Miehen älykkyys ja arvot ovat kiinnostavampia kuin ulkonäkö
Olen huomannut, että en koe minkäänlaista seksuaalista vetoa yleisesti hyvännäköisiksi koettuihin miehiin. Suorastaan yökkäysrefleksin aiheuttavat sellaiset saliäijät, jotka ihailevat itseään ja nostavat itsensä jalustalle joko lihasten tai sosioekonomisen taustan takia. Katse ei viivy sekuntia kauempaa pitkissä, jykeväleukaisissa, "komeissa" miehissä.
Sen sijaan saatan syttyä kuin salamaniskusta jos luen kirjaa, jonka mieskirjoittaja osaa käyttää kieltä rikkaasti. Olen monesti tuntenut suurta vetoa kun joku kirjoittaa niin upeasti, että se tuntuu syvällä sielussa. Tai jos mies soittaa jotain instrumenttia ja eläytyy soittamaansa täysillä. Tai jos mies omaa arvot, jotka saavat hänet suojelemaan luontoa ja eläimiä, silloin en meinaa pysyä pöksyissäni. Näissä tapauksissa miehen ulkonäöllä ei ole ollut ikinä mitään väliä tai edes yhteneväisyyttä. Eikä sillä, paljonko rahaa on pankkitilillä. Olen täysin myyty jos mies on lahjakas kirjoittaja, soittaja tai laulaja tai luonnonsuojelija (mutta ei sellaisella Elonkapina/puuhunkahlitsemistavalla).
Tämä on täysin rehellinen tunnustus ja helpottaa ehkä joidenkin miesten tuskaa siitä, että lihaksikkuudella, pituudella, "sen" koolla tai rahapussilla olisi mitään väliä. En minä kiinnitä niihin mitään huomiota. Yhdentekeviä asioita.
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen juuri tällainen aloittajan kuvailema mies. En nyt ryhdy sitä tässä todistelemaan, mutta tiedän että näin luultavasti on. Mulle on käynyt niin (eittämättä ihan omasta syystäni), että olen naimisissa naisen kanssa, jolle tällaiset ominaisuudet miehessä ovat jos nyt ei yhdentekeviä niin eivät ainakaan mikään kovin erityinen juttu. Sen sijaan saan kuulla sekä suoraa että epäsuoraa huomauttelua ulkonäöstäni, vaikka omasta mielestäni se on ihan normaaleissa rajoissa, pituutta yli 180 cm, paino ok, siis tavallinen keski-ikää lähestyvä ihminen, joka kadulla vastaan tullessaan tuskin herättää erityistä huomiota hyvässä tai huonossa. Mutta kun pitäisi tykätä urheilusta ja ilmeisesti myös näyttää siltä, kuulemma "lihasten pitäisi näkyä" ja että mulla ei ole markkina-arvoa toisin kuin hänellä. Turhauttaa, kun olisi paljon annettavaa ihmiselle, joka henkisiä asioita arvostaisi, nauttisi kirjallisuudesta ja kielestä, keskustelemisesta, luonnosta, historiasta, musiikista, kaikenlaisen uuden oppimisesta, omaisi syvän ja monipuolisen sisäisen maailman.
Samaan aikaan pelkään tapaavani tällaisen naisen sattumalta: joutuisin siinä aika perimmäisten kysymysten äärelle sen suhteen mitä tältä elämältä vielä haluan ennen kuin olen sen ikäinen ettei enää maksa vaivaa ryhtyä kovin isoihin elämänmuutoksiin. Toistaiseksi ratkaisuni on ollut vain antaa olla ja ajan kulua, aikahan nämä ongelmat lopulta hoitaa teki niin tai näin.
Ei hirveän suurta älyä osoita, että ottaa vaimon, jonka kanssa ei koe henkistä yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole totta.
T. ÄO 135+ ja sinkku koska ruma
Se johtuu siitä, että älykkyys on emergentti ominaisuus tietoisuuden tapaan. Se, että loogis-matemaattinen päättelykykysi on todella korkea, ei korreloi sosiaalisen älykkyyden tai muidenkaan älykyyden osa-alueiden kanssa. Huomiota herättävän älykkäitä on hyvin harvassa, koska se vaatisi, että useat älykkyyden hyponyymit ilmenisivät yksilössä. Epigenetiikalla voit moduloida äkykkyytesi geeniekspressiota.
Esimerkiksi käyttöönottamalla aivojesi bioenergetiikan perustutkimusten sovelluksia voit lisätä kognitiivista kapasiteettiasi. Yksinkertaisimmillaan tämä tapahtuu vaihtamalla neuroneidesi primääripolttoaineeksi 3-hydroksivoihapon (eräs ketoaine) glukoosin sijaan. Erytrosyyttejä lukuun ottamatta kaikki kehon solut suosivat tai ainakin pystyvät käyttämään metaboliselta fleksibiliteetiltään terveessä henkilössä ketoaineita glukoosin sijaan.
Subkliininen jodin tai kuparin puute aiheuttavat kausaalisesti kognitiivisen suorituskyvyn laskua. Samoin tekevät insuliiniresistenssi ja hyperkortisolemia. Suhtautumalla viestissäni esitettyihin biokemian ja integratiivisen lääketieteen hypoteeseihin ivalla, parjauksella tai vähättelyllä implikoit, ettet ole kovin älykäs, sillä vahvistusvinouman mukaisesti hyväksyt vain omaa skeemaasi tukevat näkemykset ja todisteet.
Tämä nyt on klassinen esimerkki epä-älyllisyydestä.
Auta minua selkeästi älykkäämpänä ymmätämään, miksi viestini oli "klassinen esimerkki ´epä-älykkyydestä´". Kiitos jo etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole totta.
Se johtuu siitä, että älykkyys on emergentti ominaisuus tietoisuuden tapaan. Se, että loogis-matemaattinen päättelykykysi on todella korkea, ei korreloi sosiaalisen älykkyyden tai muidenkaan älykyyden osa-alueiden kanssa. Huomiota herättävän älykkäitä on hyvin harvassa, koska se vaatisi, että useat älykkyyden hyponyymit ilmenisivät yksilössä. Epigenetiikalla voit moduloida äkykkyytesi geeniekspressiota.
Esimerkiksi käyttöönottamalla aivojesi bioenergetiikan perustutkimusten sovelluksia voit lisätä kognitiivista kapasiteettiasi. Yksinkertaisimmillaan tämä tapahtuu vaihtamalla neuroneidesi primääripolttoaineeksi 3-hydroksivoihapon (eräs ketoaine) glukoosin sijaan. Erytrosyyttejä lukuun ottamatta kaikki kehon solut suosivat tai ainakin pystyvät käyttämään metaboliselta fleksibiliteetiltään terveessä henkilössä ketoaineita glukoosin sijaan.
Subkliininen jodin tai kuparin puute aiheuttavat kausaalisesti kognitiivisen suorituskyvyn laskua. Samoin tekevät insuliiniresistenssi ja hyperkortisolemia. Suhtautumalla viestissäni esitettyihin biokemian ja integratiivisen lääketieteen hypoteeseihin ivalla, parjauksella tai vähättelyllä implikoit, ettet ole kovin älykäs, sillä vahvistusvinouman mukaisesti hyväksyt vain omaa skeemaasi tukevat näkemykset ja todisteet.
Auta minua selkeästi älykkäämpänä ymmätämään, miksi viestini oli "klassinen esimerkki ´epä-älykkyydestä´". Kiitos jo etukäteen.
Ole hyvä vaan. Tällaisessa kontekstissa sivistyssanoilla ja termeillä briljeeraaminen osoittaa huonoa makua, tilannetajuttomuutta ja tarvetta nostaa itsensä jalustalle. Sivistynyt tapa olisi keskittyä varsinaiseen pointtiin ja jättää vaikeilla sanoilla rehvastelu pois. Akateemisena ihmisenä osaisin itsekin luetella sivistyssanoja puoli tuntia putkeen, mutta se ei tekisi asiasisällöstä yhtään sen fiksumpaa, päin vastoin. Nythän kävi niin, että osa lukijoista ei pystynyt seuraamaan ajatuskulkuasi, kun tarpeettomasti puit sen niin vaikeaselkoiseen asuun. Itseltänikin meni hiukan ohi, mikä pointtisi oli ja mitä lisäarvoa se toi tähän keskusteluun. Selkeys, vaatimattomuus ja napakkuus on hyvästä - niin ihmisessä kuin tekstissäkin.
Vierailija kirjoitti:
Älykkäitä miehiä on vaan todella vähän ja he tietävät arvonsa, joten sapioseksuaalin naisen elämä on todella vaikeaa. Mahdollisuudet löytää kumppani ovat lähes nolla.
Miehillä ääripäät korostuvat, joten älykkäitä miehiä on enemmän kuin älykkäitä naisia. Lisäksi älykkäät miehet eivät ole naisten mieleen yleisesti, joten sapioseksuaali nainen on kuin karkkikaupassa.
Kannattaa muistaa, ettei älykkäät miehet sokeita ole. Vaikka te arvostatte älyä, niin älykäs mies todennäköisesti arvostaa naisen kauneutta.
Itse taasen huomaan kuolaavani vahvoja, isoja miehiä. Ei haittaa, jos on vähän kirveellä veistetty, jos on iso ja vahva sekä omaa vahvan luonteen.
Ituhipit aiheuttavat oksetusta. Olen itse empaattinen nainen ja haluan mieheni olevan vahva niin fyysiesti kuin henkisesti, joka pystyy kannattelemaan minua hädän hetkellä.
Paljonko on riittävä äo, jotta voisi titulerata itsensä älykkääksi?
Hieno aloitus!
Luvassa 50 sivua palstamiesten ”mutkun rahat, leuka, pituus, auto, tutkinto ja lihakset” -itkua 😂
Vierailija kirjoitti:
Itse olen juuri tällainen aloittajan kuvailema mies. En nyt ryhdy sitä tässä todistelemaan, mutta tiedän että näin luultavasti on. Mulle on käynyt niin (eittämättä ihan omasta syystäni), että olen naimisissa naisen kanssa, jolle tällaiset ominaisuudet miehessä ovat jos nyt ei yhdentekeviä niin eivät ainakaan mikään kovin erityinen juttu. Sen sijaan saan kuulla sekä suoraa että epäsuoraa huomauttelua ulkonäöstäni, vaikka omasta mielestäni se on ihan normaaleissa rajoissa, pituutta yli 180 cm, paino ok, siis tavallinen keski-ikää lähestyvä ihminen, joka kadulla vastaan tullessaan tuskin herättää erityistä huomiota hyvässä tai huonossa. Mutta kun pitäisi tykätä urheilusta ja ilmeisesti myös näyttää siltä, kuulemma "lihasten pitäisi näkyä" ja että mulla ei ole markkina-arvoa toisin kuin hänellä. Turhauttaa, kun olisi paljon annettavaa ihmiselle, joka henkisiä asioita arvostaisi, nauttisi kirjallisuudesta ja kielestä, keskustelemisesta, luonnosta, historiasta, musiikista, kaikenlaisen uuden oppimisesta, omaisi syvän ja monipuolisen sisäisen maailman.
Samaan aikaan pelkään tapaavani tällaisen naisen sattumalta: joutuisin siinä aika perimmäisten kysymysten äärelle sen suhteen mitä tältä elämältä vielä haluan ennen kuin olen sen ikäinen ettei enää maksa vaivaa ryhtyä kovin isoihin elämänmuutoksiin. Toistaiseksi ratkaisuni on ollut vain antaa olla ja ajan kulua, aikahan nämä ongelmat lopulta hoitaa teki niin tai näin.
Aika ei hoida tätä ongelmaa. Katkeruus kasvaa ajan myötä. Voit valita sietää tätä tilannetta ja jatkaa elämäänne rinnakkaisena, jossa kumpikin hakee elämänsä sisällön suhteen ulkopuolisista asioista tai suunnata kasvuun ja etsiä ihmistä joka myös haluaa samoja arvoja ja asioita kuin sinä.
Nykyisen suhteesi ilmapiiri on saattanut saada sinut jo turtuneeksi ja tunnottomaksi, onko tämä linjassa sen kanssa mitä syvällä sisimmässäsi haluat?
Huomautan vielä että ajatus että jonkin ajan kuluttua on liian myöhäistä tms. on ehkä uskomus. Uskomus on valinta.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa, ettei älykkäät miehet sokeita ole. Vaikka te arvostatte älyä, niin älykäs mies todennäköisesti arvostaa naisen kauneutta.
Juuri näin. Itse en erityisesti jaksa arvostaa pariutumisessa älykkyyttä miehessä, kun 1. miehet varsin harvoin suhtautuvat itsekään näin naisiin, ja 2. se ei ole tae mistään (rehellisyydestä, luotettavuudesta tai muustakaan hyvästä), ja 3. se ei oikeasti ole tärkeää. Itselleni tärkeimpiä kriteerejä ovat kiltti ja luotettava luonne ja riittävän miellyttävä ulkonäkö. Kunhan ei nyt ole ihan saappaan tasolla...
vieras 1312312414 kirjoitti:
Itse taasen huomaan kuolaavani vahvoja, isoja miehiä. Ei haittaa, jos on vähän kirveellä veistetty, jos on iso ja vahva sekä omaa vahvan luonteen.
Ituhipit aiheuttavat oksetusta. Olen itse empaattinen nainen ja haluan mieheni olevan vahva niin fyysiesti kuin henkisesti, joka pystyy kannattelemaan minua hädän hetkellä.
Toivottavasti miehelle ei tule selkävikaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykkäitä miehiä on vaan todella vähän ja he tietävät arvonsa, joten sapioseksuaalin naisen elämä on todella vaikeaa. Mahdollisuudet löytää kumppani ovat lähes nolla.
Miehillä ääripäät korostuvat, joten älykkäitä miehiä on enemmän kuin älykkäitä naisia. Lisäksi älykkäät miehet eivät ole naisten mieleen yleisesti, joten sapioseksuaali nainen on kuin karkkikaupassa.
Ei. Älykkäitä miehiä ja naisia on yhtä paljon, mutta ns neroja (samoin kuin täysin lahjattomia) on enemmän miehissä kuin naisissa. Mutta vielä huomattavankin älykkäitä on siis ihan yhtä lailla molemmissa sukupuolissa.
Ei mitään uutta auringon alla...
Vierailija kirjoitti:
Minusta on aika yksisilmäistä sanoa, että komea tai vaikka salilla käyvä mies ei voisi olla älykäs. Tai että kun joku kirjoittaa upeasti niin hän on automaattisesti muutenkin upea ihminen. Olipas yleistyksiä taas kerrakseen. Onko ap joku ikisinkku runotyttö Helsingin Kalliosta, seurana 2 kissaa?
Runotyttö kyllä, mutta asuu maaseudulla seuranaan aviopuoliso ja lapset. Aviopuolisooni ihastuin kun keskustelimme puhelimessa. Olin asiakaspalvelualalla ja mies asiakkaan roolissa. Keskustelutaidot kolahti. Vielä nykyäänkin eniten kolahtaa sanallinen ilmaisu ja ihastun yhtenään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan näin. Ne salimiehet ovat yleensä yksinkertaisia ja omaavat pinnalliset arvot. Ihan mappi ö -tasoa omassa luokittelussani.
Se että joku nauttii salilla käymisestä ja itsensä kunnossa pitämisestä ei tarkoita automaattisesti yksinkertaista ja pinnallista ihmistä. Itse nautin hyvinkin paljon liikunnasta, naisystäväni ovat olleet hyvinkin ylipainoisia ja työskentelen koodarina, mutta olen siis yksinkertainen ja pinnallinen? Ei, kyllä se olet sinä, Ap ja kaikki muut samaa mieltä olevat jotka olette niitä pinnallisia ja ennakkoluuloisia ihmisiä, jotka arvostelee muita ihmisiä yksinomaan heidän ulkonäkönsä perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole totta.
Ole hyvä vaan. Tällaisessa kontekstissa sivistyssanoilla ja termeillä briljeeraaminen osoittaa huonoa makua, tilannetajuttomuutta ja tarvetta nostaa itsensä jalustalle. Sivistynyt tapa olisi keskittyä varsinaiseen pointtiin ja jättää vaikeilla sanoilla rehvastelu pois. Akateemisena ihmisenä osaisin itsekin luetella sivistyssanoja puoli tuntia putkeen, mutta se ei tekisi asiasisällöstä yhtään sen fiksumpaa, päin vastoin. Nythän kävi niin, että osa lukijoista ei pystynyt seuraamaan ajatuskulkuasi, kun tarpeettomasti puit sen niin vaikeaselkoiseen asuun. Itseltänikin meni hiukan ohi, mikä pointtisi oli ja mitä lisäarvoa se toi tähän keskusteluun. Selkeys, vaatimattomuus ja napakkuus on hyvästä - niin ihmisessä kuin tekstissäkin.
Kiitos vastauksestasi ja siitä, että viitsit vastata asiallisesti. Ymmärrän perspektiivisi ja sen, että viestini sisältö voi olla väärässä kontekstissa sekä narratiiviltaan polveilevaa. Et kuitenkaan ota huomioon, että muutamaa aiheesta kiinnostunutta viestini sisältö saattaa hyvinkin kiinnostaa ja he saattavat kokea suurta huojennusta, kun löytivät tällaista eksentristä ja vaikeasti "googlattavaa" tietoa. Mihin unohtui sinulta argumentaation armeliaisuusperiaate? Halusit tulkita viestini omasta perspektiivistäsi, vailla halukkuutta nähdä viestissäni oleva potentiaali sitä halajaville. Siinä siis olet oikeassa, ettet kyennyt hamottamaan tarkoitustani eli näkemään sitä kliseistä outaa (aarnimetsää) puilta.
143äo kirjoitti:
Paljonko on riittävä äo, jotta voisi titulerata itsensä älykkääksi?
En osaa sanoa sillä ei jaksa kiinnostaa tästäkin asiasta kisaaminen. Itselleni riittää että tiedän itse sen etten ole tyhmä.
"Ituhipit aiheuttavat oksetusta. Olen itse empaattinen nainen..."
Nuo lauseet peräkkäin... 🤣
Vierailija kirjoitti:
"Ituhipit aiheuttavat oksetusta. Olen itse empaattinen nainen..."
Nuo lauseet peräkkäin... 🤣
Me ihmiset ruukaamme olla melko ristiriitaisia tiedostamme sen tai emme.