Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni kielsi ostamasta tiskikonetta :(

Vierailija
20.02.2015 |

Olemme siis viisihenkinen perhe, meiltä hajosi tiskikone. En kuulemma tarvitse uutta, koska hoidan lapsia kotona ja ehdin kyllä hoitamaan käsin tiskitkin. Sama juttu kuivurin kanssa, uutta ei tule kun joudan kyllä ripustamaan pyykit. Kieltämättä fiilis on voi ei. Olenko nyt ihan tyhmä kun pyysin tiskikonetta? Ei ole siis rahasta kiinni vaan periaatteesta että minunhan ne kuuluu hoitaa.

Kommentit (243)

Vierailija
81/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:41"]Mies päättää meillä rahankäytöstä koska hän ne tienaa :( ap
[/quote]
Teillä mies päättää rahankäytöstä, mutta sinä vastaat sen seurauksista? Ottakaa käyttöön tiskivuorot.

Vierailija
82/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:45"]Jätä tiskit iltaan, ja käske miehen katsoa lapsia sillä aikaa. Etkä reagoi mitenkään mihinkään, mitä talossa tapahtuu ennen kuin olet tiskit tiskannut.
[/quote]

Tuota voisi kokeilla, tosin saan kyllä moitteet kun olen päivällä "laiskotellut" kun pitäisi ehtiä... Mutta oikeastikin on välillä haastavaa hoitaa tiskit ruuanlaitosta ja syömisestä kun on pieniä tässä; 6kk, juuri 2v täyttänyt ja pian nelivuotias. Enpä tiedä pärjääkö mies niiden kanssa sillä välillä kun tiskaisin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmeesee tiskikonetta oikein tarvitsee??? Täysi turhake koko laite. Tietysti jos astioita on vaikka muille jakaa ja aina ottaa kaapista uuden niin tiskivuori kasvaa sellaiseksi ettei konekaan siitä selviä.

Meillä homma menee seuraavasti. Jokaista perheenjäsentä kohti on lautanen (syvä ja matala) lasi ja kuppi. 1xveitsi/haarukka/lusikka. Jokainen tiskaa omat astiansa heti käytön jälkeen. Ruokailun aloituksessa laitetaan lavuaariin tiskivesi jossa sitten ruokailun jälkeen kukin tiskaa omat astiansa. Vieraita varten otetaan sitten kaapinperältä astiat ja palautetaan ne sinne käytön jälkeen. (vieraat eivät tiskaa omia astioitaan) :)

Tähän kun oppii niin turhia astioita ei loju missään ja kenenkään ei tarvitse murehtia tiskaamisesta. Eteenkään toisten astioiden tiskaamisesta. Liiallisen elitason tuote tämmöiset astianpesukoneet!! Kaikkea kun on liikaa niin mistään ei enää selvitä ilman koneiden apua!! Mielestäni tällätavalla homma on paljon helpompaa kuin astianpesukoneen kanssa! Kenenkään ei tavitse nähdä vaivaa koneen tyhjentämisessä/täyttämisessä kun paljon lyhyemmässä ajassa on itse käsin tiskannut omat astiansa...

Vierailija
84/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:48"]

No mun tulona on vaan kotihoidontuki, josta olen maksanut lasten harrastuksia, ostanut niille vaatteita jne. (lapsilisät menee säästötilille) joten ei mun tuloilla taida voida mitään ostaa. En pysty kerralla maksamaan, mahtaako näin pienillä tuloilla saada osamaksulla tms? Luottotiedot mulla on kyllä kunnossa mutta ei siis nyt palkkatuloja. Ap

[/quote]

Miksi lapsilisät säästötilille? Eikö ne yleensä makseta äidin tilille, josta voisi maksaa esim. lasten harrastuksia ja vaatteita?

Vierailija
85/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks oot tehnyt lapsia tuollaisen miehen kanssa? 

Mulla olis jäänyt lisääntymättä. Piheys tai toisen huomioonottaminen on vastenmielisempiä piirteitä miehessä ja sun ukossas ilmenee näköjään molemmat. 

Vierailija
86/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
87/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi pitää sinua kotiorjana, eikä tasa-arvoisena kumppanina. Mieti, onko se sinulle ok.

Vierailija
88/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eihän sitä tiskikonetta kannata ostaa, kun teillä on jo tiskikone... Sinä.

Kannattaisi pitää puolensa tässä kohtaa.

Vierailija
89/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein jätät miehen lasten kanssa kotiin ja käyt vaikka yksin kaupassa ? Siis ymmärtääkö mies kuinka paljon työtä lasten kanssa on ja sen ettei siinä tosiaankaan ole rauhaa keskittyä vaan tiskailemaan ym pittaamatta mitä lapset sillävälin tekee. Vai oletko hoitanut kodin ja lapset itse ja mies ei ole osallistunut?

Jos näin niin ilmoita miehelle että ok et tarvi tiskikonetta jos lastenhoito on miehen mielestä niin helppoa. Ja olet sopinut kahdelle illalle viikossa 2 tunnin "työn, mummon auttamiskeikan" tai mitä lie ja lauantaille vaikka 6 tunnin ikkunapesun kaverille tai suursiivouksen mummolle. Kerta kotona olo on miehen mielestä helppoa niin hän varmaan mielellään hoitaa nuo ajat lapsia ja tiskaa ym sillävälin kun se on niin helppoa ja keveää ja sinä olet muualla.

Ehkä sen jälkeen mies tajuaisi ettei kolmen pienen lapsen kanssa ole laiskottelua kotona hoitaa kotityöt ja lapset.

Vierailija
90/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosittelisin lämpimästi miettimään onko teidän liitossa kaikki ihan kunnossa, ei kuulosta kovin hyvältä... Meillä on aina ollut yhteiset rahat vaikka itse olen ollut välillä minimiäitiysrahalla ja mies hetken työttömänä kun itse olin jo töissä. Ja sanoit vielä että et tiedä pärjääkö miehesi lasten kanssa sen aikaa kun tiskaat... Haloo, omien lastensa! Mun mielestä todella huolestuttavaa.

Vierailija
91/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö säästöt ole tämmöisiä asioita varten?

Vierailija
92/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:58"]

Miks oot tehnyt lapsia tuollaisen miehen kanssa? 

Mulla olis jäänyt lisääntymättä. Piheys tai toisen huomioonottaminen on vastenmielisempiä piirteitä miehessä ja sun ukossas ilmenee näköjään molemmat. 

[/quote]

Niin siis huomioonottaminen on jees! :) 
Mutta huomioonottamatta jättäminen on tturn off...

Vierailija
93/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mies ei näköjään arvosta sua yhtään. Ja ne lapsilisät sieltä säästötileiltä nyt lasten harrastuksiin ja vaatteisiin.

Vierailija
94/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle työjärjestys: Kun hän tulee töistä kotiin, niin ruokailun jälkeen hän tiskaa koko päivän aikana syntyneen tiskin, sitten hän menee pesuhuoneeseen ripustamaan pari koneellista pyykkiä ja puhuu ja puhkuu niin kauan, että ne kuivuvat.

Vierailija
95/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on törkeää vallankäyttöä ja alistamista.

Vierailija
96/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:56"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:48"]

No mun tulona on vaan kotihoidontuki, josta olen maksanut lasten harrastuksia, ostanut niille vaatteita jne. (lapsilisät menee säästötilille) joten ei mun tuloilla taida voida mitään ostaa. En pysty kerralla maksamaan, mahtaako näin pienillä tuloilla saada osamaksulla tms? Luottotiedot mulla on kyllä kunnossa mutta ei siis nyt palkkatuloja. Ap

[/quote]

Miksi lapsilisät säästötilille? Eikö ne yleensä makseta äidin tilille, josta voisi maksaa esim. lasten harrastuksia ja vaatteita?
[/quote]

Ne menee meillä lasten säästötilille. Saavat sitten opiskeluaikana tulevaisuudessa niistä vähän extraa. Ovat siis ikäänkuin lasten rahoja.

Vierailija
97/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:05"]Miehelle työjärjestys: Kun hän tulee töistä kotiin, niin ruokailun jälkeen hän tiskaa koko päivän aikana syntyneen tiskin, sitten hän menee pesuhuoneeseen ripustamaan pari koneellista pyykkiä ja puhuu ja puhkuu niin kauan, että ne kuivuvat.
[/quote]

Ei sen mielestään kuulu tehdä kotitöitä. Ja kyllähän mä niitä teen kerran kotona olen mutta toki esim. se tiskikone arkea helpottaisi siinä. Harmittaa kun meni rikki.

Vierailija
98/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on varaa laittaa lapsilisät säästötilille, niin on varaa ostaa koneita. Asiat vois laittaa tärkeysjärjestykseen tai ehkä ap vaan haluaa tehdä elämästään turhan hankalaa. Järki käteen nyt. 

Vierailija
99/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:56"]

Mihin ihmeesee tiskikonetta oikein tarvitsee??? Täysi turhake koko laite. Tietysti jos astioita on vaikka muille jakaa ja aina ottaa kaapista uuden niin tiskivuori kasvaa sellaiseksi ettei konekaan siitä selviä.

Meillä homma menee seuraavasti. Jokaista perheenjäsentä kohti on lautanen (syvä ja matala) lasi ja kuppi. 1xveitsi/haarukka/lusikka. Jokainen tiskaa omat astiansa heti käytön jälkeen. Ruokailun aloituksessa laitetaan lavuaariin tiskivesi jossa sitten ruokailun jälkeen kukin tiskaa omat astiansa. Vieraita varten otetaan sitten kaapinperältä astiat ja palautetaan ne sinne käytön jälkeen. (vieraat eivät tiskaa omia astioitaan) :)

Tähän kun oppii niin turhia astioita ei loju missään ja kenenkään ei tarvitse murehtia tiskaamisesta. Eteenkään toisten astioiden tiskaamisesta. Liiallisen elitason tuote tämmöiset astianpesukoneet!! Kaikkea kun on liikaa niin mistään ei enää selvitä ilman koneiden apua!! Mielestäni tällätavalla homma on paljon helpompaa kuin astianpesukoneen kanssa! Kenenkään ei tavitse nähdä vaivaa koneen tyhjentämisessä/täyttämisessä kun paljon lyhyemmässä ajassa on itse käsin tiskannut omat astiansa...

[/quote]

Kuka teillä tiskaa kattilat, kauhat, vispilät, paistinpannut, leivontakipot, säilytysrasiat jne? Tiskaako teillä myös lapset omat astiansa (AP:llahan oli ainakin 6kk, 2v ja 4v), vauvatkin?

Vierailija
100/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidon tuella ostat tiskikoneen ja siinä kuussa lasten vaatteet ja harrastukset menkööt lapsilisistä. Ei kai tässä voi olla ongelmaa, jos ne lapsilisät kerran muuten on varaa säästöön laittaa, että jos niillä nyt yhtenä kuuna tehdäänkin sitä, mihin ne on tarkoitettukin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi