Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni kielsi ostamasta tiskikonetta :(

Vierailija
20.02.2015 |

Olemme siis viisihenkinen perhe, meiltä hajosi tiskikone. En kuulemma tarvitse uutta, koska hoidan lapsia kotona ja ehdin kyllä hoitamaan käsin tiskitkin. Sama juttu kuivurin kanssa, uutta ei tule kun joudan kyllä ripustamaan pyykit. Kieltämättä fiilis on voi ei. Olenko nyt ihan tyhmä kun pyysin tiskikonetta? Ei ole siis rahasta kiinni vaan periaatteesta että minunhan ne kuuluu hoitaa.

Kommentit (243)

Vierailija
41/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa perustella tiskikonetta veden säästöllä. Uusi tiskikone kuluttaa vettä n. 7-9 litraa/pesu. Käsin tiskatessa hanasta valuu noin sama määrä vettä minuutissa.

Vierailija
42/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:34"]

Olenko nyt ihan tyhmä kun pyysin tiskikonetta?

[/quote]

Olet tyhmä, kun pyysit.

Minä en olisi pyydellyt mitään, olisin vain marssinut kauppaan ja ostanut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettyjä koneita saa muutamalla kympillä

Vierailija
44/243 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä ihan yleinen käytäntö anella siipalta lupia kaikkeen? Mä en pystyisi elämään noin.

Vierailija
45/243 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:27"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:56"]

Mihin ihmeesee tiskikonetta oikein tarvitsee??? Täysi turhake koko laite. Tietysti jos astioita on vaikka muille jakaa ja aina ottaa kaapista uuden niin tiskivuori kasvaa sellaiseksi ettei konekaan siitä selviä.

Meillä homma menee seuraavasti. Jokaista perheenjäsentä kohti on lautanen (syvä ja matala) lasi ja kuppi. 1xveitsi/haarukka/lusikka. Jokainen tiskaa omat astiansa heti käytön jälkeen. Ruokailun aloituksessa laitetaan lavuaariin tiskivesi jossa sitten ruokailun jälkeen kukin tiskaa omat astiansa. Vieraita varten otetaan sitten kaapinperältä astiat ja palautetaan ne sinne käytön jälkeen. (vieraat eivät tiskaa omia astioitaan) :)

Tähän kun oppii niin turhia astioita ei loju missään ja kenenkään ei tarvitse murehtia tiskaamisesta. Eteenkään toisten astioiden tiskaamisesta. Liiallisen elitason tuote tämmöiset astianpesukoneet!! Kaikkea kun on liikaa niin mistään ei enää selvitä ilman koneiden apua!! Mielestäni tällätavalla homma on paljon helpompaa kuin astianpesukoneen kanssa! Kenenkään ei tavitse nähdä vaivaa koneen tyhjentämisessä/täyttämisessä kun paljon lyhyemmässä ajassa on itse käsin tiskannut omat astiansa...

[/quote]

Kuinka 6kk vanha pesee lautasensa? Entä 2-vuotias? Tai edes se neljän vanha. 

[/quote]

Onhan niillä äiti. Ei luulis kauhee vaiva olevan, jos parit kupit huuhtoo ja tiska välittömästi ruokailun jälkeen?

-Ohis

[/quote]
Tai ehkäpä isä tiskaa?

Vierailija
46/243 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:00"]Olet tyhmä kun pyydät. Viisas nainen menisi kodinkonekauppaan ja ostaisi tiskikoneen - itse! Kyllä me sen tiedämme, että miehen äiti ja mummo ovat tiskanneet käsin, vaikka jaloissa on pyörinyt 7 lasta. Mutta eihän se sinua velvoita samaan, kun mies enää kengitä hevosta ja valjasta sitä työajoon niin kuin isänsä tai pappansa ehkä muinoin.

Etkö sinä tiedä, että Suomessa ei nainen ole miehen edusmiehisyyden alainen? Suomalaisilla naisilla on oikeus ihan itse tehdä kauppoja ja ostaa tarvitsemiaan tavaroita.

Jos väität, että sinulla ei ole rahaa, niin mene pankkiin, avaa tili ja ilmoita Kelalla oma tilinumerosi omia päivärahoja ja lapsilisiä varten.
[/quote]

Näin on. Eihän työpailoillakaan enään tehdä asioita niin kuin vaikka 50 vuotta sitten, vaan sinnekin on hommattu laitteita työtä helpottamaan. Ja ennen pärjättiin ilman puhelimiakin ihan hyvin ja silti sun miehelläskin varmaan sellainen on. Joten ilkeilyä ja alistamista tuo on. Ruokapalkalla miehen sisäkkönä ja sängyn lämmittäjänä. Ei rakkautta eikä arvostusta. Itse en voisi kuvitellakaan kohtelevani puolisoani noin.

Vierailija
47/243 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme siis viisihenkinen perhe, meiltä hajosi tiskikone. En kuulemma tarvitse uutta, koska hoidan lapsia kotona ja ehdin kyllä hoitamaan käsin tiskitkin. Sama juttu kuivurin kanssa, uutta ei tule kun joudan kyllä ripustamaan pyykit. Kieltämättä fiilis on voi ei. Olenko nyt ihan tyhmä kun pyysin tiskikonetta? Ei ole siis rahasta kiinni vaan periaatteesta että minunhan ne kuuluu hoitaa.

[/quote]

sehän meni naimisiin sellasen kanssa. ei kai sitä kahta samassa perheessä tarvita?

Vierailija
48/243 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät on tarkoitettu tasaamaan tuloeroja lapsettomien talouksien ja lapsiperhetalouksien välillä. Ei niitä kannata säästötilille ohjata tilanteessa, jossa tarvitsee tehdä hankintoja arjen pyörittämiseen. Halvimman tiskikoneen saa parilla sadalla, joten yhden kuun lapsilisät riittävät mainiosti.

Meillä mies ei taannoin vastustanut tiskikoneen hankkimista hajonneen tilalle, koska hoitaa aina osan tiskeistä. Eipä tarvinnut perustella. Sen sijaan vauva-aikana en saanut hankkia kotiin kokoontaitettavaa pyykinkuivaustelinettä, joka maksaa n. 20 euroa. Syy: ne ovat rumia. Niin minä sitten päivittäin puristelin kuivuvia kestovaippoja, että mahtavatko olla tarpeeksi kuivia, joko voi ripustaa uutta tilalle. Tunsin oloni todella tyhmäksi. Mies ei, sillä hän ei pese pyykkiä koskaan. Ei edes osaa. Myöhemmin sain ostaa ja mies on pahoitellut käytöstään. Itsetyytyväisten aviomiesten kotoinen mikrojohtaminen, joka kohdistuu tehtäviin, joihin he eivät millään tavalla osallistu, on kyllä aivan oma ja merkittävä tyhmyyden lajinsa. On miesoikkuihin suostuminenkin tyhmää, mutta tämä minun saa lapsellisia kilareita, jonkinlaista rauhaa koitan pitää kotona yllä.

Vierailija
49/243 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja kuinka tutulta kuulostaa. Kämpässä oli tiskikone kyllä valmiina, ja se ei hajonnut, mutta sain aina kuulla, kuinka tiskaan sillä "turhaan". Vihaan käsitiskiä. Jossain vaiheessa tehtiin jopa sopimus, että minä hoidan konetiskit, mies hoitaa käsitiskit (paistinpannut, isot kulhot yms. koneesta liikaa tilaa vievät). Eipä toiminut, ajan myötä kyllästyin siihen, että kulhot oli päiväkausia lavuaarissa odottamassa tiskausinspiraatiota.

Minä hoidin kaikki pyykit yksin (oma valinta, tykkään pyykinpesusta) ja kuivausteline oli työhuoneessa. Mies kans väitti, että se on ruma ja aina tiellä ja miksen viritä vaikka saunan kattoon naruja ja kuivaa siellä tai miksen käytä taloyhtiön ilmaista pesulaa ja kuivaushuonetta. Semmosta (puhtaan) pyykin kuskauskoria en saanut ostaa, koska se olisi tiellä ja on ihan turha, kun mä voin hakea ripustettavat vaatteet koneesta yksitellen/pienissä erissä. Kuivurin olisin halunnut, mutta miehen mielestä turha hankinta.

Siivoojaa emme voineet palkata, koska samoihin aikoihin aloin työperäisen burnoutin takia tekemään lyhennettyä työpäivää ja minultahan vapautui siten 7,5h per viikko aikaa siivoamiseen. Lyhennetty työviikko oli vain ja ainoastaan minun laiskuutta.

Nykyisin on ex-mies. Tiskaan tiskikoneessa vaikka pelkkiä isoja kulhoja, pyykit kuivuu kuivurissa (jonka ostin eron jälkeen), siivooja käy joka toinen viikko ja vielä on varaa jatkaa lyhennetyn työviikon kanssa.

Vierailija
50/243 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

229, kiitos vertaistuesta! -228

Vierailija
51/243 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ihan oikeasti nainen. Miksi sinun kuuluu hoitaa tiskit ja pyykinpesu? Sinähän hoidat lapsia päivän. Illalla tiskit, siivous ja pyykinpesu vain puoleksi miehen kanssa. Oletko kuullut koskaan sanasta tasa-arvo?

Vierailija
52/243 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:46"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:43"]Oletteko te yhdessä päättäneet lastenteosta ja kotiin jäämisestä? Tuollainen touhu kuulostaa ihan naurettavalta. Eikö miehesi rakasta ja kunnioita sua ollenkaan? Ei ainakaan pidä tasavertaisena kumppanina.
Meillä pyöritetään 5 hengen taloutta miehen palkalla ja kyllä mies laittaa lapset ja mut ykköseksi, vaikka hänen rahoja ne oikeasti ovat. Kun mä halusin kuivausrummun helpottamaan arkea, mies osti sen. Imuri kun hajosi, sain uuden seuraavana päivänä. Mä jopa ajan 10 kertaa kalliimmalla autolla kuin mies, koska mun kyydissä kulkee niin arvokas lasti.
Ikinä en suostuisi tuollaiseen epäkunnioittavaan käytökseen kuin ap.
[/quote]
Ihanaa. Meilläkin mies hommasi toisen auton että pääsen lasten kanssa liikkumaan paremmin.
[/quote]

Tiskasitko silloin käsin tiskivuoret, pesit pyykkiä ja laitoit kuivumaan? Vai otitko vain rennosti ja odotit, että vaimo tulee kotiin tekemään kotityöt?

Vierailija
53/243 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:45"]Kannattaa perustella tiskikonetta veden säästöllä. Uusi tiskikone kuluttaa vettä n. 7-9 litraa/pesu. Käsin tiskatessa hanasta valuu noin sama määrä vettä minuutissa.
[/quote]

Kuka tiskaa juoksevan veden alla?

Vierailija
54/243 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtakaa, mene sinä välillä töihin ja ukko jää lasten kanssa kotiin.

Vierailija
55/243 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 00:59"]Voi luoja kuinka tutulta kuulostaa. Kämpässä oli tiskikone kyllä valmiina, ja se ei hajonnut, mutta sain aina kuulla, kuinka tiskaan sillä "turhaan". Vihaan käsitiskiä. Jossain vaiheessa tehtiin jopa sopimus, että minä hoidan konetiskit, mies hoitaa käsitiskit (paistinpannut, isot kulhot yms. koneesta liikaa tilaa vievät). Eipä toiminut, ajan myötä kyllästyin siihen, että kulhot oli päiväkausia lavuaarissa odottamassa tiskausinspiraatiota.

Minä hoidin kaikki pyykit yksin (oma valinta, tykkään pyykinpesusta) ja kuivausteline oli työhuoneessa. Mies kans väitti, että se on ruma ja aina tiellä ja miksen viritä vaikka saunan kattoon naruja ja kuivaa siellä tai miksen käytä taloyhtiön ilmaista pesulaa ja kuivaushuonetta. Semmosta (puhtaan) pyykin kuskauskoria en saanut ostaa, koska se olisi tiellä ja on ihan turha, kun mä voin hakea ripustettavat vaatteet koneesta yksitellen/pienissä erissä. Kuivurin olisin halunnut, mutta miehen mielestä turha hankinta.

Siivoojaa emme voineet palkata, koska samoihin aikoihin aloin työperäisen burnoutin takia tekemään lyhennettyä työpäivää ja minultahan vapautui siten 7,5h per viikko aikaa siivoamiseen. Lyhennetty työviikko oli vain ja ainoastaan minun laiskuutta.

Nykyisin on ex-mies. Tiskaan tiskikoneessa vaikka pelkkiä isoja kulhoja, pyykit kuivuu kuivurissa (jonka ostin eron jälkeen), siivooja käy joka toinen viikko ja vielä on varaa jatkaa lyhennetyn työviikon kanssa.
[/quote]

Ei uskoisi, että tälläsia miehiä on. Onneksi on ex. Kenenkään ei kuulu kysellä lupaa omassa kodissaan mihinkään

Vierailija
56/243 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt naiset herätys, kasvattakaa niistä pojistanne fiksuja ja empaattisia ihmisiä älkääkä paapoko niitä pilalle tai näyttäkö mallia naisesta tahdottomana kodinkoneena!

Vierailija
57/243 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 00:59"]

Voi luoja kuinka tutulta kuulostaa. Kämpässä oli tiskikone kyllä valmiina, ja se ei hajonnut, mutta sain aina kuulla, kuinka tiskaan sillä "turhaan". Vihaan käsitiskiä. Jossain vaiheessa tehtiin jopa sopimus, että minä hoidan konetiskit, mies hoitaa käsitiskit (paistinpannut, isot kulhot yms. koneesta liikaa tilaa vievät). Eipä toiminut, ajan myötä kyllästyin siihen, että kulhot oli päiväkausia lavuaarissa odottamassa tiskausinspiraatiota.

[/quote]

Oma ex-mieheni oli samanlainen. Puhtaille vaatteille ei saanut ostaa koria (pyysin siis häntäostamaan markettireissulla vauvan ollessa pieni, ei suostunut). Hän valitsi ei-tiskikoneeseen sopivia laseja, mutta ei ikinä tiskannut niitä, koska se on tyhmää tiskata käsin kun on kone.

Mutta esim. ruohonleikkuuta varten piti hankkia helkkarin kallis päältäajettava kone, koska muuten se on tylsää ja aikaavievää. 

Lapsien annan siivota ihan kuinka itse haluavat, kunhan jälki on kohtuullista. Tietenkin näytän heille eri tapoja tehdä niitä hommia. En säätele muiden tekemien hommien yksityiskohtia.

Vierailija
58/243 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 06:52"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 00:59"]Voi luoja kuinka tutulta kuulostaa. Kämpässä oli tiskikone kyllä valmiina, ja se ei hajonnut, mutta sain aina kuulla, kuinka tiskaan sillä "turhaan". Vihaan käsitiskiä. Jossain vaiheessa tehtiin jopa sopimus, että minä hoidan konetiskit, mies hoitaa käsitiskit (paistinpannut, isot kulhot yms. koneesta liikaa tilaa vievät). Eipä toiminut, ajan myötä kyllästyin siihen, että kulhot oli päiväkausia lavuaarissa odottamassa tiskausinspiraatiota.

[/quote]

Ei uskoisi, että tälläsia miehiä on. Onneksi on ex. Kenenkään ei kuulu kysellä lupaa omassa kodissaan mihinkään
[/quote]

Mullakin oli. Onneksi ei ehditty lapsiin asti, kun juoksin. Meillä se ero, että ostin itse. Mutta sitä mäkätyksen, nalkutuksen ja muun henkisen väkivallan määrää... miestä ahdisti suunnattomasti, kun en suostunut taipumaan, kuten äitinsä oli aina nöyrtynyt.

Vierailija
59/243 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan sama tilanne. Kaiken kukkuraksi mies oli sitä mieltä, että lapsilisät kuuluvat sille, koska se maksaa verotkin.

Voi luoja!

Vierailija
60/243 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvät hykkyrät millaista elämää jotkut suostuu elämään. Muistakaa naiset että taloudellinen itsenäisyys on kaiken perusta. Ja kun lapsia aletaan hankkia, niin on sovittava taloudelliset jutut ennen niitä lapsia. Miehen armoilla eläminen ei ole nykypäivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä