolla töissä? Ehdota, että hän kävelee sinne. Ihan hyvinhän sinne ja sieltä pääsee kävellen joka päivä, satoi tai paistoi, mitä turhaan sitä konetta käyttelemään, kun ilmankin sinne pääsee. Vähän kauemminhan siinä menee, mutta mitä siitä, liikunta on terveellistä. [/quote] Se helpottaisi kun ei tarvitsisi kantaa ruokaa kaupasta rattailla, voisin käyttää autoa. Tästä muuten puhun hänelle! ap
[/quote]
Tai vaihtoehtoisesti mies käy tekemässä aina ruokaostokset, jos ei suostu luovuttamaan autoa sun käyttöön.
Musta on tajutota, että lapsille pitäisi jotenkin selitellä, miksi heille ei ole suuria säästöjä. Eipä tullut mielernkään odottaa sellaisia vanhemmiltani.
Tuo ap:n tilanne on kyllä myös aivan käsittämätön. Miksi alistut ilmaiseksi kotiorjaksi, jota ei lainkaan kunnioiteta? Ymmärätkö, etyä sinulle tulee valtavat tulonmenetykset, kun hoidat lapsia kotona? Puhutaan kymmenistä tuhansista, kun verrataavanhempainrahoja ja kotihoidontukea palkkaan ja eläkkeeseen, jotka saisit ilman lapsia. Miehesi pitäisi siis korvata kotihoitovuodet sinulle ruhtinaallisesti eikä hankaloittaa elämääsi ilkeyttään pikkusummien vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:39"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:06"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:58"]Hei, mä tuun teille tiskaamaan! Olen mies ja tykkään tiskaamisesta...katotaan miten miehesi suhtautuisi asiaan ;-)
[/quote]
[/quote]
Voin minä niissäkin auttaa, no problem! Oon itse aika paljon pois kotoa joten minusta on ihan mukavaa tehdä tämmöisiä juttuja :-)
[/quote]
Oi miten loistavaa! Voin tarjota kahvit, mutta luultavasti kannattaa ottaa korvatulpat mukaan siltä varalta etten osaa enää keskustella mistään järkevästä saati miehen kanssa :) ap
[/quote]
Heh, äläs nyt itseäsi vähättele :-) Ja minähän tulisin tiskaamaan ja laittamaan pyykkejä kuivumaan, en juoruilemaan. Aika hiljainen oon muutenkin joten eiköhän jätetä korvatulpat kotiin ja puhutaan niinkuin aidot ihmiset konsanaan :-)
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:49"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:15"]Onko miehesi kantasuomalainen? [/quote] Miten tämä liittyy yhtään mihinkään?
[/quote]
Siten, että ehkä ap ei itsekään ole kantasuomalainen, kun on näin täydellisesti naisten kansalaisoikeudet tuntemattomia.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:50"] Se helpottaisi kun ei tarvitsisi kantaa ruokaa kaupasta rattailla, voisin käyttää autoa. Tästä muuten puhun hänelle! ap
[/quote]
Et oo tosissas! Nyt tämä menee jo liian pitkälle, jos sinä väität että sinä käyt lapsilauman kanssa jalkaisin kaupassa, kun miehesi huristelee yksinään autolla töissä. Niin, kaupat ovat kyllä auki illallakin. Mies voisi olla sillä aikaa lasten kanssa kun sinä kävisit autolla kaupassa. Semmoisessa isossa marketissa tietenkin, jossa on kampaaja, kahvio ja vaikka kuntosalikin.
Te akat jotka haukutte miestä niin vaikutatte hirveiltä pirttihirmuilta voi tiedän miestänne parkaa. Näistä teidän jutuista näkee jo, että olette hirveitä naisia. En ikinä huolisi tuollaista wt suunsoittajaa, jonka äo jutuista päätellen ala-arvoinen.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:59"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:39"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:06"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:58"]Hei, mä tuun teille tiskaamaan! Olen mies ja tykkään tiskaamisesta...katotaan miten miehesi suhtautuisi asiaan ;-)
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Heh, äläs nyt itseäsi vähättele :-) Ja minähän tulisin tiskaamaan ja laittamaan pyykkejä kuivumaan, en juoruilemaan. Aika hiljainen oon muutenkin joten eiköhän jätetä korvatulpat kotiin ja puhutaan niinkuin aidot ihmiset konsanaan :-)
[/quote]
Kuulostaa valtavan mukavalta! Anytime. ap
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 18:10"]Te akat jotka haukutte miestä niin vaikutatte hirveiltä pirttihirmuilta voi tiedän miestänne parkaa. Näistä teidän jutuista näkee jo, että olette hirveitä naisia. En ikinä huolisi tuollaista wt suunsoittajaa, jonka äo jutuista päätellen ala-arvoinen.
[/quote]
*huutonauru*
Tiskien hoitaminen on sinun asiasi, hoidat siis koneella, eiks vaan?
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:50"] Se helpottaisi kun ei tarvitsisi kantaa ruokaa kaupasta rattailla, voisin käyttää autoa. Tästä muuten puhun hänelle! ap
[/quote]
Et oo tosissas! Nyt tämä menee jo liian pitkälle, jos sinä väität että sinä käyt lapsilauman kanssa jalkaisin kaupassa, kun miehesi huristelee yksinään autolla töissä. Niin, kaupat ovat kyllä auki illallakin. Mies voisi olla sillä aikaa lasten kanssa kun sinä kävisit autolla kaupassa. Semmoisessa isossa marketissa tietenkin, jossa on kampaaja, kahvio ja vaikka kuntosalikin.
[/quote][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:50"] Se helpottaisi kun ei tarvitsisi kantaa ruokaa kaupasta rattailla, voisin käyttää autoa. Tästä muuten puhun hänelle! ap
[/quote]
[/quote]
Kyllä vaan... Ei se pärjää lasten kanssa sitäkään aikaa. Ja käy töissä autolla :( ap
Meillä just saman lainen suhde :) Mä käyn vaan töissä ja vaimo hoitaa kodin ja 4 lasta eikä meillä ole astianpesukonetta eikä kuivuria. Pysyy vaimo hoikassa kunnossa, kun ahertaa päivät kotona:)
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:42"]
Mene vaan ja osta, olethan aikuinen ihminen etkä kenenkään holhouksen alainen. Viiden hengen taloudessa tiskikone on enemmän kuin tarpeellinen. Mitäs sitten kun pyykinpesukone hajoaa, olettaako uljas prinssisi että peset pyykit käsin pyykkilaudan ja lipeän kera?
[/quote]
Jos ei ansaitse rahulia niin ei ole päätäntävaltaa! Ihan itestäänselvää. Maksaja määrää!!!
No niin. Nytpä jätät miehen huolehtimaan päiväksi jälkikasvusta yksin. Ja odotat tietysti Riian olevan pöydässä kun saavut. Muista, että tiskit pitää hänen tiskata ja pestä kaikki pyykit ( voi kerätä muut pidemmän aikaa). Huomauta myös, jos niitä kuivataan muualla kuin kylppärissä
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:42"]
Provo? Jos sulla on 6 kk ikäinen, pitäisi sun saada ansiosidonnaista vanhempainrahaa eikä kotihoidontukea.
[/quote]
Ansiosidonnaista? Luuletko että tuolla lapsimäärällä ja organisointikyvyllä tällä ihmisellä on päivääkään työkokemusta?
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:20"]Ap, mitäpä mieltä olet tässä ketjussa vallitsevasta yksimielisyydestä siitä että miehesi on mulkku?
Miltä tuntuu olla alistettu tossukka? Oletko mielestäsi ansainnut koiranelämän?
[/quote]
Mieheni taitaa tosiaan olla mulkku. Ja pahalta tuntuu, en ole ansainnut. ap