Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni kielsi ostamasta tiskikonetta :(

Vierailija
20.02.2015 |

Olemme siis viisihenkinen perhe, meiltä hajosi tiskikone. En kuulemma tarvitse uutta, koska hoidan lapsia kotona ja ehdin kyllä hoitamaan käsin tiskitkin. Sama juttu kuivurin kanssa, uutta ei tule kun joudan kyllä ripustamaan pyykit. Kieltämättä fiilis on voi ei. Olenko nyt ihan tyhmä kun pyysin tiskikonetta? Ei ole siis rahasta kiinni vaan periaatteesta että minunhan ne kuuluu hoitaa.

Kommentit (243)

Vierailija
181/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mä tuun teille tiskaamaan! Olen mies ja tykkään tiskaamisesta...katotaan miten miehesi suhtautuisi asiaan ;-)
Terv. Komeaksikin kehuttu mies32v

Vierailija
182/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tyhmä kun pyydät. Viisas nainen menisi kodinkonekauppaan ja ostaisi tiskikoneen - itse! Kyllä me sen tiedämme, että miehen äiti ja mummo ovat tiskanneet käsin, vaikka jaloissa on pyörinyt 7 lasta. Mutta eihän se sinua velvoita samaan, kun mies enää kengitä hevosta ja valjasta sitä työajoon niin kuin isänsä tai pappansa ehkä muinoin.

Etkö sinä tiedä, että Suomessa ei nainen ole miehen edusmiehisyyden alainen? Suomalaisilla naisilla on oikeus ihan itse tehdä kauppoja ja ostaa tarvitsemiaan tavaroita.

Jos väität, että sinulla ei ole rahaa, niin mene pankkiin, avaa tili ja ilmoita Kelalla oma tilinumerosi omia päivärahoja ja lapsilisiä varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:58"]Hei, mä tuun teille tiskaamaan! Olen mies ja tykkään tiskaamisesta...katotaan miten miehesi suhtautuisi asiaan ;-)
[/quote]

Oi kuulostaa hyvältä! Haluatko auttaa myös pyykkien kanssa? ap

Vierailija
184/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tän on pakko olla trolli tai ap ja miehensä ovat molemmat jotain mielenterveysongelmaisia. Ei todellakaan ole normaalia touhua. Ei sinun tarvitse kysyä lupaa välttämättömiin ostokseen eikä miehellä ole oikeutta kieltäytyä. Jos tää on totta niin lähde karkuun, sairas suhde teillä.

Vierailija
185/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jee(sus) näitä nykyperheiden ongelmia. Oma yksinhuoltajaäitini teki kaiken tuon + siivosi ja laittoi ruoan joka ilta töiden jälkeen. Jos ei koko päivän kotona pönöttävällä äidillä muka riitä aika tiskaamiseen tai pyykin ripusteluun niin ehkä on parempi antaa lapset joko adoptioon tai yksinhuoltajuus ukolle ja muuttaa itse vähän vähemmän vaativaan sinkkuelämään.

Astianpesukone ja kuivuri toki helpottaa elämää mutta tuo on älyttömin kuulemani syy niiden hankkimiselle.

Ihmettelen kyllä miten kukaan palkkaa tuommoisella organisointikyvyllä olevaa töihin pitkien hoitovapaiden jälkeen. 

Vierailija
186/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:54"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:50"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:47"] [quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:18"]Huh, toivottavasti teillä ei pyykkikone hajoa eikä pölynimuri. [/quote] No pölynimuri hajosi syksyllä. ap [/quote] Kuka osti uuden ja millä rahoilla? [/quote] Sain siskoltani imurin kun hän osti uuden samoihin aikoihin. ap

[/quote]

Ja ennen tätä mitä olitte miehen kanssa puhuneet asiasta? lisiko mies ostanut jos siskoltasi et olisi vanhaa romua saanut?
[/quote]

Olisin varmaan jonkun saanut, luulen. Meillä ei ole eläimiä mutta pian vauva laittaa kaikkea suuhunsa niin pakko turvallisuudenkin takia olla siistiä. ap

Vierailija
187/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:09"]Voi jee(sus) näitä nykyperheiden ongelmia. Oma yksinhuoltajaäitini teki kaiken tuon + siivosi ja laittoi ruoan joka ilta töiden jälkeen. Jos ei koko päivän kotona pönöttävällä äidillä muka riitä aika tiskaamiseen tai pyykin ripusteluun niin ehkä on parempi antaa lapset joko adoptioon tai yksinhuoltajuus ukolle ja muuttaa itse vähän vähemmän vaativaan sinkkuelämään.

Astianpesukone ja kuivuri toki helpottaa elämää mutta tuo on älyttömin kuulemani syy niiden hankkimiselle.

Ihmettelen kyllä miten kukaan palkkaa tuommoisella organisointikyvyllä olevaa töihin pitkien hoitovapaiden jälkeen. 
[/quote]

Näin anoppinikin sanoo. ap

Vierailija
188/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:09"]

Voi jee(sus) näitä nykyperheiden ongelmia. Oma yksinhuoltajaäitini teki kaiken tuon + siivosi ja laittoi ruoan joka ilta töiden jälkeen. Jos ei koko päivän kotona pönöttävällä äidillä muka riitä aika tiskaamiseen tai pyykin ripusteluun niin ehkä on parempi antaa lapset joko adoptioon tai yksinhuoltajuus ukolle ja muuttaa itse vähän vähemmän vaativaan sinkkuelämään.

[/quote]

Ap:lla on VIISI lasta joista kaksi todella pieniä. Joo on mahdllista tiskata yksin, mutta todella vaikeaa kyllä varmasti ottaa aikaa jolloin kaikki viisi voisi jätätä huomiotta. Jos tähän joku heittää että Afrikassakaan ei ole koneita, niin siellä on myös asenne että "It takes a village to raise a child" eli äidit saavat apuja enemmän, kun esim mummot asuvat saman katon alla. Ap:n mies on saita paska, joka ei oikeasti välitä perheensä hyvinvoinnista.

Vierailija
189/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:46"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:01"]

Kuinka usein jätät miehen lasten kanssa kotiin ja käyt vaikka yksin kaupassa ? Siis ymmärtääkö mies kuinka paljon työtä lasten kanssa on ja sen ettei siinä tosiaankaan ole rauhaa keskittyä vaan tiskailemaan ym pittaamatta mitä lapset sillävälin tekee. Vai oletko hoitanut kodin ja lapset itse ja mies ei ole osallistunut?

Jos näin niin ilmoita miehelle että ok et tarvi tiskikonetta jos lastenhoito on miehen mielestä niin helppoa. Ja olet sopinut kahdelle illalle viikossa 2 tunnin "työn, mummon auttamiskeikan" tai mitä lie ja lauantaille vaikka 6 tunnin ikkunapesun kaverille tai suursiivouksen mummolle. Kerta kotona olo on miehen mielestä helppoa niin hän varmaan mielellään hoitaa nuo ajat lapsia ja tiskaa ym sillävälin kun se on niin helppoa ja keveää ja sinä olet muualla.

Ehkä sen jälkeen mies tajuaisi ettei kolmen pienen lapsen kanssa ole laiskottelua kotona hoitaa kotityöt ja lapset.

[/quote]

Olen mies ja olen ollut oman lapseni kanssa alusta asti ja olen paljon viettänyt aikaa lapseni kanssa ihan kahdestaan. En jaksa mitenkään ymmärtää että miksi hommassa olisi "pajon työtä" Hommo on juuri niin helppoa kuin siittä itse tekee. Homma on mennyt vasta vaimon tultua paikalle käsittämättömäksi sähläämiseksi ja stressaamiseksi. Kun olen ollut lapseni kanssa kahden niin sen rauhoittavampaa ja rentouttavampaa aikaa saa hakea. Oikein mieli ja hermot lepää..

Kun jättää sen hössöttämisen lapsen ympärillä pois niin huomaa että kuinka helppoa se oikeastaan onkaan...

[/quote]

Niin eli sulla on yksi lapsi, ei kolme alle 5-vuotiasta? Eli sulla ei ole ap:n tilanteesta mitään kokemusta?

Vierailija
190/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:12"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:09"]Voi jee(sus) näitä nykyperheiden ongelmia. Oma yksinhuoltajaäitini teki kaiken tuon + siivosi ja laittoi ruoan joka ilta töiden jälkeen. Jos ei koko päivän kotona pönöttävällä äidillä muka riitä aika tiskaamiseen tai pyykin ripusteluun niin ehkä on parempi antaa lapset joko adoptioon tai yksinhuoltajuus ukolle ja muuttaa itse vähän vähemmän vaativaan sinkkuelämään. Astianpesukone ja kuivuri toki helpottaa elämää mutta tuo on älyttömin kuulemani syy niiden hankkimiselle. Ihmettelen kyllä miten kukaan palkkaa tuommoisella organisointikyvyllä olevaa töihin pitkien hoitovapaiden jälkeen.  [/quote] Näin anoppinikin sanoo. ap

[/quote]

Niin eli mies oppinut sairaan suhteensa rahaan jo äidiltään. Hieno juttu, voi siis olla vaikeampi takoa järkeä päähän jos toiselle on jo kotona opetettu noin kieroutunut asenne.

Vierailija
191/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:12"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:09"]Voi jee(sus) näitä nykyperheiden ongelmia. Oma yksinhuoltajaäitini teki kaiken tuon + siivosi ja laittoi ruoan joka ilta töiden jälkeen. Jos ei koko päivän kotona pönöttävällä äidillä muka riitä aika tiskaamiseen tai pyykin ripusteluun niin ehkä on parempi antaa lapset joko adoptioon tai yksinhuoltajuus ukolle ja muuttaa itse vähän vähemmän vaativaan sinkkuelämään. Astianpesukone ja kuivuri toki helpottaa elämää mutta tuo on älyttömin kuulemani syy niiden hankkimiselle. Ihmettelen kyllä miten kukaan palkkaa tuommoisella organisointikyvyllä olevaa töihin pitkien hoitovapaiden jälkeen.  [/quote] Näin anoppinikin sanoo. ap

[/quote]

Anoppisi on väärässä. Pyydäpä anoppiasi hoitamaan lapsiasi yhdeksi viikonlopuksi ja lähde miehesi kanssa muualle lomalle. Katotaan kuinka anoppisi pärjäisi organisointikyvyllään.

Vierailija
192/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitäpä mieltä olet tässä ketjussa vallitsevasta yksimielisyydestä siitä että miehesi on mulkku?

Miltä tuntuu olla alistettu tossukka? Oletko mielestäsi ansainnut koiranelämän? 

Vierailija
193/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:41"]

Kuivuri on periaatteessa aika "turha" laite: siis se kuluttaa "turhaan" sähköä ja itse vaatteitakin - vaikka ymmärrän kyllä, että isossa perheessä se säästää aikaa ja on sillä tavalla hyödyllinen.

[/quote]

Itseasiassa nykyaikainen kuivausrumpu kuluttaa vähemmän sähköä verrattuna siihen, että kuivattasi pyykit narulla sähkölämmitteisessä asunnossa. Siihenkin menee energiaa, "ilmaiseksi" voit kuivattaa ainoastaan ulkona. Laadukas vaate ei mene kuivurissa miksikään, huonommat kulahtavat kyllä nopeammin. Joillekin materiaaleille kuivuri on ihan ykkönen, esimerkiksi narukuivatuksessa velour pikkuhiljaa painuu ja litistyy ikävästi, ja kuivurissa tulee muhkeaksi ja pehmeäksi niin kuin uutena :) Itse huomasin, että vaatteita ja liinavaatteita ei tarvitse ostaa niin paljon sen jälkeen kun hankittiin kuivuri - ennen vaatteita oli pakko olla enemmän, kun uutta pyykkiä tuli nopeammin kuin entiset ehtivät kuivua (riippuu asunnosta, miten nopeasti pyykki kuivuu - meillä hitaasti), nyt saan muutamassa tunnissa vaatteet pesukoneen ja kuivurin kautta takaisin käyttökuntoon... Puhumattakaan siitä, ettei tarvitse tukkia jotain kaapin edustaa pyykitelineellä, pienessä asunnossahan se on aina tiellä. Ei missään nimessä ole turha, vaikka ilmankin toki pärjää! :) Jos asunnossa on niin kuiva huoneilma että pyykki kuivuu nopeasti, eikäs itä muutenkaan tule niin paljon, niin hyöty ei välttämättä ole yhtä suuri, mutta meillä on helpottanut arkea monella tavalla.

Vierailija
194/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:14"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:09"]

[/quote]

Ap:lla on VIISI lasta joista kaksi todella pieniä. Joo on mahdllista tiskata yksin, mutta todella vaikeaa kyllä varmasti ottaa aikaa jolloin kaikki viisi voisi jätätä huomiotta. Jos tähän joku heittää että Afrikassakaan ei ole koneita, niin siellä on myös asenne että "It takes a village to raise a child" eli äidit saavat apuja enemmän, kun esim mummot asuvat saman katon alla. Ap:n mies on saita paska, joka ei oikeasti välitä perheensä hyvinvoinnista.

[/quote]

Pitikö niitä sitten tehdä enemmän kuin kyvyt antaa myöten? Aikanaan muuten perhekoko oli iso ja äiti kotona hoitamassa ilman mitään tiskikoneita, kuivausrumpuja yms. Ehkä niidenkin miehet oli saitoja paskoja?

Vierailija
195/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:12"]

[/quote]

Niin eli mies oppinut sairaan suhteensa rahaan jo äidiltään. Hieno juttu, voi siis olla vaikeampi takoa järkeä päähän jos toiselle on jo kotona opetettu noin kieroutunut asenne.
[/quote]

Sieltä se asenne varmaan tulee. Myös miehen sisko on melkoinen "marttyyri", jos tiedätte ihmistyypin. Vaikea noita asenteita on yhtäkkiä ihmisen muuttaakaan. Ja tosiaan kerran erehdyin huolimattomuuttani anopille harmittelemaan tiskikoneen rikkoutumista. Sain vain kuulla miten hemmoteltuja, laiskoja ja mukavuudenhaluisia ihmiset voivatkaan olla. On sitä ennenkin pärjätty eikä olisi tullut mieleenkään valittaa... ap

Vierailija
196/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ap kauhea mies, miehen sisko ja anoppi. Miksi ihmeessä päätit mennä tuohon sukuun naimisiin?

Vierailija
197/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä valitsit itsellesi timantin äijän. Ei voi tajuta joidenkin naisten järjenjuoksua. Enkä edes *aloita* keskustelua siitä, miksi moiseen suhteeseen pitää vielä kolme lastakin tehdä.

Vierailija
198/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:06"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:58"]Hei, mä tuun teille tiskaamaan! Olen mies ja tykkään tiskaamisesta...katotaan miten miehesi suhtautuisi asiaan ;-)
[/quote]

Oi kuulostaa hyvältä! Haluatko auttaa myös pyykkien kanssa? ap
[/quote]

Voin minä niissäkin auttaa, no problem! Oon itse aika paljon pois kotoa joten minusta on ihan mukavaa tehdä tämmöisiä juttuja :-)

Vierailija
199/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:28"]Sulla on ap kauhea mies, miehen sisko ja anoppi. Miksi ihmeessä päätit mennä tuohon sukuun naimisiin?
[/quote]

Kiitos, erittäin hyvä kysymys johon juuri nyt en keksi hyvää vastausta. Pidin itseäni hölmönä mutta kieltämättä laittoi kyllä miettimään. ap

Vierailija
200/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö sun mies autolla töissä? Ehdota, että hän kävelee sinne. Ihan hyvinhän sinne ja sieltä pääsee kävellen joka päivä, satoi tai paistoi, mitä turhaan sitä konetta käyttelemään, kun ilmankin sinne pääsee. Vähän kauemminhan siinä menee, mutta mitä siitä, liikunta on terveellistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi